Miksi Suomessa p#rsesuihku vessassa toimii vain jos lavuaarin hana on auki?
En ymmärrä tämän logiikkaa. Olen käynyt muualla maailmassa ja nuo käsisuihkut toimivat aina omillaan siellä.
Suomessa pitää nousta seisomaan takapuoli sontaisena, laittaa hana päälle, istua takaisin alas, suihkuttaa, pyyhkiä (ja vesi virtaa hukkaan lavuaarissa tänä aikana) ja sitten hana pois. Meilläkin lavuaari on muutaman metrin pöntöltä joten todella iljettävää.
Onko tässä järkeä? Eikö Suomessa putkisuunnittelijat osanneet parempaa systeemiä väsätä?
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
kuinka lyhyet kädet aapeella on?? itse 155cm pitkänä yletän hanaan kaikkialla pöntöllä istuen.
Vessoja on erilaisia. Meidän talossa on pitkä mutta kapea vessa. 2.5m matkaa lavuaarille pöntöltä eli ei voi kurotella hanalle.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuinka lyhyet kädet aapeella on?? itse 155cm pitkänä yletän hanaan kaikkialla pöntöllä istuen.
2 metrin päässä pytystä olevaan lavuaariinkin? Vau, kätesi ovat todella pitkät! Olet varmasti mainio näky.
2 metrin etäisyys vaatii erikoispitkän letkunkin, yleensä tällaisissa tapauksissa on käytössä mikrokytkin tai erillinen hana käsisuihkulle.
Letku/suihkupää on kyllä ihan pöntön vieressä.
Hana ei ole. Hana on parin metrin päässä! Ja ei ole mitään mikrokytkintä, ehkä talo on liian vanha.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vessoja on erilaisia. Meidän talossa on pitkä mutta kapea vessa. 2.5m matkaa lavuaarille pöntöltä eli ei voi kurotella hanalle.
ap
Suunnittelu virhe.
Koskaan kuullutkaan tuosta ongelmasta kyllä meidän vessassa ihan saa sen päälle vain suihkun omaa namiskaa painamalla pohjaan ja kun lakkaa painamasta vedentulokin lakkaa O.o
Vierailija kirjoitti:
Koskaan kuullutkaan tuosta ongelmasta kyllä meidän vessassa ihan saa sen päälle vain suihkun omaa namiskaa painamalla pohjaan ja kun lakkaa painamasta vedentulokin lakkaa O.o
Mistä lämpötila sitten säädetään?
Minulla kylppäriremppan jäljiltä on itsenäisesti toimiva pillupuhelin. Ei tarvitse nousta enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lämpötila sitten säädetään?
Miksi sitä pitää säätää?
Kyllä se persaus kylmälläkin vedellä puhdistuu, viilentää vielä mukavasti jos on ollut kuuma varpusparvi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2 metrin päässä pytystä olevaan lavuaariinkin? Vau, kätesi ovat todella pitkät! Olet varmasti mainio näky.
Mun lavuaari on pöntöstä vaan 50cm päässä. Ja käsisuihku 40cm pöntöstä. Ihme idari olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lavuaari on pöntöstä vaan 50cm päässä. Ja käsisuihku 40cm pöntöstä. Ihme idari olet.
Tässähän puhutaan ap:n vessasta! Haloo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt VALOJA PÄÄLLE siellä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 80-neliöinen asunto. Miten muka kaikilla ei ole 80-neliöistä asuntoa?! Ihme idareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässähän puhutaan ap:n vessasta! Haloo!
Haloo itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt VALOJA PÄÄLLE siellä!
Ole hiljaa.
Minä en peppua pese, olen sen verran siisti kakkija 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Suunnittelu virhe.
No sehän ei ole mitenkään asukkaan syy eikä hänen korjattavissa. Näitä kuitenkin tulee vastaan välillä. Tai sitten se bidee on lisätty vanhaan asuntoon jälkeen päin.
Itse olen mm nähnyt ratkaisun, jossa kyllä letkuun ja vesihanaan ylettyy kyllä mainiosti, mutta se hanan "katkaisin" on toisella puolen lavuaaria kuin istuin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2 metrin etäisyys vaatii erikoispitkän letkunkin, yleensä tällaisissa tapauksissa on käytössä mikrokytkin tai erillinen hana käsisuihkulle.
Letku/suihkupää on kyllä ihan pöntön vieressä.
Hana ei ole. Hana on parin metrin päässä! Ja ei ole mitään mikrokytkintä, ehkä talo on liian vanha.
ap
No, tässä tapauksessa kannattaa sitten asentaa se mikrokytkin tai erillinen hana tussuluurille pöntön viereen.
Problem solved!
Vierailija kirjoitti:
Minä en peppua pese, olen sen verran siisti kakkija 😊
Kyllä sinne jää aina jäänteitä tietämättäsi.
Tykkäätkö myös kakkaleikeistä?
Meillä ainakin tulee käsisuihkusta vettä ilman että laittaa hanan päälle. Kannattaa laittaa sellainen systeemi mikä on hyvä itselle.
Taannoin olin hotellissa jossa sai hilppasta ap:n tyylillä. Ilmeisesti rempan jälkinen. Haluaisin vaan tietää, mitä se rempan suunnitellut ajatteli.
Mulle tuntematon ongelma, en ikinä käytä pillupuhelinta.