Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko 30+v vela tehnyt sterilisaation? Miksi? Miksi et?

Vierailija
29.11.2018 |

Harkitsemme mieheni kanssa tätä vaihtoehtoa. Hormonaalinen ehkäisy ei sovi eikä meistä kumpikaan halua lisääntyä.

Kommentit (346)

Vierailija
181/346 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt, heti kun täytin 30. Nyt olen 42 (nainen). Päivääkään en ole katunut. Olen aina tiennyt, että en tule haluamaan omia lapsia koskaan, ja hormonaalinen ehkäisy aiheutti lukuisia terveysongelmia. Odotin kuin kuuta nousevaa tuota päivää, kun sain mennä sterilisaatiota hakemaan. Helppoa se ei silti ollut, päätäni yritettiin käännyttää moneen otteeseen prosessin aikana. Mutta todella tyytyväinen päätökseeni olen.

Minusta on vain hyvä jos halutaan varmistaa, ettei mieli tule muuttumaan eikä jää miettimättä voisiko se lapsi kuitenkin olla jonain ajatuksena vielä. Ei sitä pidä ottaa ’käännytyksenä’ vaan varmistuksena. Minä ainakin veronmaksajana toivon, ettei näitä sterilisaation purkuja tehtäisi turhan tuuliviireille.

Tämä varmistelu sitten pitäisi tehdä myös miehille. Hehän saavat kuulemma vasektomian ihan ilmoitusasiana. Pidetäänkö naisia jotenkin tyhminä.

No ei varmasti pidetä tyhmiä, vaan kokemus on opettanut, että se on useimmiten nainen, joka mielensä muuttaa. Näin vaan usein käy, ei tietenkään kaikille.

Ja mielensä muuttaneilla on useimmiten lapsia jo ennestään.

Hei sinä joka alapeukutit: kyseessä on fakta, jota et voi muuttaa vaikka miten haluaisit. Tutustu tilastoihin.

Vierailija
182/346 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten holhoamisongelmasta päästäisiin yksinkertaisesti sillä, että mikäli muuttaa mielensä sterilisaation purku tulee hoitaa yksityisellä omalla kustannuksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/346 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on surullista, että nykyaikana erityisesti nuoret naiset ovat niin itsekkäitä, ettei edes lapsia haluta, kun koko elämä halutaan vaan käyttää omaan itseensä ja oma nautinto on tärkeintä.

Vierailija
184/346 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että lapsia hankkivat ihmiset sitten uhraavat itsensä ja täysin tahtomattaan antautuvat jälkeläistensä kasvatukseen?

Vierailija
185/346 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omasta halusta. Mutta tulen sen tekemään samanikäiselle miehelle kuin itse olen, kostoksi siitä että hänen isänsä laittoi minun "piuhat" poikki kun olin 9 vuotias perhekodissa. Oliko sinulla vielä muuta kysyttävää?

Vierailija
186/346 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nahkapääkallo kirjoitti:

En omasta halusta. Mutta tulen sen tekemään samanikäiselle miehelle kuin itse olen, kostoksi siitä että hänen isänsä laittoi minun "piuhat" poikki kun olin 9 vuotias perhekodissa. Oliko sinulla vielä muuta kysyttävää?

Lääkkeet!

Vierailija
187/346 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten holhoamisongelmasta päästäisiin yksinkertaisesti sillä, että mikäli muuttaa mielensä sterilisaation purku tulee hoitaa yksityisellä omalla kustannuksella.

Ööh, niinhän se tehdään nykyisinkin, ja silti aikuisia holhotaan kuin pikkulapsia.

Vierailija
188/346 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on surullista, että nykyaikana erityisesti nuoret naiset ovat niin itsekkäitä, ettei edes lapsia haluta, kun koko elämä halutaan vaan käyttää omaan itseensä ja oma nautinto on tärkeintä.

Ai senkö vuoksi teit lapsia ettei sua syytettäis itsekkääksi? Nyt harmittaa vai?

Vierailija
189/346 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveisiä tiskin toisella puolella. Ihan just oli 39v nainen jolla Ennen ikinä ei mitään lapsihaaveita ollut ollut mutta 38v Tavannut sen miehen jonka kanssa lapsia halusi ja mieli muuttui. 40v maissa naisille tulee hormonipiikki joka voi laukaista myös lapsihalut.

Se, että ei ole ikinä ollut lapsihaaveita, vaikka ikää on kohta 40, on aivan eri asia kuin se, että tietää, ettei ikinä halua lapsia.

Minulla ei ollut mitään lapsihaaveita eikä vauvakuumetta, ennen kuin löytyi lasten saamiseen sopiva kumppani. Tätä oli aika monen vaikea ymmärtää. Ajattelin, että ehkä pysyn lapsettomana, eikä asia stressannut minua mitenkään. Koska kyse oli haaveiden puuttumisesta eikä vakaasta halusta pysyä aina lapsettomana, en olisi edes harkinnut sterilisaatiota. Onneksi sitten ei ollut lisääntymisongelmia, kun lapsihalun herättävä isäehdokas viimein astui kuvioihin ja palaset loksahtivat kohdalleen.

Kysymys on kuitenkin biologiasta ja normaalisti tämä halu tulla äidiksi herää viimeistään siinä nelikymppisenä, ellei jo aiemmin. Mutta näin tapahtuu tietysti vain, jos naisen henkinen hyvinvointi on kunnossa ja emotiaalinen puoli kehittynyt normaalisti.

Et näe asiaa laajemmin näemmä - valitettavasti

Vierailija
190/346 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikisinkku 80 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai senkö vuoksi teit lapsia ettei sua syytettäis itsekkääksi? Nyt harmittaa vai?

Näyttää harmittavan ja kovasti harmittaakin kun oma elämä on jäänyt elämättä lasten takia ja se puretaan meihin veloihin.

Vierailija
191/346 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis sitä mieltä, että lapsivapaa elämä on paljon nautinnollisempaa kuin lapsellisten?

Kun kerran näin on, niin kerropa sitten miksi kenenkään tulisi valita lapsiperhe-elämä, jos se kerran on kurjempaa...

Vierailija
192/346 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun 30-v tuli täyteen, hankin lähetteen vasektomiaan ja hoidin homma yksityisellä ilman jonoja. Miksi?

Ei ole varaa eikä kykyä teeskennellä keskiluokkaisen "kakarat ja kultainen noutaja" -stereotypian keskellä, varsinkin kun on kasvanut itse vähävaraisesa duunariperheessä ja arvot sieltä omaksuttuja. Pääkaupunkiseudulla asuminen, ja siihen vielä päälle lasten harrastukset, viikkorahat yms. välttämätön tilpehööri on yksinkertaisesti liian kallista. Vapaus, josta kyllä nautin, on enemmänkin seuraus kuin syy.

Ja vielä siitä itsekkyydestä.

Lapsia ei "hankita" tai "saada", vaan sinä luot uuden elämän ja annat sille kaiken tarvittavan, kunnes tuo uusi elämä on valmis seisomaan omin jaloin maailman vastatuulessa. Lapsia ei hankita vanhuuden turvaksi tai omien sortuneiden unelmien jälleenrakentajiksi. Sellainen on halveksuttavaa itsekkyyttä.

Vierailija
193/346 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta varsin typerää sillä moni haluaa sen lapsen myöhemmin.

Mieli tosiaan muuttuu.

Pitäisi olla laki ettei purkuja tehdä.

Vierailija
194/346 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikisinkku 80 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttää harmittavan ja kovasti harmittaakin kun oma elämä on jäänyt elämättä lasten takia ja se puretaan meihin veloihin.

Elämään kuuluu eri vaiheet eikä aina sitä samaa. Lapset kasvaa ja ne on kotona sen 20vuotta.

Lähinnä säälittävää olla vela niin miksi sitä kadehtia?

T. Kahden teinin äiti

Vierailija
195/346 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt, heti kun täytin 30. Nyt olen 42 (nainen). Päivääkään en ole katunut. Olen aina tiennyt, että en tule haluamaan omia lapsia koskaan, ja hormonaalinen ehkäisy aiheutti lukuisia terveysongelmia. Odotin kuin kuuta nousevaa tuota päivää, kun sain mennä sterilisaatiota hakemaan. Helppoa se ei silti ollut, päätäni yritettiin käännyttää moneen otteeseen prosessin aikana. Mutta todella tyytyväinen päätökseeni olen.

Minusta on vain hyvä jos halutaan varmistaa, ettei mieli tule muuttumaan eikä jää miettimättä voisiko se lapsi kuitenkin olla jonain ajatuksena vielä. Ei sitä pidä ottaa ’käännytyksenä’ vaan varmistuksena. Minä ainakin veronmaksajana toivon, ettei näitä sterilisaation purkuja tehtäisi turhan tuuliviireille.

Tämä varmistelu sitten pitäisi tehdä myös miehille. Hehän saavat kuulemma vasektomian ihan ilmoitusasiana. Pidetäänkö naisia jotenkin tyhminä.

Perustuuko tämä nyt johonkin faktatietoon? Käsittääkseni laki on tässä täysin sukupuoli neutraali ja edellytykset ovat samat molemmille.

Vierailija
196/346 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustuuko tämä nyt johonkin faktatietoon? Käsittääkseni laki on tässä täysin sukupuoli neutraali ja edellytykset ovat samat molemmille.

Jep, samat on. Jos kriteerit täyttää, lähetteen saa.

Vierailija
197/346 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikisinkku 80 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämään kuuluu eri vaiheet eikä aina sitä samaa. Lapset kasvaa ja ne on kotona sen 20vuotta.

Lähinnä säälittävää olla vela niin miksi sitä kadehtia?

T. Kahden teinin äiti

Elämässä ei siis voi muuten olla mitään vaiheita ilman lapsia? 24/7 samaa jos ei ole lapsia, niinkö? Kyllä te jotkut äidit olette harvinaisen mielikuvituksettomia. Mitä säälittävää on muuten siinä, että elää onnellista elämää omilla ehdoillaan, täysin vapaana huoltajan velvoitteista ja jatkuvasta huolesta lasten puolesta?

Vierailija
198/346 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei varmasti pidetä tyhmiä, vaan kokemus on opettanut, että se on useimmiten nainen, joka mielensä muuttaa. Näin vaan usein käy, ei tietenkään kaikille.

Ja mielensä muuttaneilla on useimmiten lapsia jo ennestään.

Hei sinä joka alapeukutit: kyseessä on fakta, jota et voi muuttaa vaikka miten haluaisit. Tutustu tilastoihin.

Alapaukutin sille, että eihän ihminen, jolla jo on lapsia, niin ei hän ole vela. Ja tämä keskustelu koskee nimenomaan veloja. Siksi alapeukku.

Vierailija
199/346 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo 30nen paremmalla puolella kun kävin gynellä pyytämässä lähetteen että sterilisaatio olis nyt paikallaan kahden abortin jälkeen. Ikinä en ole välittänyt lapsista eikä mieli ole muuttunut vieläkään kun kohta täytän 40. Gynellä tää lääkäri lässytti että mieli muuttuu ja plaa plaa sitä samaa kakkaa mitä olen kuullut jo lapsesta asti. Kierukan laitto ja nyt edelleen haluan sterilisaation!!!!!! On se hemmetti kumma kun täysin tuntematon tyyppi tulee ja estää jotain mitä tiedän että se on paras vaihtoehto ja olen sitä halunnut jo teinistä asti. Ihan nostaa vihan kun omaa valintaa ei arvosteta ja ei. En voi sietää äpäriä tai muita räkänokkia. Täytyy varmaan hommata lakimies kun menen poistamaan kierukan.

Vierailija
200/346 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hankkisin? Olen aseksuaali eikä kiinnosta hieroskella kusivehkeitä yhteen kun ei ole mitään syytäkään tehdä niin sillä en halua lapsia. Näillä mennään. Seksi on kaikinpuolin vastenmielistä ja täysin turhaa ellei mieli lisääntyä.