Hyväksytkö sen, että puolisollasi on kavereina exiä ja vanhoja säätöjä?
Siis entisiä seksisuhteita, mutta nykyään enää kavereita. Onko sulle ok, että he viestittelevät, ehkä myös tapaavat? Miksi on ok? Miksi ei ole ok?
Kommentit (1142)
Riippuu ihan siitä exästä. Mun miehellä ja exällään on lapsia kuten myös minulla ja exälläni, joten pakko olla tekemisissä. Oman exäni kanssa olen hyvissä väleissä, mutta emme ole kavereita. Miehen ex taas halusi olla kaveria miehen kanssa. Tän kaveruuden ja lapsen varjolla sitten häirittiin meidän perhe-elämää ja juoksutettiin miestä. En ole enkä ollut mustasukkainen siinä mielessä, että olisin pelännyt pettämistä. Mutta jo se, että pyysin olemaan soittamasta tikusta asiaa ja sanoin, ettemme tee omia suunnitelmia vain exän menojen mukaan sai ex-vaimon leimaamaan minut epävarmalsi ja mustasukkaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole tullut mieleen pyytää kumppaneilta hyväksyntää sille, kenen kaveri saan olla. :D
Ei sun kaltaisilla tietenkään tule mieleen ottaa huomioon muiden tunteita. "Teen mitä haluun, daa!"
Niin, en tosiaan ota muiden tunteita huomioon, kun päätän, kenen kaveri olen. Se on jotakin, mikä koskee vain minua ja on näin ollen täysin omassa päätösvallassani.
Ota vastuu omista tunteistasi ja omasta elämästäsi.
Vierailija kirjoitti:
Eli en hyväksyisi kumppanilta, että viettää aikaa joidenkin entisten satunnaispanojensa kanssa
"En hyväksyisi." Mitä ihmettä tämä tarkoittaa?
Valitan mutta luen ihmisten kehonkieltä. Olen kuullut kaikki tarinat sairaista äideistä ja muuttoavuksimenosta. 😂
Minussa on hieman ennustajan vikaa.
En tee numeroa siitä.
Eipä ole kyseessä sellainen seikka, jonka kumppani voi hyväksyä tai olla hyväksymättä. Se on jokaisen oma asia.
Siis mistäkä te tiedätte, kuka on ollut nyksänne entinen säätö tms? Pois lukien tietenkin tilanne, jossa lapsia.
Ikinä en ole käynyt keskustelua kumppanin some- tai muistakaan kavereista - ovstki nu###neet heidän kanssaan. Eikä tätä ole koskaan minultakaan kysytty.
EN.
EN todellakaan hyväksy entisiä exiä, heiloja enkä sitä että naistyökaverit soittevat/viestittelevät vapaa-ajalla tai viikonloppuisin.
Tämän sanoin jo seurustelumme alussa.
En olisi ikinä, en missään tapauksessa jatkanut yhdessä oloamme jos
Tuo ei pitäisi.
Siskoni ja paras ystäväni erosivat, kumppaninsa vastaavanlaisten entisten ja nykyisten naistuttavien yhteydenpitojen seurauksena.
Mies piti yhteyttä ja kaikki mahdolliset naikkoset olivat usein yhteydessä.
Jopa lomamatkoilla "yks ex-heila Lumikki "
soitti siskoni miehelle, kun " kenellekään muulle ei voi soitella näin tunteekkaasti "
Mä elin jo siskoni ja ystäväni kokemat tuskat ihan kuin olisin ne itse kokenut.
Joten ei koskaan mitään ex heilojen rivistöä kännykän yhteystiedoissa.
Mies saa muussa tapauksessa mennä sinne heidän joukkoonsa.
Ei hänestä tulisi puolisoani, mikäli noin olisi.
Sama. En hyväksy.
Jos mies ei pysty menneitä jättämään taakseen, hän ei pysty myös jatkamaan elämäänsä ilman heitä tulevaisuudessa.
Mies on jäänyt jumiin menneisyytensä kanssa.
Ja sinne saa todellakin jäädä .
Ei oo mun kumppani ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Siis mistäkä te tiedätte, kuka on ollut nyksänne entinen säätö tms? Pois lukien tietenkin tilanne, jossa lapsia.
Ikinä en ole käynyt keskustelua kumppanin some- tai muistakaan kavereista - ovstki nu###neet heidän kanssaan. Eikä tätä ole koskaan minultakaan kysytty.
Samaa kummastelin. Yhdelle, joka tällaisesta on udellut, sanoin, että sinun kannattaa vain olettaa, että olen harrastanut kaikkien kavereideni kanssa vähintään pettinkiä jossakin vaiheessa. Sen enempää asiasta ei tarvinnut keskustella.
Ei ole ok todellakaan. Ei tarvitse aloittaa parisuhdetta jos tarvetta roikkua entisissä. Jos exät niin kivoja, kivempiä kuin nykyinen, niin sitten kannattaa etsiä joku uusi puoliso tai palata exän/exien luokse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole tullut mieleen pyytää kumppaneilta hyväksyntää sille, kenen kaveri saan olla. :D
Ei sun kaltaisilla tietenkään tule mieleen ottaa huomioon muiden tunteita. "Teen mitä haluun, daa!"
Niin, en tosiaan ota muiden tunteita huomioon, kun päätän, kenen kaveri olen. Se on jotakin, mikä koskee vain minua ja on näin ollen täysin omassa päätösvallassani.
Ota vastuu omista tunteistasi ja omasta elämästäsi.
Sitten kannattaa pysyä poissa vakavista parisuhteista. Parisuhteessa kun otetaan aina huomioon toisenkin hyvinvointi.
Jos exien bmi on noussut vähintään 10:llä yksiköllä panopuuhavuosilta, kaveruus on sallittua.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan hyväksyisi!
Oikein! 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin olla vanhanaikainen, mutta minä kannatan totaalista pesäeroa, jos homma ei toimi. Ainoa järkevä syy yhteydenpitoon on yhteiset lapset.
Tässä ei kai ollut pelkästään kyse seurustelusta vaan satunnaisista paneskeluista kaverin kanssa myös.
Satunnaisista paneskeluista kaverin kanssa.... Enää ei tiedä onko se kaveri ollut kaveri vai panokaveri. Hyvä syy jättää mies, jolla tarve roikkua näissä "kavereissa"
En hyväksy. En itsekään ole missään yhteydessä enkä tekemisissä exien kanssa.
Eikä minulla ole heidän yhteystietojaan kännykässäni, vaikka emme eronneet riidoissa. Vaan olemme ihan puheväleissä eronneet.
Mutta sen minkä taakseen jättää, se myös pitää jättää.
Eikä myöskään miespuoliset työkaverit soittele minulle vapaa-ajallani,
ellei nyt ole tosi tärkeästä työasiassa kysymys.
Töissä meillä on tehty yleinen käytäntö, mistä asioista ja milloin voi soittaa työkaverille.
Näin toimin itse ja sitä odotan myös kumppaniltani.
Samaa mieltä. Miten se sanonta meni..petä minut kerran, vika on sinun - petä kahdesti ja vika on minun.
Minusta luottamus kuuluu parisuhteeseen, enkä olisi suhteessa sellaisen kanssa johon en luottaisi. Miten toista voisi estää pettämästä, jos hän haluaa pettää? Suhteen voi kyllä tuhota aiheettomilla epäilyillä.