Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minne ylä -ja alapeukutus on mennyt?

Vierailija
22.11.2018 |

En tiedä onko tässä koneessa joku vika vai mitä, mutta mulla ei näy niitä ylä -ja alapeukkuja :D Tai siis keskusteluitahan pystyy tykkäämään sieltä oikeasta alanurkasta (niinkuin niitä kommentteja myös), mutta mulla ei näy siinä mitään! Onko vauva.fi jotenkin muuttunut vai mitä???
Joku auttakaa mua ja selittäkää mikä on vikana :(

Kommentit (189)

Vierailija
141/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi,

Peukut poistettiin, koska maahanmuuttokriitttisiin kirjoituksiin tuli paljon yläpeukkuja ja maahanmuutttoa puolustaviin tuli aina alapeukkuja.

Breaking News: Moderaatio antautui bottiarmeijan edessä!

samaa mieltä

Vierailija
142/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläpeukku kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi,

Peukut poistettiin, koska maahanmuuttokriitttisiin kirjoituksiin tuli paljon yläpeukkuja ja maahanmuutttoa puolustaviin tuli aina alapeukkuja.

Tätä peukutan ylöspäin.

Peukku myös täältä. Sensuuri on täällä älytöntä.

hyvin perusteltu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin juuri lukemassa Karmeimmat pikkujoulut -ketjua, kun peukut katosivat, ja siellä kyllä huomasi, mihin niitä tarvitaan. Joku esim. kommentoi että "kyllähän minäkin pikkujouluissa aina vehtaan varattujen kanssa, sehän kuuluu asiaan". Joku voi lukea kommentin ja ajatella, että tuokin tekee niin, sittenhän minäkin voin. Mutta jos kommentille on useita alapeukkuja (normaalitilanteessa olisi satoja), siitä huomaa että eihän tämä olekaan mitään normaalia ja yleisesti hyväksyttyä. Tämä esimerkkinä. Vastaavasti muissakin asioissa. Myös trollit paljastuvat helposti saamistaan useista alapeukuista.

Jos et osaa olla pikkujouluissa nussimatta vieraita vain koska sitä ei erikseen alapeukuin paheksuttu niin peli on kohdaltasi joka tapauksessa menetetty.

Vierailija
144/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa vauhkoaminen. Selvästikin jotain on nyt vain väliaikaisesti rikki.

En ole samaa mieltä. Eikös olekin hedelmällistä keskustelua?

Jokainen tuo keskusteluun osansa. Sinä et näköjään tuonut mitään hedelmällistä. Kokeile ensi kerralla vaan nyökytellä itseksesi ja kun on jotain oikeaa sanottavaa, kirjoita sitten. Palataan asiaan.

Vierailija
145/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin juuri lukemassa Karmeimmat pikkujoulut -ketjua, kun peukut katosivat, ja siellä kyllä huomasi, mihin niitä tarvitaan. Joku esim. kommentoi että "kyllähän minäkin pikkujouluissa aina vehtaan varattujen kanssa, sehän kuuluu asiaan". Joku voi lukea kommentin ja ajatella, että tuokin tekee niin, sittenhän minäkin voin. Mutta jos kommentille on useita alapeukkuja (normaalitilanteessa olisi satoja), siitä huomaa että eihän tämä olekaan mitään normaalia ja yleisesti hyväksyttyä. Tämä esimerkkinä. Vastaavasti muissakin asioissa. Myös trollit paljastuvat helposti saamistaan useista alapeukuista.

Trollit elää niillä alapeukuilla just! Se taas on omiaan kiihdyttämään peukkujen (=ehdottomasti päivän sana) käytön aiheuttamaa negatiivisuuden kierrettä. Onko se nyt niin paha asia että tästä lähtien joutuu ihan kommentoimaan osallistuakseen keskusteluun :D ainut miinus minkä itse tästä keksin on se ettei pysty enää arvioimaan kuinka paljon ”linjoilla” on porukkaa vai puhuuko ihan tyhjille seinille

En oikeasti ymmärrä tätä trollien pelkoa. Entä sitten, jos trolli saa kiksejä alapeukuista?

Enemmän minua kiinnostaa se, että esim nuoret huomaavat, ettei niihin trolleihin kannata uskoa.

Sitä sitten, että he intoutuvat siitä entistä enemmän ja sekoittavat hyvän keskustelun trollikommenteillaan, ja lopputuloksena tällä palstalla usein meno kääntyy vittuiluksi puolin ja toisin ja koko ketju poistetaan.

Ketju poistuu yleensä siinä vaiheessa kun taistelu on ohi ja punawihertzuwakkien ruumiita rahdataan roviolle :D

Yläpeukku x 1000

Vierailija
146/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trollit elää niillä alapeukuilla just! Se taas on omiaan kiihdyttämään peukkujen (=ehdottomasti päivän sana) käytön aiheuttamaa negatiivisuuden kierrettä. Onko se nyt niin paha asia että tästä lähtien joutuu ihan kommentoimaan osallistuakseen keskusteluun :D ainut miinus minkä itse tästä keksin on se ettei pysty enää arvioimaan kuinka paljon ”linjoilla” on porukkaa vai puhuuko ihan tyhjille seinille

En oikeasti ymmärrä tätä trollien pelkoa. Entä sitten, jos trolli saa kiksejä alapeukuista?

Enemmän minua kiinnostaa se, että esim nuoret huomaavat, ettei niihin trolleihin kannata uskoa.

Sitä sitten, että he intoutuvat siitä entistä enemmän ja sekoittavat hyvän keskustelun trollikommenteillaan, ja lopputuloksena tällä palstalla usein meno kääntyy vittuiluksi puolin ja toisin ja koko ketju poistetaan.

Meinaatko, että intoutuvat enemmän alapeukuista kuin kymmenistä kommenteista? Alapeukuthan nimenomaan ovat hvä keino ohittaa nämä ilman suurempaa huomiota. Enemmänhän keskustelu sekoaa, kun jokainen eri mieltä oleva kertoo tämän trollille erikseen.

Totaalinen ohittaminen on hyvä keino ohittaa trolli ilman suurempaa huomiota. Peukuttamalla annat hänelle huomiota. Nykyiset Some Sapiensit saavat kiksit niistä peukuista, se on meille jo opetettu. Olen samaa mieltä kyllä tuosta, että trollille vastaaminen on vielä pahempaa ruokkimista. Koiran koulutuksessakin negatiiviset teot jätetään huomioimatta, ettei koira innostu saamastaan huomiosta (ja aivojen palkitsemiskeskus sanoo että tee toistekin, sait huomiota, ihan sama millaista).

Vierailija
147/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan näin. Ne trollihöpökommentit saavat ilman peukkuja täsmälleen saman painoarvon kuin hyvin perustellut ja asiallisetkin kommentit, mikäli peukkuja ei ole. Varsinkin, jos on kyse jostain neuvojen kysymisestä, kuinka moni kahlaa ketjun läpi nähdäkseen, miten monen mielestä se neuvo on hyvä.

Lukijana itse päätät, minkä painoarvon annat peukuttomille viesteille. Minä en ainakaan anna höpöhöpökommenteille tai trolleille minkäänlaista painoarvoa, vaan ohitan ne suuremmin noteeraamatta.

No sehän tuossa juuri onkin, etten voi tietää, millaisen painoarvon muut niille viesteille antavat. Ei se painoarvo ole pelkästään minun päässäni, vaan kyllä niiden peukkujen antama informaatio kertoo, mikä se yleinen painoarvo on. Ehkä sinulle riittää keskustelu tasolla "asia vastaan asia", mutta minä näen asiat tasolla "ilmiö vastaan ilmiö". Ne peukut tuovat asioille mittasuhteet ilmiötasolla.

Sitten kun tietäisin, että jokainen voi painaa nuolta vain kerran, niin antaisin niille jotain painoarvoa ja puhuisin jostain ilmiöstä. Nyt tilanne on kuitenkin (ollut) niin epäluotettava, että niistä on voinut katsoa korkeintaan jotain suuntaa antavia mittasuhteita. Peukutusten yleinen painoarvo täällä on (ollut) lähinnä vitsi. Lisäksi usein on tullut huomattua, että ihmiset paljastavat peukutuksillaan lähinnä oman typeryytensä. Liittynyt usein mies-nais-vastakkainasetteluihin ja siihen, että kommentoija on tulkinnut väärin kirjoittajan sukupuolen, vetänyt siitä raivoherneet nenäänsä ja jengi onnessaan peukuttaa 50 kertaa että hyvä kun pistit sille luun kurkkuun. Seuraavassa viestissä joku huomauttaa, että asia ei muuten ollut noin ja saa viisi peukkua. Mitä painoarvoa näillä nyt sitten on?

Jotenkin nuo peukut on mun päässä kuin menisin torille puhumaan ja tarvitsisin aina aplodit ja hurraa-huudot yleisöltä, että tietäisin mitä mieltä kaikki on. Mulle riittää ihan se mun oma näkemys ja mielipide asiasta enkä tarvitse kenenkään backupia siihen.

Arvasinkin, että naisvihamielisten kommenttien kirjoittajat tykkäävät, kun alapeukut hävisi. Nyt voi naisia haukkua niin paljon kuin ikinä tykkää ja kun tulee vielä lauma samanlaisia mukaan, niin syntyy vaikutelma, että kaikki vihaa naisia. Myös naiset itse.

Vierailija
148/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peukuthan ovat tapa osoittaa olevansa joko samaa tai eri mieltä tai että viesti on muotoiltu hyvin/asiasisältö on hyvä. Ei kaikki keskustelu ole täällä pelkkää argumentointia -> turha on kirjoittaa satoja viestejä, että joo se sivulla 25 ollut viesti nr 181 (lainattuna) oli hyvä ja olen samaa mieltä. Tänne jäävät kuuluviin vain niiden kaikista kärkkäimpien äänet ja pahimmillaan länkytykset, tuhansilta taas evätään mahdollisuus esim. osoittaa olevansa samaa mieltä

Ei jää keneltäkään mikään mahdollisuus pois. Voit lainata viestiä ja kertoa olevasi samaa mieltä ja tuoda jotain lisää keskusteluun. Sellaisella "olen samaa mieltä" = peukutus, ei ole mitään arvoa keskustelun kannalta. Se tuo vain ihmisille itselleen hyvän mielen kun saa peukkuja tuekseen, mutta itse keskustelu, siis se mitä sanoin käydään, ei saa siitä mitään lisää.

Tämä on kekustelupalsta, ei peukutuspalsta. Ainakin tänä aamuna. :)

Joku kirjoittaa kommentin ''minusta asia X on kallis''. 200 alapeukkua (=eri mieltä), 75 yläpeukkua (=samaa mieltä). Mitä lisää tuo keskusteluun, jos 200 ihmistä kirjoittaa, että olen samaa mieltä ja 75, että olen eri mieltä. Tuohan menisi naurettavaksi jankkaamiseksi yhdestä viestistä, ketjuista tulisi satojen sivujen mittaisia raskaita möhkäleitä. Toisaalta itseilmaisu on tällä palstalla on ollut tärkeä asia ja peukut ovat olleet helppo ja ketjuillekin kevyt tapa ilmaista mielipidettään. Kuka oikeasti vetää herneet nenäänsä alapeukuista? Luulen, että tästä uudistuksesta iloitsevat misogyynit yms., joille on satanut alapeukkuja ja nyt he pääsevät vapaasti mellastamaan.

Toisaalta kaikki ihmiset eivät ole parhaimmillaan kirjoittaessaan tai argumentoidessaan - pitääkö heiltäkin siis riistää mahdollisuus tuoda omaa mielipidettään esille? Kuka tässä on sanelemaan, että tämä on väärin keskustelupalstalla. Monelle tämä palsta on viihdettä ja aivot narikkaan - ajanvietettä, jos argumentoida haluaa, vaikka tiede.fi:n foorumi olisi järkevämpi valinta.

Mitä arvoa se ylipäätään tuo millekään että jonkun mielestä joku on kallis ja toisen taas sitten ei? Ketä kiinnostaa?

Vierailija
149/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti on vain bugi. Peukut on nopea tapa kommentoida olevansa samaa (tai eri) mieltä po. asiasta. Joissain kommenteissa on satoja peukkuja, mitä siitä tulisi jos nuo kaikki olisvat erillisiä vastauksia? Kuka muka jaksaisi lukea sivutolkulla "samaa mieltä tämän kirjoittajan kanssa" -kommentteja?

Ketä kiinnostaa mitä mieltä joku random-mamma on jostain asiasta? Jos on jotain sanottavaa, niin sen voi sitten ihan sanoa.

Just näin! Mitenköhän sitä on ennen pärjätty, kun ei ollut peukkuja kertomassa mikä asia on tärkeää...

Vierailija
150/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tuo keskusteluun osansa. Sinä et näköjään tuonut mitään hedelmällistä. Kokeile ensi kerralla vaan nyökytellä itseksesi ja kun on jotain oikeaa sanottavaa, kirjoita sitten. Palataan asiaan.

Alapeukku. Ottaisitko herneen pois nenästäsi? Voitaisiin sitten nyökytellä yhdessä

Vierailija
151/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri mieltä tämän kommentin kanssa.

Vierailija
152/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku veti herneet nekkuun peukuista ja ne poistettiin. Kiitos ja goodbye vauva-palsta! Tyhmä palsta!

Tää on kyllä ollut ihan sekaisin koko hiton palsta viime päivät, varmaan 2/3 ketjuista poistuu heti kun niihin tulee pari sivua viestejä.

Kiitti hei, ei täällä ole enää järkeä hengata.

Vierailija
153/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin ketjuissa on ylä- ja alanuolet tulleet takaisin.

Vierailija
154/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti on vain bugi. Peukut on nopea tapa kommentoida olevansa samaa (tai eri) mieltä po. asiasta. Joissain kommenteissa on satoja peukkuja, mitä siitä tulisi jos nuo kaikki olisvat erillisiä vastauksia? Kuka muka jaksaisi lukea sivutolkulla "samaa mieltä tämän kirjoittajan kanssa" -kommentteja?

Ketä kiinnostaa mitä mieltä joku random-mamma on jostain asiasta? Jos on jotain sanottavaa, niin sen voi sitten ihan sanoa.

Minusta on mielekiintoista nähdä peukuista mitä enemmistö on mieltä.

Vierailija
155/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt palstapoliisi hermostu, täällähän niin toivottiin, että tuotaisiin oma mielipide kirjoittamalla esiin, eikä vain peukutettaisi. “There are only two tragedies in life: one is not getting what one wants, and the other is getting it.” - Oscar Wilde

Vierailija
156/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa nokkelia nää teidän "ylänuoli"-kommentit. *silmienpyöräytys*

Veikkaan että on bugi, mutta olisi ihan mahtavaa jos nuo jäisivät pois. Jäisi enemmän tilaa keskustelulle ja argumentoinnille ja ihmiset lukisivat kommentteja avoimin silmin eikä sen kautta, ett "jaaha, tätäkin on kaikki alapeukuttaneet". Kiitos palsta kerrankin jostain, jos tää muutos on tarkoituksella tehty! <3

No ei todellakaan "jäisi enemmän tilaa keskustelulle". Yhä useampi kirjoittaa "komppaan tätä" tai "olet väärässä, idiootti" ilman sen kummempaa perustelua. Aiemmin tällaisen voi ilmaista peukulla sanomalla sitä ääneen.

No, ei voi mitään.

Luulisin, että peukut tulevat jossain muodossa kyllä takaisin, sillä tämä kommenttiboksikin tuntuu muuttuneen. Luullakseni kyse on siis jostain bugista, kun on tehty muutoksia.

Vierailija
157/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi,

Tätä peukutan ylöspäin.

Tätä peukutan alaspäin.

Vierailija
158/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan näin. Ne trollihöpökommentit saavat ilman peukkuja täsmälleen saman painoarvon kuin hyvin perustellut ja asiallisetkin kommentit, mikäli peukkuja ei ole. Varsinkin, jos on kyse jostain neuvojen kysymisestä, kuinka moni kahlaa ketjun läpi nähdäkseen, miten monen mielestä se neuvo on hyvä.

Lukijana itse päätät, minkä painoarvon annat peukuttomille viesteille. Minä en ainakaan anna höpöhöpökommenteille tai trolleille minkäänlaista painoarvoa, vaan ohitan ne suuremmin noteeraamatta.

No sehän tuossa juuri onkin, etten voi tietää, millaisen painoarvon muut niille viesteille antavat. Ei se painoarvo ole pelkästään minun päässäni, vaan kyllä niiden peukkujen antama informaatio kertoo, mikä se yleinen painoarvo on. Ehkä sinulle riittää keskustelu tasolla "asia vastaan asia", mutta minä näen asiat tasolla "ilmiö vastaan ilmiö". Ne peukut tuovat asioille mittasuhteet ilmiötasolla.

Sitten kun tietäisin, että jokainen voi painaa nuolta vain kerran, niin antaisin niille jotain painoarvoa ja puhuisin jostain ilmiöstä. Nyt tilanne on kuitenkin (ollut) niin epäluotettava, että niistä on voinut katsoa korkeintaan jotain suuntaa antavia mittasuhteita. Peukutusten yleinen painoarvo täällä on (ollut) lähinnä vitsi. Lisäksi usein on tullut huomattua, että ihmiset paljastavat peukutuksillaan lähinnä oman typeryytensä. Liittynyt usein mies-nais-vastakkainasetteluihin ja siihen, että kommentoija on tulkinnut väärin kirjoittajan sukupuolen, vetänyt siitä raivoherneet nenäänsä ja jengi onnessaan peukuttaa 50 kertaa että hyvä kun pistit sille luun kurkkuun. Seuraavassa viestissä joku huomauttaa, että asia ei muuten ollut noin ja saa viisi peukkua. Mitä painoarvoa näillä nyt sitten on?

Jotenkin nuo peukut on mun päässä kuin menisin torille puhumaan ja tarvitsisin aina aplodit ja hurraa-huudot yleisöltä, että tietäisin mitä mieltä kaikki on. Mulle riittää ihan se mun oma näkemys ja mielipide asiasta enkä tarvitse kenenkään backupia siihen.

Eli sinusta on yhdentekevää onko pitkän ketjun aloituksella pari sataa yläpeukkua ja yksi alapeukku vai onko sillä sata yläpeukkua ja yhtä monta alapeukkua. Minusta näillä on aika suuri ero, jos mietitään asiaa yleisellä tasolla eikä pelkästään siltä kannalta, mitä mieltä itse asiasta olen. Onhan ihan eri asia lähteä keskustelemaan asiasta, jossa mielipiteet selvästi jakautuvat kuin aiheesta, jossa kaikki ovat samaa mieltä.

Vierailija
159/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelu hyytyi heti, kun peukut lähti.

Hyvä, näin kirjoitustaitoisimmat jäävät jäljelle. Kiitos 22/11/18!

Tälle viestille 1600 alapeukkua.

Ja 1601 yläpeukkua!

Vierailija
160/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinusta on yhdentekevää onko pitkän ketjun aloituksella pari sataa yläpeukkua ja yksi alapeukku vai onko sillä sata yläpeukkua ja yhtä monta alapeukkua. Minusta näillä on aika suuri ero, jos mietitään asiaa yleisellä tasolla eikä pelkästään siltä kannalta, mitä mieltä itse asiasta olen. Onhan ihan eri asia lähteä keskustelemaan asiasta, jossa mielipiteet selvästi jakautuvat kuin aiheesta, jossa kaikki ovat samaa mieltä.

No näinpä! Olisi todella kiva tietää, mikä ylipäänsä on yleinen mielipide, että onko oman ajatuksensa kanssa vaikka aivan yksin. Eivät läheskään kaikki, onneksi, jaksakaan ruveta kirjoittamaan, että ovat samaa tai eri mieltä.