IS: Veera ja Anna-Katri tekevät 15 matkaa vuodessa
Mitä järkeä edes on yrittää elää ekologisesti kun Suomikin on täynnä näitä maailmanmatkaajia?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse teen nelipäiväistä viikkoa niin, että joka toinen viikonloppu on neljä päivää. Matkustan ainakin kerran kuussa kauemmas, plus tietysti lomilla pari kolme kertaa pidemmälti. Taitaa tulla just noin 15 kertaa tälle vuotta, riippuu vähän miten laskee (onko junalla meneminen matkustamista? Jos on, niin sitten kertoja on varmaan 25...). Rahaa menee tyypillisesti lento+ majoitus noin 300e, eli ei mitään älyttömiä summia.
Huonoa omaatuntoa en koe, koska lapsettomana voisin vaikka asua koneessa eikä hiilijalanjälkeni olisi vielä edes murto-osaa lisääntyminen aiheuttamasta kuormasta ympäristölle.
Olet väärässä. Yksi edestakainen lentomatka Etelä-Eurooppaan tuottaa noin 400kg hiilidioksidipääästöjä, edestakainen lento U.S.A:n itärannikolle noin 800kg ja edestakainen lento Thaimaahan noin 1700kg.
Yksi ihminen taas tuottaa päästöjä noin 1000kg vuodessa.
Jos siis luopuisit reissuista ja tekisit lapsen, olisit ekologisempi.
Kröhöm, unohdit nollan keskimääräisen suomalaisen päästöistä. Ne kun on keskimäärin 10-15 000, ei tuhat. Eli sun lapsen päästöillä voi lapseton käydä jopa kymmenen kertaa thaimaassa per vuosi ennen kuin pääsee edes sen yhden/ekan lapsen päästöihin. Mietipä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on vaan kateellinen. Maailma on täynnä matkustelijoita eikä tuo 15 matkaa vuodessa ole vielä mitään.
Niin on. Mutta tällä hetkellä kukaan tiedostava ihminen ei kerro moista.
Missä tähän on linkki. Ovatko noin 27-vuotiaita lapsettomia sometyyppejä?
"Tiedostava"..... tulee NIIN mieleen Neuvostoliiton aikainen perseennuoleminen kun näin pieneen maahan ei mahtunut silloinkaan kuin 1 totuus. Silloin se oli kommunismin voittokulku ja nyt se on ilmastonmuutos.
Tiedostakaa te ihan rauhassa -minä matkustelen. Ihan rauhassa. :)
Kiitos, näin teen. Ja onneksi moni muukin. Vaikka ei sekään tietenkään yksinään riitä. Toki myös päättäjiä tarvitaan tekemään viisaita päätöksiä ilmastonmuutoksen eteen.
Itse jaksan tehdä ehkä yhden reissun vuodessa. Nyt en ole jaksanut pariin vuoteen reissata, hyvin olen saanut ajan kulumaan. Itävallassa vois käydä toistekin, mut ei ehkä ens vuonna jaksa, työtkin saattaa loppua. Parempi pysyä kotosalla. Koko palloa en viitsi kyllä kiertää, Eurooppa on aika viihtyisä.