Minne ylä -ja alapeukutus on mennyt?
En tiedä onko tässä koneessa joku vika vai mitä, mutta mulla ei näy niitä ylä -ja alapeukkuja :D Tai siis keskusteluitahan pystyy tykkäämään sieltä oikeasta alanurkasta (niinkuin niitä kommentteja myös), mutta mulla ei näy siinä mitään! Onko vauva.fi jotenkin muuttunut vai mitä???
Joku auttakaa mua ja selittäkää mikä on vikana :(
Kommentit (189)
Vierailija kirjoitti:
Peukut takas!!!!!
Alapeukku ja kännykällä toinen
Vierailija kirjoitti:
Eli nyt saadaan sitten kymmenen peukun sijaan useampi kommentti että "tämä" "jes" "peukkua" "just noin". Ja ketjut tukkeutuu.
Juuri näin.
Yritetäänkö tässä nyt jotenkin suitsia joukkovoimaa? Muistakaahan sitten että yleisötilaisuuksissa ei saa enää nyökytellä eikä taputtaa. Miettikööt kukin itsekseen mitä mieltä ovat. Palautteen voi luennon jälkeen jättää kirjallisena. Puolueet tulee lakkauttaa, lietsovat nimittäin joukkohysteriaa, etenkin vaalien alla. Eipäs enää äänestetäkkään vaan valitaan kaikessa hiljaisuudessa seuraavat päättäjät. On vaarallista jos samanmieliset kokoontuvat liikaa yhteen. Oikeastaan olisi parempi ettei enää keskusteltaisi ollenkaan, se voi näet herättää ihmisissä epäpyhiä ajatuksia. Tehdään vain omia juttujamme. Ryypätään ja aletaan käyttää huumeita vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin juuri lukemassa Karmeimmat pikkujoulut -ketjua, kun peukut katosivat, ja siellä kyllä huomasi, mihin niitä tarvitaan. Joku esim. kommentoi että "kyllähän minäkin pikkujouluissa aina vehtaan varattujen kanssa, sehän kuuluu asiaan". Joku voi lukea kommentin ja ajatella, että tuokin tekee niin, sittenhän minäkin voin. Mutta jos kommentille on useita alapeukkuja (normaalitilanteessa olisi satoja), siitä huomaa että eihän tämä olekaan mitään normaalia ja yleisesti hyväksyttyä. Tämä esimerkkinä. Vastaavasti muissakin asioissa. Myös trollit paljastuvat helposti saamistaan useista alapeukuista.
Nimenomaan näin. Ne trollihöpökommentit saavat ilman peukkuja täsmälleen saman painoarvon kuin hyvin perustellut ja asiallisetkin kommentit, mikäli peukkuja ei ole. Varsinkin, jos on kyse jostain neuvojen kysymisestä, kuinka moni kahlaa ketjun läpi nähdäkseen, miten monen mielestä se neuvo on hyvä.
Lukijana itse päätät, minkä painoarvon annat peukuttomille viesteille. Minä en ainakaan anna höpöhöpökommenteille tai trolleille minkäänlaista painoarvoa, vaan ohitan ne suuremmin noteeraamatta.
No sehän tuossa juuri onkin, etten voi tietää, millaisen painoarvon muut niille viesteille antavat. Ei se painoarvo ole pelkästään minun päässäni, vaan kyllä niiden peukkujen antama informaatio kertoo, mikä se yleinen painoarvo on. Ehkä sinulle riittää keskustelu tasolla "asia vastaan asia", mutta minä näen asiat tasolla "ilmiö vastaan ilmiö". Ne peukut tuovat asioille mittasuhteet ilmiötasolla.
Sitten kun tietäisin, että jokainen voi painaa nuolta vain kerran, niin antaisin niille jotain painoarvoa ja puhuisin jostain ilmiöstä. Nyt tilanne on kuitenkin (ollut) niin epäluotettava, että niistä on voinut katsoa korkeintaan jotain suuntaa antavia mittasuhteita. Peukutusten yleinen painoarvo täällä on (ollut) lähinnä vitsi. Lisäksi usein on tullut huomattua, että ihmiset paljastavat peukutuksillaan lähinnä oman typeryytensä. Liittynyt usein mies-nais-vastakkainasetteluihin ja siihen, että kommentoija on tulkinnut väärin kirjoittajan sukupuolen, vetänyt siitä raivoherneet nenäänsä ja jengi onnessaan peukuttaa 50 kertaa että hyvä kun pistit sille luun kurkkuun. Seuraavassa viestissä joku huomauttaa, että asia ei muuten ollut noin ja saa viisi peukkua. Mitä painoarvoa näillä nyt sitten on?
Jotenkin nuo peukut on mun päässä kuin menisin torille puhumaan ja tarvitsisin aina aplodit ja hurraa-huudot yleisöltä, että tietäisin mitä mieltä kaikki on. Mulle riittää ihan se mun oma näkemys ja mielipide asiasta enkä tarvitse kenenkään backupia siihen.
Eli sinusta on yhdentekevää onko pitkän ketjun aloituksella pari sataa yläpeukkua ja yksi alapeukku vai onko sillä sata yläpeukkua ja yhtä monta alapeukkua. Minusta näillä on aika suuri ero, jos mietitään asiaa yleisellä tasolla eikä pelkästään siltä kannalta, mitä mieltä itse asiasta olen. Onhan ihan eri asia lähteä keskustelemaan asiasta, jossa mielipiteet selvästi jakautuvat kuin aiheesta, jossa kaikki ovat samaa mieltä.
Niin, sellaista se ennenkin oli. Piti ihan itse päätellä mitä mieltä asiasta on ja perustella se oma näkemys. Onhan se aivan eri asia kuin lähteä lukemaan keskustelua nuolilla 500-1, samaa mieltä. Ja minusta parempi, että ei ole sitä omaa ennakkoasennetta heti matkassa mukana alusta saakka ja kaikissa kommenteissa myös.
Ei olekaan kyse siitä, osaako perustella oman näkemyksensä, vaan jaksaako nähdä sitä vaivaa. Yksittäiselle valopäälle ei jaksa asiaa lähteä vääntämään, mutta jos on kyse isommasta porukasta, sille perustelulle on oikeasti tarvetta.
Kateissa olleet peukut päättivät ilmestyä takaisin.
Ehkä tuli liikaa negatiivista palautetta peukkujen poistamisesta, että ylläpitäjäy antoivat periksi ja peukut palautettiin.
Tai mahdollisesti sivustolla oli tekninen ongelma peukkujen kanssa. Emme saa koskaan tietää vastausta tähän kummalliseen peukkumysteeriin.
Ilmoitin asiattomaksi koska peukkua ei voi peukuttaa.