Yksinäiset yhteen -ryhmä?
Onko muita kyseisesssä face-ryhmässä? Olen ollut siellä jonkin aikaa ja huomannut facen profiileja selatessa (ja juttuja lukiessa), että suurin osa on joko henkisesti ja fyysisesti vajaita, tai molempia. Mulla ei ole heitä mitään vastaan, mutta huomasimpa että moni on ns. vammainen. Paljon myös elämäm koululaisia... Kiva olisi päästä ryhmään josta voisi saada ns. normaalin ystävän...
Kommentit (67)
Ei yksinäisenkään tarvitse ystävystyä kenen kanssa tahansa.
Ymmärrän AP:tä täysin.
Olen itse tavannut muutamia ihmisiä Facen ryhmien kautta. Jos itse on työssäkäyvä ja ns."normaali" ihminen, niin ei loppujen lopuksi ole paljoa yhteistä ihmisten kanssa, jotka eivät ole koskaan työelämään asti päätyneet pahojen mt-ongelmien takia. Vaikka olisikin tavattu asiaan x liittyvässä ryhmässä, minkä pitäisi olla yhdistävä tekijä.
Kun kaikki tapaamiset koskevat toisen ihmisen lääkitystä ja sen sairauden hoitoa, se toinen ihminen ei muista mitään mistä on puhuttu edellisellä kerralla ja ei pysty nousemaan vkonloppunakaan "ihmisten aikaan" että pystyisi tekemään mitään ennen iltaa.
Jos sille ihmiselle pitää selittää asioita, jotka ovat "normaalille" ihmiselle ihan arkisia perusasioita, jonka lapsikin ymmärtää, niin ei sellaista vaan pidemmän päälle jaksa.
Olen huomannut erään asian, kun puhutaan parisuhteen tai ystävien etsimisestä -ei niitä oikein netistä löydä. Ei ne vaan toimi, vaikka "paperilla" näyttäisi hyvältä.
Pitää vaan jalkautua ihmisten ilmoille, vaikka johonkin harrastukseen, jossa on saman tyyppisiä ihmisiä. Heti näkee, että klikkaako.
Ymmärrän Ap:ta vaikka toiset haluavatkin vain tuomita.. Itsellä samanlainen käsitys näistä ryhmistä. Eikä se tarkoita että luokittelisin (tai Ap luokittelisi) ihmisiä paremmiksi ja huonommiksi. En itsekään kaipaa seuraa syrjäytyneistä mt-ongelmaisista tai muista vajaista(mikä tälle kauniimpi sana?), sillä koen ettei meillä ole mitään yhteistä. Jos itse on hyvin toimeentuleva ja elämänhallinta kaikinpuolin kunnossa niin toivoisi suurinpiirtein samanlaista seuraa tai ainakin kohtuullisen täysjärkistä.
Monesti olen miettinyt että perustaisin oman kaupungin ryhmän n.30-40 vuotiaille naisille, jotka kaipaa seuraa kahville, lenkille, teatteriin jne mutten uskalla jos sinnekin löytää kaikenlaista väkeä. Kuinka sitten kohteliaasti kieltäydyt kahvittelusta ym jos näet toisen profiilikuvasta/profiilista että on ehkä ns "muutama ruuvi löysällä". Minun voimani ja taitoni eivät riitä kenenkään "hoitajaksi" tai muuksi tukihenkilöksi.
Onkos niissä sinkkuryhmissä vielä sama meininki että se pieni parhaimman näköinen ydinjoukko vain lähinnä postailee perseitään yms. näkyville mitä sitten peukutellaan sormi märkänä.
Olin itse vuosia sitten (nykyään en enää edes facessa) ja muistan vain kun joku mallikasvoinen nuori mies julkaisi videon totaalisesta yksinäisyydestään ja jopas tällä olikin naisväki jonossa tarjoamassa ystävyyttään.
Ainoa mitä itse luin että "minä olen parempi kuin muut niin en halua heidän kanssa olla tekemisissä niin olisiko jossa parempi yhteisö meille paremmille yksinäisille ettei meidän tarvitse huono osaisia katsella"
Pelkästään tämän avauksen myötä minä ajattelen sinusta että sinä ansaitse yksinäisyytesi oma käytöksesi ja toiminnan perusteella