Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävettää miehen pukeutuminen

Vierailija
22.11.2018 |

Mies pukeutuu kuin päiväkoti-ikäinen lapsi.

Päälle puetaan kauluri(!), toppapipo-ja hanskat (muistuttavat kurarukkasia), jo varhain syksyllä ennen pakkasia. Vain haalari puuttuu, mutta säänkestävä takkikin on kuin 0-5vuotiaiden osastolta jättikoossa.

Paidat ovat korkeakauluksisia rumanvärisiä fleecejä ja kaikki vaatteet istuvat huonosti, ovat liian isoja jne. Housut sentään menettelevät, ainakin jos pitää raksatyylistä.

Lähikauppaan lähtiessä miehellä menee puolisen tuntia pukea kauluri päälle ja kiinnittää kenkien tarranauhat, mikäli jalkaan eivät sitten mene kirkkaan siniset toppasaappaat. On ollut hilkulla, etten itse ala kiskomaan miehelle rukkasia käsiin nopeuttaakseni lähtöä, saatika alkanut irroittelemaan popoja jalasta kotiin tullessa.

Yritin vihjata miehelle siistimmistä (aikuisten!) Vaatteista ja mies loukkantui verisesti. Vaikka päältä päin ei uskoisi, miehen kaikki vaatteet ovat kalliita ja tarkkaan harkittuja. Luulisi että niillä summilla saisi ihan hyvän näköisiäkin vaatteita kestävyydestä tai tarkoituksenmukaisuudesta tinkimättämä.

Ärsyttää myös oma hävetys, en ennen uskonut että kiinnostaisi pätkääkään miten muut pukeutuvat, mutta ilmeisesti raja menee isossa miehessä, joka pukeutuu kuin eskarilainen.

Neuvoja?

Kommentit (235)

Vierailija
41/235 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ongelma ei ole miehesi, vaan sinä. Anna miehen olla oma itsensä ja tyylilleen uskollinen. Jos hän noissa vaatteissa viihtyy, älä kritisoi. Ja kyllä, minunkin mieheni pukeutuu "oudosti" (esim. pitää kirkkaista väreistä ja niiden yhdistelystä, monet kalsarit ovat armeijan vuosimallia -94 ja niistä näkee läpi, käyttää huomioliiviä koska se on hänen mielestään kätevämpi kuin heijastin jne) mutta ei mieheni ole minun jatkeeni vaan aikuinen ihminen joka saa pukeutua kuten parhaaksi katsoo eikä meidän tarvitse näyttää muiden silmissä samanlaisilta / parilta.

Vierailija
42/235 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne siellä lähikaupassa välitä miltä te näytätte.

Ei se lähikaupassa käynti vaivaa muuten kuin, että kauppa on todellakin lähikauppa toisella puoleen tietä. Siellä käymiseen menee korkeintaan kolmasosa siitä ajasta kuin mies pukee päällensä.

Nauroin tälle ihan hulluna :D

Aloittajan mies kuulostaa toiselta ääripäältä, kun verrataan exääni, joka ei sitten millään suostunut pukeutumaan lämpimästi ("paksut vaatteet ahdistaa"/"en halua mennä vaateostoksille"/"talvivaatteet on rumia" jne.) ja vietti sitten IHAN KAIKEN ulkonaoloajan kitisten, miten on "kylmää-ää-ääää..."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/235 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä nyt ihan suoraan vaan sanoisin sille miehelle mielipiteeni. Että vaatteet on kuin viisivuotiaalla. Että en suostu lähtemään ihmisten ilmoille jos mies ei hommaa aikuisten vaatteita itselleen. Kysypä huviksesi mitä miehesi olisi mieltä jos ostat itsellesi vaikkapa Frozen-paidan, Minni Hiiri -sukat ja askeltaessa vilkkuvat lenkkarit?

Surullista tässä on se, että en oikeasti usko että välittää juurikaan mitä puen päälleni.

Pitää kyllä siitä kun laittaudun kivan näköiseksi, mutta ei näe ongelmaa vaikka pukisin päälleni itse sen kurahaalarin, liian pienet, rikkinäiset vaatteet tms.

Alasti lähdössä voisi tulla raja vastaan.

Vierailija
44/235 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä nyt ihan suoraan vaan sanoisin sille miehelle mielipiteeni. Että vaatteet on kuin viisivuotiaalla. Että en suostu lähtemään ihmisten ilmoille jos mies ei hommaa aikuisten vaatteita itselleen. Kysypä huviksesi mitä miehesi olisi mieltä jos ostat itsellesi vaikkapa Frozen-paidan, Minni Hiiri -sukat ja askeltaessa vilkkuvat lenkkarit?

Surullista tässä on se, että en oikeasti usko että välittää juurikaan mitä puen päälleni.

Pitää kyllä siitä kun laittaudun kivan näköiseksi, mutta ei näe ongelmaa vaikka pukisin päälleni itse sen kurahaalarin, liian pienet, rikkinäiset vaatteet tms.

Alasti lähdössä voisi tulla raja vastaan.

No mutta oletko maininnut miehellesi, että pidät hänen vaatteitaan kamalina? Jospa hän ei tiedä rehellistä mielipidettäsi?

Vierailija
45/235 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käskemällä käsken miestä hävittämään rumat vaatteet ja jos ei auta, hävitän ne itse. Pitäisi reikäpaitojakin ihmisten ilmoilla, jos en puuttuisi asiaan.

Olen ostanut hänelle trendikkäämpää vaatetta jopa niin, että tytärkin ihmettelee, miten nuorekkaan näköinen mies on.

Vierailija
46/235 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuttaa tuo AP:n tyyli niistä miehiään avoimesti halveksuvista naisista, joista Heli Vaaranen pari vuotta sitten kertoi.

Toivottavasti tuo mies ottaa hatkat ja liukkaasti! Ei tuollainen nainen miestään rakasta.... tuohon sävyyn ja sanoin.

Vierailija
47/235 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut sama ongelma mieheni kanssa. Ratkaisin ongelman sillä että ostelin hänelle ensin lahjaksi perus vaatteita ja sitten myöhemmin otin hänet mukaan vaateostoksille. Kerroin ja kehuin hänelle kuinka mikäkin vaate hänen parhaimpia puoliaan korostaisi ym. Ja nyt hän on alkamut pitää paljon siistimmän näköisiä perusvaatteita eikä ole tarvinnut enää hävetä.

Vierailija
48/235 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ihailevat, mamm , niitä paljasnilkkapimuja. Ooooh ja aaah! Niin siniset muodikkaat nilkat. Pruiskis!

Vierailija
49/235 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistuttaa tuo AP:n tyyli niistä miehiään avoimesti halveksuvista naisista, joista Heli Vaaranen pari vuotta sitten kertoi.

Toivottavasti tuo mies ottaa hatkat ja liukkaasti! Ei tuollainen nainen miestään rakasta.... tuohon sävyyn ja sanoin.

Eihän tässä kukaan ole ketään halveksunut. Onhan se nyt melko mautonta jos mies pukeutuu kuin taapero eikä itse tajua näyttävänsä naurettavalta.

Vierailija
50/235 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä tässä ihmettelee, että jos miehellä on Ap mielestäsi ulkoisesti noin luotaansa työntävä tyyli, niin mikä sai sinut aikanaan kiinnostumaan juuri hänestä, niin paljon, että teistä tuli pari?

Ollaan tutustuttu harrastuksen kautta ja tosiaan hieman lämpimämpänä vuoden aikana. Ei miehen tyyli kyllä ollut silloinkaan se mihin ihastuin, mutta tavatessamme ekoja kertoja vaatteet olivat siedettävät, perusteepaita- ja housut. Vasta parin tapaamisen jälkeen "tyyli" alkoi hahmottua paremmin.

Mies on muuten kaikin tavoin ihana ja haluaisin, että muutkin sen näkevät ilman pelkoa siitä, että luulevat olevan holhouksen alainen.

Miksi sinulle on niin tärkeää se mitä muut ajattelevat?

En tiedä, koska en ole ennen asiaa paljoa miettinyt.

Luultavasti haluan suojella miestä, sekä vähän itseänikin mahdollisilta reaktioilta vaatetukseen. Olla aiheuttamatta turhaa pahaamieltä jne.

On totta, että kyseessä on vain pinta, mutta niin valitettavaa kuin se onkin, sillä saattaa olla merkitystä siihen miten läheiseni suhtautuvat miesystävääni.

Älä laita tätä muiden harteille. Kyse on nyt sinusta ja sinun suhtautumisesta asiaan.

Vierailija
51/235 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pohjoisessa enkä tiedä yhtään miestä, joka pukeutuu kuten ap:n mies. Käytännöllisesti ja sään mukaan voi pukeutua myös näyttämättä isolta lapselta.

Miksi mies ei osta vaatteita esim. Partioaitasta (tai ainakin vastaavia merkkejä) kun haluaa kuitenkin käyttää niihin rahaa. Käytännöllisiä mutta tyylikkäitä.

Vierailija
52/235 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä on, mutta millainen paskamyrsky nousisikaan, jos mies hävittäisi naisten vaatteita, tai kertoisi naiselle kuinka naisen pitää pukeutua että miellyttäisi miestä. Olette niin kaksinaismoralistisia että oikein hävettää puolestanne

Vierailija
53/235 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä häpeäisin naiseni pinnallisuutta. Minua ei kiinnosta, mitä muut ajattelevat, vaan se mitä kumppanini ajattelee ja arvostaa.

Vierailija
54/235 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut sama ongelma mieheni kanssa. Ratkaisin ongelman sillä että ostelin hänelle ensin lahjaksi perus vaatteita ja sitten myöhemmin otin hänet mukaan vaateostoksille. Kerroin ja kehuin hänelle kuinka mikäkin vaate hänen parhaimpia puoliaan korostaisi ym. Ja nyt hän on alkamut pitää paljon siistimmän näköisiä perusvaatteita eikä ole tarvinnut enää hävetä.

Tätä voisi yrittää. Ehdotukset vaatteiden hävittämisistä yms. Eivät oikein onnistu, koska vaatteita on suunnilleen se tarvittava määrä ja lisäksi ne ovat muuten ehjiä ja siistejä, joten reikiin tms. Vetoaminen ei oikein onnistu.

Vierailija
55/235 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provohan tämä on, mutta millainen paskamyrsky nousisikaan, jos mies hävittäisi naisten vaatteita, tai kertoisi naiselle kuinka naisen pitää pukeutua että miellyttäisi miestä. Olette niin kaksinaismoralistisia että oikein hävettää puolestanne

No kyllä mun mies kertoo jos ei jostain pidä. On usein makutuomarinakin kun ostan vaatteita ja sanoo ihan suoraan, jos joku rätti ei miellytä. Minusta se on hyvä juttu.

Vierailija
56/235 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun pohjoisessa enkä tiedä yhtään miestä, joka pukeutuu kuten ap:n mies. Käytännöllisesti ja sään mukaan voi pukeutua myös näyttämättä isolta lapselta.

Miksi mies ei osta vaatteita esim. Partioaitasta (tai ainakin vastaavia merkkejä) kun haluaa kuitenkin käyttää niihin rahaa. Käytännöllisiä mutta tyylikkäitä.

Uskoakseni on ostanutkin osan sieltä, ehkä sitten pikkulapsille tarkoitetusta mallistosta..

Mutta osa ongelmaa saattaa olla myös vaatteiden huono istuvuus, en tiedä valitseeko tarkoituksella liian isoja, että jää kasvunvaraa vai mistä on kyse.

Vierailija
57/235 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä kukaan ole ketään halveksunut. Onhan se nyt melko mautonta jos mies pukeutuu kuin taapero eikä itse tajua näyttävänsä naurettavalta.

Mikä on taaperopukeutumista? Jonkun mamman mielestä toki, mutta ei mammoille anneta mitään valtaa miehen pukeutumisen suhteen. Vai haluaisitko minulta oivia pukeutumisvinkkejä erehtymättömyyteesi?

Vierailija
58/235 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko miehesi pukeutuminen sinulle yllätyksenä tai äkkiarvaamatta?

Luulisi sinun huomanneen sen jo ensitreffeillä vai miten tuossa noin pääsi käymään. Vai onko miehesi masentunut tai jotakin muuta, ettei pukeutuminen kiinnosta?

Oli miten oli, toista et voi muuttaa, voit muuttaa vain itsesi ja on tyydyttävä omaan valintaan tai erottava.

Vierailija
59/235 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on taaperopukeutumista? Jonkun mamman mielestä toki, mutta ei mammoille anneta mitään valtaa miehen pukeutumisen suhteen. Vai haluaisitko minulta oivia pukeutumisvinkkejä erehtymättömyyteesi?

Toki, jos olisit puolisoni.

Vierailija
60/235 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä aloitusta välttämättä provona, mutta olen muuten osittain samaa mieltä. On järkyttävää, kuinka monen mielestä toisen omaisuuden hävittäminen on hyväksyttävää. Mun joitain tavaroita on teini-iässä heitetty salaa pois, ja joku osa mua on siitä vieläkin vihainen, joten en mitenkään voi hyväksyä sellaista menettelyä muuten kuin ehkä aivan ääritapauksessa, jos kotona on esim. jokin vaarallinen esine. Kyllä tällaiset asiat pitää pystyä ratkaisemaan puhumalla, jos sekään edes on tarpeellista.

Lähtökohtaisesti aikuisen ihmisen pukeutuminen on kuitenkin hänen oma asiansa. Joissain tilanteissa voi toki tilanteeseen sopivasta pukeutumisesta ystävällisesti informoida, mutta jos toinen ei siitä halua ottaa onkeensa, niin ei ole asiallista sen enempää jäkättää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän