Minne ylä -ja alapeukutus on mennyt?
En tiedä onko tässä koneessa joku vika vai mitä, mutta mulla ei näy niitä ylä -ja alapeukkuja :D Tai siis keskusteluitahan pystyy tykkäämään sieltä oikeasta alanurkasta (niinkuin niitä kommentteja myös), mutta mulla ei näy siinä mitään! Onko vauva.fi jotenkin muuttunut vai mitä???
Joku auttakaa mua ja selittäkää mikä on vikana :(
Kommentit (189)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
peukut poistui "hakemaasi sivua ei voida näyttää" osastolle : (
Yläpeukku
Toinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin juuri lukemassa Karmeimmat pikkujoulut -ketjua, kun peukut katosivat, ja siellä kyllä huomasi, mihin niitä tarvitaan. Joku esim. kommentoi että "kyllähän minäkin pikkujouluissa aina vehtaan varattujen kanssa, sehän kuuluu asiaan". Joku voi lukea kommentin ja ajatella, että tuokin tekee niin, sittenhän minäkin voin. Mutta jos kommentille on useita alapeukkuja (normaalitilanteessa olisi satoja), siitä huomaa että eihän tämä olekaan mitään normaalia ja yleisesti hyväksyttyä. Tämä esimerkkinä. Vastaavasti muissakin asioissa. Myös trollit paljastuvat helposti saamistaan useista alapeukuista.
Trollit elää niillä alapeukuilla just! Se taas on omiaan kiihdyttämään peukkujen (=ehdottomasti päivän sana) käytön aiheuttamaa negatiivisuuden kierrettä. Onko se nyt niin paha asia että tästä lähtien joutuu ihan kommentoimaan osallistuakseen keskusteluun :D ainut miinus minkä itse tästä keksin on se ettei pysty enää arvioimaan kuinka paljon ”linjoilla” on porukkaa vai puhuuko ihan tyhjille seinille
En oikeasti ymmärrä tätä trollien pelkoa. Entä sitten, jos trolli saa kiksejä alapeukuista?
Enemmän minua kiinnostaa se, että esim nuoret huomaavat, ettei niihin trolleihin kannata uskoa.
Sitä sitten, että he intoutuvat siitä entistä enemmän ja sekoittavat hyvän keskustelun trollikommenteillaan, ja lopputuloksena tällä palstalla usein meno kääntyy vittuiluksi puolin ja toisin ja koko ketju poistetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin juuri lukemassa Karmeimmat pikkujoulut -ketjua, kun peukut katosivat, ja siellä kyllä huomasi, mihin niitä tarvitaan. Joku esim. kommentoi että "kyllähän minäkin pikkujouluissa aina vehtaan varattujen kanssa, sehän kuuluu asiaan". Joku voi lukea kommentin ja ajatella, että tuokin tekee niin, sittenhän minäkin voin. Mutta jos kommentille on useita alapeukkuja (normaalitilanteessa olisi satoja), siitä huomaa että eihän tämä olekaan mitään normaalia ja yleisesti hyväksyttyä. Tämä esimerkkinä. Vastaavasti muissakin asioissa. Myös trollit paljastuvat helposti saamistaan useista alapeukuista.
Nimenomaan näin. Ne trollihöpökommentit saavat ilman peukkuja täsmälleen saman painoarvon kuin hyvin perustellut ja asiallisetkin kommentit, mikäli peukkuja ei ole. Varsinkin, jos on kyse jostain neuvojen kysymisestä, kuinka moni kahlaa ketjun läpi nähdäkseen, miten monen mielestä se neuvo on hyvä.
Lukijana itse päätät, minkä painoarvon annat peukuttomille viesteille. Minä en ainakaan anna höpöhöpökommenteille tai trolleille minkäänlaista painoarvoa, vaan ohitan ne suuremmin noteeraamatta.
No sehän tuossa juuri onkin, etten voi tietää, millaisen painoarvon muut niille viesteille antavat. Ei se painoarvo ole pelkästään minun päässäni, vaan kyllä niiden peukkujen antama informaatio kertoo, mikä se yleinen painoarvo on. Ehkä sinulle riittää keskustelu tasolla "asia vastaan asia", mutta minä näen asiat tasolla "ilmiö vastaan ilmiö". Ne peukut tuovat asioille mittasuhteet ilmiötasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peukuthan ovat tapa osoittaa olevansa joko samaa tai eri mieltä tai että viesti on muotoiltu hyvin/asiasisältö on hyvä. Ei kaikki keskustelu ole täällä pelkkää argumentointia -> turha on kirjoittaa satoja viestejä, että joo se sivulla 25 ollut viesti nr 181 (lainattuna) oli hyvä ja olen samaa mieltä. Tänne jäävät kuuluviin vain niiden kaikista kärkkäimpien äänet ja pahimmillaan länkytykset, tuhansilta taas evätään mahdollisuus esim. osoittaa olevansa samaa mieltä
Ei jää keneltäkään mikään mahdollisuus pois. Voit lainata viestiä ja kertoa olevasi samaa mieltä ja tuoda jotain lisää keskusteluun. Sellaisella "olen samaa mieltä" = peukutus, ei ole mitään arvoa keskustelun kannalta. Se tuo vain ihmisille itselleen hyvän mielen kun saa peukkuja tuekseen, mutta itse keskustelu, siis se mitä sanoin käydään, ei saa siitä mitään lisää.
Tämä on kekustelupalsta, ei peukutuspalsta. Ainakin tänä aamuna. :)
En ole samaa mieltä kanssasi
Tämän kommentin kanssa samaa mieltä
Niin minäkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moi,
Peukut poistettiin, koska maahanmuuttokriitttisiin kirjoituksiin tuli paljon yläpeukkuja ja maahanmuutttoa puolustaviin tuli aina alapeukkuja.
Tätä peukutan ylöspäin.
Ylämoukku tälle.
Tuli tykättyä vääristä ajatuksista ja mielipiteistä, niin nyt vapaa media iskee takaisin.
👎 Salaliittoteoriaa pukkaa taas.
Niinhän HE haluavat meidän luulevan.
Vierailija kirjoitti:
Mistä enää tiedän että mitkä kommentit ovat paskaa ja mitkä ei? En enää tiedä mitä mieltä olla viesteistä.
Niin, onhan se vähän outoa kun joutuu yhtäkkiä käyttämään omia aivojaan ja ihan itse ajattelemaan asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä enää tiedän että mitkä kommentit ovat paskaa ja mitkä ei? En enää tiedä mitä mieltä olla viesteistä.
Niin, onhan se vähän outoa kun joutuu yhtäkkiä käyttämään omia aivojaan ja ihan itse ajattelemaan asiaa.
Minä olen eri mieltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trollit elää niillä alapeukuilla just! Se taas on omiaan kiihdyttämään peukkujen (=ehdottomasti päivän sana) käytön aiheuttamaa negatiivisuuden kierrettä. Onko se nyt niin paha asia että tästä lähtien joutuu ihan kommentoimaan osallistuakseen keskusteluun :D ainut miinus minkä itse tästä keksin on se ettei pysty enää arvioimaan kuinka paljon ”linjoilla” on porukkaa vai puhuuko ihan tyhjille seinille
En oikeasti ymmärrä tätä trollien pelkoa. Entä sitten, jos trolli saa kiksejä alapeukuista?
Enemmän minua kiinnostaa se, että esim nuoret huomaavat, ettei niihin trolleihin kannata uskoa.Sitä sitten, että he intoutuvat siitä entistä enemmän ja sekoittavat hyvän keskustelun trollikommenteillaan, ja lopputuloksena tällä palstalla usein meno kääntyy vittuiluksi puolin ja toisin ja koko ketju poistetaan.
Ketju poistuu yleensä siinä vaiheessa kun taistelu on ohi ja punawihertzuwakkien ruumiita rahdataan roviolle :D
Joku veti herneet nekkuun peukuista ja ne poistettiin. Kiitos ja goodbye vauva-palsta! Tyhmä palsta!
Vierailija kirjoitti:
Moi,
Peukut poistettiin, koska maahanmuuttokriitttisiin kirjoituksiin tuli paljon yläpeukkuja ja maahanmuutttoa puolustaviin tuli aina alapeukkuja.
Annoin yläpeukun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
peukut poistui "hakemaasi sivua ei voida näyttää" osastolle : (
Yläpeukku
Toinen
Kolmas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän minua kiinnostaa se, että esim nuoret huomaavat, ettei niihin trolleihin kannata uskoa.Sitä sitten, että he intoutuvat siitä entistä enemmän ja sekoittavat hyvän keskustelun trollikommenteillaan, ja lopputuloksena tällä palstalla usein meno kääntyy vittuiluksi puolin ja toisin ja koko ketju poistetaan.
Meinaatko, että intoutuvat enemmän alapeukuista kuin kymmenistä kommenteista? Alapeukuthan nimenomaan ovat hvä keino ohittaa nämä ilman suurempaa huomiota. Enemmänhän keskustelu sekoaa, kun jokainen eri mieltä oleva kertoo tämän trollille erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Poistettu kaikessa hiljaisuudessa? Ilmeisesti tästä ei myöskään saa keskustella. Jos tämä on joku uudistus, niin on kyllä aivan järjetön.
Yläpeukku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peukuthan ovat tapa osoittaa olevansa joko samaa tai eri mieltä tai että viesti on muotoiltu hyvin/asiasisältö on hyvä. Ei kaikki keskustelu ole täällä pelkkää argumentointia -> turha on kirjoittaa satoja viestejä, että joo se sivulla 25 ollut viesti nr 181 (lainattuna) oli hyvä ja olen samaa mieltä. Tänne jäävät kuuluviin vain niiden kaikista kärkkäimpien äänet ja pahimmillaan länkytykset, tuhansilta taas evätään mahdollisuus esim. osoittaa olevansa samaa mieltä
Ei jää keneltäkään mikään mahdollisuus pois. Voit lainata viestiä ja kertoa olevasi samaa mieltä ja tuoda jotain lisää keskusteluun. Sellaisella "olen samaa mieltä" = peukutus, ei ole mitään arvoa keskustelun kannalta. Se tuo vain ihmisille itselleen hyvän mielen kun saa peukkuja tuekseen, mutta itse keskustelu, siis se mitä sanoin käydään, ei saa siitä mitään lisää.
Ole eri mieltä. Keskustelun ja palstan mielenkiintoisuutta lisää huomattavasti se, että peukuista näkee nopeasti, mikä on ns. yleinen mielipide aiheesta. Tai kiinnostaako aihe ylipäätään ketään. Pari peukkua kertoo siitä, että pitkässäkin ketjussa kiistelee vain pari fiksaantunutta tyyppiä keskenään, sadoista peukuista suuntaan tai toiseen näkee, että aihe on oikeasti kiinnostava.
Totta kai peukkuja voi manipuloida, mutta sen kai nyt kaikki tietävät. Jos aihe on jotenkin arka tai suuria tunteita herättävä, kertoohan sekin asian merkityksestä jotain, että joku tyyppi raivopäisesti ylä- tai alapeukuttaa sitä. Siinä kun viisisataa eri ihmisten peukkuakin.
Minulle peukkujen poisto vähentää huomattavasti palstan kiinnostavuutta. Mutta, kyseessä on kaupallisen toimijan ilmaispalvelu, ja operaattori tekee valintansa palvelun muodosta omien tarpeidensa mukaan. Käyttäjät lopulta ratkaisevat, jatkavatko palstailua kuten ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti on vain bugi. Peukut on nopea tapa kommentoida olevansa samaa (tai eri) mieltä po. asiasta. Joissain kommenteissa on satoja peukkuja, mitä siitä tulisi jos nuo kaikki olisvat erillisiä vastauksia? Kuka muka jaksaisi lukea sivutolkulla "samaa mieltä tämän kirjoittajan kanssa" -kommentteja?
Ketä kiinnostaa mitä mieltä joku random-mamma on jostain asiasta? Jos on jotain sanottavaa, niin sen voi sitten ihan sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole eri mieltä. Keskustelun ja palstan mielenkiintoisuutta lisää huomattavasti se, että peukuista näkee nopeasti, mikä on ns. yleinen mielipide aiheesta. Tai kiinnostaako aihe ylipäätään ketään. Pari peukkua kertoo siitä, että pitkässäkin ketjussa kiistelee vain pari fiksaantunutta tyyppiä keskenään, sadoista peukuista suuntaan tai toiseen näkee, että aihe on oikeasti kiinnostava.
Totta kai peukkuja voi manipuloida, mutta sen kai nyt kaikki tietävät. Jos aihe on jotenkin arka tai suuria tunteita herättävä, kertoohan sekin asian merkityksestä jotain, että joku tyyppi raivopäisesti ylä- tai alapeukuttaa sitä. Siinä kun viisisataa eri ihmisten peukkuakin.
Minulle peukkujen poisto vähentää huomattavasti palstan kiinnostavuutta. Mutta, kyseessä on kaupallisen toimijan ilmaispalvelu, ja operaattori tekee valintansa palvelun muodosta omien tarpeidensa mukaan. Käyttäjät lopulta ratkaisevat, jatkavatko palstailua kuten ennenkin.
Erittäin, erittäin samaa mieltä tämän kanssa. Sori kun en voinut antaa peukkua, vaan piti kirjoittaa erikseen tämä typerä kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Moi,
Salaliittoteoriat eivät lopu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan näin. Ne trollihöpökommentit saavat ilman peukkuja täsmälleen saman painoarvon kuin hyvin perustellut ja asiallisetkin kommentit, mikäli peukkuja ei ole. Varsinkin, jos on kyse jostain neuvojen kysymisestä, kuinka moni kahlaa ketjun läpi nähdäkseen, miten monen mielestä se neuvo on hyvä.
Lukijana itse päätät, minkä painoarvon annat peukuttomille viesteille. Minä en ainakaan anna höpöhöpökommenteille tai trolleille minkäänlaista painoarvoa, vaan ohitan ne suuremmin noteeraamatta.
No sehän tuossa juuri onkin, etten voi tietää, millaisen painoarvon muut niille viesteille antavat. Ei se painoarvo ole pelkästään minun päässäni, vaan kyllä niiden peukkujen antama informaatio kertoo, mikä se yleinen painoarvo on. Ehkä sinulle riittää keskustelu tasolla "asia vastaan asia", mutta minä näen asiat tasolla "ilmiö vastaan ilmiö". Ne peukut tuovat asioille mittasuhteet ilmiötasolla.
Sitten kun tietäisin, että jokainen voi painaa nuolta vain kerran, niin antaisin niille jotain painoarvoa ja puhuisin jostain ilmiöstä. Nyt tilanne on kuitenkin (ollut) niin epäluotettava, että niistä on voinut katsoa korkeintaan jotain suuntaa antavia mittasuhteita. Peukutusten yleinen painoarvo täällä on (ollut) lähinnä vitsi. Lisäksi usein on tullut huomattua, että ihmiset paljastavat peukutuksillaan lähinnä oman typeryytensä. Liittynyt usein mies-nais-vastakkainasetteluihin ja siihen, että kommentoija on tulkinnut väärin kirjoittajan sukupuolen, vetänyt siitä raivoherneet nenäänsä ja jengi onnessaan peukuttaa 50 kertaa että hyvä kun pistit sille luun kurkkuun. Seuraavassa viestissä joku huomauttaa, että asia ei muuten ollut noin ja saa viisi peukkua. Mitä painoarvoa näillä nyt sitten on?
Jotenkin nuo peukut on mun päässä kuin menisin torille puhumaan ja tarvitsisin aina aplodit ja hurraa-huudot yleisöltä, että tietäisin mitä mieltä kaikki on. Mulle riittää ihan se mun oma näkemys ja mielipide asiasta enkä tarvitse kenenkään backupia siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Kyllä keskustelusta tulee raskasta seurata kun siellä on satoja kommentteja ilman uutta asiasisältöä mukana.
Näinhän muutenkin nykyään keskustelukulttuuri toimii, että kommentoidaan niihin asioihin, jotka porukkaa kiinnostaa.
tämä
En ole samaa mieltä. Eikös olekin hedelmällistä keskustelua?