Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko 30+v vela tehnyt sterilisaation? Miksi? Miksi et?

Vierailija
29.11.2018 |

Harkitsemme mieheni kanssa tätä vaihtoehtoa. Hormonaalinen ehkäisy ei sovi eikä meistä kumpikaan halua lisääntyä.

Kommentit (346)

Vierailija
261/346 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaatteko lapsia ja lapsiperheitä?

Vierailija
262/346 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaveripiirin veloista kukaan ei vihaa lapsia. Osa ei juuri pidä lapsista, osa pitää tosi paljon mutta kukaan ei vihaa. En ole huomannut vihaa myöskään lapsiperheitä kohtaan. Hyvin mahdutaan samaan porukkaan kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/346 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinpa jo 30 nii sais hoidettuu tuon asian.. oon nyt 24v ja en todellakaan halua lapsia!!! pillereillä mennään

Vierailija
264/346 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kymmenen vuoden päästä ootte eri mieltä ja jouduttad maksamaan sekin lysti. Aikuinen ihminen osaa käyttää ehkäisyä tai olla harrastamatta seksiä.

Vierailija
265/346 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kymmenen vuoden päästä ootte eri mieltä ja jouduttad maksamaan sekin lysti. Aikuinen ihminen osaa käyttää ehkäisyä tai olla harrastamatta seksiä.

Kymmenen vuotta kortsujen käyttöä seksuaalisesti aktiivisessa avioliitossa on aika turhauttavaa ja epävarmaa ehkäisynkin kannalta, koska teoriassa 99% toimiva kortsu on epäluotettava kerran per sata yhdyntää. Näin niinkun huomio velalta, jolle ei sovi hormonit, eikä kuparikierukka. Eikä tuo piuhojen katkaisukaan, meidän tapauksessa yksityisellä, ollut mitään ilmaista, maksettu sekin lysti on, jos tarkkoja ollaan. saikkuakin piti ottaa.

Emme vihaa lapsiperheitä vihaa ja mm. sukulaislapset ovat hyvinkin rakkaita, kun joku tuollaista kyseli aiemmin.

Vierailija
266/346 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, kuka hullu minua panisi?

Vierailija
267/346 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vihaa lapsia mutta en erityisesti pidäkään. Vanhempia pidän vastaavina pahantekijöinä kuin raiskaajia ja murhaajia.

T. antinatalisti

Vierailija
268/346 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuukautisten tulo loppuisi steriin niin tekisin heti. Tällä hetkellä käytössä ehkäisyimplantti. Ei kuukautisia kahdeksaan vuoteen \○/

Vierailija
269/346 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseltä katkaistu piuhat,

Syystä että.

Ikää +50,

Lapsia 5

Vaimo pahasti allerginen

Ei tarvitse huolehtia ehkäisystä

Et taida mennä ihan vapaaehtoisesti lapseton -kategoriaan, jos lapsia on siunaantunut jo viisi...

Vierailija
270/346 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset tästä ketjusta, tämä herätti ajattelemaan! Päätin jo teini-ikäisenä, että en tule lisääntymään, vaan jos lapsia joskus haluan, tulen adoptoimaan. Tämä ajatus on vuosien mittaan vain vahvistunut. En aio olla vastuussa yhdenkään ihmisen hankkimisesta tänne maapallolle. Täällä on liikaa ihmisiä ja länsimainen elämäntapa on erinomaisen luonnonvaroja kuluttava. Lisäksi epävarma tulevaisuus ja niin edelleen. Täytän ensi vuonna

30 ja täytyy tosiaan vakavasti pohtia sterilisaatiota. Myöhemmin jos lapsia jostain ihmeellisestä syystä tekee mieli, on tosiaan muitakin vaihtoehtoja vanhemmuuteen, kuten se adoptio ja vaikkapa sijaisvanhemmuus.

Vierailija
271/346 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin olkut täys kaheli jos oisin tehnyt sterilisaation. Sain ainoan lapseni vuosia myöhemmin.

Vierailija
272/346 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonossa vasektomiaan tällä hetkellä. Ikää 33, js lapsia en ole halunnut koskaan.

Vierailija
273/346 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä 30, mutta ajattelin laittaa klipsit sitten kun mittarissa on n. 35 tai kun lapsiluku on täynnä (2).

En haaveile suurperheestä, eikä ole rahaa elättää sellaista. Muutenkin ahdistaa kun ihmisiä maapallolla on jo valmiiksi liikaa.

Hormoniehköisy ei sovi... Joten kumilla mennään ja rasittaa kun koko ajan pitää toivoa, ettei se petä.

Vierailija
274/346 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vela, mutta tarvitsisin sterin ehdottomasti terveyteni takia ja lapsilukukin on täysi joten ei olisi ongelma senkään syhteen. Olin 1,5 vuotta essure jonossa, kunnes se kiellettiin (erittäin hyvästä syystä). Sitten jonotin vuoden klipsejä vain leikkausajan saanniin jälkeen saadakseni tiedon että painan liikaa eikä leikata. Pudotin painoa ja olen nyt tuon rajan alla. Kävin taas kynellä kuullakseni että klipsejä ei enää saa ja kohtuni on liian pitkä perinteiselle putkien katkomiselle ja instrumentit eivät luultavasi ylettäisi ja riskit olisivat erittäin suuret. Eli se siitä sitten.

Vierailija
275/346 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein heti kun täytin 30, syistä että:

- Inhoan lapsia

- Inhoan sitä kun tuntemattomat ronkkivat alapäätäni

- Hormonaaliset ehkäisymenetelmät aiheuttivat sivuoireita

- Unohtelin ottaa pillerit

- En halunnut ottaa tuskallista kierukkaa

- Kondomit olivat epävarmoja, epämukavia ja hankasivat

- Pelkään synnytystä

- Pelkään aborttia

- Pelkään keskenmenoa

- En usko että kenenkään pitäisi lisääntyä tässä maailmassa ellei ole aivan pakko

- Olisin huono äiti

- Minulla on useita sairauksia

- Rakastan rahaa

- Haluan olla työelämässä

- Haluan matkustella

- Haluan nukkua pitkään

- Haluan käyttää päihteitä

- En halua että kehoni joutuu kokemaan raskauden aiheuttaman tuhovoiman

- Jos jostain syystä haluaisin lapsen, niitä saa muualtakin kuin sisälmyksistäni

Vierailija
276/346 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvetta tuollaiselle operaatiolle, eikä minua haittaa se mahdollisuus että teoriassa voisin tulla raskaaksi, ehkä, ken tietää. Olen naimisissa, mutta en harrasta seksiä.

Vierailija
277/346 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miksi naiset suostutte sterilisaatioon? Kun toimenpide on erittäin paljon helpompi tehdä miehelle? 

Vierailija
278/346 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole edes harkinnut sterilisaatiota vaikka olen aina tiennyt etten halua lapsia. Miestäni en myöskään halua painostaa moiseen operaatioon. Nimenomaan en halua teettää ns. turhia leikkauksia koska niissä on aina riskinsä. Luultavasti joutuisin joka tapauksessa käyttämään jotain hormonia, koska minulla on taipumus saada munasarjakystia.

Pelkään kyllä raskautta, harrastamme kuitenkin seksiä lähes joka päivä, ehkäisynä Nuvaring.

Munasarjakystat eivät ole mikään syy syödä jatkuvasti hormoneja. Itsellänikin niitä tulee parin vuoden välein ja ne hoidetaan silloin pois 10 päivän keltarauhashormonikuurilla.

Itselläni nuo kystat ovat niin kipeitä ja nopeasti kehittyviä että joudun  sairaalaan. Ei todellakaan hoidu millään keltarauhashormonikuurilla. Ihmiset ovat erilaisia, ylläri varmaan sinulle.

Vierailija
279/346 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen miksi naiset suostutte sterilisaatioon? Kun toimenpide on erittäin paljon helpompi tehdä miehelle? 

Meillä kyse oli siitä, että nimenomaan minä olen se, joka ei halua lapsia, en tämän miehen kanssa enkä muidenkaan. Siksi steri tehtiin minulle. 

Vierailija
280/346 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ikäraja täynnä, lapsiluku (4) täynnä. Vahvasti periytyvä adhd (3/4). Heittämällä sain luvan.

Näiden lisäksi runsaat vuodot hoidettu tuhoamalla kohdun limakalvo joten radkautuminen olisi hengenvaarallistakin.