MIksi suomenruotsalaisille tytöille annetaan nimi Elin?
Kommentit (21)
Ruotsalaisten pökiöt nimet. En haluaisi olla Jerker..
No onhan heille suklaalevykin chokladKAKA.
Yhden työtutun tytär juuri tuon niminen, ja olen kyllä ihmetellyt, mutta tullut sitten siihen tulokseen, että ovat niin vieraantuneita Suomesta, että eivät ymmärrä, miten oudolta se vaikuttaa.
Minä en haluaisi olla Otto tai Matti. Italiassa nauraisivat.
Niko on arabiaksi f*uck.
Toisen käden tietoa.
Vierailija kirjoitti:
En chokladkaka åt Elin.
= Elinille suklaalevy TAI Suklaalevy söi Elinin.
Kaikki sivistyneet ihmiset ajattelevat sen lausuttuna: Ee-lin. Vain juntit ja sivistymättömät hihttelevät kirjoitusasulle.
t. Elin.
Ihan hyvä nimi. Ja en muuten edes tajunnut ennen tätä ketjua, että elin.
Voi myös kysyä onko itse Elin(Eelin) puheelimessä.
No koska ruotsin kielessä sana ei tarkoita mitään erityistä vaan on nimi siinä missä muutkin nimet. Mutta kuka hitto suomenkielinen antaa pojalleen nimeksi Jorma? Tai englannin kielinen Dick? Noita voi jo ihmetellä!
Mun savolaisen mummon nimi oli Elin, syntyi1910-luvulla tai jotain
Vierailija kirjoitti:
Suklaakakku se on
Vierailija kirjoitti:
Eikös se ole Suomessa vähän outo?
Höpö höpö.
Vierailija kirjoitti:
Minä en haluaisi olla Otto tai Matti. Italiassa nauraisivat.
Olen italialainen eikä nämä nyt niin huvittavia ole. Marjo ja Arto kyllä herättää hämmennystä. (Arto = raaja, Marjo = mitäh, nainen nimeltä Mario???)
Lausutaan miten lausutaan, mutta kirjoitetaan juuri noin. Kyllähän täälläkin naureskellaan nimille, jotka tarkoittavat kirjoitettuna ulkomailla vaikka mitä, vaikka suomessa äänneasu on ihan erilainen. Venäjällä on taitoluistelija, junnutyttö, jonka sukunimi on Panenkova. Lausutaan kyllä muistaakseni panenkkoova. Mutta löytyyhän näitä hauskoja nimiä maasta kuin maasta, mikä tarkoittaa jossain toisessa maassa jotain outoa.
Ainakin sillä saa väännettyä allekirjoituksen vauhdikkaasti.
Kutsuuhan jotkut ruotsalaiset lapsiaan pelleksikin.
On. En antaisi.