Miksi Suomessa p#rsesuihku vessassa toimii vain jos lavuaarin hana on auki?
En ymmärrä tämän logiikkaa. Olen käynyt muualla maailmassa ja nuo käsisuihkut toimivat aina omillaan siellä.
Suomessa pitää nousta seisomaan takapuoli sontaisena, laittaa hana päälle, istua takaisin alas, suihkuttaa, pyyhkiä (ja vesi virtaa hukkaan lavuaarissa tänä aikana) ja sitten hana pois. Meilläkin lavuaari on muutaman metrin pöntöltä joten todella iljettävää.
Onko tässä järkeä? Eikö Suomessa putkisuunnittelijat osanneet parempaa systeemiä väsätä?
Kommentit (101)
Vittuluurilla saa mojovat orgasmukset.
Irja 67
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuinka lyhyet kädet aapeella on?? itse 155cm pitkänä yletän hanaan kaikkialla pöntöllä istuen.
2 metrin päässä pytystä olevaan lavuaariinkin? Vau, kätesi ovat todella pitkät! Olet varmasti mainio näky.
Täh? Suunnitteluvirhe jos lavuaari tai käsisuihkun säätöhana on liian kaukana wc-istuimesta. No olen minä nähnyt vessoja missä vessapaperi teline on vastapäisellä seinällä sen kahden ja puolen metrin päässä. Istuessa tarpeilla sitä mietti, että mitähän asentajan päässä on liikkunut...
Voi hyvänen aika. Paljonpa se auttaa siinä pöntöllä kykkiessä todeta, että "ahaa, tämäpäs on suunnitteluvirhe, eihän tässä sitten mitään ongelmaa olekaan". :D
No auttaa se sen verran että tajuaa asian olevan päin persettä ja remppaa paskiksen mieleisekseen.
Hah, muualla maailmassa ei edes tunneta bidee-suihkun formaattia. Oras on yrittänyt sitä viedä, vaan kun ei idea kelpaa. Aloittaja on siis vähän pihalla provonsa kanssa.
Suihku kytketään sekä lämpimään että kylmään veteen (tajuat kai, miksi). Tulee edullisemmaksi vetää vain yksi kuumavesijohto ja kylmävesijohto vessan käsienpesualtaalle ja kytkeä bidee niihin kuin asentaa sille omien putkivetojen päähän oma sekoittaja. Usein ei ole tilaakaan toiselle, se vie 20-30 cm tilaa seinästä ulospäin ja lisäksi pitäisi olla tilaa KÄYTTÄÄ sitä hanaa, eli tarvittaisiin noin 0,25-0,5 neliömetriä ylimääräistä tilaa tuolle ylellisyydelle.
Lisäksi olen kahdesti todistanut kuinka tuon pillupuhelimen letku tai kahva on alkanut falskaamaan, ja toisella kerralla seurauksena oli veden tulo alakerrassa olevan keittiön katon läpi kun täytettiin yläkerrassa akvaariota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuinka lyhyet kädet aapeella on?? itse 155cm pitkänä yletän hanaan kaikkialla pöntöllä istuen.
2 metrin päässä pytystä olevaan lavuaariinkin? Vau, kätesi ovat todella pitkät! Olet varmasti mainio näky.
Täh? Suunnitteluvirhe jos lavuaari tai käsisuihkun säätöhana on liian kaukana wc-istuimesta. No olen minä nähnyt vessoja missä vessapaperi teline on vastapäisellä seinällä sen kahden ja puolen metrin päässä. Istuessa tarpeilla sitä mietti, että mitähän asentajan päässä on liikkunut...
Aika heleketin iso vessa, jos vastapäiseen seinään on 2,5 metriä. Invavessatkin yleensä vain 2 metriä leveitä.
Vessa on pitkä mutta kapea. Sellainen kaukosäätimen muotoinen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vessoja on erilaisia. Meidän talossa on pitkä mutta kapea vessa. 2.5m matkaa lavuaarille pöntöltä eli ei voi kurotella hanalle.
ap
Ihan mielenkiinnosta, mitä siinä 2,5 metrin matkalla on?
Ensin pönttö, sitten ovelle asti sellainen pitkä pöytä jonka keskellä lavuaari on. Monta kaappia pöydän kanssa samassa hyllykössä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Japanissahan vesisuihkut tulevat namiskoita painamalla pöntön sisältä, ja sitten takaisin piiloon.
En ymmärrä miksi nuo ei ole vielä levinneet Eurooppaan, ehkä jossain on jo mutta harvoin. Kaikkein järkevin ratkaisu. Myös samassa paketissa on yleensä lämpöistuin jonka lämmön voi säätää. Etenkin kylmässä maassa kuten Suomi tuo olisi todella järkevä olla.
Yök, ikinä en persettäni pesisi tuollaisella.
Oletko ihan hönö? Nyt VALOJA PÄÄLLE siellä!
Entä jos ei ylety valokatkaisijaan pöntöltä?
Vierailija kirjoitti:
Hah, muualla maailmassa ei edes tunneta bidee-suihkun formaattia. Oras on yrittänyt sitä viedä, vaan kun ei idea kelpaa. Aloittaja on siis vähän pihalla provonsa kanssa.
Suihku kytketään sekä lämpimään että kylmään veteen (tajuat kai, miksi). Tulee edullisemmaksi vetää vain yksi kuumavesijohto ja kylmävesijohto vessan käsienpesualtaalle ja kytkeä bidee niihin kuin asentaa sille omien putkivetojen päähän oma sekoittaja. Usein ei ole tilaakaan toiselle, se vie 20-30 cm tilaa seinästä ulospäin ja lisäksi pitäisi olla tilaa KÄYTTÄÄ sitä hanaa, eli tarvittaisiin noin 0,25-0,5 neliömetriä ylimääräistä tilaa tuolle ylellisyydelle.
Hihii, onpas ihanan Suomi-sentrinen maailmankuva sinulla. Aurinkokin kiertää tätä lottovoittajien maata kai siellä päin?
Olen asunut Suomessa, Japanissa, Thaimaassa ja Saksassa. Kaikissa on ollut vessasuihkut käytössä. Ja Japanissa nuo robottipöntöt kuten moni tietääkin, suihkuttaa napin painalluksella.
Voisin veikata että monessa muussakin maassa ovat käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika heleketin iso vessa, jos vastapäiseen seinään on 2,5 metriä. Invavessatkin yleensä vain 2 metriä leveitä.
Minulla on ihan normaali vessa kerrostaloasunnossa ja vastapäinen seinä on hieman yli kahden metrin päässä. No viereiset seinät ovat kyllä ihan lähellä. Ja rullateline on siinä oikealla puolella siististi seinässä kiinni. Jos haluat isoja vessoja niin mene sairaalaan osastolle siellä on vessoissa kokoa. Toisaalta niissä on ergonomia mietitty tai jos kunto ei salli niin avustaja mukana. Siksi sitä tilaa riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Japanissahan vesisuihkut tulevat namiskoita painamalla pöntön sisältä, ja sitten takaisin piiloon.
En ymmärrä miksi nuo ei ole vielä levinneet Eurooppaan, ehkä jossain on jo mutta harvoin. Kaikkein järkevin ratkaisu. Myös samassa paketissa on yleensä lämpöistuin jonka lämmön voi säätää. Etenkin kylmässä maassa kuten Suomi tuo olisi todella järkevä olla.
Siinä pimeässä olet ja mietit asioita, et saa valoa päälle ja bideesuihku on kaukana. Toisaalta mistä tiedät pimeydessä missä se bideesuihku on? Lainaten erästä elokuvan julistetta " Alien - Avaruudessa kukaan ei kuule huutoasi " " Pimeässä vessassa - Kukaan ei kuule kakkasi plomsahdusta " Hoksasin nyt... mistä tietää missä se pönttö on siellä pimeydessä!? Istuu lavuaarin päällä miettien miten oudolta tämä tuntuu? Sitten joku tulee vessaan "NAPS" valot päälle ja samantien lähtee pois kun sinä siellä lavuaarin päällä housut nilkoissa ulostat...
Vierailija kirjoitti:
Toi on itseasiassa ihan ylihypetetty toi japsien systeemi. Toiminnallisesti se on surkea. Hyvää siinä on lämpiävä istuinrengas ja automaattinen huuhtelu ainakin joissain malleIssa. Mutta se ns. Pesevä vesisuihku on ihan surkea, vesisuihku on heikko ja lyhyt, se lähinnä kastelee perseen. Samoin se kuivaus lähinnä vähän puhaltaa lämmintä ilmaa. Käytännössä siinä on vaan perse kurassa ja märkä sen jälkeen. Pillupuhelin voittaa 100 - 0.
Olen asunut Puolassa ja Saksassa molemmissa, ja ainakaan niillä keskiluokalla ei mitään niin epäkäytännöllistä ole kuin joku irrallinen letku pytyn vieressä, josta vettä saa tulemaan. Niillä on ihan oma bidee pyllyhuuhtelulle.
Tosin eräs saksalainen perhe vaikutti käyttävän bideetä puhtaasti aikakauslehtikorina, kun oli kätevästi pytyn vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä pimeässä olet ja mietit asioita, et saa valoa päälle ja bideesuihku on kaukana. Toisaalta mistä tiedät pimeydessä missä se bideesuihku on? Lainaten erästä elokuvan julistetta " Alien - Avaruudessa kukaan ei kuule huutoasi " " Pimeässä vessassa - Kukaan ei kuule kakkasi plomsahdusta " Hoksasin nyt... mistä tietää missä se pönttö on siellä pimeydessä!? Istuu lavuaarin päällä miettien miten oudolta tämä tuntuu? Sitten joku tulee vessaan "NAPS" valot päälle ja samantien lähtee pois kun sinä siellä lavuaarin päällä housut nilkoissa ulostat...
Tämän skenaarion etuna on vesihana lähellä, näkeekö sen sitten pimeässä se lienee epäselvää.
Nyt hieman hyvänmaun rajoille. Kaikki silmät eivät tarvitse valoa.
Tämänkö takia on muotia valkaista tiettyjä alueita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi on itseasiassa ihan ylihypetetty toi japsien systeemi. Toiminnallisesti se on surkea. Hyvää siinä on lämpiävä istuinrengas ja automaattinen huuhtelu ainakin joissain malleIssa. Mutta se ns. Pesevä vesisuihku on ihan surkea, vesisuihku on heikko ja lyhyt, se lähinnä kastelee perseen. Samoin se kuivaus lähinnä vähän puhaltaa lämmintä ilmaa. Käytännössä siinä on vaan perse kurassa ja märkä sen jälkeen. Pillupuhelin voittaa 100 - 0.
Vanhoissa halvoissa malleissa on heikkoja suihkuja, mutta 90% robovessoista on kunnon paine siinä suihkussa joka tulee suuttimesta. Sen sijaan tuohon kuivaustoimintoon olen todella harvoin törmännyt -- yleensä täällä kyllä pyyhitään sen suihkuttimen jälkeen ihan paperilla ja se on suositeltavaa. Ei jää perse märäksi sinullakaan.
T. 8v Japanissa asunut
Suomalaiset ovat valmiita vesisuihkullisiin pönttöihin, joten tuokaa niitä maahan kiitos. Kukapa ei virkistyisi esim. työpäivän lomassa lämpimästä anaalivesisuihkusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän skenaarion etuna on vesihana lähellä, näkeekö sen sitten pimeässä se lienee epäselvää.
Miksi mun uloste ei tuu!!! Mulla on hana ahterissa!
Minun lapsuudenkodissani ja anoppilassa molemmissa on vessa samalla kylppäri. Niissä ei tosin ole vessapaperiteline vastakkaisella seinällä, mutta pituussuunnassa seinästä seinään on hyvinkin se 2,5 metriä.