Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksinäiset yhteen -ryhmä?

sori ei pahalla mut...
22.11.2018 |

Onko muita kyseisesssä face-ryhmässä? Olen ollut siellä jonkin aikaa ja huomannut facen profiileja selatessa (ja juttuja lukiessa), että suurin osa on joko henkisesti ja fyysisesti vajaita, tai molempia. Mulla ei ole heitä mitään vastaan, mutta huomasimpa että moni on ns. vammainen. Paljon myös elämäm koululaisia... Kiva olisi päästä ryhmään josta voisi saada ns. normaalin ystävän...

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän ap:tä kyllä ihan täysin. Minulla on elämässäni mielenterveysongelmainen ihminen, joka vie todella paljon energiaani ja varmaan siksi tuntuukin, että vapaa-ajallani haluaisin olla tasapainoisten ihmisten kanssa. En pidä MT-ongelmaisia huonoina ihmisinä tms, kyse on puhtaasti omista voimavaroistani. OIisi mukava löytää ystäviä, joiden kanssa olisi samanlaisia mielenkiinnon kohteita (kuten tiede ja kulttuuri) ja jotka eivät hae ystävistään terapeuttia.

Vierailija
42/67 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku Perussuomalaisten ryhmä voisi sopia sinulle.

Ymmärrän, että et pidä henkisesti "vajaista" ihmisistä. Tahdot normaalin ystävän. Selvä. Mutta miksi sulle ei fyysisesti vajaa kelpaa? Siis jos joku on muutoin normaali fiksu hyvä rehti ihminen mutta istuu vaikkapa pyörätuolissa niin sulle ei kelpaa? Miksi?

PS. Esim Forrest Gump oli henkisesti vajaa, mutta olisi ollut todella hyvä ystävä! 

Täytyy persuja jaksaa leimata ja sitten ilmiannetaan ja itketään vastausta. Mikä tämmöistä tekee? AaaaPennanen? S......Uuvacccvki?

Vastaus oli siis tähän.

Jo aikaisempi sama vastaus oli poistettu, kommentti 18 :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomannut saman kuin ap.

Lisäksi jengi enimmäkseen keskustelutaidotonta ja riidanhaluista.

Siellä ei myöskään siedetä erilaisia mielipiteitä. Liittyy tuohon keskustelutaidottomuuteen, kun ei osata keskustella eri näkökulmista, on helpompi tyrmätä toinen.

Tuollaiseksi kaveriryhmäksi harvinaisen negatiivinen ilmapiiri.

Vierailija
44/67 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän ap:tä kyllä ihan täysin. Minulla on elämässäni mielenterveysongelmainen ihminen, joka vie todella paljon energiaani ja varmaan siksi tuntuukin, että vapaa-ajallani haluaisin olla tasapainoisten ihmisten kanssa. En pidä MT-ongelmaisia huonoina ihmisinä tms, kyse on puhtaasti omista voimavaroistani. OIisi mukava löytää ystäviä, joiden kanssa olisi samanlaisia mielenkiinnon kohteita (kuten tiede ja kulttuuri) ja jotka eivät hae ystävistään terapeuttia.

Tämä on juuri ymmärrettävää. Ei sairas ihminen välttämättä osaa tai pysty enää antamaan itsestään mitään. Se ei ole hyvää seuraa silloin, vaan uuvuttavaa ja yksipuolista. En ollenkaan tarkoita, että kaikki sairaat imaisevat voimat! Kaikki yksilöitä, terveet, sairaat.

Vierailija
45/67 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut uusia ystäviä sairauteni tukiryhmästä. Terveet ihmiset tekivät minun kivuistani ongelman. "Voitko sä ny pukea housut/kävellä 200m/silittää sun kissaa, ettei sua ny vaan sattuis." Kai minä itse tiedän mikä minulle kipua aiheuttaa. En ole täysin invalidi, ei minua tarvitse kääriä kuplamuoviin ja suojella maailman pahuudelta. Ihmiset joilla on sama sairaus, osaavat sentään keskustella muustakin kuin siitä kuinka sattuu ja tuliko uusista lääkkeistä ripuli/päänsärky/näkyjä kuolleista presidenteistä. Eikä olla missään hiton facessa, ihan naamatusten käydään kahvilla ja höpötellään.

Vierailija
46/67 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori ei pahalla mut... kirjoitti:

Onko muita kyseisesssä face-ryhmässä? Olen ollut siellä jonkin aikaa ja huomannut facen profiileja selatessa (ja juttuja lukiessa), että suurin osa on joko henkisesti ja fyysisesti vajaita, tai molempia. Mulla ei ole heitä mitään vastaan, mutta huomasimpa että moni on ns. vammainen. Paljon myös elämäm koululaisia... Kiva olisi päästä ryhmään josta voisi saada ns. normaalin ystävän...

Haluaisin liittyä ryhmään, mutta tämän aloituksen kaltaisten tyyppejen takia en uskalla liittyä. Miksi olet yksinäinen jos olet niin normaali?

Vierailija
47/67 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen kulttuuri sua kiinnostaa? Oletko kiinnostunut enemmän kulttuurin tuottamisesta vai oletko pikemminkin kulttuurin kuluttaja? Kaipaatko seuraa esim konserteissa tai taidenäyttelyissä käymiseen vai riittääkö, että voit jonkun kanssa keskustella niistä? Netistä löytyy kyllä samoista asioista kiinnostuneita, mutta pitää ensin vähän itse miettiä, mitä tarkalleen ottaen haluaa ja vasta sen jälkeen voi alkaa etsiä sopivaa kohtaamispaikkaa. Kulttuuri on laaja käsite ja joku voi olla hyvinkin innostunut kirjoittamaan runoja tai taitava luontokuvaaja, mutta ei ole tippaakaan kiinnostunut klassisesta musiikista tai Andy Warholin tuotannosta.

Vierailija
48/67 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ryhmässä jonkin aikaa. Mutta juuri kyseisistä syistä mitä Ap luetteli, erosin ryhmästä. Ei löytynyt ketään, johon olis kiinnostanut tutustua.

Vierailija
49/67 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi harrastelijateatteri? Tai kotiseutuyhdistys? Kuoro? Joku lukupiiri?

Vierailija
50/67 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä voisit tavata yhteiskunnan eliittiin kuuluvia yksinäisiä ihmisiä? Sanotaan että samanlaiset lapset leikkivät parhaiten, eli parhaiten synkkaa varmaan saman tyyppisten ihmisten kanssa.

Vierailija
51/67 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pekka Saurin yölinjalle soitti kerran

"tasokas rouva" joka harmitteli kun ei mistään

löytynyt kumppania.

Se puhelu sai tulikivenkatkuista palautetta vielä viikkojen päästä.

Selvyyden vuoksi: yhtä säälittäviä ovat yksinäiset peräkamaripatut, jotka vinkuvat vuorohuudoin naisten nirsoutta ja esittävät 200 kohdan vaatimuslistaansa tyttöystävälle.

"Kunhan olis täydellinen, en mä muuta pyydä."

Tuo on hyvä esimerkki naisvihasta. Jos soittaja olisi ollut mies, ihmiset olisivat suhtautuneet aivan eri tavalla. Kaikki palautteen antajat olisivat olleet miessoittajan kanssa samaa mieltä. "Naiset ovat rumia läskejä. Naiset luulevat itsestään liikoja, Naiset ovat liian nirsoja, Naiset ovat itsekkäitä" Tuollaista se palaute olisi ollut.

Naisten pitäisi huolia kumppanikseen kuka tahansa mies. Miehillä taas saa olla tosi tiukat kriteerit naiselle, ja silti mies saa valittaa kumppanin puutetta.

Vierailija
52/67 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen kulttuuri sua kiinnostaa? Oletko kiinnostunut enemmän kulttuurin tuottamisesta vai oletko pikemminkin kulttuurin kuluttaja? Kaipaatko seuraa esim konserteissa tai taidenäyttelyissä käymiseen vai riittääkö, että voit jonkun kanssa keskustella niistä? Netistä löytyy kyllä samoista asioista kiinnostuneita, mutta pitää ensin vähän itse miettiä, mitä tarkalleen ottaen haluaa ja vasta sen jälkeen voi alkaa etsiä sopivaa kohtaamispaikkaa. Kulttuuri on laaja käsite ja joku voi olla hyvinkin innostunut kirjoittamaan runoja tai taitava luontokuvaaja, mutta ei ole tippaakaan kiinnostunut klassisesta musiikista tai Andy Warholin tuotannosta.

Ja vielä noista tieteistä.. jokin tietty tieteenala vai useampi? Esimerkiksi Helsingin yliopisto järjestää Studia Generalia -luentosarjoja, jotka ovat kaikille avoimia. Seuraava järjestetään 5.2. - 12.3.2019. Siellä takuulla kaikki osallistujat ovat kiinnostuneita tieteistä.

Vierailija
53/67 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku selittää mikä on henkisesti vajaa? Älyllisesti vajaan ymmärrän, mutta onko henkinen vajaavaisuus jokin sielun vamma?

Vierailija
54/67 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Varmasti on totta, että tuollaisessa ryhmässä on paljon ongelmatapauksia. Toisaalta, jos itse on yksinäinen, varmasti omissakin sosiaalisissa taidoissa on toivomisen varaa. Ei siis kannata olla kovin tuomitseva. Itse olen löytänyt vastaavasta ryhmästä kolme tuttavuutta joiden kanssa tulee oltua yhteyksissä silloin tällöin.

Vierailija
55/67 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ollaan vajaita eniways, jostain kohtaa piparin sirkama lohkesi.

Se täydellinen pipari on tylsä ja kuvitelmaa : ).

Vierailija
56/67 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelukyvyttömyys on se ongelma. Normaalit vuorovaikutustaidot. Kukaan ei kirjoita mitään tai häh höh aha. Tai valitetaan jostain asiasta.

Vierailija
57/67 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelukyvyttömyys on se ongelma. Normaalit vuorovaikutustaidot. Kukaan ei kirjoita mitään tai häh höh aha. Tai valitetaan jostain asiasta.

Tavallisimmat syyt yksinäisyyteen. Kolmas on, että asuu jossain Ruikonperän Takametsässä, jossa lähin naapurikin on kilometrien päässä.

Vierailija
58/67 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että edes muutama ymmärsi ajatuksen. En ole mitään täydellistä seuraa hakemassa vaan ihan normaalia ihmistä josta ei tarvitse huolehtia. Oman elämän huolet olisi kiva päästä unohtamaan edes välillä ja puhua muustakin kuin sairauksista tai ongelmista :)

Mutta unohtakaa koko juttu...

ap

Vierailija
59/67 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysinhän tämän vielä. Liityin tuohon ryhmään kun täällä oli puhetta tästä. Liityin myös melkein samannimiseen jossa etsitään seksiseuraakin. Huh huh, on hieman outoa porukkaa... Tänään tuli mieleen, että johtuuko tällaisten keskustelusivujenkin outous tuolla, täällä liikkuu samaa porukkaa? Päivällä ei ole muuta tekemistä kun kirjoitella "hauskoja juttuja"... Taidan jättää kaikki palstat tästä lähtien lukematta ja pysyä itsevalituissa blogeissa ja ns. normifaceryhmissä... Guudbai.

Vierailija
60/67 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo ryhmä - eivät edes päästä mua sisään :D Ei mitään järkevää perustelua. Tämän ketjun luettuani ymmärrän paremmin enkä tainnut mitään menettää.