Oletko 30+v vela tehnyt sterilisaation? Miksi? Miksi et?
Harkitsemme mieheni kanssa tätä vaihtoehtoa. Hormonaalinen ehkäisy ei sovi eikä meistä kumpikaan halua lisääntyä.
Kommentit (346)
Hyvällä tavalla vaan vaikutti.
Seksielämä paljon vapautuneempaa .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin reilu vuosi sitten steriloitavana.Olen aina tiennyt,että lapsiperhe-rumbaan en ala.Tein selväksi puolisolleni 11v.sitten kun aloimme seurustella,että jos hän lapsia haluaa joskus,niin mun kans on turha kuluttaa aikaansa.Että steriloitavaksi menen heti,kunhan ikää on tarvittavasti.
No ei hänkään ole koskaan lapsia halunnut ja muutenkin sovimme toisillemme täydellisesti.
T.N33Katsotaan uudestaan, kun miehellesi tulee 50-villitys. Onneksi steriili olet sinä.
Ei ne 50-villityksen vallassa olevat miehet lapsia halua, vaan yleensä jotain ihan muuta.
Niinhän sinä luulet.
Tämä. Sauli 70v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisiä tiskin toisella puolella. Ihan just oli 39v nainen jolla Ennen ikinä ei mitään lapsihaaveita ollut ollut mutta 38v Tavannut sen miehen jonka kanssa lapsia halusi ja mieli muuttui. 40v maissa naisille tulee hormonipiikki joka voi laukaista myös lapsihalut.
Se, että ei ole ikinä ollut lapsihaaveita, vaikka ikää on kohta 40, on aivan eri asia kuin se, että tietää, ettei ikinä halua lapsia.
Minulla ei ollut mitään lapsihaaveita eikä vauvakuumetta, ennen kuin löytyi lasten saamiseen sopiva kumppani. Tätä oli aika monen vaikea ymmärtää. Ajattelin, että ehkä pysyn lapsettomana, eikä asia stressannut minua mitenkään. Koska kyse oli haaveiden puuttumisesta eikä vakaasta halusta pysyä aina lapsettomana, en olisi edes harkinnut sterilisaatiota. Onneksi sitten ei ollut lisääntymisongelmia, kun lapsihalun herättävä isäehdokas viimein astui kuvioihin ja palaset loksahtivat kohdalleen.
Kysymys on kuitenkin biologiasta ja normaalisti tämä halu tulla äidiksi herää viimeistään siinä nelikymppisenä, ellei jo aiemmin. Mutta näin tapahtuu tietysti vain, jos naisen henkinen hyvinvointi on kunnossa ja emotiaalinen puoli kehittynyt normaalisti.
???????????????????????????????????????????????????
normaalisti tämä halu tulla äidiksi herää viimeistään siinä nelikymppisenä, ellei jo aiemmin. Mutta näin tapahtuu tietysti vain, jos naisen henkinen hyvinvointi on kunnossa ja emotiaalinen puoli kehittynyt normaalisti.
????????????????????????????????????????????????????????????????????
ööh en halua äidiksi...mielestäni olen henkisesti hyvinvoiva
Saatat toki olla henkisesti hyvinvoiva, se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että olisit henkisesti kypsä äidiksi.
Sain lähetteen heti kun täytin 30 ja seitsemän kuukautta myöhemmin sain klipsit. Olen ollut tyytyväinen.
Omalla kohdallani kyse on ollut muiden ehkäisykeinojen sopimattomuudesta, mutta myös omasta kehonkuvasta. Olen nyt ehjempi.
Piuhat on poikki (m31) se oli elämäni paras päätös, sen jälkeen on tullut vastaan vain naisia jotka ei halua lapsia.
Olen nyt 44
Sain jo lähetteen, lääkäri puhui ympäri ja tarjosi ilmaiseksi hormonikierukkaa. 1,5 v kärsin sen kanssa, kehoni hylki vierasesinettä. En tiedä mitä olisi tapahtunut jos olisin ottanut klipsit.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni sterilisaatiota ei saisi purkaa. On vain hyvä, että sellaisten ihmisten geenit eivät jatku, jotka eivät osaa tehdä päätöksiä.
Harmi kyllä suurin osa sterien purkamisista tehdään niille, joilla on jo lapsia, joten geenit ovat jo ehtineet levitä. On aika perinteinen purkuskenaario, että kolmen skidin tai kolmekymppisten jälkeen haluaa sterin -> tuleekin puolison kanssa ero -> uusi puoliso -> halutaan yhteinen skidi.
Vierailija kirjoitti:
https://yle.fi/uutiset/3-9702427
Tämä on kyllä karua.
Otsikko: "Suomi vuonna 2017: Kun nainen haluaa sterilisaation, mieheltä pyydetään suostumus – kolme tarinaa"
Vierailija kirjoitti:
Sterilisaatio ei vaikuta runsaisiin kuukautisiin, pillerit vie menkat pois. Jos saisin kohdunpoiston lähtisin heti.
Tämä. Joidenkin epävarmojen klipsien takia ei viitsi vaivautua siihen rumbaa, ehkäisykapseli ajaa ihan saman asian.
Itselleni ei sopinut lukuisat eri pillerit, ei myöskään hormonikierukka. Järkyttävät migreenit olivat näiden kanssa arkipäivää, hormonikierukan kanssa lisäksi myös kaksi viikkoa kuukaudesta kestävät vatsakivut, sekä akne, joka levisi käsivarsiinkin. Sterilisaatio on ollut kohdallani enemmän kuin toimiva ratkaisu. Migreenit vähenivät murto-osaan ja muutenkin tunnen olevani enemmän oma itseni ilman ylimääräisiä hormoneja. Halutkin nousivat huomattavasti. Erittäin hyvä ratkaisu silloin, kun muut ehkäisykeivot eivät sovi, ja on varma päätöksestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä karua.
Otsikko: "Suomi vuonna 2017: Kun nainen haluaa sterilisaation, mieheltä pyydetään suostumus – kolme tarinaa"
Samantyyppisiä tarinoita tässäkin ketjussa. Ei todellakaan nainen saa edelleenkään päättää omasta vartalostaan. Todella törkeää. Maailma on ns. tasa-arvosta huolimatta edelleen miesten, jopa Suomessa. Miehet määräävät näköjään myös naisen munanjohtimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä karua.
Samantyyppisiä tarinoita tässäkin ketjussa. Ei todellakaan nainen saa edelleenkään päättää omasta vartalostaan. Todella törkeää. Maailma on ns. tasa-arvosta huolimatta edelleen miesten, jopa Suomessa. Miehet määräävät näköjään myös naisen munanjohtimista.
Ei minulla ainakaan kysytty aviomieheltä mitään.
Sanoin jo terveyskeskuksessa lähetettä pyytäessäni, että olemme asiasta keskustelleen jo suhteen alussa, emmekä lapsia halua.
Vierailija kirjoitti:
En. Ei ole kumppania eikä seksuaalista elämää, ei ole ollut 12 vuoteen enkä usko että enää tulee koskaan, joten ei ole tarvetta ehkäisylle.
tää oli ihan paras. Saamari jään tässä nyt kakkoseksi, mulla vaan 7,5 vuotta
Olen vasta 23, mutta haluan sterilisaation. Ei kai auta kuin odottaa vielä seitsemän vuotta :( pitkältä se kyllä tuntuu.
Mitä järkeä. Voisin veikata, että 85 prosenttia teistä steriloiduista tulee katumaan ratkaisuaan myöhemmin. Ei vaan ole normaalia, ettei nainen tee lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä. Voisin veikata, että 85 prosenttia teistä steriloiduista tulee katumaan ratkaisuaan myöhemmin. Ei vaan ole normaalia, ettei nainen tee lapsia.
Herää jo tähän päivään. Nykyaikana normaalimpaa on, ettei lapsia tehdä, kuin että tehdään.
En ole tehnyt enkä tee. Pelkään leikkauksia js toisekseen kun on muitakin vaihtoehtoja niin en näe mitään syytä.
Vierailija kirjoitti:
Huono provo.
En halua eikä ole tarvetta.
Satun olemaan sekä vapaaehtoisesti lapseton että aseksuaali, en harrasta seksiä.