Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyväksytkö sen, että puolisollasi on kavereina exiä ja vanhoja säätöjä?

Vierailija
22.11.2018 |

Siis entisiä seksisuhteita, mutta nykyään enää kavereita. Onko sulle ok, että he viestittelevät, ehkä myös tapaavat? Miksi on ok? Miksi ei ole ok?

Kommentit (1142)

Vierailija
121/1142 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle vaikuttaa paljon se, kuinka nämä entiset kumppanit, säädöt ja panot suhtautuu muhun. Jos ottavat hyvillä fiiliksillä vastaan homma ok. Mutta sitten jos ollaan mustasukkaisia tai omistushaluisia niin kyse ei mun mielestä ole kaveruudesta. Noissa tapauksissa karsastan.

Vierailija
122/1142 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hyväksyn entisten seurustelukumppanien ja puolisojen välisen ystävyyden ja ilman muuta otan heidät myös omiksi tuttaviksi, mutta pelkkien panokavereiden mukana pitämistä en. Eli jos ei ole eikä ollut muuta ystävyyttä kuin pelkkä seksi ja sama porukka, niin ei tarvitse olla osa elämää kun seksi loppuu.

Tätä rajaa ei tietysti kukaan muu tiedä kuin henkilö itse, joten luotan kunnes toisin todistetaan. Tällaisten menneisyyden heilojen ilmestyminen kuvaan yhtäkkiä ja tiiviisti olisi sellainen varoittava merkki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/1142 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tulee hiukan ristiriitainen olo. Täällä hehkutetaan ymmärtäväisyyttä ja hyvää ystävyyttä exien kanssa, kaikki jotka eivät sitä ymmärrä ovat mustasukkaisia kyttääjät jotka rajoittavat toisen elämää.

Sitten kun mennään uusperheketjuun niin voi sitä mustasukkaisuuden ja entisen miehen omistamisen määrää!

Äitipuolen ovat monienmielestä melkein hirviöitä, hutsuja, ulkopuolisia naikkosia jotka ovat vietelleet miehen jne.

Minnekähän se avarakatseisuus ja *ymmärtäminen* sillon katoaa?

Kai tajuat, että kyseessä ovat eri kirjoittajat? Itse olen eksieni kanssa hyvissä väleissä enkä yleensä edes availe uusperheketjuja, koska en ole koskaan uusperhettä perustanut.

Luulen, että nämä exien kanssa kaveeraavat ovat vielä nuoria, lapsettomia ihmisiä. Siinä iässä kun vielä kaverit ovat hirveän tärkeitä. Ajattelin varmaan itsekin nuorena noin.

Minä ajattelen juuri toisepäin. Nuoret pistävät välit poikki, mutta vanhemmat jo elämää nähneet voivat olla eksien kanssa ystäviä. 

Vierailija
124/1142 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sanoi yks ilta, että on mukavaa olla väleissä exän kanssa ja kiva, kun ei ole kavereista poistanut, kun faceaan selasi. Tietää tämän uudesta lemmikistä ja tämän elämää tuntuu muutenkin seuraavan, liiankin tiiviisti. Ja tietenkin pistää miettimään, onko vanha suola alkanut janottamaan ja kaipaa exäänsä.

Tässä on vain yksi mutta. Mies on itse mustis, jos miespuolinen kaverini, joka on ollut kuin isoveli minulle, tykkää jostain jutustani tai joku muu miespuolinen kaverini. Mies itse tykkää minun jutuistani aniharvoin, muiden naisten jutut näyttää kiinnostavan enemmän, varsinkin exän jutut.

Vierailija
125/1142 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyin, vaikka poikaystävä jatkuvasti tästä toisesta säädöstään puhuikin, mikä aiheutti mustasukkaisuutta. Toinen vanha säätö muutamia kertoja kännissä kosketteli poikaystävääni ja kertoi mulle heidän paneskeluistaan yms. Mielestäni tommonen ei kuulu kaverisuhteeseen ja tästäkin tuli riitoja. En koskaan päässyt yli siitä että poikaystäväni kuitenkin halusi tämän kyseisen ihmisen kanssa olla tekemisissä, vaikkei muija kunnioittanut kaverinsa parisuhdetta. "Ei se enää niin tee me puhuttiin asiasta" ja silti teki. Oksettavaa. Eivät ole kauhean läheisiä edes.

Ero siis tuli osittain näiden vanhojen säätöjen takia.

Vierailija
126/1142 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväksyin, vaikka poikaystävä jatkuvasti tästä toisesta säädöstään puhuikin, mikä aiheutti mustasukkaisuutta. Toinen vanha säätö muutamia kertoja kännissä kosketteli poikaystävääni ja kertoi mulle heidän paneskeluistaan yms. Mielestäni tommonen ei kuulu kaverisuhteeseen ja tästäkin tuli riitoja. En koskaan päässyt yli siitä että poikaystäväni kuitenkin halusi tämän kyseisen ihmisen kanssa olla tekemisissä, vaikkei muija kunnioittanut kaverinsa parisuhdetta. "Ei se enää niin tee me puhuttiin asiasta" ja silti teki. Oksettavaa. Eivät ole kauhean läheisiä edes.

Ero siis tuli osittain näiden vanhojen säätöjen takia.

Nuo tuo ei ole soveliasta käytöstä eikä todellakaan mikä kaverisuhde. 

Vierailija
127/1142 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies sanoi yhteen mennessä ettei hänellä ole naispuoleisia kavereita kuin yksi johon yhteydessä. Heidän välisestä kertaseksistä tiesin. Muista en. Nyt kun ollaan oltu pidemmän aikaa yhteydessä olen kuullut kuinka hän on nauttinut täysin rinnoin koko rahan edestä sinkkuilustaan. On saanut työntää kikulia joka aukkoon jo ensimmäisillä treffeillä. Muuten ok, mutta tiedän tällaisten naisten taipumukset ja sinne ja niihin pariin muuhunkin aukkoon on työnnellyt moni muukin. Nyt minua pelottaa, että olen saanut mieheni välityksellä vähintään HPV tartunnan...

Mutta takaisin alkuperäiseen kysymykseen. Minulle on ok, että hän on yhteydessä tähän naiseen, josta kertoi. Nämä muut tuli viiveellä ja koen tulleeni loukatuksi siinä ettei minulle kerrottu kuinka villejä sessioita hän on ympäri Suomen käynyt pitämässä. Kuvottaa hieman... Olisi voinut kertoa, jotta olisin voinut passiittaa hänet testeihin ennen kuin annan koskea limakalvojani...

Vierailija
128/1142 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies sanoi yhteen mennessä ettei hänellä ole naispuoleisia kavereita kuin yksi johon yhteydessä. Heidän välisestä kertaseksistä tiesin. Muista en. Nyt kun ollaan oltu pidemmän aikaa yhteydessä olen kuullut kuinka hän on nauttinut täysin rinnoin koko rahan edestä sinkkuilustaan. On saanut työntää kikulia joka aukkoon jo ensimmäisillä treffeillä. Muuten ok, mutta tiedän tällaisten naisten taipumukset ja sinne ja niihin pariin muuhunkin aukkoon on työnnellyt moni muukin. Nyt minua pelottaa, että olen saanut mieheni välityksellä vähintään HPV tartunnan...

Mutta takaisin alkuperäiseen kysymykseen. Minulle on ok, että hän on yhteydessä tähän naiseen, josta kertoi. Nämä muut tuli viiveellä ja koen tulleeni loukatuksi siinä ettei minulle kerrottu kuinka villejä sessioita hän on ympäri Suomen käynyt pitämässä. Kuvottaa hieman... Olisi voinut kertoa, jotta olisin voinut passiittaa hänet testeihin ennen kuin annan koskea limakalvojani...

Siis hän kertoilee yksityiskohtia ja sinä kuuntelet kiltisti?

Vierailija
129/1142 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen olisi pitänyt käydä oma-aloitteisesti testeissä ja pitää suunsa kiinni. Ääliö äijä.

Vierailija
130/1142 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis hän kertoilee yksityiskohtia ja sinä kuuntelet kiltisti?

Näin on käynyt. Parempi niin, koska epätietoisuudessa oleminen olisi valehtelua. Sitähän se oli alkuun... Olisi pitänyt kertoa, jotta olisin voinut valita haluanko sotkeutua tai edes passittaa hänet kunnon tutkimuksiin... sen verran villejä naisia hänellä on ollut... hyi. En käsitä oikeastaan mitä näkee minussa, koska en ikinä voisi tehdä sellaisia asioita yhden illan suhteissa mitä nuo ovat tehneet, en välttämättä edes ikinä...

Vierailija
131/1142 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset "kaverisuhteet" ei onnistu muutenkaan,vielä vähemmän exien kanssa.

Vierailija
132/1142 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä luotan täysin siihen asti, kunnes toisin todistetaan. En ala naisystävää omimaan, vaikka näin ilmeisesti haluaisi. Omasta mielestäni en halua jakaa elämääni kenenkään kanssa, kehen en luota. Jos pettää niin mitä mustasukkaisuus olisi siinä auttanut? Pettäminen on hänen ratkaisunsa ja suhde jäisi sitten siihen. Tietysti välillä ajatuksia käy, mutta ne pitää vaan työntää syrjään.

Niin, mikähän tässä on se toisin todistaminen? Kenen pitäisi se pettäminen todistaa, jos inä vain luotat, vaikka mitä merkkejä olisi ilmassa? Ja jos huomaat näitä merkkejä, ja niitä otat esiin, niin sehän jo tarkoittaa että et luota, koska kyselet menemisiä, ja tekemisiä. Vai onko ainoa toisin todistetaan se, että yllätät vahingossa tyttiksesi rysän päältä? Heh.

Saahan sitä olla aisankannattajana koko elämänsä, ei siinä mitään, mutta itse en sellaista miestä haluaisi.

Vierailija
133/1142 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä luotan täysin siihen asti, kunnes toisin todistetaan. En ala naisystävää omimaan, vaikka näin ilmeisesti haluaisi. Omasta mielestäni en halua jakaa elämääni kenenkään kanssa, kehen en luota. Jos pettää niin mitä mustasukkaisuus olisi siinä auttanut? Pettäminen on hänen ratkaisunsa ja suhde jäisi sitten siihen. Tietysti välillä ajatuksia käy, mutta ne pitää vaan työntää syrjään.

Niin, mikähän tässä on se toisin todistaminen? Kenen pitäisi se pettäminen todistaa, jos inä vain luotat, vaikka mitä merkkejä olisi ilmassa? Ja jos huomaat näitä merkkejä, ja niitä otat esiin, niin sehän jo tarkoittaa että et luota, koska kyselet menemisiä, ja tekemisiä. Vai onko ainoa toisin todistetaan se, että yllätät vahingossa tyttiksesi rysän päältä? Heh.

Saahan sitä olla aisankannattajana koko elämänsä, ei siinä mitään, mutta itse en sellaista miestä haluaisi.

Haluat miehesi olevan mustasukkainen, epäluuloinen ja kontrolloiva?

Vierailija
134/1142 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eksä kanssa juurikin onnistuu, kun ei ole enää tunteita häntä kohtaan muuten kuin kaverina. Se rakkauskortti on jo nähty ja asia on selvä molemmille.

Vierailija
135/1142 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävää, jollei sinulle, mutta aika moni meistä haluaa olla ex-kumppaninsa kanssa kaveri kun pöly on hieman päässyt laskeutumaan eli ei nyt sentän välittömäst eron jälkeen; ellei sitten ole jotain erityistä syytä, miksi ei halua lainkaan pitää, ainakin asalliset välit.

Mutta ex-kumppani ja satunnainen "yhden iyön juttu" (tms ns. säätö) on kyllä ainakin itselleni hyvin kaukana toisistaan. - Parisuhde kun itselleni merkitsee niin paljon muutakin kuin "vain" seksiä. Eli ymmärrän kyllä, jos joku ei halua tutustua kumppaninsa yhdenyön seuralaiseen, kun ei kumppani häntä itsekään taitane tuntea.

Vaikka toki on heitä, jotka kuvittelevat, että jos päätyy sänkyyn jonkun kanssa, niin näin olisi samalla luotu ja rakennettu pohja yhteiselle tulevaisuudelle. Ja loukkaantuvat verisesti tai vähintään pettyvyt syvän liikutuksen partaalle, jos toinen ilmoittaakin (pian) ettei yhteiselo kiinnosta. - Osa voi sanoa korulauseina, että ystäviä tki voidaan olla ja osa saattaa jopa tarkoittaakin tätä. Mutta yhtä hyvin toine voisi sanoa, että en nyt ala vihamieheksesi/naiseksi ja toivon ja pyydän, että et sinäkään ala piinaamaan tai vainoamaan minua.  

Yksi syy, miksi itse en halua itse harrastaa mainittuja yhden yön juttuja johtuukin juuri siitä, että pelkään tai aattelehdin, että jäisin niistä itse vain entistä nälkäisemmäki ja janoisemmaksi. Mutta en tuomitse tai moiti heitä, jotka niitä harrastavat. Mutta toivon, että silloin molemmat tietävät edes suunnileen, mitä ovat tekemässä.    

Vierailija
136/1142 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ystävä eksäni kanssa. Erottiin vuosien seurustelun jälkeen siksi, koska havahduimme siihen, että olemme pelkkiä ystäviä. Kun erosimme, mikään ei muuttunut. Oli todella luonnollista pitää toinen osana elämää samalla tavalla. Toki ollaan vuosien myötä vähän etäännytty muuttojen ja parisuhteiden myötä mutta läheiseksi ystäväksi luokittelen edelleen. Olen kumppaneilleni tehnyt oikein selväksi että jos tämä ei käy niin en taida olla heille oikea seurustelukumppani. Tähän asti kaikki ovat hyväksyneet.

Vierailija
137/1142 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistithan pysyy väleissä kaikkien exien kanssa.

Kyllä. Ja sitten kilpailutetaan niitä exiä ja nyxiä toisiaan vastaan, ja ihmetellään, kun kaikki ovat niin mustasukkaisia...

Kerro, miten tuo kilpailuttaminen käytännössä tapahtuu.

Siten, että eksälle moititaan nykyistä ja nykyiselle eksää. Vaikka eksä ja nykyinen haluaisivat edes esittäytyä toisilleen sitä ei sallita, vaan keksitään jotain ihme verukkeita ettei se käy päinsä. Ei päästä eksästä lopullisesti irti esim. ei suostu jakamaan yhteistä omaisuutta, joten saa siten pidettyä eksästä kiinni. Pitäen yhteistä loma-asuntoa, johon vie nykyistä kylään, mutta viettää siellä aikaa myös eksän kanssa nukkuen eksän kanssa samassa sängyssä ja saunoen hänen kanssaan....

Vierailija
138/1142 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

beentheredonethat kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ja sitten kilpailutetaan niitä exiä ja nyxiä toisiaan vastaan, ja ihmetellään, kun kaikki ovat niin mustasukkaisia...

Siten, että eksälle moititaan nykyistä ja nykyiselle eksää. Vaikka eksä ja nykyinen haluaisivat edes esittäytyä toisilleen sitä ei sallita, vaan keksitään jotain ihme verukkeita ettei se käy päinsä. Ei päästä eksästä lopullisesti irti esim. ei suostu jakamaan yhteistä omaisuutta, joten saa siten pidettyä eksästä kiinni. Pitäen yhteistä loma-asuntoa, johon vie nykyistä kylään, mutta viettää siellä aikaa myös eksän kanssa nukkuen eksän kanssa samassa sängyssä ja saunoen hänen kanssaan....

Oletatko siis, että tuo on kovinkin yleistä?

Vierailija
139/1142 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tuo ole kaveruutta vaan huonoa käytöstä.

Vierailija
140/1142 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletatko siis, että tuo on kovinkin yleistä?

En. Edellisessä lainauksessa kysyttiin esimerkkiä miten tuo kilpailuttaminen käytännössä tapahtuu. Vastasin siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän