Miksi Suomessa p#rsesuihku vessassa toimii vain jos lavuaarin hana on auki?
En ymmärrä tämän logiikkaa. Olen käynyt muualla maailmassa ja nuo käsisuihkut toimivat aina omillaan siellä.
Suomessa pitää nousta seisomaan takapuoli sontaisena, laittaa hana päälle, istua takaisin alas, suihkuttaa, pyyhkiä (ja vesi virtaa hukkaan lavuaarissa tänä aikana) ja sitten hana pois. Meilläkin lavuaari on muutaman metrin pöntöltä joten todella iljettävää.
Onko tässä järkeä? Eikö Suomessa putkisuunnittelijat osanneet parempaa systeemiä väsätä?
Kommentit (101)
Kairossa meillä oli pytyssä ylöspäin suunnattu kupariputken pätkä, josta tuli n. 25 cm:n kylmä vesisuihku takapuoleen osuvana. Oli hyvä aamuherätys.
Vierailija kirjoitti:
Kairossa meillä oli pytyssä ylöspäin suunnattu kupariputken pätkä, josta tuli n. 25 cm:n kylmä vesisuihku takapuoleen osuvana. Oli hyvä aamuherätys.
Siis laitettiinko se ihan anukseen sisälle vai miten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en peppua pese, olen sen verran siisti kakkija 😊
Kyllä sinne jää aina jäänteitä tietämättäsi.
Tykkäätkö myös kakkaleikeistä?
Perseessä on kaikenlaisia bakteereja vaikka sen suihkun kokonaan anukseesi laittaisit ja harjaisit suolen 🙄
Hyviä bakteereita, tarpeellisia.
Japanissahan vesisuihkut tulevat namiskoita painamalla pöntön sisältä, ja sitten takaisin piiloon.
En ymmärrä miksi nuo ei ole vielä levinneet Eurooppaan, ehkä jossain on jo mutta harvoin. Kaikkein järkevin ratkaisu. Myös samassa paketissa on yleensä lämpöistuin jonka lämmön voi säätää. Etenkin kylmässä maassa kuten Suomi tuo olisi todella järkevä olla.
Vierailija kirjoitti:
Japanissahan vesisuihkut tulevat namiskoita painamalla pöntön sisältä, ja sitten takaisin piiloon.
En ymmärrä miksi nuo ei ole vielä levinneet Eurooppaan, ehkä jossain on jo mutta harvoin. Kaikkein järkevin ratkaisu. Myös samassa paketissa on yleensä lämpöistuin jonka lämmön voi säätää. Etenkin kylmässä maassa kuten Suomi tuo olisi todella järkevä olla.
Yök, ikinä en persettäni pesisi tuollaisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö miksi? Niissä suihkutinpäissä on automaattinen puhdistustoimintokin (kansi kiinni, ja se puhdistelee siellä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ihan hönö? Nyt VALOJA PÄÄLLE siellä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuinka lyhyet kädet aapeella on?? itse 155cm pitkänä yletän hanaan kaikkialla pöntöllä istuen.
2 metrin päässä pytystä olevaan lavuaariinkin? Vau, kätesi ovat todella pitkät! Olet varmasti mainio näky.
Täh? Suunnitteluvirhe jos lavuaari tai käsisuihkun säätöhana on liian kaukana wc-istuimesta. No olen minä nähnyt vessoja missä vessapaperi teline on vastapäisellä seinällä sen kahden ja puolen metrin päässä. Istuessa tarpeilla sitä mietti, että mitähän asentajan päässä on liikkunut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se sillä kusivedellä sun ahteria ruiski. Ne suuttimet on siellä yläreunassa.
Minusta kuulostaa pidemmän päälle riskiltä, jos käsisuihku toimii niin, että hanaa ei tarvitse erikseen kytkeä päälle. Vrt. pyykinpesu-tai astiapesukoneen tuloliitäntä, jotka avataan ainoastaan käyttöä varten juuri vesivahinkojen ehkäisemiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Minusta kuulostaa pidemmän päälle riskiltä, jos käsisuihku toimii niin, että hanaa ei tarvitse erikseen kytkeä päälle. Vrt. pyykinpesu-tai astiapesukoneen tuloliitäntä, jotka avataan ainoastaan käyttöä varten juuri vesivahinkojen ehkäisemiseksi.
Kaikkea ne suomalaiset jaksaakin stressata.
Ei elämä ole niin vaarallista.
Ei bidee voi olla koko ajan painestettu. Letkut on aivan onnetonta lujuudeltaan. Jos vessaan laittais keittiön hanan jossa on pesukoneelle liitäntä niin kytkisitkö kuumaan vai kylmään putkeen?
Vierailija kirjoitti:
Ei bidee voi olla koko ajan painestettu. Letkut on aivan onnetonta lujuudeltaan. Jos vessaan laittais keittiön hanan jossa on pesukoneelle liitäntä niin kytkisitkö kuumaan vai kylmään putkeen?
Kylmään. Toimii ongelmitta.
Vessat on oudon toimimattomia siihen nähden kuinka paljon niissä vietetään aikaa.
Nettiyhteys, riippumatto, mikroaaltouuni..nyt aluksi ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuinka lyhyet kädet aapeella on?? itse 155cm pitkänä yletän hanaan kaikkialla pöntöllä istuen.
Vessoja on erilaisia. Meidän talossa on pitkä mutta kapea vessa. 2.5m matkaa lavuaarille pöntöltä eli ei voi kurotella hanalle.
ap
Ihan mielenkiinnosta, mitä siinä 2,5 metrin matkalla on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2 metrin päässä pytystä olevaan lavuaariinkin? Vau, kätesi ovat todella pitkät! Olet varmasti mainio näky.
Täh? Suunnitteluvirhe jos lavuaari tai käsisuihkun säätöhana on liian kaukana wc-istuimesta. No olen minä nähnyt vessoja missä vessapaperi teline on vastapäisellä seinällä sen kahden ja puolen metrin päässä. Istuessa tarpeilla sitä mietti, että mitähän asentajan päässä on liikkunut...
Aika heleketin iso vessa, jos vastapäiseen seinään on 2,5 metriä. Invavessatkin yleensä vain 2 metriä leveitä.
Jos vettä ei tule jostain ulos niin syntyy painetta, ja pidemmäksi aikaa jos jää päälle niin vesivahinko on mahdollinen. Eli kun vesi tulee hanasta niin sen muistaa sitten sulkea, toisin kuin erillisen hanan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvänen aika. Paljonpa se auttaa siinä pöntöllä kykkiessä todeta, että "ahaa, tämäpäs on suunnitteluvirhe, eihän tässä sitten mitään ongelmaa olekaan". :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lavuaari on pöntöstä vaan 50cm päässä. Ja käsisuihku 40cm pöntöstä. Ihme idari olet.
Tässähän puhutaan ap:n vessasta! Haloo!
Samalla tavalla ap yleistää. Että käsisuihku olisi Suomessa aina lavuaarin hanaan/sekottajaan kytketty. Kun ei ole.
Perseessä on kaikenlaisia bakteereja vaikka sen suihkun kokonaan anukseesi laittaisit ja harjaisit suolen 🙄