Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies käski mun lopettaa ainaisen ivailun ja puhua asiallisesti.

Vierailija
10.05.2006 |

tapahtui tänään aamupäivällä hetki sen jälkeen kun olin huomannut hänen kaataneen viimeiset kahvit kuppiinsa ja jättäneen keittimen tyhjänä päälle. sanoin miehelle rauhallisesti että " eino, kahvinkeitintä ei kannata pitää tyhjiltään päällä, se pannu kuumenee kauheasti eikä se ole sille hyväksi" . miehen mielestä mun ois pitänyt sanoa mieluummin että " olet unohtanut keittimen päälle" , sen mielestä mun tapa puhua on rasittava ja vittumainen. meinasin sanoa että jos et jättäis kahvinkeitintä tyhjänä päälle niin mä ensanois yhtään mitään, mutta en sanonut.

rupes vaan tässä huolestuttamaan että osaanko mä ylipäätään puhua sillä lailla asiallisesti kuin mies nyt haluaisi mun puhuvan. mun mielestä ois tavallaan ollut siinäkin tilanteessa turhaa lätinää sanoa että " olet jättänyt keittimen päälle" , senhän mä olin jo siinä kohtaa itsekseni todennut, enkä mä ymmärrä mikä hyöty siitä olisi koitunut vaikka olisinkin todennut asiantilan ääneen. sen sijaan mun mielestä vaikutti hyödylliseltä sanoa miehelle ettei keitintä kannata niin jättää. ..hmm.. joo.

mulla on nyt sitten vissiin semmoinen ongelma että puhun ilkeästi. onko kohtalotovereita ja miten ootte onnistuneet parantamaan tapojanne vai ootteko?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et ole miehesi holhooja, eikä sinun tapasi tehdä asioita ole ainoa oikea. Joskus siis kannattaisi katsoa läpi sormien.

Anna miehesi itse huomata tehneensä väärin, jos ei nyt aivan vaaranpaikasta ole kyse. Esim. tuo bussissa huomauttelu on turhaa. Kyllä mies sen itse huomaa kun joku toinen matkustaja siirtää tai huomauttaa.

Vierailija
22/64 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies tulee lenkiltä ja jättää isot kenkänsä meidän huoneiston oven (kerrostalo) ja sen sitä seuraavan oven väliin. siis niiden ovien jotka ois tarkoitus olla kiinni ettei kuulu meteli rappuun eikä rapusta.

sitten mä sanon sille aamulla että " älä viitsi jättää kenkiä oven väliin" päivällä pari kertaa että " hei kuule, voisitko sä laittaa sun kengät muualle kuin tonne ovien väliin kun ne ovet ois kiva olla kiinni kun täällä sisällä lapsen ja koiran kanssa mölytään" ja sitten illalla lopulta, kun mies ihmettelee miten sen kengästä taas irtoaa joku nippula, että " niin, se voi se hajoaminen johtua ihan siitä että ne on jatkuvasti tuolla oven välissä ja mä paukutan niitä sillä sisemmä' llä ovella kun yritän laittaa sitä kiinni" . ja tähän mies sitten reagoi ja sanoo että mä vittuilen ja että voisinko puhua asiallisemmin. joo voisin toki, ja VOISITKO SÄ OLLA JÄTTÄMÄTTÄ KENKIÄSI ULKO-OVEN JA SEN TOISEN OVEN VÄLIIN KUN SE PITÄIS SAADA KIINNI ETTEI MEE ÄÄNI KAUHEESTI RAPPUUN.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aina jaksa kuunnella mun seikkaperäisiä ja perinpohjaisia " jaarituksia" . Monesti, kun kerron jotain asiaa, niin se jo keskeyttää sanomalla: mene jo asiaan/ mikä on pointti/ yms.

Vierailija
24/64 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat miestä hellästi hihasta kiinni, ja talutat sen kahvinkeittimen (tai mikä se nyt onkaan) ja sitten osoitat sormellasi.

Tää kuulemma toimii ihan toivottomiinkin tapauksiin!!! Kerro tulokset, jos päätät kokeilla!

Vierailija
25/64 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mielestäni on tarpeen puhua näin kuten puhut, koska eino tosiaan käyttäytyy kuin keskenkasvuinen koulupoika. ei einon tule siitä suuttua, vaan sano einolle seuraavalla kerralla, että jos eino käyttäytyisi kuten aikuiset ihmiset, hän saisi osakseen ansaitsemaansa asiallista kohtelua. parempi tuo opettajatyyli kuin nalkuttajalyyli.

Vierailija
26/64 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko miehesi on erittäin suurpiirteinen tai hajamielinen, tai sitten vaan välinpitämätön.

Vierailija
27/64 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä eino tajua asiayhteyttä.

Vierailija:

Otat miestä hellästi hihasta kiinni, ja talutat sen kahvinkeittimen (tai mikä se nyt onkaan) ja sitten osoitat sormellasi.

Tää kuulemma toimii ihan toivottomiinkin tapauksiin!!! Kerro tulokset, jos päätät kokeilla!

Vierailija
28/64 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilen tuota sanatonta viestintää.. Luulen että se tuntuis siitä nöyryyttävältä.

Ja siis sanon vielä sen, että mä olen kyllä varmasti jossain määrin nipo, mutta olen joustanut TOSI monesta jutusta, teen ne itse sanomatta mitään, tai annan olla. Mutta sitten on näitä mitä en voi antaa olla kuten se, että ruoat laitetaan takaisin jääkaappiin, koska en halua että ne pilaantuvat. Mies siis jättää maidot, margariinit, juustot yms. pöydälle ja lämpimän ruoan hellalle, pakasteet pöydälle ym. Ja kyllä mulle käy itselleni vastaavia juttuja myös, mutta harvemmin, enkä mä loukkaannu jos mulle niistä huomautetaan.

t. 2

Vierailija
29/64 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että miestä ottaa tuollainen pattiin. Puhu sille niinkuin aikuiselle. Jos et osaa, opettele. Mieti miten haluat sinulle puhuttavan!

Vierailija
30/64 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mies siis jättää maidot, margariinit, juustot yms. pöydälle ja lämpimän ruoan hellalle, pakasteet pöydälle ym. Ja kyllä mulle käy itselleni vastaavia juttuja myös, mutta harvemmin, enkä mä loukkaannu jos mulle niistä huomautetaan.

t. 2

Meillä taas eräs perheenjäsenistä (ei mies) jättää toistuvasti kaapit ja vetolaatikot auki, kun on ottanut sieltä jotain. Asiasta on huomautettu, mutta aina ne vaan jää auki. Miksi kaappien ovia on niin vaikea sulkea, en ymmärrä. Näyttää todella epäsiistiltä. Ymmärrän siis täysin että tällaiset pikkuasiat, mutta TOISTUVAT pikkuasiat ärsyttää!

Vierailija
31/64 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pointtini just olikin että mun mielestä sen olis pitänyt TARKOITUKSELLA LAITTAA SE POIS PÄÄLTÄ. ymmärrättekö mitä meinaan?

ja joo, kyl mä olenkin kauhea nipo. vitsailinkin juuri perheneuvolassa (joo me käydään miehen kanssa vähän puimassa juttuja) että mun kanssani on niin helppo olla, saa olla just niinkun mä sanon. ja sen lisäkis mun miehestä on tullut aivan uskomattoman omituinen talipää. silloin kun mä tapasin sen ja rakastuin siihen niin se oli sentään tosi aktiivinen ja aikaansaava meidän oppilaitoksen oppilaskunnan hallituksen pj. todellinen puuhapete. ja nyt se on tuollainen.

ap

Vierailija
32/64 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotko ihan oikeasti ettei miehesi tiedä miksi keitiontä ei pidä jäättää tyhjänä päälle? Tai uskotko että tahallaan jättää laukut junaan?

Ilmeisesti miehesi on aika hajamielinen, ja hajamieliseen on tietenkin helppo joskus ärsyyntyä. Mutta minusta tapasi kommunikoida saattaa olla vähän ärsyttävä. Ts on ymmärrettävää jos miehesi kokee sen vittuluksi, niin minäkin ainakin tekisin.

Asiallisempaa olisi vaikka huutaminen siitä että jättää kahvinkeittimen päälle...

Vierailija
33/64 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai vielä paremmin; " kulta, sulta on jäänyt kahvinkeitin päälle" ja antaa toisen mennä sammuttamaan se.

Ei sinun tehtävä ole kouluttaa ja opettaa miestäsi. Varmaan moni mies muuten taantuu ihan sen takia että vaimot holhoaa kuin pikkulasta.

Vierailija
34/64 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höyryjen ulos päästäminen voi joskus olla puhdistavaa ja seuraavalla kerralla ei ehkä tarvitse naama tekohymyssä huomauttaa asiasta vaan voi ottaa rennommin :)

Meinaan jos toistuvasti jättää vaikka ne kengät ärsyttävästi tms. niin kyllä siitä minun mielestäni saa joskus napsahtaakin...

Vierailija
35/64 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että keittimelle ei ole hyväksi jäädä päälle, kunhan unohti. Ärsyttäisi muakin jos ukko latelisi mulle itsestäänselvyyksiä ikäänkuin en tietäisi ja siksi olisin jättänyt keittimen päälle vaikka se olisi pelkkä unohdus.

Vierailija
36/64 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä kuulostaa siltä, että olet ilkeä miehellesi, et arvosta etkä rakasta häntä. Koska nimittäin tuollaiset mogat itse ainakin siedän ihmiseltä jota rakastan, mutta jos ihminen ottaa aivoon, niin noissa asioissa on nollatoleranssi

Vierailija
37/64 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointtina on, että menee perille paremmin, kun itse näkee.

Hänelle itselleen tuon oli tehnyt amerikkalainen kollegansa, kun olivat jossain kongressissa majoittuneet samaan hotellihuoneeseen.

Ben oli ajanut kylppärin lavuaarin ääressä partansa. Mutta ei ollut muistanut/tajunnut huuhdella karvoja pois. Ameriikan kollega oli tullut mitään sanomatta Benin luo, ja taluttanut kylppäriin, ja osoittanut sormella lavuaaria. Beniä oli hävettänyt kovin, eikä sen koommin unohtanut ko. asiaa.

Sanaton viestintä on siinäkin mielessä hyvä, jos molemmat ovat väsyneet naputukseen: vaimo naputtamaan ja mies kuuntelemaan. Säästää äänihuulia ja korvia.

Kokeilkaa nyt ihmeessä! Ennen kuin tuomitsette!

Vierailija
38/64 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olisinpa minäkin jättänyt sen kahvinkeittimen päälle. ja sitten olisimme yhdessä miettineet miksi se hajosi.

Vierailija
39/64 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ainakin tuntuisi että kohdellaan kuin 1-vuotiasta (tai kuin koiraa), kun vietäisiin hihasta pitäen osoittamaan jotain asiaa. Ei ei ei... En voi kyllä ottaa vakavasti tuota.

Tai voisihan sitä joskus vitsillä kokeilla puolisoon, voisi olla hauskaa :-)

Vierailija
40/64 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kokeilen tuota sanatonta viestintää.. Luulen että se tuntuis siitä nöyryyttävältä.

Ja siis sanon vielä sen, että mä olen kyllä varmasti jossain määrin nipo, mutta olen joustanut TOSI monesta jutusta, teen ne itse sanomatta mitään, tai annan olla. Mutta sitten on näitä mitä en voi antaa olla kuten se, että ruoat laitetaan takaisin jääkaappiin, koska en halua että ne pilaantuvat. Mies siis jättää maidot, margariinit, juustot yms. pöydälle ja lämpimän ruoan hellalle, pakasteet pöydälle ym. Ja kyllä mulle käy itselleni vastaavia juttuja myös, mutta harvemmin, enkä mä loukkaannu jos mulle niistä huomautetaan.

t. 2

mun mies jättää aivan takuulla pöydälle kaikki voileipävehkeet ja siinä ne pysyy vaikka maailman tappiin jos en keittiöstä huutele että teetkö vielä leipää vai tuutko korjaamaan jäljet. samaten tyhjät pakkaukset ja kääreet se jättää aina keittiössä liedelle tai tiskipöydälle. AINA. ihan sama mikä pakkaus, mutta siinä ne lojuu. ja mä sanon että " älä jätä jooko roskia pöydälle kun roskis on siinä heti tiskipöydän alla, senkun raotat ovea" . mutta mies on sitä mieltä että " plääh älä mussuta, kyllähän säkin jätät tyhjiä pakkauksia" . ja en edes jätä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi