Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyväksytkö sen, että puolisollasi on kavereina exiä ja vanhoja säätöjä?

Vierailija
22.11.2018 |

Siis entisiä seksisuhteita, mutta nykyään enää kavereita. Onko sulle ok, että he viestittelevät, ehkä myös tapaavat? Miksi on ok? Miksi ei ole ok?

Kommentit (1142)

Vierailija
441/1142 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trine kirjoitti:

"Miksi siis heittäisin menemään useita vuosia kestäneen ystävyyden"

Onko sinulle tärkämpää hengailla ystävien kanssa kuin ottaa puoliso huomioon? Mitä sinä teet puolisolla, kun käytät aikasi ystäviin, käytte matkoilla, syömässä, elokuvissa, nukuttekin lusikassa, jaatte kaikki salaisuudet.... 

Voi luoja. Teen ystävieni kanssa eri asioita kuin parisuhteessa. Sellaisia ihmisiä on vähän joihin voin luottaa kuin kallioon ja mieluummin pidän sellaiset mun elämässä, kuin mustasukkaista sekopäätä.

Vierailija
442/1142 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trine kirjoitti:

Onko sinulle tärkämpää hengailla ystävien kanssa kuin ottaa puoliso huomioon? Mitä sinä teet puolisolla, kun käytät aikasi ystäviin, käytte matkoilla, syömässä, elokuvissa, nukuttekin lusikassa, jaatte kaikki salaisuudet.... 

Voi luoja. Teen ystävieni kanssa eri asioita kuin parisuhteessa. Sellaisia ihmisiä on vähän joihin voin luottaa kuin kallioon ja mieluummin pidän sellaiset mun elämässä, kuin mustasukkaista sekopäätä.

En voisi paremmin itse sanoa. Luotettavista ystävistä pidetään kiinni.

Taitaa täälläkin moni elää sitä elämäänsä sen parisuhteen kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/1142 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ne ihmiset ovat entisiä ja exiä syystäkin, eli minä ja mieheni emme todellakaan pidä mitään yhteyttä entisiin hoitoihin, mies- tai naisystäviin, kihlattuihin eikä toinen meistä entiseen aviopuolisoon. Emmekä puhu niistä mitään koska eivät ole mainitsemisen arvoisia, ja koska kunnioitamme toisiamme ja suhdettamme. Eikä meidän tarvitse senkään puolesta koska meillä ei ole lapsia exien kanssa.

Säälittävät ihmiset roikkuu tuollaisissa vanhoissa exissä, pönkittävät todennäköisesti sillä olemattomia itsetuntojaan.

Kuinka hyvin sanottu. En osaisi itse paremmin.

Minulla kuitenkin vikana että rakastan parisuhteessa syvästi ja vuosikausien ajan saatan kestää itseni vertaamalla tai vähättely eksiin.

Tällaisen kommentoi jälkeen jaksan paremmin uskoa että jossain voi vielä olla ihminen jolla ei ole prenikkakasaa raahattavana mukanaan vaan on mahdollista elää elämän normaaleista arkisia asioita kumppaneina joilla ei ole kummallakaan itsekorostustarpeita tai tarvetta korostaa kuinka on ollut haluttu jonkun menestyneen tai kauniiksi kehumista osalta.

Terve kumppanuus ymmärtää elämän arvon ja sen kuinka elämässä ei tarvitse olla kauniita ja rohkeita tuntemiseen olevansa elossa tai ihminen.

Vierailija
444/1142 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisen pitkäaikaisen seurustelukumppanin kanssa voi olla edelleen kaveri. Parisuhde ei toimi, mutta ystävyys voi vielä toimia. Aloin seurustelemaan ensimmäisen poikaystävän kanssa n. 15-vuotiaana ja oltiin yhdessä 25-vuotiaaksi. Erottiin, kun ei ollut enää mitään romanttisia tunteita kummallakaan ja toisen näki vain kaverina/kämppiksenä. Ei mitään riitoja tms. ollut. Edelleen vaihdellaan kuulumisia välillä ja jos vaikka satutaan yhteisten kavereiden illanistujaisiin, niin jutellaan, kuin normaalit kaverit juttelevat. Ollaan myös käyty kahvilla joskus. Pitäisikö minun siis heittää tuollainen kaverisuhde menemään vain sen takia, että olen joskus harrastanut ko. ihmisen kanssa seksiä?

Vierailija
445/1142 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tapaillut seksin ja ihan vaan kaveruuden merkeissä yhtä miestä muutaman vuoden. Olen ollut rakastunutkin mieheen joka ei ole halunnut kuitenkaan alkaa seurustella minun kanssa. Nyt se mies on löytänyt naisen johon on ihastunut ja he alkaa ehkä seurustella. Mies ei enää tapaile muita eikä ole seksiä muitten kanssa. Tämä nainen on kuulemma kieltänyt että miehen pitää katkaista välit minuun eikä voida jatkaa edes kavereina! Ei kuulu sille naiselle meidän välit mitenkään.

Vierailija
446/1142 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tapaillut seksin ja ihan vaan kaveruuden merkeissä yhtä miestä muutaman vuoden. Olen ollut rakastunutkin mieheen joka ei ole halunnut kuitenkaan alkaa seurustella minun kanssa. Nyt se mies on löytänyt naisen johon on ihastunut ja he alkaa ehkä seurustella. Mies ei enää tapaile muita eikä ole seksiä muitten kanssa. Tämä nainen on kuulemma kieltänyt että miehen pitää katkaista välit minuun eikä voida jatkaa edes kavereina! Ei kuulu sille naiselle meidän välit mitenkään.

Edes kavereina? :D sinä siis haluat miehestä muutakin, kuin kaverin ja olet nyt kauhuissasi, kun miehen uusi kumppani ei halua sinua heidän elämään? Ja jos nyt tarkkoja ollaan, niin luulen, että miehelle et ollut muuta, kuin reikä? Kyllä hän pistää parisuhteen jonkun epämääräisen säädön edelle.

Vierailija
447/1142 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edes kavereina? :D sinä siis haluat miehestä muutakin, kuin kaverin ja olet nyt kauhuissasi, kun miehen uusi kumppani ei halua sinua heidän elämään? Ja jos nyt tarkkoja ollaan, niin luulen, että miehelle et ollut muuta, kuin reikä? Kyllä hän pistää parisuhteen jonkun epämääräisen säädön edelle.

Me ollaan kavereita!

Vierailija
448/1142 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan kavereita!

Jatkan että ei mies ole naiselle luvannut katkaista välejä. Hänen mielestä voimme vaihtaa kuulumisia aina.

Vierailija
449/1142 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mieheni kanssa kaksi lasta ja mieheni rakastaa minua ja minä häntä. En kuitenkaan pidä seksistä, joten sallin hänelle seksipitoiset vierailut eksiensä luona. Avioliittomme on molemmille tyydyttävä, saamme läheisyyttä ja kumppanuutta. Minun ei tarvitse harrastaa velvollisuusseksiä ja mieheni saa purkaa ne paineensa kun haluaa.

Vierailija
450/1142 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Exien mukana roikottajat+menneisyydessä eläjät täällä ulisee positiivi pentteinä.

Suksikaa vxxxxxn niiden exienne kanssa. Ei kaikki halua tuota sontaa elämäänsä.

Uskokaa jo että meitä on kahteen junaan....

Samaa mieltä. Taitaa nää höylätä yhä exiään ja entisiä hoitojaan nykyisen kumppaninsa selän takana jotka niin puolustelevat.

Mun miehen eksän osalta tarvittu isyystestejä ja nytkin pienen lapsen osalta tarvii varmistaa. Joillain on se 'taito' saada ilmaistua olevansa maailman naisia ja kaikessa harmittoman suvaitsevaisia eikä kuitenkaan kiinnostuneita sitoutumisesta tai vaikka olisikin hmm. Jokin vetää puoleensa silloin kun ihmissuhteita manipuloimaan ja pyörittelemään oppinut on vauhdissa. Joka tapauksessa molemmat yhtä osallisia sotkuun. Miehellä tosin terveysongelmat jota tämä nainen käyttänyt lähes 20vuotta hyväkseen.

Kuka hyvänsä voi keskittyä oppimaan pyörittämään useaa parisuhdetta koko elämänsä ajan ja olla joidenkin vuosien jälkeen jo todella pätevä petoksentekijä ja hyväksikäyttäjä. Samaa siis löytyy niin miehistä kuin naisista.

Ja jokin sairas mielenliikehän siellä on että roikottaa elämässään mukana Ikäänkuin pokaaleina eksiään. Ja vetoaa milloin menneisiin milloin ystävyyteen ja sitten taas sitä viedään 'kun nyksä on mustis'. Ja taas huomataan että arki ei sujukkaan. Muttei onnistu ei koska ero. Ihmiset eroaa hyvästä syystä.

Vaikka eron syy tuntuu joskus hämärtyvän niin pitäis olla se järki että ero on tapahtunut päteviä syin ja silloin on kirpaissut lujaa ainakin toista osapuolta. Vanhan lämmittäminen ei onnistu. Vanhan muiston hehkuttaminen hekumassa hetken, onnistuu varmasti jos on sen luonteinen että jännä kelpaa ja jos haluaa sulkea silmät kaikesta mikä oikeasti johtanut eroon.

Vierailija
451/1142 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on itsellänikin hyvinäkin ystävinä muutamia miehiä, joiden kanssa olen harrastanut seksiä, joten hyväksyn, kunhan ero on oikeasti tehty. Poikani isä piti exäänsä "parhaana ystävänään". Myöhemmin kertoi, että on ainoa nainen, jota on rakastanut ja on edelleen ihastunut ja toivoisi heidän päätyvän yhteen. Sellaista.

Mulla on samantyyppinen kokemus. Tai jopa useampi. Eksät on myyty mulle Hyvinä Ystävinä, ja jossain vaiheessa on selvinnyt, että mies oikeasti rakastaakin vielä tätä "ystävää".  Pari poikaystävää on mennyt jopa sänkyyn tämän "ystävän" kanssa.

Sanoisin tällä kokemuksella että kannattaa kyl vähän kiinnittää huomiota, jos miehen yhteydenpito ystäväeksään vaikuttaa liian tiiviiltä.

Niin no ikävä kuulla kokemuksistasi, mutta tuo ei varmaan liittynyt ihan aiheeseen. Siis jos kumppani selvästi antaa asioista väärän kuvan, esim. salaa tuon seurustelusuhteen on se epäilyttävää. Kaikenlainen salailu on epäilyttävää, liittyi siihen exiä tai ei. Jos kuitenkin soittaa exälleen, että voisiko hän hakea yhteisen lapsen hoidosta ja itse tulee hakemaan sen eksältä klo 18:30, ei siinä ole mitään epäilyttävää, kunhan näin myös tapahtuu.

Valehtelu/salailu => huono asia

Valehtelu/salailu eksästä => yhtä huono asia

Eksä sellaisenaan => merkityksetön asia

Liittyy asiaan erittäin tiiviisti. Taisit käsittää viestin vähän väärin. Oletan että kirjoittaja tarkoitti, että kumppani ei ole salannut eksäänsä, vaan sanonut eksän olevan vain ystävä nykyään ja taustalla onkin silti ollut syvemmät tunteet eksää kohtaan.

T.eri

No siis se on juuri sitä salaamista, että ei kerro, että on ollut henkilön kanssa parisuhteessa. Ja se on juuri se ongelma, ei se, että sen eksän kanssa ollaan ylipäätään tekemisissä.

Vierailija
452/1142 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväksyn. Ei minulla mitään tarvetta ole epäillä puolisoani. Kaveri on kaveri menneistä riippumatta. Hyvä vaan, että puolisolla on kavereita ja ystäviä.

Itsekin olen hyvissä väleissä eksieni kanssa. Joskus tavataan ja vaihdetaan kuulumisia ilman mitään seksiaalisia värineitä.

Parisuhteessa ollaan vapaaehtoisesti niin kauan kuin kummastakin siltä tuntuu. Jos toinen haluaa lopettaa, niin mikäs siinä. Sitten on aika etsiä itselle uusi kumppani, jos ei huvita yksin olla.

Vahtimalla, epäilemällä ja pakolla et voi toista itseesi sitoa, ainakaan terveeseen ja hyvää oloa antavaan suhteeseen.

Kylläpä teidän suhteenne kuulostaa kevyeltä. Silloin toki voi tapailla  ja kaveerata vaikka jokaisen exänsä kanssa.

Meidän suhde on vakaalla pohjalla ja ollaan tässä ihan täysillä, ei mitenkään kevyin perustein. Silloin myös kunnioitetaan toinen toistamme ja exät on jätetty exiksi. Toki vastakkaista sukupuolta olevia ystäviä ja tuttavia saa olla, mutta he ovat täysin eri asia kuin exät!

Miksi pitäisi katkaista välit tyyppiin, jonka kanssa synkkaa muuten hyvin, mutta parisuhde ei syystä tai toisesta onnistunut?

Se on kuule se kunnioitus nykyistä puolisoa kohtaan!

Tuskin hän vaatii mitään dramaattista välien katkaisua, eli toki voit tavattaessa tervehtiä ja olla muuten ystävällinen, mutta miksi haluaisit loukata nykyistä puolisoasia viettämällä aikaa exäsi kanssa? Eikö sitä aikaa kuulu viettää ystävien kanssa?

Kaks mun exää on mun ystäviä. Ollaan oltu ystäviä vuosia ennen nykyistä kumppaniani. Jos mies vaatisi mua luopumaan näistä kahdesta ystävästäni, niin mies saisi lähteä. Samoin jos näiden ystävieni kumppanit vaatisivat heitä luopumaan musta, lähtisi kumppani, enkä minä.

Sitä kai te odotattekin, että molempien kumppanit tekevät vaatimuksen ja saavat lähteä ja mitä silloin jää jäljelle? SINÄ JA EXÄ! 

Kannattaakohan teidän jo nyt palata "exyydestä nyksyyteen" niin ei tarvitse muiden katsoa touhuanne vierestä.

Kumpikaan näistä existäni ei tahdo parisuhdetta kanssani, kuten en minäkään heidän kanssaan. Parisuhdetta on näiden kanssa kokeiltu ja todettu, ettei se toimi, kun taas ystävyys toimii. Miksi siis heittäisin menemään useita vuosia kestäneen ystävyyden?

Koska toi on pettämistä. pettämisessä ei tarvitse olla mitään romantikkaa.

Vierailija
453/1142 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Miten niin käännän? Puhun koko ajan yhdestä ja samasta ilmiöstä. Eli ihmisistä, jotka kohtelevat kumppaneitaan kuin hyvänpäiväntuttua, ja exäänsä, kuin elämän tärkeintä ihmistä. Noin niinkuin kärjistetysti. 

Mielestäni tällaisessa systeemissä on prioriteetit väärin päin. Kyllä elämänkumppanin pitäisi olla se elämän tärkein ihminen. Kaverit ja eksät tulevat kaukana takana. 

Tarviiko rautalankaa?

Kumppanin kanssa PARISUHDE ja exien kanssa KAVERISUHDE.

Tästä käänsit näppärästi osat toisin päin.

Kaverisuhde pitää tulla valovuosia parisuhteen takana. Aina jos kaverisuhde haittaa parisuhdetta niin kaverisuhde heitetään mereen.

Vierailija
454/1142 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trine kirjoitti:

Jos sinulle on kaverit tärkeämpiä kuin puoliso niin ÄLÄ seurustele koskaan.

Vierailija
455/1142 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyllähän se on ihan kätevää pitää exiä ystävinä ja kavereina. Niitä voi kutsua kylään esimerkiksi silloin kun puoliso on töissä tai parhaimmassa tapauksessa työmatkalla. Jälkimmäisessä tilanteessa on sitten enemmän aikaa harrastaa hikistä ja äänekästä seksiä aviovuoteessa ihan omassa makuuhuoneessa vaikka koko viikonlopun.

Vierailija
456/1142 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trine kirjoitti:

En voisi paremmin itse sanoa. Luotettavista ystävistä pidetään kiinni.

Taitaa täälläkin moni elää sitä elämäänsä sen parisuhteen kautta.

Parisuhde EI VOI toimia IKINÄ jos se puoliso ei ole elämän tärkein ihminen.

457/1142 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Miten niin käännän? Puhun koko ajan yhdestä ja samasta ilmiöstä. Eli ihmisistä, jotka kohtelevat kumppaneitaan kuin hyvänpäiväntuttua, ja exäänsä, kuin elämän tärkeintä ihmistä. Noin niinkuin kärjistetysti. 

Mielestäni tällaisessa systeemissä on prioriteetit väärin päin. Kyllä elämänkumppanin pitäisi olla se elämän tärkein ihminen. Kaverit ja eksät tulevat kaukana takana. 

Tarviiko rautalankaa?

Kumppanin kanssa PARISUHDE ja exien kanssa KAVERISUHDE.

Tästä käänsit näppärästi osat toisin päin.

Kaverisuhde pitää tulla valovuosia parisuhteen takana. Aina jos kaverisuhde haittaa parisuhdetta niin kaverisuhde heitetään mereen.

Juuri näin.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
458/1142 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisen pitkäaikaisen seurustelukumppanin kanssa voi olla edelleen kaveri. Parisuhde ei toimi, mutta ystävyys voi vielä toimia. Aloin seurustelemaan ensimmäisen poikaystävän kanssa n. 15-vuotiaana ja oltiin yhdessä 25-vuotiaaksi. Erottiin, kun ei ollut enää mitään romanttisia tunteita kummallakaan ja toisen näki vain kaverina/kämppiksenä. Ei mitään riitoja tms. ollut. Edelleen vaihdellaan kuulumisia välillä ja jos vaikka satutaan yhteisten kavereiden illanistujaisiin, niin jutellaan, kuin normaalit kaverit juttelevat. Ollaan myös käyty kahvilla joskus. Pitäisikö minun siis heittää tuollainen kaverisuhde menemään vain sen takia, että olen joskus harrastanut ko. ihmisen kanssa seksiä?

Kyllä. Koska te ette ole kavereita ettekä koskaan tule olemaankaan.

Sillä sekunnilla kun harrastaa toisen kanssa seksiä tai jommalla kummalla on koskaan ollut romanttisia tunteita toista kojtaan niin kaverisuhde lakkaa. 

Ihmisellä ei ole romanttisia tunteita kaveria kohtaan eikä se harrasta kavereiden kanssa seksiä.

Vierailija
459/1142 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin näin. Kun saa exältä tutussa kotiympäristössä voi salaista kohtaamista muistella vaikka puolison kanssa paritellessa.

Vierailija
460/1142 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Koska te ette ole kavereita ettekä koskaan tule olemaankaan.

Sillä sekunnilla kun harrastaa toisen kanssa seksiä tai jommalla kummalla on koskaan ollut romanttisia tunteita toista kojtaan niin kaverisuhde lakkaa. 

Ihmisellä ei ole romanttisia tunteita kaveria kohtaan eikä se harrasta kavereiden kanssa seksiä.

Niinpä niin. Juoksulenkki on alkanut yllättäen kestää vähän pitempään. Yllättävien ylitöiden jälkeen kiire suihkuun ja siemennesteeltä haisevat alushousut piilotetaan pyykkikorin pohjalle. Ihan kaveripohjalta vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä