Hyväksytkö sen, että puolisollasi on kavereina exiä ja vanhoja säätöjä?
Siis entisiä seksisuhteita, mutta nykyään enää kavereita. Onko sulle ok, että he viestittelevät, ehkä myös tapaavat? Miksi on ok? Miksi ei ole ok?
Kommentit (1142)
Moni puolustelija nusuttelee vielä "exän" kanssa.
Hyväksyn. Miksikö hyväksyn, noh, enemmänkin kysyisin miksi ihmeessä en hyväksyisi? Meillä on luottamus kunnossa, joka on parisuhteessa kaiken a ja o, joten en näe syytä minkä takia asia vaivaisi minua. Muutenkin olemme avoimesti keskustelleet asioista alusta alkaen ja minusta on ollut ihan ymmärrettävää, kun hän on kertonut, että on hyvä ystävä eksänsä kanssa, koska vaikkei se toiminut parisuhteena niin se ei tarkoita, etteikö ihmisenä pitäisi eksästään, arvostaisi häntä ja viihtyisi hänen seurassaan. Minkä takia luopua kokonaan hienosta tyypistä, joka luonnollisesti on myös tullut tosi tärkeäksi monen vuoden suhteen aikana, kun voi säilyttää hänet elämässään ystävänä? He ovat siis tekemisissä viikottain eli pitävät säännöllisesti yhteyttä ja tapaavat silloin tällöin, aivan kuten muidenkin ystävien kohdalla. Toisinaan myös minä ja/tai eksän uusi mies olemme mukana hengailemassa ja meistä kaikista neljästä on tullut kavereita keskenään.
N28
Onhan se mukavaa käydä vähän exän piparipurkilla ;)
Hyväksyn. Joskus tosin ehdottelee muille yksityisviesteissään....Luottaa ei voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ne ihmiset ovat entisiä ja exiä syystäkin, eli minä ja mieheni emme todellakaan pidä mitään yhteyttä entisiin hoitoihin, mies- tai naisystäviin, kihlattuihin eikä toinen meistä entiseen aviopuolisoon. Emmekä puhu niistä mitään koska eivät ole mainitsemisen arvoisia, ja koska kunnioitamme toisiamme ja suhdettamme. Eikä meidän tarvitse senkään puolesta koska meillä ei ole lapsia exien kanssa.
Säälittävät ihmiset roikkuu tuollaisissa vanhoissa exissä, pönkittävät todennäköisesti sillä olemattomia itsetuntojaan.
Selitä minulle, miten se pönkittää itsetuntoani, jos olen fb-ystävä entisen seurustelukumppanini kanssa. Meillä on yhteinen mielenkiinnon kohde, jonka kautta tutustuimme toisiimme. Molemmat edelleen seuraamme siihen aiheeseen liittyvää keskustelua ja osallistumme erilaisiin tapahtumiin ja foorumeihin. Meillä on erittäin laaja yhteinen tuttavapiiri. Miksi meidän pitäisi käyttäytyä ikään kuin emme edes tuntisi toisiamme? Ja tosiaan miten se, että satunnaisesti viestittelemme em. teemaan liittyen toisillemme, pönkittää itsetuntoani? Pönkittääkö se myös tuon eksäni itsetuntoa (hänkin on näiden eron jälkeisten 12 vuoden aikana pariutunut uudestaan)?
Jos sinä lesoilet muille ihmisille tuollaisella, niin olet itsekäs etkä kunnoita exäsi uutta suhdetta ja uutta kumppania.
En ole hyvissä väleissä, en ole huonoissa väleissä, en siis ole minkäänlaisissa väleissä. Miksi hitossa roikkua jossain menneisyydessä josta ei tullut sitä mitä siitä piti tulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ne ihmiset ovat entisiä ja exiä syystäkin, eli minä ja mieheni emme todellakaan pidä mitään yhteyttä entisiin hoitoihin, mies- tai naisystäviin, kihlattuihin eikä toinen meistä entiseen aviopuolisoon. Emmekä puhu niistä mitään koska eivät ole mainitsemisen arvoisia, ja koska kunnioitamme toisiamme ja suhdettamme. Eikä meidän tarvitse senkään puolesta koska meillä ei ole lapsia exien kanssa.
Säälittävät ihmiset roikkuu tuollaisissa vanhoissa exissä, pönkittävät todennäköisesti sillä olemattomia itsetuntojaan.
Selitä minulle, miten se pönkittää itsetuntoani, jos olen fb-ystävä entisen seurustelukumppanini kanssa. Meillä on yhteinen mielenkiinnon kohde, jonka kautta tutustuimme toisiimme. Molemmat edelleen seuraamme siihen aiheeseen liittyvää keskustelua ja osallistumme erilaisiin tapahtumiin ja foorumeihin. Meillä on erittäin laaja yhteinen tuttavapiiri. Miksi meidän pitäisi käyttäytyä ikään kuin emme edes tuntisi toisiamme? Ja tosiaan miten se, että satunnaisesti viestittelemme em. teemaan liittyen toisillemme, pönkittää itsetuntoani? Pönkittääkö se myös tuon eksäni itsetuntoa (hänkin on näiden eron jälkeisten 12 vuoden aikana pariutunut uudestaan)?
Jos sinä lesoilet muille ihmisille tuollaisella, niin olet itsekäs etkä kunnoita exäsi uutta suhdetta ja uutta kumppania.
Kerro minulle, mitä on lesoilu. Ja vastaa kysymykseeni, miten tuo pönkittää itsetuntoani.
Huomaan, että sinulla on todella paha olla. Kaveruus eksien kanssa ja yhteisten kuvien säilyttäminen somessa saa sinut ihan sekaisin. Miksi?
Vierailija kirjoitti:
En ole hyvissä väleissä, en ole huonoissa väleissä, en siis ole minkäänlaisissa väleissä. Miksi hitossa roikkua jossain menneisyydessä josta ei tullut sitä mitä siitä piti tulla?
Jos on yhteinen lapsi? Jos on yhteisiä ystäviä? Jos on tutustuttu molempien sukulaisiin? Jos ja kun on yhteinen historia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on yhteinen lapsi? Jos on yhteisiä ystäviä? Jos on tutustuttu molempien sukulaisiin? Jos ja kun on yhteinen historia?
Jos, jos, jos, jos, jos, jos..........jossitella voi maailman tappiin asti.
JOS osaa päästää irti????!!!!!
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ohis
Miten se on sinulta pois, että muut ihmiset pystyvät olemaan ystäviä eksiensä kanssa? Miksi tämä asia on sinulle niin kipeä?
Exät hyväksyisin vielä jotenkuten jos yhteydenpito olisi vähäistä ja asiallista. Aiempiin seksikumppaneihin jos on tahallaan yhteydessä (kaupungilla voi toki yksin ollessaan moikata) niin parisuhde olisi siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä luotan täysin siihen asti, kunnes toisin todistetaan. En ala naisystävää omimaan, vaikka näin ilmeisesti haluaisi. Omasta mielestäni en halua jakaa elämääni kenenkään kanssa, kehen en luota. Jos pettää niin mitä mustasukkaisuus olisi siinä auttanut? Pettäminen on hänen ratkaisunsa ja suhde jäisi sitten siihen. Tietysti välillä ajatuksia käy, mutta ne pitää vaan työntää syrjään.
Niin, mikähän tässä on se toisin todistaminen? Kenen pitäisi se pettäminen todistaa, jos inä vain luotat, vaikka mitä merkkejä olisi ilmassa? Ja jos huomaat näitä merkkejä, ja niitä otat esiin, niin sehän jo tarkoittaa että et luota, koska kyselet menemisiä, ja tekemisiä. Vai onko ainoa toisin todistetaan se, että yllätät vahingossa tyttiksesi rysän päältä? Heh.
Saahan sitä olla aisankannattajana koko elämänsä, ei siinä mitään, mutta itse en sellaista miestä haluaisi.
Haluat miehesi olevan mustasukkainen, epäluuloinen ja kontrolloiva?
Sehän se on silmiensulkemisen pettämiseltä, vaihtoehto.Muuta ei ole.
Minun tuttu oli eksänsä häissä kesällä. Kyllä sitä ystäviä voi olla eksän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Exät hyväksyisin vielä jotenkuten jos yhteydenpito olisi vähäistä ja asiallista. Aiempiin seksikumppaneihin jos on tahallaan yhteydessä (kaupungilla voi toki yksin ollessaan moikata) niin parisuhde olisi siinä.
Mitä jos on harrastanut sen eksänin kanssa seksiä, ja näin ollen se eksä on myös entinen seksikumppani? Iik.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä luotan täysin siihen asti, kunnes toisin todistetaan. En ala naisystävää omimaan, vaikka näin ilmeisesti haluaisi. Omasta mielestäni en halua jakaa elämääni kenenkään kanssa, kehen en luota. Jos pettää niin mitä mustasukkaisuus olisi siinä auttanut? Pettäminen on hänen ratkaisunsa ja suhde jäisi sitten siihen. Tietysti välillä ajatuksia käy, mutta ne pitää vaan työntää syrjään.
Niin, mikähän tässä on se toisin todistaminen? Kenen pitäisi se pettäminen todistaa, jos inä vain luotat, vaikka mitä merkkejä olisi ilmassa? Ja jos huomaat näitä merkkejä, ja niitä otat esiin, niin sehän jo tarkoittaa että et luota, koska kyselet menemisiä, ja tekemisiä. Vai onko ainoa toisin todistetaan se, että yllätät vahingossa tyttiksesi rysän päältä? Heh.
Saahan sitä olla aisankannattajana koko elämänsä, ei siinä mitään, mutta itse en sellaista miestä haluaisi.
Haluat miehesi olevan mustasukkainen, epäluuloinen ja kontrolloiva?
Sehän se on silmiensulkemisen pettämiseltä, vaihtoehto.Muuta ei ole.
Miksi petät puolisoasi? Miksi olet hänen kanssaan, jos oikeasti haluat muita? Miksi olet luvannut hänelle uskollisuutta, jos oikeasti haluat avoimen suhteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ohis
Miten se on sinulta pois, että muut ihmiset pystyvät olemaan ystäviä eksiensä kanssa? Miksi tämä asia on sinulle niin kipeä?
Ei olekaan. Jotkut kommentoijat kuulostavat just siltä ettei yli olla päästy eikä osata päästää irti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulee hiukan ristiriitainen olo. Täällä hehkutetaan ymmärtäväisyyttä ja hyvää ystävyyttä exien kanssa, kaikki jotka eivät sitä ymmärrä ovat mustasukkaisia kyttääjät jotka rajoittavat toisen elämää.
Sitten kun mennään uusperheketjuun niin voi sitä mustasukkaisuuden ja entisen miehen omistamisen määrää!
Äitipuolen ovat monienmielestä melkein hirviöitä, hutsuja, ulkopuolisia naikkosia jotka ovat vietelleet miehen jne.Minnekähän se avarakatseisuus ja *ymmärtäminen* sillon katoaa?
Kai tajuat, että kyseessä ovat eri kirjoittajat? Itse olen eksieni kanssa hyvissä väleissä enkä yleensä edes availe uusperheketjuja, koska en ole koskaan uusperhettä perustanut.
Kai tajuat, että täällä samat ihmiset aika paljon kirjoittelevt eri ketjuihin.
Vaikka sinä et ole koskaan perustanut uusperhettä, etkä kirjoita uusperheketjuun niin uskoakseni varsin monet, jotka täällä nyt kirjoittavat tähän ketjuun kirjoittavat myös uuusperheketjuun. Kuten nyt esimerkiksi minäkin.
Jos on aktiivinen yhdessä ketjussa niin usein on myös toisessa.
Et voi tehdä päåtelmiä muitten käyttäytymisestä pelkästään omasta tilanteesta katsottuna.
Ja uskon, että monet suvaitsevat tässä ovat epäsuvaitsevaisia jossain toisessa ketjussa.
Eivät välttämättä mutta ei ole myöskään poissuljettu seikka.
Ihmisen mielipide muokkautuu paljolti sen mukaan mikä taustalla aiheuttaa sympatiaa tai antipatiaa aihetta kohtaan.
Ja myös omasta kokemuspohjasta, ikäkin vaikuttaa jne.
Esimerkiksi tässä ketjussa ne, jotka eivät ole nähneet ja kokenet, että exät tekevät muutakin kuin ovat kavereita, puolustavat ja ne jotka ovat nähneet ja kokeneet, että exät voivat olla muutakin kuin olla kavereita suhtautuvat epäilevästi tai varauksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos on harrastanut sen eksänin kanssa seksiä, ja näin ollen se eksä on myös entinen seksikumppani? Iik.
Niinpä, ollako vai eikö olla? (kaveri entisten seksikumppaneiden kanssa)
Minun puolestani:
Puolisoni, sinä olet ystävä exäsi kanssa.
Siinä tapauksessa minä saatan käydä yökerhoissa etsimässä vastakkaisen sukupuolen ystäviä. Vietän heidän kanssaan illan, ja menen heidän kotiinsa juomaan kupin teetä ja katselemaan heidän sisustustaan. Tässä saattaa vierähtää aamuunkin asti. Ihan vain ystävinä.
Jatkan heidän kanssaan kahdenkeskistä yhteydenpitoa, muistan heitä lahjoilla, ja käyn yhdessä heidän kanssaan matkoilla jakaen hotellihuoneen. Saunomme yhdessä. Ihan vain ystävinä.
Keskustelemme sinun ongelmakohdistasi, ja mitä sinussa on vikana. Meidän riidellessämme asun muutaman päivän hänen luonaan. Käymme yhdessä molempien sukujuhlissa, ystäväparina. Hänen pulmansa saattavat olla tärkeämpiä kuin sinun, pitäähän minun ystävänä auttaa. Ihan vain ystävinä.
Lupaan, että minä en ole sinusta ollenkaan mustasukkainen exillesi, jos sinä hyväksyt minun viattoman yhteydenpidon ystävieni kanssa. Sinähän pidät yhteyttä sängyssä testaamiisi ihmisiin. Minä pidän yhteyttä ihmisiin. Ihan vain ystävinä.
Luotathan minuun?
"Jokainen vieras ihminen on vain ystävä, jota et ole vielä tavannut."
Parasta on pitää exään salaa yhteyttä vuosikausia kertomatta siitä nykyiselle puolisolle. Sitten kun asia tulee julkiseksi niin siitä voi aina syyllistää puolison, haukkumalla sairaan mustasukkaiseksi. "Me ollaan vaan kavereita!!1"