Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tapahtuu jos teinit eivät halua jatkaa vuoroviikkoja mutta toinen vanhemmista ei suostu?

Vierailija
23.07.2026 |

15- ja 13-vuotiaat haluavat asua jatkossa pysyvästi toisella vanhemmalla, mutta tämä jonka luona eivät halua enää asua ei suostu vuoroviikkosysteemin lopettamiseen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäiset saavat jo lain mukaan itse päättää.

Vierailija
2/6 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten se lahjoo ne lapset sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäinen saa päättää jo itse. Ota yhteys lastenvalvojaan, on aika muuttaa sopimuksia. Huomaa, että muutos voi vaikuttaa myös elatusmaksuihin. 

Vierailija
4/6 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon ikäinen saa päättää jo itse. Ota yhteys lastenvalvojaan, on aika muuttaa sopimuksia. Huomaa, että muutos voi vaikuttaa myös elatusmaksuihin. 

Tiedän tositapauksen, jossa vanhempi ei suostunut juuri elatusmaksujen pienenemisen vuoksi järjestelyyn. Niinpä teinit viettivät joka toisen viikon patjoilla yksiössä: äiti oli jo aikoja sitten käytännössä muuttanut toiselle paikkakunnalle uuden rakkaansa vuoksi. Mutta teinit halusivat olla solidaarisia äidilleen tai ehkäpä nauttivat vapaudestaan.

Vierailija
5/6 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tositapauksen, jossa vanhempi ei suostunut juuri elatusmaksujen pienenemisen vuoksi järjestelyyn. Niinpä teinit viettivät joka toisen viikon patjoilla yksiössä: äiti oli jo aikoja sitten käytännössä muuttanut toiselle paikkakunnalle uuden rakkaansa vuoksi. Mutta teinit halusivat olla solidaarisia äidilleen tai ehkäpä nauttivat vapaudestaan.

Niin, tässä tapauksessahan ne elarit varmaan tulis kasvamaan. Sille lähivanhemmalle. Mihin ne lapset haluaa muuttaa. 

Vierailija
6/6 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo kovin pitkäkestoinen prosessi? Lapset haluaisivat muutoksen mahdollisimman nopeasti. Meillä ei ole nyt elatusmaksuja vuoroviikkojen takia ja tarvittaessa pystyn kyllä elättämään lapset ilman niitäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi