Ikävin/töykein/oudoin asiakaspalvelija?
Noista oudoista asiakkaista täällä onkin ollut tarinoita. Onko asiakaspalvlelijoista? Kertokaa!
Kommentit (28)
No eipä ole. Itse olen tavannut vain kohteliaita ja hyvinkäyttäytyviä. 😊 En tosin olekaan mikään kitisijä-kyylätyyppi, jolle mikään ei koskaan ole tarpeeksi, vaan aina löytyy väen vängällä jotain itkettävää.
Joku myyjä ostoskeskuksen aulassa myymässä jotain rasvojaan pysäytti minut ja alkoi kysymättä mitään kommentoida "väsynyttä ulkomuotoani ja silmäpussejani". Aivan kuin en olisi jo tietoinen asiasta ja kärsisi silmäpusseistani jotka ovat isoilta osin geenien syytä. Oli mielestäni tökeröä häneltä alkaa kommentoimaan ulkonäköäni kysymättä ensin, haluanko edes hänen apuaan.
Prismasta ostettu uusi pyykinpesukone oli susi jo tuotaessa kotiin, pellit repsotti ja runko oli kierossa. Halusivat kuitenkin koittaa ”korjata” kahteen kertaan ennen kuin koko kone vaihdettiin (väännön jälkeen).
Eniten rasitti, kun turhanreissun korjaajan piti käydä naputtelemassa p*skaa konetta keskellä päivää, kun muulloin ei huoltomiehellä ole aikoja. Tuskastuin tähän, kun töiden järkkääminen huoltoukon aikojen mukaan oli tosi vaikeeta.
Tähän Prisman kodinkoneosaston myyjä sanoi, että ”pidä saikkupäivä!” Vieläkin ottaa päähän...
Virossa saa aina itäeurooppalaisen ”hyvää” asiakaspalvelua.
Eräs helsinkiläinen matkahuollon palvelupiste. Niin erikoisen mykkä palvelu, että jopa Suomessa harvinaisen karu tunnelma. Asiakkaan oma tervehdyksen jälkeen kulunut aikakin on venytetty taiteeksi. Sori oikeasti, että häiritsin.
Vierailija kirjoitti:
Prismasta ostettu uusi pyykinpesukone oli susi jo tuotaessa kotiin, pellit repsotti ja runko oli kierossa. Halusivat kuitenkin koittaa ”korjata” kahteen kertaan ennen kuin koko kone vaihdettiin (väännön jälkeen).
Eniten rasitti, kun turhanreissun korjaajan piti käydä naputtelemassa p*skaa konetta keskellä päivää, kun muulloin ei huoltomiehellä ole aikoja. Tuskastuin tähän, kun töiden järkkääminen huoltoukon aikojen mukaan oli tosi vaikeeta.
Tähän Prisman kodinkoneosaston myyjä sanoi, että ”pidä saikkupäivä!” Vieläkin ottaa päähän...
Tämä oli niitä susipaskoja ostokokemuksia parhaimmillaan.
Vierailija kirjoitti:
Eräs helsinkiläinen matkahuollon palvelupiste. Niin erikoisen mykkä palvelu, että jopa Suomessa harvinaisen karu tunnelma. Asiakkaan oma tervehdyksen jälkeen kulunut aikakin on venytetty taiteeksi. Sori oikeasti, että häiritsin.
Ei minulla mitään kauhukokemuksia ole, mutta näistä mykistä asiakaspalvelijoista jää vähän huono mieli. Ymmärrän, että voi olla huono päivä eikä silloin jaksa olla yhtä aurinkoa, mutta kyllä asiakkaan edes jollain tavalla pitäisi kokea olevansa tervetullut. Jos asiakaspalvelija ei tervehdi tai on tiuskaisee jotain, näin ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Joku myyjä ostoskeskuksen aulassa myymässä jotain rasvojaan pysäytti minut ja alkoi kysymättä mitään kommentoida "väsynyttä ulkomuotoani ja silmäpussejani". Aivan kuin en olisi jo tietoinen asiasta ja kärsisi silmäpusseistani jotka ovat isoilta osin geenien syytä. Oli mielestäni tökeröä häneltä alkaa kommentoimaan ulkonäköäni kysymättä ensin, haluanko edes hänen apuaan.
Minulle on oikeasti käynyt niin, että myyjä luuli ulkomuotoni perusteella minun olevan raskaana vaikken ollut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla mitään kauhukokemuksia ole, mutta näistä mykistä asiakaspalvelijoista jää vähän huono mieli. Ymmärrän, että voi olla huono päivä eikä silloin jaksa olla yhtä aurinkoa, mutta kyllä asiakkaan edes jollain tavalla pitäisi kokea olevansa tervetullut. Jos asiakaspalvelija ei tervehdi tai on tiuskaisee jotain, näin ei ole.
Tää kyseinen on niin friikki mesta, että sitä ei voi edes selittää :) Saanut netissä mainintoja muiltakin.
Mulle riittää, että saan ruokakaupasta tarvitsemani tuotteet.
Istukoon vaikka hymytön punaperzepaviaani kassalla, pääasia, että voin maksaa ja mennä kotiin syömään.
Erään luomutuoteliikkeen myyjän hapan rahastus tuntui jostain syystä pahalta. Ei hymyäkään, mekaaninen moi, tuote lukijaan ja ”13,50”. En todellakaan ole niuhottaja, se oli oikeasti kuin Neuvostoliitosta.
Kampaaja Turussa.Vanha hyvä kampaajani jäi eläkkeelle, joten oli pakko vaihtaa. Menin läheiseen kampaamoon. Minulla oli pitkähkö polkkatukka, joka oli leikattu latvoista kerrostaen niin, että latvat taipuivat kauniisti ihan laittamatta. (Muuten ne sojottavat helposti hassusti.)
Pyysin kampaajalla, että hiukseni leikataan samalla tavalla kuin ennenkin, mutta noin 3 cm lyhyemmiksi kuin olivat silloin. Kampaaja alkoi heti kiukutellä, että ei tiedä, paljonko se on. Piti näyttää viivottimella! Oli keski-ikäinen suomalaisnainen, että luulisi olleen kielitaito hallussa. Seuraavaksi hän sanoi, että hiukseni on vaan leikattu suoraan poikki, ei mitenkään erikoisesti. Aha, selvä. Ero on kyllä melko suuri siinä, missä hiukset laskeutuvat kaulassa olkapäitä kohti.
Hän moitti hiuksiani: ei näistä mitään saa, tällaiset liukkaat, hennot hiukset. Minulla on melkoisen hyväkuntoiset ja paksut hiukset, aina ollut.
Jossain vaiheessa kampaaja leikkasi korvaani saksilla, sattui. Katsoin vasta kotona tarkemmin: korvassa oli pieni haava, josta oli vuotanut verta. Ei pyydetty anteeksi! vielä sanoi, että laita nyt edes joku sävytys noihin, että saat vähän kiiltoa.
Joo ei toista kertaa. Itse asiassa meni vuosia ennen kuin menin uudestaan kampaajalle, jäi kammo. Sitä kampaajaa ei ainakaan enää ole, mahtoiko hyvinkin menestyä...
Lähtiessä kampaaja
Kiinteistönvälittäjä. Menimme asuntonäyttöön ja tämä välittäjä katsoi meitä nenänvartta pitkin ja lateli töykeitä kommentteja (esim ”onkos teillä varmasti pankkiasiat kunnossa”). Olimme kiinnostuneita asunnosta, mutta jäi tarjous tekemättä. Vaikka olimme nuoria, ei se tarkoita, ettemmekö olisi voineet olla vakavissamme ostamassa asuntoa.
Hups, joku sotki tekstiäni piti olla tietysti, että: lähtiessä kampaaja vielä sanoi, että laita edes joku sävytys, että saat vähän kiiltoa.
13
Tietysti määräaikainen tai huonosti kohdeltu työntekijä voi tahallaan pihdata sitä hymyä asiakaspalvelussa. Kun ei se tuota itselle mitään. Tämä kävi itsellä mielessä mutta sitten huomasin, etten pysty päihittää paikan omistajaa tökeryydessä.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti määräaikainen tai huonosti kohdeltu työntekijä voi tahallaan pihdata sitä hymyä asiakaspalvelussa. Kun ei se tuota itselle mitään. Tämä kävi itsellä mielessä mutta sitten huomasin, etten pysty päihittää paikan omistajaa tökeryydessä.
Ei ihme, jos jäävät vakituiset paikat saamatta, jos asenne on tuo.
Miksi te porvarit natisette, jos ette saakaan työläiseltä nöyrää palvelua?
Yksi Hesburgerin toimipiste Lahdessa. Sen myyjä on niin tympeä ja tyly, että joskus tekisi mieli valittaa jonnekin korkeammalle taholle että oikeesti, nyt vähän tsemppiä. Käyn siellä joskus hakemassa evästä, ja kerran todistin tämän myyjän kyykyttämässä harjoittelijaa kaikkien lounasasiakkaiden edessä. Mutta siis kerran kuussa näen tämän myyjän ja aina sama ilme ja "palvelu".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme, jos jäävät vakituiset paikat saamatta, jos asenne on tuo.
Ei ole vakituista paikkaa sinne firmaan olemassa. Tiedän kyllä miten asennoidun mihinkin, että hyödyn siitä itse. En kaipaa neuvojasi.
Myyjä heitti kuitin olkansa yli. Ai ku mie niin pahoitin mielini ja järkytyin. Potkut tollaselle!