Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minne ylä -ja alapeukutus on mennyt?

Vierailija
22.11.2018 |

En tiedä onko tässä koneessa joku vika vai mitä, mutta mulla ei näy niitä ylä -ja alapeukkuja :D Tai siis keskusteluitahan pystyy tykkäämään sieltä oikeasta alanurkasta (niinkuin niitä kommentteja myös), mutta mulla ei näy siinä mitään! Onko vauva.fi jotenkin muuttunut vai mitä???
Joku auttakaa mua ja selittäkää mikä on vikana :(

Kommentit (189)

Vierailija
161/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti on vain bugi. Peukut on nopea tapa kommentoida olevansa samaa (tai eri) mieltä po. asiasta. Joissain kommenteissa on satoja peukkuja, mitä siitä tulisi jos nuo kaikki olisvat erillisiä vastauksia? Kuka muka jaksaisi lukea sivutolkulla "samaa mieltä tämän kirjoittajan kanssa" -kommentteja?

Ketä kiinnostaa mitä mieltä joku random-mamma on jostain asiasta? Jos on jotain sanottavaa, niin sen voi sitten ihan sanoa.

Nimenomaan ei kiinnostakaan. Random-mamma voi ilmaista sen mielipiteensä peukulla eikä minua kiinnosta hänen "samaa mieltä" -viestinsä. Sen sijaan minua kiinnostaa onko oikeasti kyse random-mammasta vai isosta massasta mammoja. Tätähän en ilman peukkuja oikein tiedä.

Vierailija
162/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelu hyytyi heti, kun peukut lähti.

Hyvä, näin kirjoitustaitoisimmat jäävät jäljelle. Kiitos 22/11/18!

Tälle viestille 1600 alapeukkua.

Ja 1601 yläpeukkua!

1602

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ei kestänyt olla Suomen ylipeukutetuin.

Vierailija
164/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites nyt multipeukuttaja saa päivänsä ja yönsä kulumaan?

Vierailija
165/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän paras uutinen! Jos tulevat takaisin, niin joku pakollinen kommentti alapeukkuosioon sitten, kiitos!

Vierailija
166/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos peukut puuttuu, ei kiinnosta seurata eikä kirjoittaa. Siksihän ihmiset someen koukuttui. Fb tiimi sen tajusi tehdessään sovellusta että dopamiini reagoi, tästä oli dokumentti. Eli jos oikeasti olisi otettu pois niin käyttö loppuu monilta kun ei saa feedbackia.

Vierailija
167/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa vauhkoaminen. Selvästikin jotain on nyt vain väliaikaisesti rikki.

En ole samaa mieltä. Eikös olekin hedelmällistä keskustelua?

Jokainen tuo keskusteluun osansa. Sinä et näköjään tuonut mitään hedelmällistä. Kokeile ensi kerralla vaan nyökytellä itseksesi ja kun on jotain oikeaa sanottavaa, kirjoita sitten. Palataan asiaan.

Älä nyt palstapoliisi hermostu, täällähän niin toivottiin, että tuotaisiin oma mielipide kirjoittamalla esiin, eikä vain peukutettaisi. “There are only two tragedies in life: one is not getting what one wants, and the other is getting it.” - Oscar Wilde

Joku toinen kuvitteli minun vetäneen herneen nenään ja sinä kuvittelet että olen hermostunut. Mistä moinen? Hymiöt puuttuivat?

Olet kyllä osittain oikeassa, että tätähän sitä toivottiinkin. Mutta en nyt ihan tätä kyllä tarkoittanut. Vähän kuin että toivoisin että autot eivät enää kolaroisi, niin kaikki alkavat yhtäkkiä ajaa polkupyörillä. Järjenkäyttö on vissiin ihan liian yliarvostettua tällä palstalla ja tässä maailmanajassa. "O tempora, o mores!" - Cicero

Vierailija
168/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän paras uutinen! Jos tulevat takaisin, niin joku pakollinen kommentti alapeukkuosioon sitten, kiitos!

Vierailija
169/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa nokkelia nää teidän "ylänuoli"-kommentit. *silmienpyöräytys*

Veikkaan että on bugi, mutta olisi ihan mahtavaa jos nuo jäisivät pois. Jäisi enemmän tilaa keskustelulle ja argumentoinnille ja ihmiset lukisivat kommentteja avoimin silmin eikä sen kautta, ett "jaaha, tätäkin on kaikki alapeukuttaneet". Kiitos palsta kerrankin jostain, jos tää muutos on tarkoituksella tehty! <3

No ei todellakaan "jäisi enemmän tilaa keskustelulle". Yhä useampi kirjoittaa "komppaan tätä" tai "olet väärässä, idiootti" ilman sen kummempaa perustelua. Aiemmin tällaisen voi ilmaista peukulla sanomalla sitä ääneen.

No, ei voi mitään.

Luulisin, että peukut tulevat jossain muodossa kyllä takaisin, sillä tämä kommenttiboksikin tuntuu muuttuneen. Luullakseni kyse on siis jostain bugista, kun on tehty muutoksia.

No kunhan lapsukaiset rauhoittuvat niin kyllä se siitä asettuu. Dorkia on tietysti aina ja varmasti moni niistä jää tännekin noita dorkuuksiaan viljelemään, mutta kunhan kohu laskeutuu niin dialogi voi alkaa.

Vierailija
170/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poistettu kaikessa hiljaisuudessa? Ilmeisesti tästä ei myöskään saa keskustella. Jos tämä on joku uudistus, niin on kyllä aivan järjetön.

Meinasin yläpeukuttaa tätä, mutta sitten muistin ettei se onnistukaan.

Olisin peukuttanut tätä, koska itselleni kävi samoin. Mutta en voinut.

Vierailija
171/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelu hyytyi heti, kun peukut lähti.

Hyvä, näin kirjoitustaitoisimmat jäävät jäljelle. Kiitos 22/11/18!

Tälle viestille 1600 alapeukkua.

Ja 1601 yläpeukkua!

1602

1603

Vierailija
172/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin juuri lukemassa Karmeimmat pikkujoulut -ketjua, kun peukut katosivat, ja siellä kyllä huomasi, mihin niitä tarvitaan. Joku esim. kommentoi että "kyllähän minäkin pikkujouluissa aina vehtaan varattujen kanssa, sehän kuuluu asiaan". Joku voi lukea kommentin ja ajatella, että tuokin tekee niin, sittenhän minäkin voin. Mutta jos kommentille on useita alapeukkuja (normaalitilanteessa olisi satoja), siitä huomaa että eihän tämä olekaan mitään normaalia ja yleisesti hyväksyttyä. Tämä esimerkkinä. Vastaavasti muissakin asioissa. Myös trollit paljastuvat helposti saamistaan useista alapeukuista.

Nimenomaan näin. Ne trollihöpökommentit saavat ilman peukkuja täsmälleen saman painoarvon kuin hyvin perustellut ja asiallisetkin kommentit, mikäli peukkuja ei ole. Varsinkin, jos on kyse jostain neuvojen kysymisestä, kuinka moni kahlaa ketjun läpi nähdäkseen, miten monen mielestä se neuvo on hyvä.

Lukijana itse päätät, minkä painoarvon annat peukuttomille viesteille. Minä en ainakaan anna höpöhöpökommenteille tai trolleille minkäänlaista painoarvoa, vaan ohitan ne suuremmin noteeraamatta.

No sehän tuossa juuri onkin, etten voi tietää, millaisen painoarvon muut niille viesteille antavat. Ei se painoarvo ole pelkästään minun päässäni, vaan kyllä niiden peukkujen antama informaatio kertoo, mikä se yleinen painoarvo on. Ehkä sinulle riittää keskustelu tasolla "asia vastaan asia", mutta minä näen asiat tasolla "ilmiö vastaan ilmiö". Ne peukut tuovat asioille mittasuhteet ilmiötasolla.

Sitten kun tietäisin, että jokainen voi painaa nuolta vain kerran, niin antaisin niille jotain painoarvoa ja puhuisin jostain ilmiöstä. Nyt tilanne on kuitenkin (ollut) niin epäluotettava, että niistä on voinut katsoa korkeintaan jotain suuntaa antavia mittasuhteita. Peukutusten yleinen painoarvo täällä on (ollut) lähinnä vitsi. Lisäksi usein on tullut huomattua, että ihmiset paljastavat peukutuksillaan lähinnä oman typeryytensä. Liittynyt usein mies-nais-vastakkainasetteluihin ja siihen, että kommentoija on tulkinnut väärin kirjoittajan sukupuolen, vetänyt siitä raivoherneet nenäänsä ja jengi onnessaan peukuttaa 50 kertaa että hyvä kun pistit sille luun kurkkuun. Seuraavassa viestissä joku huomauttaa, että asia ei muuten ollut noin ja saa viisi peukkua. Mitä painoarvoa näillä nyt sitten on?

Jotenkin nuo peukut on mun päässä kuin menisin torille puhumaan ja tarvitsisin aina aplodit ja hurraa-huudot yleisöltä, että tietäisin mitä mieltä kaikki on. Mulle riittää ihan se mun oma näkemys ja mielipide asiasta enkä tarvitse kenenkään backupia siihen.

Eli sinusta on yhdentekevää onko pitkän ketjun aloituksella pari sataa yläpeukkua ja yksi alapeukku vai onko sillä sata yläpeukkua ja yhtä monta alapeukkua. Minusta näillä on aika suuri ero, jos mietitään asiaa yleisellä tasolla eikä pelkästään siltä kannalta, mitä mieltä itse asiasta olen. Onhan ihan eri asia lähteä keskustelemaan asiasta, jossa mielipiteet selvästi jakautuvat kuin aiheesta, jossa kaikki ovat samaa mieltä.

Niin, sellaista se ennenkin oli. Piti ihan itse päätellä mitä mieltä asiasta on ja perustella se oma näkemys. Onhan se aivan eri asia kuin lähteä lukemaan keskustelua nuolilla 500-1, samaa mieltä. Ja minusta parempi, että ei ole sitä omaa ennakkoasennetta heti matkassa mukana alusta saakka ja kaikissa kommenteissa myös.

Vierailija
173/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa nokkelia nää teidän "ylänuoli"-kommentit. *silmienpyöräytys*

Veikkaan että on bugi, mutta olisi ihan mahtavaa jos nuo jäisivät pois. Jäisi enemmän tilaa keskustelulle ja argumentoinnille ja ihmiset lukisivat kommentteja avoimin silmin eikä sen kautta, ett "jaaha, tätäkin on kaikki alapeukuttaneet". Kiitos palsta kerrankin jostain, jos tää muutos on tarkoituksella tehty! <3

No ei todellakaan "jäisi enemmän tilaa keskustelulle". Yhä useampi kirjoittaa "komppaan tätä" tai "olet väärässä, idiootti" ilman sen kummempaa perustelua. Aiemmin tällaisen voi ilmaista peukulla sanomalla sitä ääneen.

No, ei voi mitään.

Luulisin, että peukut tulevat jossain muodossa kyllä takaisin, sillä tämä kommenttiboksikin tuntuu muuttuneen. Luullakseni kyse on siis jostain bugista, kun on tehty muutoksia.

No kunhan lapsukaiset rauhoittuvat niin kyllä se siitä asettuu. Dorkia on tietysti aina ja varmasti moni niistä jää tännekin noita dorkuuksiaan viljelemään, mutta kunhan kohu laskeutuu niin dialogi voi alkaa.

Taas sinä täällä kirjoittamassa. Luulen, että täällä on vain yksi ihminen, joka on iloissaan muutoksesta, mutta koittaa esittää useampaa henkilöä.

Vierailija
174/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukut takas!!!!!

Vierailija
175/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin juuri lukemassa Karmeimmat pikkujoulut -ketjua, kun peukut katosivat, ja siellä kyllä huomasi, mihin niitä tarvitaan. Joku esim. kommentoi että "kyllähän minäkin pikkujouluissa aina vehtaan varattujen kanssa, sehän kuuluu asiaan". Joku voi lukea kommentin ja ajatella, että tuokin tekee niin, sittenhän minäkin voin. Mutta jos kommentille on useita alapeukkuja (normaalitilanteessa olisi satoja), siitä huomaa että eihän tämä olekaan mitään normaalia ja yleisesti hyväksyttyä. Tämä esimerkkinä. Vastaavasti muissakin asioissa. Myös trollit paljastuvat helposti saamistaan useista alapeukuista.

Nimenomaan näin. Ne trollihöpökommentit saavat ilman peukkuja täsmälleen saman painoarvon kuin hyvin perustellut ja asiallisetkin kommentit, mikäli peukkuja ei ole. Varsinkin, jos on kyse jostain neuvojen kysymisestä, kuinka moni kahlaa ketjun läpi nähdäkseen, miten monen mielestä se neuvo on hyvä.

Lukijana itse päätät, minkä painoarvon annat peukuttomille viesteille. Minä en ainakaan anna höpöhöpökommenteille tai trolleille minkäänlaista painoarvoa, vaan ohitan ne suuremmin noteeraamatta.

No sehän tuossa juuri onkin, etten voi tietää, millaisen painoarvon muut niille viesteille antavat. Ei se painoarvo ole pelkästään minun päässäni, vaan kyllä niiden peukkujen antama informaatio kertoo, mikä se yleinen painoarvo on. Ehkä sinulle riittää keskustelu tasolla "asia vastaan asia", mutta minä näen asiat tasolla "ilmiö vastaan ilmiö". Ne peukut tuovat asioille mittasuhteet ilmiötasolla.

Sitten kun tietäisin, että jokainen voi painaa nuolta vain kerran, niin antaisin niille jotain painoarvoa ja puhuisin jostain ilmiöstä. Nyt tilanne on kuitenkin (ollut) niin epäluotettava, että niistä on voinut katsoa korkeintaan jotain suuntaa antavia mittasuhteita. Peukutusten yleinen painoarvo täällä on (ollut) lähinnä vitsi. Lisäksi usein on tullut huomattua, että ihmiset paljastavat peukutuksillaan lähinnä oman typeryytensä. Liittynyt usein mies-nais-vastakkainasetteluihin ja siihen, että kommentoija on tulkinnut väärin kirjoittajan sukupuolen, vetänyt siitä raivoherneet nenäänsä ja jengi onnessaan peukuttaa 50 kertaa että hyvä kun pistit sille luun kurkkuun. Seuraavassa viestissä joku huomauttaa, että asia ei muuten ollut noin ja saa viisi peukkua. Mitä painoarvoa näillä nyt sitten on?

Jotenkin nuo peukut on mun päässä kuin menisin torille puhumaan ja tarvitsisin aina aplodit ja hurraa-huudot yleisöltä, että tietäisin mitä mieltä kaikki on. Mulle riittää ihan se mun oma näkemys ja mielipide asiasta enkä tarvitse kenenkään backupia siihen.

Eli sinusta on yhdentekevää onko pitkän ketjun aloituksella pari sataa yläpeukkua ja yksi alapeukku vai onko sillä sata yläpeukkua ja yhtä monta alapeukkua. Minusta näillä on aika suuri ero, jos mietitään asiaa yleisellä tasolla eikä pelkästään siltä kannalta, mitä mieltä itse asiasta olen. Onhan ihan eri asia lähteä keskustelemaan asiasta, jossa mielipiteet selvästi jakautuvat kuin aiheesta, jossa kaikki ovat samaa mieltä.

No näinpä! Olisi todella kiva tietää, mikä ylipäänsä on yleinen mielipide, että onko oman ajatuksensa kanssa vaikka aivan yksin. Eivät läheskään kaikki, onneksi, jaksakaan ruveta kirjoittamaan, että ovat samaa tai eri mieltä.

Eikä pidäkään. He voivat olla samaa tai eri mieltä keskenään siellä oman ruutunsa takana. Ja keskustelu etenee siitä huolimatta, voitko kuvitella?

Vierailija
176/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukku

Vierailija
177/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt saadaan sitten kymmenen peukun sijaan useampi kommentti että "tämä" "jes" "peukkua" "just noin". Ja ketjut tukkeutuu.

Vierailija
178/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, sellaista se ennenkin oli. Piti ihan itse päätellä mitä mieltä asiasta on ja perustella se oma näkemys. Onhan se aivan eri asia kuin lähteä lukemaan keskustelua nuolilla 500-1, samaa mieltä. Ja minusta parempi, että ei ole sitä omaa ennakkoasennetta heti matkassa mukana alusta saakka ja kaikissa kommenteissa myös.

Taas täällä on tämä yksi kirjoittamassa.

Vierailija
179/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli nyt saadaan sitten kymmenen peukun sijaan useampi kommentti että "tämä" "jes" "peukkua" "just noin". Ja ketjut tukkeutuu.

Joo, ihan kuin ennen vanhaan... eiku....

PS. tää peukutus on kuitenkin aika nuori ilmiö tällä palstalla.

Vierailija
180/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli päivän paras ehdotus, toivottavasti joku jossain lukee tämän, jolla on valta viedä muutoksia eteenpäin.