Hyväksytkö sen, että puolisollasi on kavereina exiä ja vanhoja säätöjä?
Siis entisiä seksisuhteita, mutta nykyään enää kavereita. Onko sulle ok, että he viestittelevät, ehkä myös tapaavat? Miksi on ok? Miksi ei ole ok?
Kommentit (1142)
Mulla on ollut pari noita säätöjä missä naiset ovat useampaakin miestä pettäneet kanssani. Tunnen muutaman heidän miehistä itsekin, koska nämä naiset ovat itse esitelleet minut miehilleen "kaverina". Nykyään käy sääliksi ja omalle tunnolle, varsinkin kun yksi ei kuulemma edes harrasta seksiä oman miehensä kanssa. Ihmettelen kyllä suuresti noiden miesten sinisilmäisyyttä...
Ei onneksi tarvitse miettiä tällaisia, kun ei ole kumppania. Ei voi typerämpää pohtimisen aihetta olla.
Hyväksyn. Jaaaaaa ketään ei kiinnostanut [X]
Tietysti se on ok. Johan ne on kertaalleen todettu ns. taakse jääneiksi, miksi ex sitten alkaisi kiinnostaa... Ja jos alkaa, se on puolisoni häpeä, en haluakaan vartioitavaa puolisoa. Tuntuu tuo päätöksensä tehneen, että minä olen Se.
Olen iloinen siitäkin, että olen voinut tutustua oman exän nykyiseen. Ex on hyvä tyyppi, meidän juttu vain laimeni pois, joten on ollut kiva pysyä kavereina ja tietty tutustua uuteen hänen rakkaaseen, kuten muihinkin kavereiden puolisoihin, hyviä tyyppejä kun yleisesti ovat. Ero olisi ollut paljon hankalampi teinirakkaudesta, jos ei voisi pysyä kavereina.
Naurattaa ja surettaa kuinka monet sanovat ja uskovat, että kun on *kertaalleen taakse jääneitä, niin miksi exät kiinnostaa*.
Niinhän sen pitäisi olla ja kunpa olisikin.
On teillä jutut siellä Sanoman toimituksessa. Itse en ole yhdenkään exäni kanssa väleissä, joten en usko, että kukaan muukaan nainen halua olla exänsä kanssa väleissä. Jos exiä on kuvioissa, ne ei ole exiä, vaan yksiä.
Jos oot noin epävarma ni vaihtaisit poika/tyttöystävää?
Voihan tapaamiset johtaa muisteloihin menneistä vällyjen väliin?
Tuskin ne ainakaan sinua pohtivat niissä tapaamisissaan?
heh heh
Tottakai on ihan ok. Onhan se puolisolle mukavaa verestää vanhoja muistoja paritellessaan exiensä kanssa.
Ihan kaveripohjaltahan ne nussivat salaisissa kohtaamisissa samana aikaan kun pikku vaimo leikkii kotia.
Ilmestyykö niitä ihan uusia ”exiä” puolisosi puhelimeen esimerkiksi työmatkojen jälkeen?
Ai, miten jänniä sattumia kun sattuivat törmäämään ihan sattumalta kaikkien näiden vuosien jälkeen. Ja sattumalta törmäävät aina uudestaan eri hotellihuoneissa. Äänekkäästi ja hikisesti.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt niin paljon pettämistä ympärilläni, että en luota täysin kehenkään. En ole ketään muuta parempi tässä asiassa, en minäkään ole ihan puhdas pulmunen. Mutta minä en ole sinisilmäinen, poliittisesti korrekti hölmö. Vaikka suhtaudun suopeasti fraasiin, jonka mukaan toista ei voi omistaa, olisin hyvin epäileväinen tilanteessa, jossa kumppani alkaisi kovin tiiviisti pitää yhteyttä eksäänsä tai johonkin menneisyyden tilapäissäätöön. En tietenkään edellytä, että eksät pyyhitään elämästä pois. Mahdollisesti tavatessa pitää tervehtiä ja käyttäytyä ihmisiksi. Mutta sillä sekunnilla kun alkaa ilmetä hämillistä tarveta selittää jotakin vain-ystävyydestä, minä alan epäillä, että kyse on jostakin muusta kuin arkisesta kaveruudesta. Minä olen ollut seurustelu-nimisessä suhteessa, jossa neitokainen viikonloput läpeensä puhui muista miehistä. Kun sitä kuunteli lähes koko lukuvuoden, aloin pohtia, että mihinköhän tässä minua enää tarvitaan. En siis voi omistaa ketään, mutta jos en saa tuntea olevani huomattavan tärkeä kumppanini elämässä, voin kyllä päättää suhteen. Olen tehnyt niin ennenkin.
Sinä puhut tilanteesta, jossa toinen alkaa pitää yhteyttä johonkin ja puhua hänestä. Minä olen puhunut koko ajan tilanteesta, jossa ei aleta yhtäkkiä puhua eksästä vaan hän on ollut olemassa taka-alalla koko ajan.
Kenenkään ei pidä suostua kuuntelemaan juttuja muista miehistä tai naisista olivat ne sitten eksiä tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Itse en hyväksyisi, sillä he tuntisivat toisensa jo "liian hyvin" ja sopivan paikan tullen liha on heikko(A).
Ja varsinkin jos pettämistä on ollut jo edellisissä suhteissa niin miksi sitä ei nyt olisi?
Todella harvaan voi ihan oikeasti täysin luottaa, tämä on todistettu jo niin moneen kertaan puolin ja toisin.
Onnekas on se joka on saanut hyvän ja luotettavan kumppanin, toivottavasti osaa arvostaa sitä.
Pääseekö puolisosi pikkujouluihin, baariin, saunailtoihin, matkoille...? Vai onko hänen lihansa todella niin heikkoa, että tilaisuuden tullen hän ei voi vastustaa mahdollisuutta seksiin jonkun kanssa?
Itse arvostan kumppaniani enemmän kuin että pitäisin häntä suunnilleen eläimenä, joka on valmis seksiin kun kiimassa oleva naaras sattuu kohdalle.
Olen eksän kanssa hyvissä väleissä, mutta en ikinä menisi hänen kanssaan sänkyyn enää. Miksi menisin, jos avioliittomme kahtena viimeisenä vuotena ei ollut seksiä yhtään, koska meistä tuli vain kämppiksiä, ja se oli syymme eroomme. Erosimme ystävinä ja voimme vielä jatkaa ystävinä, mutta kaikki rakkauteen liittyvät jutut ovat totaalisesti ohi, kuten ne olivat jo kaksi vuotta ennen eroa.
Nyksien ei todellakaan tarvitse huolehtia meidän ystävyydestämme.
Ei mielestäni etenkään silloin jos tämä seksikumppani on ollut avioliiton aikana ja saanut anteeksi pettämisen. Sitten jos sellaisen x-seksikumppanin kanssa jatketaan kaverina, niin en missään tapauksessa hyväksyisi. Sellaiseen pitää tehdä totaalinen ero avioliitossa, ei minkäänlaista yhteyttä. Mielestäni on muutenkin huono perusta ystävyydelle jos seksikumppaneina on aloitettu, ystävyys on ihan jotain muuta, lähtee ihan toisesta päästä liikkeelle ja perustuu syvällisille asioille ja tunteille, luottamukselle, ei petikumppanuudelle.
Voi olla eksän kanssa kaveri, tiedän olevani hyvännäköinen toisin kuin eksä. En osaa kuvitella, että harrastivat seksiä edes silloin kun seurustelivat.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla eksän kanssa kaveri, tiedän olevani hyvännäköinen toisin kuin eksä. En osaa kuvitella, että harrastivat seksiä edes silloin kun seurustelivat.
Julkisuudessakin on ollut näitä nyksiä, ja kukaan ei ymmärrä, että miksi on vaihtanut oman exänsä tuollaiseen. Eli monesti exä tai petetty on kauniimpi. Oma mieskin kun jäi kiinni sivusuhteesta ja sittemmin lopetti sen vaikka sivusuhde roikkui kiinni ja uhkaili yms. varsinainen noita-akka usean puolueettoman ihmisen mielestä. Niin mies sanoi, että sinä voitat sen naisen joka asiassa, ei siis pärjää vertailussa missään asiassa, no toki nuorempi on mutta elää sellaista elämää, että rupsahtaa muutamassa vuodessa.
Mietityttää eikö täällä ole yhtään sellaista jolue on jäänyt on jäänyt tunteita exääni tai ovat myös lähimmässä suhteessa?
Eno ole edes pääkaupunkiseudulla tai muussa suuremmassa kaupungissa ja silti tiedän monia jotka ovat palanneet exän luo tai pitävät yhteyttä muutakin kuin *ystävyyden merkeissä*. Ei se nyt niin outoa ja harvinaista ole.
Itse oli aikoinani ensimmäisessä liitossa parisenkymmentä vuotta ja oli juuri noin, että vaikka nykyäänkin lasten ja lastenlasten vuoksi nähdään ja ollaan asiallisissa väliessä, myös uuteen kumppaniinka, niin ei kuuma vaikeana enää olisi wro jälkeen tullut mieleen olla seksisuhteessa, jo liiton loppuaikoinakin se oli vaikeaa.
Eräs ystäväni tunnusti ja oli erni jälkeen edelleen suhteessa exänsä kanssa, vaikka tällä oli jo uusi vaimo. Olin hyvin ihmeissäni ja jopa näytin tekopyhää naamaa silloin. Uskoin juuri tuohon mantraan kuin täällä moni, että eksät on eksiä, ei seksiä.
No sitten olin sinkkunainen ja silmäni aukesivat ja sitten menin uuteen suhteeseen ja siinäkin silmät aukeniva vielä enemmän, siitä ei täällä sen enempää.
Mutta voin sanoa, että eronneella jälkeinen ajtusmaailmasi on muuttunut niin muiden kuin itseänikin suhteen. Elämä on ihmeellistä, mutkikas ja sitä voi voi aina hallita eikä siinä ole järkeä, tunne- ja parisuhdeasiat varsinkin eivät ole niin yksioikoisia ja mustavalkoisia. Harmaata aluetta on varsin paljon.
Jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee, saa hyväksyä mitä itse haluaa, mutta ei kannata, näyttämättä naivilta, kivenkovaa väittää, että kun se asia on nyt niin, että...Vaikka omasta mielestä ja ajtusmaailmaata niin onkin, niin ei voi ajatella ja toimia sen toisen aivoilla tai tunteilla tai tehdä tai olla tekemättä jotain asioita.
Ja kovin pussissa ovat monet silloin eläneet kun ovat saaneet pitää noin vahvan luottamuksen, onnittelen tai...
Siis eron jälkeinen ajatusmaailmani on muuttunut.
Faijan ex tyttöystävä on mun kummitäti. Hän on myös äitini paras ystävä.