Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen töistä soitettiin kun mies ei ollut aamulla mennytkään töihin

Vierailija
03.12.2018 |

Tämä ei ole kuulemma ensimäinen kerta kun ei ole töihin mennyt, mies ei vastaa puhelimeen, mitä hemmettiiä se oikein touhuaa?

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse esimiesasemassa ja kyllä meidän henkilöstörekisterissä on jokaiselta jonkun lähiomaisen tiedot. Tosin ne ovat pyydetty juuri sitä varten, että kenelle työnantaja ilmoittaa jos sattuu jotain.

Olen itse käyttänyt tietoja kaksi kertaa. Toisella kerralla työntekijä sai töissä sairaskohtauksen ja vietiin ambulanssilla päivytykseen, soitin puolisolle asiasta. Toisella kertaa oli kyseessä työntekijä joka ei ilmestynyt koko päivänä töihin eikä hänen omaan puhelimeensa saanut yhteyttä. Soitin iltapäivällä työpäivän melkein lopussa lopulta puolisolle ja kysyin tilanteesta. Tässä oli kyse onnettomuudesta ja työntekijän oma puhelin oli hävinnyt/särkynyt samalla. Puoliso taas ei ollut omalta järkytykseltään älynnyt soittaa töihin, ilmeisesti oli unohtanut soittaa myös omalle työnantajalleen.

Ap:n tapauksessa voi tilanne olla se, että mies on ollut tosiaan aiemminkin luvatta pois mutta selittänyt ne jotenkin vaikka puolisoa (teko)syynä käyttäen. Jossain kohtaa sitten työnantajan mitta vaan tulee täyteen ja tilannetta aloitetaan selvittämään. Toisilla työpaikoilla voidaan pitkäänkin katsella tuollaista, toisilla on täysin nollatoleranssi luvattomiin poissoloihin.

Vierailija
102/110 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miehen työnantaja soittaa sulle ja kantelee kun mies ei ilmesty töihin? Sorry, en usko.

Ihan normaali tapa. Työelämä on vähän erilaista kuin koulu. Tuut sen vielä huomaamaan.

Ei mun työnantaja tiedä kun mun numeron.

Enkä tiedä että osaisko edes numerotiedustelusta etsiä kenenkään läheisen tai edes miehen numeroa, eihän se tiedä niitten nimeä tai tietää vaan pelkän etunimen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

F kirjoitti:

Sitä nyt on ihmisillä monenlaisia työpaikkoja, toisissa ei kukaan kaipaa vaikkei ihan ajallaan olisikaan paikalla. Mutta toisilla työpaikoilla on sitten tarkempaa. Ja jos on tapana ollut vähän myöhästellä ilman syytä tai jättää kokonaan työpäiviä väliin, niin saattaa hyvinkin olla työnantajan intressissä ilmoitella lähiomaiselle asioista.

Eiköhän poissaolot ole työnantajan ja työntekijän välinen asia.

Vierailija
104/110 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miehen työnantaja soittaa sulle ja kantelee kun mies ei ilmesty töihin? Sorry, en usko.

Ihan normaali tapa. Työelämä on vähän erilaista kuin koulu. Tuut sen vielä huomaamaan.

Ei mun työnantaja tiedä kun mun numeron.

Enkä tiedä että osaisko edes numerotiedustelusta etsiä kenenkään läheisen tai edes miehen numeroa, eihän se tiedä niitten nimeä tai tietää vaan pelkän etunimen.

Kait sun työnantajalla on sinun osoitetiedot ja sen perusteella saa kaikki liittymät ja puhelinnunerot mitä siinä osoitteessa on käytössä. Ei tarvita edes etu- tai sukunimeä. Ja ihan yleisellä haulla.

Vierailija
105/110 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän millaisena henkilö tunnetaan. Jos on tunnollinen, niin soitetaan herkemmin ja huithapelin perään vasta vähän myöhemmin.

Vierailija
106/110 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan SAMA mies joka vuosi sitten lähti Thaimaaseen ja jätti vain lapun pöydälle ?

Vai oiskohan SAMA joka ei tullut pikkujouluista kotiin ?

Olen lukenut myös miehestä joka ei tullut kotiin kun vei roskapussin.

Eräs taas läksi töistä ja ei tullut kotiin, vaan lensi Vietnamiin.

Joku on hävinnyt kavereidensa kanssa omista häistään.

Vierailija
107/110 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeellistä tuossa on? On mullekin miehen pomo soittanut, että ei oo tullut töihin eikä vastaa puhelimeen ja tiedänkö missä se on. Pomo oli oikeasti huolestunut, että onko jotain pahempaa sattunut, kun ei oo miehen tapaista jättää vaan ilmoittamatta menemättä töihin. Mies oli jalka poikki sairaalassa niin eipä hänellä tullut mieleen alkaa soitella töihin siinä kun kiireellä lähdettiin kotoa päivystyksen kautta leikkaukseen.

Outoa, kyllä meillä on tapana ilmoittaa heti pomolle jos ei pääse töihin. Vaikka tekstiviestillä jos ei muuten.

Ihanko oikeasti kuvittelet, jos sattuu työmatkalla liikenneonnettomuus, että mieleen tulisi viestillä kovissa tuskissaan. Ei, vaan ajatuksissa on että oliko elämä nyt tässä ja yleensä pää pimenee kivusta ja tuskasta. Ei siinä kännykät ja viestittelyt tule mieleen.

Minä jouduin työmatkalla pahaan liikenneonnettomuuteen, luita poikki ja sisäelimiä rikki, ja hätäleikkaukseen kiirehtiessä hoitaja sai miehen kiinni puhelimella, piti luuria korvalla kun puhuin.

Ensin kerroin kuinka paljon rakastan ja pyysin jatkamaan elämää mun mentyä, sitten olin ihan asialliseen tyyliin todennut, että miehen olisi syytä soittaa mun pomolle ja ilmoittaa, etten nyt mitenkään pääse täksi illaksi töihin. Ja että olen tosi pahoillani siitä.

Itsekin ihmettelen, miten työ tuli edes mieleen siinä tilanteessa. Mutta sokissa ei tunne kipua, eikä pääkään toimi ihan normaalisti.

Vierailija
108/110 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdollisuuksia on vaikka miten monta. Voi olla suhde, sairastaa ja joutuu käymään lääkärissä muttei halua kertoa kellekään (esim. syöpä), masentunut, ei vain huvita ja ottaa hiukan omaa lomaa jne.

No luulisi aikuisen ihmisen kykenevän töihin ilmoittaa ettei tule.

Ei kaikki kykene. Meillä oli yksi erikoinen tyyppi, joka ei sitten vain tullut töihin. Asiaa tietenkin selviteltiin, kun ei ollut mitään ilmoittanut. Poliisi löysi miehen. Esteen syy oli vankilassa olo.

Toinen, joka ei vaivautunut ilmoittamaan, että on vaihtanut työpaikkaa. Lähti vain mitään sanomatta. Psyykkiset ongelmat vaivaavat.

Eli totta kai normaali aikuinen ihminen kykenee ilmoittamaan. Mutta kaikki eivät ole normaaleja, aikuisia, kykeneviä ihmisiä.

Jos ihminen joutuu yllättäen pidätetyksi/tutkintavankeuteen/ saa passituksen vankilaan entisistä tuomioista, on täysin mahdollista, ettei muihin kuin omaan asianajajaan yhteydenpitoa sallita.

En yhtään ihmettele, jos ei ihan ensin tule mieleen pyytää asianajajaa soittamaan työpaikalle. Siinä tilanteessa on paljon suurempia murheita. Eikä poliisikaan aina ole "reilu ja kiva" (epäiltyjä) rikollisia kohtaan.

Vierailija
109/110 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

XD

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhasen vajaatoiminta tai matala ferritiini

Vierailija
110/110 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuisen hankalaa ja suorastaan kohtuutonta pienelle yritykselle, jos ei saa mitenkään selvitellä, missä työntekijä on ja milloin tulee takaisin, jos tulee.  Toiminnan normaali jatkuminen voi olla siitä yhdestä tyypistä kiinni ja jos se ei tule, joutuu yrittäjä tekemään järjestelyitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi