Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko Jumalaan?

Vierailija
29.11.2018 |

Mikä on kantasi?

Uskotko Jumalaan?

Vaihtoehdot

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon Jumalaan, joka ilmoittaa itsensä nimellä Minä Olen. Uskon myös Jeesukseen, jos kiinnostaa lukea, ota käteesi Raamattu ja lue johanneksen evankeliumi, sekä vanhasta testamentista Jesajan kirjan luku 53. Sitten voit ainakin sanoa tietäväsi mistä on kyse kun kysytään uskooko joku (kristinuskon) Jumalaan.

Jeesus on ainoa Jumala joka tuli ihmisen luo tarjoten pelastusta ja puhdistusta ja rauhaa uhraten itsensä.  Usko ja pelastus ovat lahja. Muut jumalat vaativat tekoja ja uhrauksia ja palvontaa jne kaikki tämä sopii uskonnon harjoittamiseen. 

Vierailija
42/47 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin keskustelussa tulee hyvin esiin se, että moni ei erota uskoa ja uskontoa toisistaan. Uskonnot ovat oppijärjestelmiä. OK, joku voi uskoa tällaiseen järjestelmään. Silloin hän ei usko välttämättä jumalaan, vaan uskontoon. Siinäkin tapauksessa on syytä erottaa usko ja uskon kohde toisistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki uskonnot ovat ihmisten keksintöä. Jokaisen uskonnon keskeisin ideologia on, että "tämä on ainoa oikea usko ja muut ovat kerettiläisyyttä."

Uskonnot on luotu sodankäynnin välineeksi. On helpompi saada tomppelit tapattamaan itsensä sodissa, kun lupaa niille ikuista elämää.

Vierailija
44/47 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon Jumalaan, Jeesukseen ja pyhään Henkeen. Pyhä kolminaisuus.

Niin pysyvät usko, toivo, rakkaus,

Nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.

1. Kor. 13:13

Rakkaani, rakastakaamme toisiamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen joka rakastaa on Jumalasta syntynyt.

1. Joh. 4:7

Siunausta kaikille!😇

Aamen

Vierailija
45/47 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon Jumalaan, joka ilmoittaa itsensä nimellä Minä Olen. Uskon myös Jeesukseen, jos kiinnostaa lukea, ota käteesi Raamattu ja lue johanneksen evankeliumi, sekä vanhasta testamentista Jesajan kirjan luku 53. Sitten voit ainakin sanoa tietäväsi mistä on kyse kun kysytään uskooko joku (kristinuskon) Jumalaan.

Jeesus on ainoa Jumala joka tuli ihmisen luo tarjoten pelastusta ja puhdistusta ja rauhaa uhraten itsensä.  Usko ja pelastus ovat lahja. Muut jumalat vaativat tekoja ja uhrauksia ja palvontaa jne kaikki tämä sopii uskonnon harjoittamiseen. 

Johanneksen evankeliumi on helleeninen eli saanut vaikutteita kreikkalaisesta jumaltarustosta - ja melkoisen paljon.

Vierailija
46/47 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tästä satuolennosta ei ole ikinä saatu ensimmäistäkään todistetta ja tervettä järkeäkin löytyy niin on helppo todeta että sitä ei ole olemassa.

47/47 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaan 1 Jumala 

Guest 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi