Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko mustan huumorin ystävä, nauratko asioille joille ei "saisi" nauraa?

Vierailija
24.11.2018 |

Minusta huumori on elämän suola, ja usein helpottaa kun nauraa makaabereille asioille. Kuolemakaan ei vaikuta sillä hetkellä pelottavalta, kun se näyttäytyy humoristisessa valossa ja siitä voi vääntää vitsiä.

Rankoissa ammateissakin olevat ihmiset viljelevät mustaa huumoria. Kirurgit, poliisit, kuolemansyyntutkijat jne. Se on ihan normaalia ja pitää työvireyttä yllä.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikeille asioille nauraminen on eräs henkisistä selviytymiskeinoista. Nauretaan paha kohtalo kauemmaksi. Ja se on eri asia kuin mauttomat kuolemavitsit.

Ääliö. Mikähän se paha kohtalo useimmiten on? Kuolema :D

Tulee mieleen muitakin vaihtoehtoja. Tässä asiassa aika parantaa sinunkin tajuntaasi. Ja joka tapauksessa mauttomat kuolemavitsit edelleenkään eivät ole se juttu.

"Lähti kuin sirkesalo rannasta!"

Kyllä tämäkin sutkaus ainakin mun huumorisuoneen uppoaa. Korrektia tai ei.

En oo se kelle vastasit.

ap

Vierailija
42/73 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta huumori kuvaa groteskein keinoin maailman absurdiutta, paradoksaalisuutta ja julmuutta yksilön näkökannalta. Musta huumori ei hyväksy mitään yleistä jakamatonta käsitystä todellisuudesta, vaan korostaa kaiken suhteellisuutta. Tällöin asetetaan myös vakavat, ”pyhät” arvot ja itsestäänselvyydet naurunalaisiksi.

Joten kenenkään mielipide mitä musta huumori on ei päde, vain ihmiset mielipiteineen yrittävät päteä. Toisen musta huumori ei ole toiselle mikään naurun asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on ihan sama mitä mieltä te olette.

Nainen nousi bussiin, näytti kuukausikorttia ja kuljettaja tarttui itseään kurkusta kiinni, oli kuristavinaan itseään ja korisi. Nainen nyyhkäisi ja meni surullisena istumaan. Hetken kuluttua nainen paino stop-nappia ja nousi seisomaan, kuljettaja kääntyi taakse ja kuristi taas itseään, ja roikotti kieltään suusta. Nainen jäi pysäkille itkemään.

Toinen matkustaja kysyi kuljettajalta miksi hän noin teki niin kuljettaja vastasi että "ton muijan tytär hirtti eilen ittensä niin pitihän sille nyt vittuilla".

Tähän mennessä paras.

Vierailija
44/73 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaksi metsästäjää on metsällä, kun toinen heistä lyyhistyy maahan. Mies ei näytä hengittävän ja hänen silmänsä ovat lasittuneet.

Toinen mies kaivaa esiin kännykkänsä ja soittaa hätänumeroon.

– Ystäväni on kuollut! Mitä voin tehdä? mies sanoo.

– Rauhoittukaa. Minä voin auttaa, operaattori vastaa. – Varmistakaa ensin, että hän todella on kuollut.

Hetken hiljaisuuden jälkeen kuuluu laukaus, ja mies palaa linjalle.

– Okei, mitä seuraavaksi?"

Tämä on minun mielestäni mustaa huumoria ja naurattaa minua.

Vierailija
45/73 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kaksi metsästäjää on metsällä, kun toinen heistä lyyhistyy maahan. Mies ei näytä hengittävän ja hänen silmänsä ovat lasittuneet.

Toinen mies kaivaa esiin kännykkänsä ja soittaa hätänumeroon.

– Ystäväni on kuollut! Mitä voin tehdä? mies sanoo.

– Rauhoittukaa. Minä voin auttaa, operaattori vastaa. – Varmistakaa ensin, että hän todella on kuollut.

Hetken hiljaisuuden jälkeen kuuluu laukaus, ja mies palaa linjalle.

– Okei, mitä seuraavaksi?"

Tämä on minun mielestäni mustaa huumoria ja naurattaa minua.

REPS. Niin muakin.

ap

Vierailija
46/73 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään ole esimerkkejä elävästä elämästi eli omalle kohdalle osuneita mustia läppiä?

Vierailija
47/73 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

So it goes.

- Kurt Vonnegut

Vierailija
48/73 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, esimerkin antajat ei tiedä selvästi yhtään mistä puhutaan.

No ei, mutta hauskoja nämä ovat silti:) Pitääpä otaa muutama muistiin firman pikkujouluja varten!

Vierailija
49/73 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yleensä "mustan huumorin ystävät" on niitä tyhmemmän puoleisia

Jep, ketjun vastaukset todistavat että olin oikeassa.

On olemassa yleisneroja ja monilahjattomia. Sä kuulut jälkimmäiseen sakkiin.

Vierailija
50/73 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua huvittaa täällä kommentoijat, jotka asettuvat kaikkien muiden kommentoijien yläpuolelle kommentoimaan tyyliin "täällä nyt ei yhtään tiedetä mikä on mustaa huumoria". Kuitenkin he ovat kykenemättömiä kertomaan esimerkkiä vaikka haluaisivatkin. He jäävät luuppiin miettimään mikä nyt olisi paras esimerkki ja eivät keksi yhtään mitään. Huumorissa ei ole kysymys siitä, kuka nauraa erinomaisesti ja parhaiten vaan kuka oivaltaa jotain. Sama huumori ei puhuttele kaikkia.

Musta huumori taas, täytyy olla ymmärrys elämän nurjasta puolesta.

Cremation, The last chance for a smoking hot body.

Vierailija
51/73 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No omassa lähipiirissä tapahtui jokin aikaa sitten hyvin traumaattinen tapahtuma, joka on itkemisen ohella myös saanut aikaan monenlaiset naurut. Mutta kuitenkin vain niiden kanssa, joita asia todella kosketti. Heidän kanssaan ei ole ollut pelkoa siitä, että sanoisi jotakin väärää tai loukkaisi, koska itse tapahtuma oli itsestäänselvästi kaikille todella paha tilanne. Jotenkin vain se, että elämä vain silti jatkuu vaikka tapahtuisi mitä, niin huumori saattaa kaikessa kauheudessaa auttaa. Keskustelut on sitten tapahtuman jälkeen olleet hyvinkin erikoisia, koska välillä itketään ja toisessa hetkessä nauretaan mitä hirveimmälle vitsille, mitä ulkopuoliset tuskin ymmärtäisivät. Lähipiirin ulkopuolella olevat eivät koskaan ole asiasta vitsailleet, enkä minäkään heille.

Vierailija
52/73 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kellään ole esimerkkejä elävästä elämästi eli omalle kohdalle osuneita mustia läppiä?

Olen töissä apteekissa, kassalla enimmäkseen. Asiakkailta pitää kysyä kanta-asiakaskorttia. Mikäli sellaista ei löydy, voin tsekata kela-kortilla tai henkkareilla kantistiedot. Kerran sitten sanoin asiakkaalle, että anna joku viivakoodi, koska sitä sä käytännössä olet. Asiakas tuumasi että tulee mieleen muuan vuosikymmen keskisessä Euroopassa.

Vierailija
53/73 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitä. Olimme Marmariksen päivämatkalla tyttökaverini kanssa ja kuljimme ihan rauhassa kadulla. Pari turkkilaista tyyppiä tuli juttelemaan ja siinä vaihdettiin muutama sana. Yhtäkkiä toinen niistä tyypeistä alkaa tuijottaa mua ja sanoo sitten, että näytän ihan jäätyneeltä kanalta. Minä olin, että kiitti vaan, iho oli palanut ja muutenkin olin ihan hikinen 40 asteen helteessä. Olimme tyttökaverin kanssa kääntymässä pois, niin tää tyyppi yritti vielä kouraista perseestä.

Samalla reissulla kävelimme basaarissa ja reunimmaisena oli nahkatavarakauppa. Pari miestä tuli sieltä ulos ja alkoi huutelemaan, että tulkaa tänne teelle. Liikkeen edessä oli kaksi tuolia ja pöytä ja istahdettiin siihen teelle. Kun teet oli juotu, ajattelin käydä kurkkaamassa liikkeen tuotteita, nahkatakkeja ja laukkuja. Menin liikkeen peräosaan hypistelemään laukkuja .Yhtäkkiä molemmat miehet liikkeen takaosaan ja sulkivat oven. Toinen tuli ihan likelle ja kävi kiinni takaapäin. Olin että mitä vittua. Onneks yks asiakas tuli huhuilemaan, niin miehet menivät sitten liikkeen etuosaan. Lähdettiin siitä sitten aika vikkelästi tyttökaverin kanssa pois. Kivat teet!

Marmaris on aika hirveä paikka. En nyt tiedä kuinka mustaa huumoria tämä on, mutta hauskoja tarinoita. Ilmeisesti teen juonti Turkissa tarkoittaa naisen osalta melkein samaa, kuin seksi tai avioliitto.

Vuosia myöhemmin olin perheeni kanssa Istanbulissa, kiertelimme basaarissa. Yksi tyyppi mattoliikkeestä huikkasi tulemaan sisään ja katselemaan silkkimattoja. Menin sisään ja mies istutti minut mattokasan päälle. Sitten hän alkoi kertoa perheestään, kuinka monta veljeä ja sisarta on. Kuuntelin vain ja nyökyttelin. Olin että onpa ystävällistä ja hienoja mattoja. Siinä vaiheessa isäni tuli kauppaan ja mies jatkoi tarinoita perheestään. Sitten hän oli isälleni, että häät ja naimisiin. Minä olin, että mitä ihmettä, että ei, ei ja ei. Lähdin pois liikkeestä ja mies alkoi huutamaan perääni ilmeisesti jotain solvauksia. Muistakin liikkeistä tuli miehiä kujalle ja kaikki alkoivat solvaamaan ja sylkemään peräämme. Järkyttävää ja samalla vähän pelottavaa, kun turkkilaiset on niin tulisia.

Tykkäsin Istanbulista, mutta en ehkä matkusta sinne ilman miesseuraa, kun turkkilaiset miehet tosiaan on aika hulluja.

Vierailija
54/73 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mua huvittaa, kun trophymetästäjät kuoli afrikassa, paras uutinen pitkään aikaan.

Ei sinänsä hulvaton, mutta nostatti ison hymyn huulille. Kerrankin paha saa palkkansa.

Vierailija
55/73 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitä. Olimme Marmariksen päivämatkalla tyttökaverini kanssa ja kuljimme ihan rauhassa kadulla. Pari turkkilaista tyyppiä tuli juttelemaan ja siinä vaihdettiin muutama sana. Yhtäkkiä toinen niistä tyypeistä alkaa tuijottaa mua ja sanoo sitten, että näytän ihan jäätyneeltä kanalta. Minä olin, että kiitti vaan, iho oli palanut ja muutenkin olin ihan hikinen 40 asteen helteessä. Olimme tyttökaverin kanssa kääntymässä pois, niin tää tyyppi yritti vielä kouraista perseestä.

Samalla reissulla kävelimme basaarissa ja reunimmaisena oli nahkatavarakauppa. Pari miestä tuli sieltä ulos ja alkoi huutelemaan, että tulkaa tänne teelle. Liikkeen edessä oli kaksi tuolia ja pöytä ja istahdettiin siihen teelle. Kun teet oli juotu, ajattelin käydä kurkkaamassa liikkeen tuotteita, nahkatakkeja ja laukkuja. Menin liikkeen peräosaan hypistelemään laukkuja .Yhtäkkiä molemmat miehet liikkeen takaosaan ja sulkivat oven. Toinen tuli ihan likelle ja kävi kiinni takaapäin. Olin että mitä vittua. Onneks yks asiakas tuli huhuilemaan, niin miehet menivät sitten liikkeen etuosaan. Lähdettiin siitä sitten aika vikkelästi tyttökaverin kanssa pois. Kivat teet!

Marmaris on aika hirveä paikka. En nyt tiedä kuinka mustaa huumoria tämä on, mutta hauskoja tarinoita. Ilmeisesti teen juonti Turkissa tarkoittaa naisen osalta melkein samaa, kuin seksi tai avioliitto.

Vuosia myöhemmin olin perheeni kanssa Istanbulissa, kiertelimme basaarissa. Yksi tyyppi mattoliikkeestä huikkasi tulemaan sisään ja katselemaan silkkimattoja. Menin sisään ja mies istutti minut mattokasan päälle. Sitten hän alkoi kertoa perheestään, kuinka monta veljeä ja sisarta on. Kuuntelin vain ja nyökyttelin. Olin että onpa ystävällistä ja hienoja mattoja. Siinä vaiheessa isäni tuli kauppaan ja mies jatkoi tarinoita perheestään. Sitten hän oli isälleni, että häät ja naimisiin. Minä olin, että mitä ihmettä, että ei, ei ja ei. Lähdin pois liikkeestä ja mies alkoi huutamaan perääni ilmeisesti jotain solvauksia. Muistakin liikkeistä tuli miehiä kujalle ja kaikki alkoivat solvaamaan ja sylkemään peräämme. Järkyttävää ja samalla vähän pelottavaa, kun turkkilaiset on niin tulisia.

Tykkäsin Istanbulista, mutta en ehkä matkusta sinne ilman miesseuraa, kun turkkilaiset miehet tosiaan on aika hulluja.

Ja sitä huumoria tuosta hourailusta löytyy kappaleesta.... ???

Ehkä mulla on kieroutunut huumorintaju, mutta musta on hauskaa, jos menen mattokauppaan ja myyjä kosii ja saa kauheat kilarit, kun kieltäydyn 😂

Vierailija
56/73 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Challengerin onnettomuuden jälkeen abien penkkariautossa oli avaruussukkulan kuva ja teksti: Lisää opettajia avaruuteen

Vierailija
57/73 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman huumorin perusta on muiden ja itseni ominaisuuksien pilkkaaminen (ei kuitenkaan ulkonäkö). Joskus se saattaa olla mustaa ja piikittelevää.

Vierailija
58/73 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitä huumoria tuosta hourailusta löytyy kappaleesta.... ???

Tai että lomakohteessa joku tulee haukkumaan jäätyneeksi kanaksi ja sitten koittaa kouria persettä. Vaikuttavaa.

Tuo nahkakauppatapaus ei nyt ole ihan hauska, mutta siis ilmeisesti teekutsun hyväksyminen Turkissa tarkoittaa melkein seksiin suostumista. Tai sitten ne myyjät oli vain harvinaisen ällöjä.

Vierailija
59/73 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaimellisesti, mä nauran mustille, ruskeille ja savunvärisille sekä hyysärleillensä.

Vierailija
60/73 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina mustaa huumoria ei ymmärretä. Esim. se että kommentoin zimbabwen turmakoneesta "päätöntä menoa". Jokainen onnettomuudessa menehtynyt menetti päänsä.

"It was a private plane belonging to a white man in Chiredzi and the bodies were decapitated and mangled beyond recognition,"