Mikä idea on käyttää vain yksityislääkäreitä?
Ennen soteuudistusta olin tyytyväisempi julkiseen sairaanhoitoon. En ymmärrä lainkaan niitä jotka käyttää vain yksityisiä lääkäreitä.
Kommentit (121)
En tiedä, työpaikka maksaa niin tykkään käydä yksityisellä lääkärillä ja hammaslääkärillä.
Kunnalliset on vähä köyhän kansan paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on sairauskuluvakuutus niin pääsen vaikka samana päivänä erikoislääkärille.
Jos käyttäisin vain julkista puolta niin saisin odottaa tyyliin 2kk että lähetteen jälkeen pääsee erikoislääkärille.
No tarvitsetko erikoislääkäriä niin usein?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on sairauskuluvakuutus niin pääsen vaikka samana päivänä erikoislääkärille.
Jos käyttäisin vain julkista puolta niin saisin odottaa tyyliin 2kk että lähetteen jälkeen pääsee erikoislääkärille.
Kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Kerran viikossa.
😲
Yksityinen mielestäni halpa ja hyvä. Pääsee nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Samalla tavalla yksityiselle pääsee, vaikka ei olisi vakuutusta.
Saa valita ajan, lääkärin ja paikankin ihan itse. Eikä julkiselle edes pääse. Ei ainakaan silloin kun on akuutti lääkärin tarve.
Ajan saa heti. Aavassa on aina ollut laadukasta asiakaslähtöistä asiakaspalvelua.
Miksi kuluttaa yhteiskunnan varoja jos voi käydä itsemaksavana yksityisellä palveluntarjoajalla.
Uusin juuri työterveydessä reseptit, lääkärin sai kiinni minuutissa. Lapsella on sairaskuluvakuutus, kun lääkäriä tarvitsee, voidaan lähteä saman tien yksityislääkärille, ei tarvitse odotella yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti kyllä olen tarvinnut. Kävin noin vuodessa 30 kertaa lääkärissä koska sain äärimmäisen hankalan lääkeainereaktion lääkärin määräämästä antibiootista.
No jos mulla on korva kipeä, niin menen nettiin ja varaan ajan korvalääkärille vaikka samalle päivälle. Julkisella homma ei toimi niin.
Olin yllättynyt siitä, että julkisella puolella hoitojeni vuoksi minulle suositeltiin erikoislääkärin tutkimuksia kerran vuodessa, mutta julkisella en niitä saa, vaan pitää maksaa maltaita yksityiselle. Ei sitä sitten menemättäkään voi jättää.
Vierailija kirjoitti:
Uusin juuri työterveydessä reseptit, lääkärin sai kiinni minuutissa. Lapsella on sairaskuluvakuutus, kun lääkäriä tarvitsee, voidaan lähteä saman tien yksityislääkärille, ei tarvitse odotella yhtään.
Itse lähetän reseptin uusittavaksi Kannassa.
Jos täytyy päästä lääkärille ja tutkimuksiin pian, ei ole muuta mahdollisuutta.
Pääsee heti erikoislääkärille, jos tarvetta. Ajan saa nopeasti tai ainakin nopeammin, saa valita kenelle menee ja milloin. Soittopyyntöjä voi tarvittaessa jättää ja joku soittaa takaisinkin. Lisäksi hoitovaihtoehtoja käydään monesti paremmin läpi ilman, että asiakkaan pitää ne itse ensin selvittää.
Mä tykkään siitä, että pääsee erikoislääkärillekin suoraan, eikä tarvi mennä ensin yleislääkärin kautta. Lisäksi yksityisellä tuntuu, että on enemmän valtaa siihen omaan hoitoon. Periaatteessahan toki aina julkisellakin on niin, että ihmisella on päätösvalta mitä omalle keholle tehdään, mutta se on usein tyyliä että tämä hoito tai ei mitään hoitoa. Yksityisellä voi neuvotella eri hoitovaihtoehdoista ja saada vaikka sen käypä hoito suosituksen vastaisenkin lääkärin harkinnan mukaan. Esim. itse ottanut polven nivelrikkoon tällaista hoitoa (Synvisc keinotekoinen nivelneste), ja toimii mainiosti. Vaan julkiselta ei tipu, koska ei ole Käypä Hoidossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan kestää, että se on uusittu? Minulla uusittiin parissa minuutissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan kestää, että se on uusittu? Minulla uusittiin parissa minuutissa.
Niillä taitaa olla uusimispäivät kaksi kertaa viikosa.