Mieheni on perseennuolija ja mielistelijä - ahdistaa!
Vuosien saatossa tilanne vain pahenee. Mieheni on hyvin satushakuinen, hän puhuu ihmisistä ”ulkokehällä” ja ”sisäkehällä”, tuppaa itseään poliitikkojen ja julkisuuden henkilöiden seuraan. Ei ymmärrä, että ihmiset huomaavat, huvittuvat. Hänellä ei ole ihmisyydessään lainkaan syvempää tasoa, ja todellakin operoi kaikessa tuolla keinotekoisella, rakennetulla levelillä - ei edes jotenkin sisäistä puhetta muusta. Hävettää. Ilmenee myös merkittävää huomionhakuisuutta ja persoutta mielistelylle.
Mikä mättää?
Kommentit (41)
Älä viitsi haukkua mukavaa miestäsi jolla on tervettä kunnianhimoa.
Sisäinen puhe ja ihmisyyden syvempi taso ovat käsitteitä joilla nykypolitiikassa pärjätäkseen ei tee hevon kukkua.
Vierailija kirjoitti:
Sisäinen puhe ja ihmisyyden syvempi taso ovat käsitteitä joilla nykypolitiikassa pärjätäkseen ei tee hevon kukkua.
Puolisoni ei ole poliitikko, ei edes sinne päin vaikka rystyset valkoisena puristaakin jäsenkirjaansa. Sen voimalla (ja sitä vilauttelemalla) hän lähinnä pyrkii pääsemään mainitsemansa ”sisäkehän” lähituntumaan. En tajua mitä hän siitä saa, koko toiminta on helvetillisen noloa!
Miten parinvalinta noin niin kuin omasta mielestäsi meni?
Onko ihan perus persoonallisuusproblematiikka suljettu pois?
Vierailija kirjoitti:
Miten parinvalinta noin niin kuin omasta mielestäsi meni?
Huonosti. Sen sijaan puolustaudun sillä, että hänen piirteisyytensä on keski-iän kiemuroissa vain syventyneen, ei lainkaan lievittäneet kuten yleensä odotettavissa olisi.
Vierailija kirjoitti:
Hän on siis lahjaton narsisti.
Ajaako ihmisen oma keskinkertaisuus narsistisia piirteitä omaavalla ihmisellä tällaiseen käytöskierteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajaako ihmisen oma keskinkertaisuus narsistisia piirteitä omaavalla ihmisellä tällaiseen käytöskierteeseen?
Voisi kuvitella, narsistihan tahtoo/uskoo olevansa muita parempi, joten jos ei todellisuudessa ole, niin tämä fakta pitää kompensoida pyörimällä oikeasti jossain hyvien takinliepeessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi kuvitella, narsistihan tahtoo/uskoo olevansa muita parempi, joten jos ei todellisuudessa ole, niin tämä fakta pitää kompensoida pyörimällä oikeasti jossain hyvien takinliepeessä.
Kuuluuko kuvaan myös ”hydyttömien” ihmisten hylkääminen ja ”halveksunta”, tietynlainen normaalia ihmistä kavahduttava sisäinen arvoasteikko, jota henkilö (aivan vakavissaan) itse noudattaa, ja kuvittelee muidenkin sitä ymmärtävän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluuko kuvaan myös ”hydyttömien” ihmisten hylkääminen ja ”halveksunta”, tietynlainen normaalia ihmistä kavahduttava sisäinen arvoasteikko, jota henkilö (aivan vakavissaan) itse noudattaa, ja kuvittelee muidenkin sitä ymmärtävän?
Jep! Ainakin tuollainen on narsistinen tyyppi, vaikkei ihan häiriön tunnuspiirteitä omaisi. Tunnen itse pari tuontyyppistä miestä, jotka ovat kyllä itsekin menestyneitä, mutta noiden typerien, pinnallisten ajatusrakennelmiensa vuoksi äärettömän tylsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep! Ainakin tuollainen on narsistinen tyyppi, vaikkei ihan häiriön tunnuspiirteitä omaisi. Tunnen itse pari tuontyyppistä miestä, jotka ovat kyllä itsekin menestyneitä, mutta noiden typerien, pinnallisten ajatusrakennelmiensa vuoksi äärettömän tylsiä.
Kiitos.
Asioista on kyllä ns ”tietämystä”, mutta sitä on vain näön vuoksi - vaikea edes selittää. Tuo tietämys siis kirjaimellisesti - vaikkapa taiteesta - hankitaan todellakin ”yleissivistykseksi”, mutta todellisuudessa ei edes siksi, vaan pelkästään aseeksi päteä ja pärjätä joissakin tilanteissa, saavuttaa asemaa tai tuttavuutta. Todellista kiinnostusta ja syventyneisyyttä ei ole oikeastaan ollenkaan, ei ole olemassa edes sellaista leveliä. Taide tässä vain esimerkkinä, tyyli leikka läpi koko elämän.
Lopulta, pohjimmiltaan kaikki on ”tylsää” ja ”pettymys”. Etenkin tuo pettymys särähtää korvaan. Onko kyse todellisuudessa siis henkilön omasta syvästä pettymyksestä itseensä, joka defenssinä projisoidaan noin ylipäätään kaikkeen?
Kuulostaa karulta (noin analyytisesti kirjoitettuna), mutta tutulta. Noita ihmisiä on aika paljon.
Ehkäpä kannattaisi erota. Jos itse analysoit noin vahvasti, ja puolisosi on sitävastoin totaalisen pinnallinen, narsistisia piirteitä vahvasti omaava wannabe-menestyjä - sitämyötä pettyjä, ei luvassa voi olla juurikaan muuta kuin katastrofi.
Jotain vikaa löytyi siitäkin miehessä.
Alas hyppään siitä uuden etsintään ennenkuin vuosirenkaat haittaa.
Ole onnellinen ettet ilmeisesti itse ole samanlainen.
Jos mies on jo 30, niin ei vaikuta kovin hyvältä. Parikymppiseltä tuon vielä ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Ole onnellinen ettet ilmeisesti itse ole samanlainen.
Jos mies on jo 30, niin ei vaikuta kovin hyvältä. Parikymppiseltä tuon vielä ymmärtää.
Tämä! Minä valitettavasti tiedän useita viisikymppisiä vastaavia miehiä. En tiedä vaikuttaako 60-luvun lapsuus, sota-aikana traumatisoituneiden isovanhempien/vanhempien läsnäolo, tai ihan se ahne, narsistinen ja itsekäs (sokea) kulttuuri jota siihen aikaan syötettiin. Nuo piirteet eivät kuitenkaan lähde kulumallakaan, osittain ihan siksi, että henkilö toden totta on sokea kaikelle muulle. Niin uskomattomalta kuin se tuntuukin.
Mielenkiintoinen ketju - kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolisoni ei ole poliitikko, ei edes sinne päin vaikka rystyset valkoisena puristaakin jäsenkirjaansa. Sen voimalla (ja sitä vilauttelemalla) hän lähinnä pyrkii pääsemään mainitsemansa ”sisäkehän” lähituntumaan. En tajua mitä hän siitä saa, koko toiminta on helvetillisen noloa!
Kuulostaa pershäröltä. Jätä se?
Mistä löysit hänet?