Miehen tapailu ja neitsyys
Kaipaisin mielipiteitä sen suhteen, missä vaiheessa tutustumista miehelle pitäisi kertoa neitsyydestä. Tieto tulee varmasti miehelle yllätyksenä, sillä ikäiselleni tämä on harvinaista. Pitäisikö kertoa vasta juuri ennen seksiä vai jo aikaisemmin? Haluan kuitenkin kertoa. Vai olisiko viisaampaa olla kertomatta? Jännittää miehen suhtautuminen asiaan.
Kommentit (71)
Minä en kertonut ja se itseäni reilusti vanhempi mies ei tajunnut sitä. Hän vain ihmetteli, miksi ei saanut sisääni mitään parillakaan erillisellä yrityskerralla. Olin vähän päälle parikymppinen ja hän oli ensimmäinen kumppanini. Kerroin neitsyydestäni vasta siinä vaiheessa, kun olimme eroamassa ja silloinkin hän kiisti sen ja väitti, että valehtelen, koska ekalla kerralla ei tullut verta. Olin toki itseäni tyydyttänyt joskus, mutta en ollut koskaan ennen hänen tapaamistaan harrastanut seksiä toisen ihmisen kanssa.
Miehenä sanoisin, että olisi parempi kuulla siitä ennen seksiä. Jos se tulee esille vasta sängyssä, niin itse ainakin voisin mennä "jumiin".
Syy on siinä, että seksi on parasta silloin, kun molemmat ovat aktiivisia ja täysillä mukana. Itse en ole mikään tuhannen naisen casanova, joten olisin epävarma omista taidoistani neitsyen kanssa. Meille tavallisille miehille kun naisen nautinto on erittäin tärkeää, ja pienetkin ongelmat sängyssä käyvät kovasti itsetunnon päälle.
Jos itse olisin nyt tuossa tilanteessa, haluaisin että odotukset ja toiveet olisivat molemmille etukäteen hyvin selvillä, ja mahdollisimman realistiset. Ensimmäinen kerta on säheltämistä joka tapauksessa. Mutta jos suhde on hyvällä pohjalla, niin harjoitteluhan on vain mukavaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Minä en kertonut ja se itseäni reilusti vanhempi mies ei tajunnut sitä. Hän vain ihmetteli, miksi ei saanut sisääni mitään parillakaan erillisellä yrityskerralla. Olin vähän päälle parikymppinen ja hän oli ensimmäinen kumppanini. Kerroin neitsyydestäni vasta siinä vaiheessa, kun olimme eroamassa ja silloinkin hän kiisti sen ja väitti, että valehtelen, koska ekalla kerralla ei tullut verta. Olin toki itseäni tyydyttänyt joskus, mutta en ollut koskaan ennen hänen tapaamistaan harrastanut seksiä toisen ihmisen kanssa.
Joo, minä haluan kertoa juurikin siksi, että tuommoisilta mahdollisilta ihmettelyiltä vältyttäisiin. Ja muutenkin haluan olla rehellinen ja avoin, vaikka tämä vähän vaikea aihe onkin.
-ap
Hanki liukkaria ja pyydä miestä käyttämään sitä. Luiskahtaa sisälle helposti joten hän e edes huomaa että olet neitsyt. Opettele vähän miten seksiä harrastaessa toimitaan ja mistä miehet tykkää, niin et ole aivan avuton lahna sängyssä.
Vierailija kirjoitti:
Hanki liukkaria ja pyydä miestä käyttämään sitä. Luiskahtaa sisälle helposti joten hän e edes huomaa että olet neitsyt. Opettele vähän miten seksiä harrastaessa toimitaan ja mistä miehet tykkää, niin et ole aivan avuton lahna sängyssä.
No eihän se, ettei ole itse seksiä harrastanut tarkoita sitä, ettei tiedä miten seksiä harrastetaan ;)
Minusta (poikamiehestä) oikea aika tai hetki on silloin, kun itsestä tuntuu sille. Se miten mies asiaan reagoi on asia, jota emme voi etukäteen muuta kuin arvailla. Se mikä toistuu turhauttavan usein tällä palstalla, mutta on tällä kohtaa Ap:n puolella on se, että naisen arvo tuntuu olevan usein sitä suurempi, mitä vähemmän hänellä on ollut seksikumppaneita kun taas miehen arvo on sitä suurempi mitä enemmän hänellä on tai on ollut seksikumppaneita. Itse en ymmärrä tällaista jakamista; jokainen meistä menettää (tai on menettämättä) neitsyytensä tai poikuutensa toivottavasti sitten kun oikea ja sopiva hetki koittaa. Ei neitsyydessä tai poikuudessa ole mitään hävettävää. Tai en ainakaan itse halua pakottaa tai alistaa ketään seksiin kanssani. Saati, että kuvittelisin ostavani ja maksavani siitä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta (poikamiehestä) oikea aika tai hetki on silloin, kun itsestä tuntuu sille. Se miten mies asiaan reagoi on asia, jota emme voi etukäteen muuta kuin arvailla. Se mikä toistuu turhauttavan usein tällä palstalla, mutta on tällä kohtaa Ap:n puolella on se, että naisen arvo tuntuu olevan usein sitä suurempi, mitä vähemmän hänellä on ollut seksikumppaneita kun taas miehen arvo on sitä suurempi mitä enemmän hänellä on tai on ollut seksikumppaneita. Itse en ymmärrä tällaista jakamista; jokainen meistä menettää (tai on menettämättä) neitsyytensä tai poikuutensa toivottavasti sitten kun oikea ja sopiva hetki koittaa. Ei neitsyydessä tai poikuudessa ole mitään hävettävää. Tai en ainakaan itse halua pakottaa tai alistaa ketään seksiin kanssani. Saati, että kuvittelisin ostavani ja maksavani siitä.
Itse koen neitsyyteni jonkinmoiseksi taakaksi, olisi helpompi tapailla, jos ei tarvitsisi tällaisia miettiä. En siis koe olevani kokemattomuuteni takia mitenkään muita "arvokkaampi", vaan oikeastaan päinvastoin. Jännittää, jos se on miehelle kovinkin negatiivinen asia, mutta sitä on tosiaan etukäteen vaikea tietää.
-ap
Ap taitaa taas olla joku hedonismin ylikyllästämä tinderhoro, jolle paneminen ja epätyydyttävät parisuhteet näyttelevät turhan isoa roolia elämässä. Ja nyt meinaa menettää kalleimpansa jollekin miehen (pojan?)retaleelle.
Tuo on helvetin surullista kuinka "kokeneisuudesta" on tehty nykyisin sellainen kunnia-asia.
Vierailija kirjoitti:
Ap taitaa taas olla joku hedonismin ylikyllästämä tinderhoro, jolle paneminen ja epätyydyttävät parisuhteet näyttelevät turhan isoa roolia elämässä. Ja nyt meinaa menettää kalleimpansa jollekin miehen (pojan?)retaleelle.
Tuo on helvetin surullista kuinka "kokeneisuudesta" on tehty nykyisin sellainen kunnia-asia.
Ööh, jos minä vielä tämän ikäisenä (lähempänä 30v kuin 20v) olen neitsyt, niin ei taida epätyydyttävät parisuhteet olla osa minun elämää. Enkä ole edes Tinderissä.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööh, jos minä vielä tämän ikäisenä (lähempänä 30v kuin 20v) olen neitsyt, niin ei taida epätyydyttävät parisuhteet olla osa minun elämää. Enkä ole edes Tinderissä.
-ap
Jos olet noin pitkälle kyennyt pitämään itsesi puhtoisena, niin mikä ihme siinä miehessä nyt sitten on niin ainutlaatuista että haluat luopua tuosta kaikesta? Kuulostaa nyt jo hieman trollilta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Jos olet noin pitkälle kyennyt pitämään itsesi puhtoisena, niin mikä ihme siinä miehessä nyt sitten on niin ainutlaatuista että haluat luopua tuosta kaikesta? Kuulostaa nyt jo hieman trollilta...
Ai jos ei tähän ikään mennessä ole vielä seksiä harrastanut, niin sitten ei koskaan pidäkään niin tehdä?
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse koen neitsyyteni jonkinmoiseksi taakaksi, olisi helpompi tapailla, jos ei tarvitsisi tällaisia miettiä. En siis koe olevani kokemattomuuteni takia mitenkään muita "arvokkaampi", vaan oikeastaan päinvastoin. Jännittää, jos se on miehelle kovinkin negatiivinen asia, mutta sitä on tosiaan etukäteen vaikea tietää.
-ap
Vaikuttaa minusta ihan ymmärrettävältä. - Kuten jo edellä kirjoitin, niin neitsyyteen (ja poikuuteen) suhtaudutaan edelleen turhauttavan usein kaksijakoisesti kärjistäen; se mikä on hyväksyttävää naisilla on taas miehien osalta halveksittua.
Mutta jos ja kun katselee hieman laajemmin vellovaa keskustelua siitä, mitä naisten odotetaan olevan niin sieltä löytyy myös ainakin oman pienen mieleni sekoittava kaksinaismoralismi, joka oli tai siis on varmaan edelleen esimerkiksi huipussaan joissain nuoremmille naisille suunnatuissa aviiseissa, esimerkiksi Cosmopolitan -nimisessä julkaisussa. Itse olen silmäillyt joitain kertoja sen jenkkiversiota ja siinä esitettävä naisen kuva on jotain ihan jäätävää.
Toisella aukeamalla kerrotaan, että kuinka sinä itsenäinen ja vahva nainen näin saat ja teet miehen villiksi himosta ja annat hänelle täydellistä seksiä. Toisella aukeamalla (tai luultavasti viimeistään seuraavassa numerossa) kerrotaan miten (nainen) säilytät ja pidät neitsyytesi, jotta Se oikea mies (,eikä missään tapauksessa toinen nainen) tulee kuumaksi ja kiihkeäksi kun annat sen hänelle.
Kuumanko noista valitset? - Onneksi en ole kohderyhmää, kun minua jo turhauttaa se, että minun odotetaisiin (vaadittaisiin?) antavan, kun omasta mielestäni seksissä ei pitäisi olla niin, että toinen antaa ja toinen saa, vaan niin että kumpikin voisi sekä antaa että saada.
Miksi et harjoittelisi etukäteen seksileluilla? Eihän ne sun neitsyyttä vie mutta tekevät ekasta kerrasta siedettävämmän ilman kipua ja verenvuotoa. Miehellekään ei silloin tarvitsisi välttämättä etukäteen kertoa mitään, kun asia ei olisi niin ilmiselvä.
Vierailija kirjoitti:
Todella turhauttavaa se on minustakin, varsinkin kun se on valehtelua. Aina näihin keskusteluihin löytyy miehiä, jotka toitottavat että nainen on jokaisen miehen unelma jos on vanha neitsyt. Että se muka on vain positiivista. Ei ole. Tiedän kokemuksesta. Ja minusta on ikävää, että joku epävarma nainen voi uskoa pötypuheet ja sitten järkyttyy, jos mies puikkii pakoon kokemattomuuden tajuttuaan.
Nykyaikana sekä naiselta että mieheltä odotetaan seksuaalista aktiivisuutta. Näin se vain on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän se, ettei ole itse seksiä harrastanut tarkoita sitä, ettei tiedä miten seksiä harrastetaan ;)
Tarkoittaa ettei tiedä mitä tehdä kun ei ole koskaan harrastanut seksiä. Luultavasti vain makaa paikallaan kuin kuollut lahna.
Mielellään aikaisemmin kuin viime hetkellä, mutta suosittelen ennen seksiä nyt kuitenkin viimeistään.
Ja asiana tämä ei ole niin suuri miltä ehkä nyt tuntuu, juuri sellainen asia mikä kasvaa oman pään sisällä suhteettoman suureksi.