Uskotko Jumalaan?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis vitsailetteko te vai oikeastiko siis näinkin moni Suomessakin vielä uskoo?
Ei se jumalaan uskominen mihinkaan katoa. Ihmisella on tarve uskoa voittamattomaan.
Ateistikin kylla uskoo sellaiseen. Vaikka etta ihmisessa voi olla voittamaton henkinen vika. Joka sellainen on pelattava asia. Sellaiseen uskovat lopulta kaikki. Sekin on siis uskonnon olemusta.
Itse uskon aidosti suurempaan mutta hyvaan jumalaan se on minun voimani tassa maailmassa. Jonka kanssa olen lopulta sodassa. Enamman ja vahemman. Haluan lopulta paremman maailman. Jossa ei ole voitamattomia vikoja. Lopulta minulle sellaisia ei siis ole.
Höpsistä, ei ihmisellä ole mitään uskon tarvetta, se on vain opittu tapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se jumalaan uskominen mihinkaan katoa. Ihmisella on tarve uskoa voittamattomaan.
Ateistikin kylla uskoo sellaiseen. Vaikka etta ihmisessa voi olla voittamaton henkinen vika. Joka sellainen on pelattava asia. Sellaiseen uskovat lopulta kaikki. Sekin on siis uskonnon olemusta.
Itse uskon aidosti suurempaan mutta hyvaan jumalaan se on minun voimani tassa maailmassa. Jonka kanssa olen lopulta sodassa. Enamman ja vahemman. Haluan lopulta paremman maailman. Jossa ei ole voitamattomia vikoja. Lopulta minulle sellaisia ei siis ole.
Hartainkin Uskova on pohjimmiltaan ateisti, eli ei usko muiden uskontojen jumaluuksia.
Jokainen ihminen luonnostaan uskoo Jumalaan, ihminen tekee työtään vain tarjoakseen tämän hänessä olevan tietoisuudeen. Siksi on evoluutioteoriaa sun muuta.
"Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,
sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hartainkin Uskova on pohjimmiltaan ateisti, eli ei usko muiden uskontojen jumaluuksia.
Pötyä. On olemassa valejumalia eli demoneja jotka esiintyvät muka jumalina.
En usko.
Ei ainakaan ole minun elämässäni näkynyt minkään hyväntahtoisen henkiolennon vaikutusta.
Ristiäiset, rippukoulut, rukoukset, kirkonmenot: yhtä taikauskoista tuubaa hölmöjen sumuttamiseksi.
Vain ihminen voi typeryydessään ja suuruudenhulluudessaab keksiä moista. Yksiä kärpäsenkakkoja täällä ollaan kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pötyä. On olemassa valejumalia eli demoneja jotka esiintyvät muka jumalina.
Kuten esimerkiksi kristittyjen jumala. Kaikkihan me tiedämme että Odin on herra!
Uskon Suureen Spagettihirviöön ja Hänen Nuudelisen ulokkeensa pyhään kosketukseen.
Ramen!
Kyllä mä uskon, Raamatun Jumalaan ja Jeesukseen.
Asia on mulle aika olennainen, vaikka elän päällisin puolin ihan tavallista elämää.
Kun järki loppuu alkaa usko.Katsokaa vaikka tv7.n ameriikkalaisia tv saarnaajia ja tyhjin silmin haltioissaan olevaa lammaslaumaa yleisonä.Voit konkreettisesti nähdä kuinka joukossa tyhmyys tiivistyy ja kuinka helppoa ihmistä on hallita pelottelun/lupausten varjolla edelleen.Uskovaisten tyhjä katse vastaa 1vuotiaan lapsen ,vielä juuri mistään ymmärtämättömän ihmisen tyhjää katsetta.
Joka kerta hätkähdyttää se, että noin suuri osa ihmisistä on niin perustavalla tavalla erilaisia itseni kanssa. (Olen ateisti.)
hjkffffffffffff kirjoitti:
Kun järki loppuu alkaa usko.Katsokaa vaikka tv7.n ameriikkalaisia tv saarnaajia ja tyhjin silmin haltioissaan olevaa lammaslaumaa yleisonä.Voit konkreettisesti nähdä kuinka joukossa tyhmyys tiivistyy ja kuinka helppoa ihmistä on hallita pelottelun/lupausten varjolla edelleen.Uskovaisten tyhjä katse vastaa 1vuotiaan lapsen ,vielä juuri mistään ymmärtämättömän ihmisen tyhjää katsetta.
TV7 ameriikkalaisten saarnaajilla ei ole mitään tekemistä uskoni kanssa.
Ja se, että uskontojen varjolla maailmassa on tehty pahaa, ei myöskään liity mitenkään uskooni. Minkä tahansa ihmisen rakentaman ideologian varjolla voi tehdä pahaa.
Uskon Jumalaan ja Jeesukseen. Ihan vaan yksinkertaisesti uskon. Ilman että tarvitsee olla hurmoshenkinen tai käyttää minkäänlaista valtaa keneenkään. Minun uskoni on minun ja Jumalan välinen asia. Siihen ei mikään ympärillä oleva vaikuta, vaikka kuka niin väittäisi ja paremmin tietäisi.
Tottakait uskon Jumalaan, olen aina uskonut. En edes jaksaisi elää ilman uskoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä uskon. Olen kristitty.
Uskotko muihinkin kuin kristinuskon jumaliin?
Ei ole mitään muita jumalia.
Minä olen Herra, sinun Jumalasi, älä pidä muita jumalia. ( Kymmenen käskyä!)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt pitäisi tietää, tarkoitetaanko Jumalalla tässä kristinuskon Jumalaa. Jollain tasolla uskon, mutta enihan sillä tavalla kuin kristinusko edellyttää.
Tässä kysytään uskotko ylipäätään Jumalaan. Ja Jumalalla tarkoitetaan kaiken olemassaolevan Luojaa, kaikean alkua, sitä, jossa ei ole mitään luotua vaan joka itse on kaiken Luoja josta kaikki on lähtöisin. Kommenteissa voi toki selittää tarkemmin omaa uskoaan.
Ei minun jumalani ol ainakaan mitään kaikkien luojia. Sinä höpiset nyt jostain kristinuskon jumalasta, mutta on niitä muitakin jumalia. Minun jumaliani ovat Dionysos ja Tapio. Niistä kumpikaan ei väitä olevansa kaiken luojia, vaan heillä on omat spesiaalialansa, joihin keskittyvät.
Minulla sama. Minun jumalani on sellainen, jonka me kaikki voimme nähdä, ja jota kukaan ei voi väittää satuolennoksi (kyseessä ei ole raha, kun joku sitä kuitenkin ehdottaa). Ymmärrän kyllä hyvin, että esimerkiksi kristityn jumalkäsitys voi olla todella rajoittunut. Se on ihan luonnollista, että näkee oman uskonnon "yleisenä totuutena". Jumaluus on kuitenkin hyvin moninaista, ja eri ihmisille se tarkoittaa eri asioita. Viralliset termit voivat tietysti olla mitä ovat, mutta näin henkilökohtaista asiaa kysyttäessa vastauksetkin ovat erittäin henkilökohtaisia.
Niinpä, uskovatkin ovat ateisteja niiden muiden uskontoryhmien jumalien suhteen. Aika huvittavaa sinäänsä :D
uskon siihen että on jotain sellaista suurempaa mitä tiede tai ihminen ei ole vielä saanut selvitettyä, joka hallitsee tätä kaikkea jollain tasolla. se onko se joku jumala vai joku muu, sitä en osaa sanoa. perinteiseen taivas + helvetti ajatteluun en oikein jaksa uskoa. enemmänkin sielun siirtyminen eri ulottuvuuteen tai uudelleensyntymiseen uskon, tai se kävisi jotenkin enemmn järkeen. Karma ja sattumakin tuntuu jotenkin uskottavammalta kuin esim. kristinuskon jumalat ja jeesukset.
En usko Jumalaan. Haluan olla Zen.
Iso J-kirjain viittaa kristinuskon jumalaan. Vastaus: pidän äärimmäisen epätodennäköisenä, toisaalta, sama minkään jumaluuden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt pitäisi tietää, tarkoitetaanko Jumalalla tässä kristinuskon Jumalaa. Jollain tasolla uskon, mutta enihan sillä tavalla kuin kristinusko edellyttää.
Minulle on koulussa opetettu, että kristinuskon Jumala kirjoitetaan isolla, jumala yleisesti pienellä, voipi olla että 40v on kirjoitussääntö muuttunut.
Mutta vastaus apn kysymykseen, en usko jumaliin, ajattelen kyllä, että olisi kauhean lohdullista uskoa.
Joskus nuorena törmäsin mormoneihin ja viimeinenkin uskonrippeeni kristittyjen Jumalaan karisi, Jumalapa se antoi Sepän Jussille kultataulut, joihin mormonit uskovat ja Jussi osasi niin piilottaa, että kukaan ei niitä löydä. Psykoosi tarvitaan, että puppuun uskoo.
Hassua kyllä välillä rukoilen, pidän sitä kyllä enemmän pysähdyksenä ja ajatusteni kasaamisena, pohdintana miten tästä eteenpäin ja toiveena, että kaikki menisi hyvin ja jos ei mene, pohdintana miten sitten selvitään.
Uskotko muihinkin kuin kristinuskon jumaliin?