Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten aseksuaalisuus määritellään?

Vierailija
02.12.2018 |

Luulin aikaisemmin että aseksuaali on yksinkertaisesti henkilö joka ei välitä seksistä toisen ihmisen kanssa. Ja esim. sillä että masturboiko ei ole väliä. Kaverini nauroi ja sanoi ettei aseksuaali ihminen voi masturboida, täytyy kokonaan olla vailla mitään seksuaalista tunnetta. Mutta taas aseksuaali-sivustolla jotkut sanoivat masturboivansa??? Mikä siis on totuus, mikä on se määritelmä?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse masturboin kohtalaisen säännöllisesti, ehkä kerran viikkoon, ehkä kerran kahteen viikkoon. Mutta seksi toisen ihmisen kanssa ei juuri kiinnosta. En tiedä mihin kategoriaan virallisesti kuulun, mutta luonnehdin itse itseäni aseksuaaliksi.

Sekin minkä kokee säännölliseksi vähän vaihtelee. Itse masturboin lähes joka päivä vähintään kerran eli pidän sitä ite säännöllisenä mutta olen demiseksuaali, joka lukeutuu aseksuaalisuuden joukkoon. En voi/halua harrastaa seksiä toisien kanssa kuin vain silloin kun olemme rakastuneita tai vähintään ihastuneita /tunteita molemmin puolin. Tuntemattomien kanssa tai sellaisten keihin minulla ei ole tunteita, minulla ei ole mitään seksuaalista mielenkiintoa eikä haluja.

Vierailija
22/23 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohis: Minusta tuntuu, että olen jossain aseksuaalisuuden sateenvarjon alla, mutta minun on vaikea eritellä omia halujani ja haluattomuuksiani niin tarkasti, että osaisin etsiä itselleni mitään nimitystä. Välillä tuntuu, että ehkä olen demiseksuaali, mutta ei sekään kuulosta kaikilta osin sopivalta.

Vähän sama ongelma minulla on biseksuaali/panseksuaali/omniseksuaali-määrittelyjen kanssa. Jotain sellaista olen, mutta en osaa eritellä asiaa niin tarkasti, että osaisin valita itseeni sopivinta termiä. Lisäksi nykyäänhän puhutaan aromantikoista jne. noiden seksuaalisten suuntautumisen lisäksi, niin olen jotenkin entistä enemmän pyörällä päästäni. Olen tullut siihen tulokseen, että ehkä minun ei tarvitse yrittääkään määritellä itseäni tarkasti, vaikka tietysti sopivan terminologian löytäminen voisi auttaa kommunikoimaan mieltymyksiäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitteellä ei taida olla mitään hyväksyttyä "diagnoosia" vaan kaksi aseksuaalia voi kokea/olla kokematta hyvinkin eri lailla.

Kahden aseksuaalin kanssa olen jutellut, ja molemmat nauttivat LÄHEISYYDESTÄ. Läheisyys voi sitten mennä hyvinkin lähelle ei-penetratiivista seksiä. Ero on lähinnä pään sisällä.

Molemmat jopa sanoivat nauttivansa, saavat kokea kuinka kumppani nauttii. Itse seksi ei vain herätä mitään halua.

Toinen sanoi harrastaneensa masturbointia lähinnä kokeilumielessä. Mitään tarvetta tai "halua" siihen ei ole.

Molemmat olivat myös aromanttisia. Siis eivät ole koskaan rakastuneet kehenkään. Tämä on jossain määrin eri käsite, mutta tuntuu usein esiintyvän samoissa ihmisissä.

Molempia oma aseksuaalisuus hämmensi aika lailla. Vaikka ketäpä seksuaalisuus ei hämmentäisi.

Toinen sanoi olevansa lesbo ja toinen hetero. En edelleenkään tajua mistä sen voi määritellä jos ei tunne halua kehenkään eikä rakastu kehenkään.