Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minne ylä -ja alapeukutus on mennyt?

Vierailija
22.11.2018 |

En tiedä onko tässä koneessa joku vika vai mitä, mutta mulla ei näy niitä ylä -ja alapeukkuja :D Tai siis keskusteluitahan pystyy tykkäämään sieltä oikeasta alanurkasta (niinkuin niitä kommentteja myös), mutta mulla ei näy siinä mitään! Onko vauva.fi jotenkin muuttunut vai mitä???
Joku auttakaa mua ja selittäkää mikä on vikana :(

Kommentit (189)

Vierailija
81/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gallup aloitukseen, niin pystyy peukuttaan.

Vierailija
82/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydän olisi kiva kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse henkilökohtaisesti pidin nuolista, ne antoivat minusta helpon tavan kertoa muille että olen samaa mieltä / olen eri mieltä vaikka ei olisi ollut mitään järkevää sanotavaa ketjuun.

Vaikka resepti ketjut jossa pyydetään hyviä reseptejä niin oli mukavaa pystyä ihan vaan painikeella kertoa vaikka että tämä resepti toimii, olen itse kokeillut tai kokeillen koska kuulostaa hyvältä. En itse näe mitään hyvää siinä että joutuu lainaamaan vain kertoakseen että on samaa mieltä. Johan ketju menee monen sivuiseksi vain siksi että joku laitaa hyvän lettureseptin ja porukka ei voi nopeasti kertoa mielipidettä.

Toivon että on vain väliaikainen asia tämä poisto ja saamme jonkin tavan näyttää mielipidettä nopeasti takaisin. Jos ylläpito on kuulolla niin vaikka ihan punainen sydän ja harmaa sydän...

Nuo sydämethän on ihan sama asia kuin ne nuolet. Ja mitä väliä massojen mielipiteillä, hienosti osasit nytkin kirjoittaa oman viestisi (ja kiitos siitä). Jos sulla on asiaa jollekin kirjoittajalle, lainaa häntä ja kirjoita oma vastineesi. Mukavaa vain ettei täällä ole niitä itsensäpönkittämis- ja toistenlyttäämisnappeja.

Itse asiassa hyvä näkökulma asiaan, en itse ole ajatellut tuolta kantilta kun vaikka päivittäin täällä käyn niin harvoin olen osallistunut muihin kuin resepti/talous ketjuihin. Toisaalta toivon vieläkin että joku tapa olisi ilmaista että pitää kirjoittajan tekstistä kuten sinun ilman että joutuisin vastamaan. Tämäkin viesti olisi silloin täysin turhaan muiden pakkoluettavana. Kuitenkin ymmärsin sen takaajatuksen että negatiivisuus ilman perusteita on hyvä kitkeä.

Kuten nytkin kun lainasin sinua niin jouduin miettimään mitä kirjoitan ja tämä voi olla asia joka ehkä auttaa siinä että ei sano mitä sylki suuhun tuo.

Samaa mieltä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poistettu kaikessa hiljaisuudessa? Ilmeisesti tästä ei myöskään saa keskustella. Jos tämä on joku uudistus, niin on kyllä aivan järjetön.

Minun mielestäni peukuttomuus kehittää keskustelua paremmin kuin peukullinen.

Niitä peukkuja pystyi jokainen älylaitteen omistaja manipuloimaan vaikka miljoona halutessaan. Vielä kun ihmisen lopettaisivat yhdellä ”tämä”-sanalla kommentoinnin. En ole ikinä ymmärtänyt tämättämisen tarkoitusta koska se ei tuo mitään lisää keskusteluun.

^ Tämä!

Yläpeukku

Vierailija
84/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

👎

Peukkuja on

Vierailija
85/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse henkilökohtaisesti pidin nuolista, ne antoivat minusta helpon tavan kertoa muille että olen samaa mieltä / olen eri mieltä vaikka ei olisi ollut mitään järkevää sanotavaa ketjuun.

Vaikka resepti ketjut jossa pyydetään hyviä reseptejä niin oli mukavaa pystyä ihan vaan painikeella kertoa vaikka että tämä resepti toimii, olen itse kokeillut tai kokeillen koska kuulostaa hyvältä. En itse näe mitään hyvää siinä että joutuu lainaamaan vain kertoakseen että on samaa mieltä. Johan ketju menee monen sivuiseksi vain siksi että joku laitaa hyvän lettureseptin ja porukka ei voi nopeasti kertoa mielipidettä.

Toivon että on vain väliaikainen asia tämä poisto ja saamme jonkin tavan näyttää mielipidettä nopeasti takaisin. Jos ylläpito on kuulolla niin vaikka ihan punainen sydän ja harmaa sydän...

Nuo sydämethän on ihan sama asia kuin ne nuolet. Ja mitä väliä massojen mielipiteillä, hienosti osasit nytkin kirjoittaa oman viestisi (ja kiitos siitä). Jos sulla on asiaa jollekin kirjoittajalle, lainaa häntä ja kirjoita oma vastineesi. Mukavaa vain ettei täällä ole niitä itsensäpönkittämis- ja toistenlyttäämisnappeja.

Itse asiassa hyvä näkökulma asiaan, en itse ole ajatellut tuolta kantilta kun vaikka päivittäin täällä käyn niin harvoin olen osallistunut muihin kuin resepti/talous ketjuihin. Toisaalta toivon vieläkin että joku tapa olisi ilmaista että pitää kirjoittajan tekstistä kuten sinun ilman että joutuisin vastamaan. Tämäkin viesti olisi silloin täysin turhaan muiden pakkoluettavana. Kuitenkin ymmärsin sen takaajatuksen että negatiivisuus ilman perusteita on hyvä kitkeä.

Kuten nytkin kun lainasin sinua niin jouduin miettimään mitä kirjoitan ja tämä voi olla asia joka ehkä auttaa siinä että ei sano mitä sylki suuhun tuo.

Samaa mieltä

Samoin

Vierailija
86/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä

Samoin

Kuin myös

Vierailija
87/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläpeukku

Vierailija
88/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi,

Peukut poistettiin, koska maahanmuuttokriitttisiin kirjoituksiin tuli paljon yläpeukkuja ja maahanmuutttoa puolustaviin tuli aina alapeukkuja.

Peukku ylös!

Vierailija
89/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukuthan ovat tapa osoittaa olevansa joko samaa tai eri mieltä tai että viesti on muotoiltu hyvin/asiasisältö on hyvä. Ei kaikki keskustelu ole täällä pelkkää argumentointia -> turha on kirjoittaa satoja viestejä, että joo se sivulla 25 ollut viesti nr 181 (lainattuna) oli hyvä ja olen samaa mieltä. Tänne jäävät kuuluviin vain niiden kaikista kärkkäimpien äänet ja pahimmillaan länkytykset, tuhansilta taas evätään mahdollisuus esim. osoittaa olevansa samaa mieltä

Vierailija
90/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poistettu kaikessa hiljaisuudessa? Ilmeisesti tästä ei myöskään saa keskustella. Jos tämä on joku uudistus, niin on kyllä aivan järjetön.

Minusta tämä on hyvä. Keskustelupalstalla kuuluukin keskustella 😊

Kyllä minua ainakin täällä keskustellessa kiinnostaa, miten suurelle porukalle olen asiaani kommentoimassa. Jos keskustelussa on jokin mielestäni sekava tai epälooginen kommentti, en vaivaudu kommentoimaan, jis tiedän, että tämä tyyppi on yksin ajatuksensa kanssa, mutta jos sillä kommentilla on paljon peukkuja, on jokin järku vastata, kun tietää, että moni on samaa mieltä ja saan vastauksen todennäköisemmin. Kyllä sillä vain on merkitystä keskustelun kulkuun, onko kyse randomhuutelijasta vai enemmistön mielipiteestä.

Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, miten paljon ne nuolet vääristävät keskustelua? Juuri ne kärjistetyimmät viestit saavat eniten nuolia, joten niihin vastataan mieluiten/helpoiten/hanakammin. Nyt joutuu ihan itse omilla aivoillaan pinnistelemään, että kenelle mulla oikeastaan on kommentoitavaa. Tämä tekee keskustelusta paljon aidompaa.

Ennen riitti jos sylkäisi suustaan mitä tahansa ja sai taakseen parikymmentä samanlaista sylkäisijää, ja se jotenkin määritteli keskustelun suuntaa ja laatuakin. Nyt joutuu jopa artikuloimaan sen asiansa ihan oikeasti, ja lapselliset "oho menikö tunteisiin"-vastaukset jäävät huudoksi tuuleen, kun eivät saa peukkuja taakseen.

Puhumattakaan siitä, että trollit eivät saa enää huomioalapeukkuja ja täten tuiki tarpeellista ravintoaan, joten jättävät huutelunsa varmasti vähemmälle.

Minä näen asian juuri päinvastoin. Minusta keskustelu huononee, jos jokaiseen höpölöpökommenttiin pitää vastata vain kertoakseen, että tämä kommentoija on väärässä. Miten se muka vääristää keskustelua, jos keskitytään niihin aiheisiin, joista monella näyttää olevan mielipide?

Ei kun juuri ne höpölöpökommentit voi ohittaa sellaisina kuin ne ovat, vähän kuin täällä nämä "yläpeukku"-kommentit. Jättää omaan arvoonsa. Eivät ansaitse mitään huomiota, eivätkä enää saa edes peukkuja. Ja voi keskittyä keskustelemaan siitä aiheesta.

Vierailija
91/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peukuthan ovat tapa osoittaa olevansa joko samaa tai eri mieltä tai että viesti on muotoiltu hyvin/asiasisältö on hyvä. Ei kaikki keskustelu ole täällä pelkkää argumentointia -> turha on kirjoittaa satoja viestejä, että joo se sivulla 25 ollut viesti nr 181 (lainattuna) oli hyvä ja olen samaa mieltä. Tänne jäävät kuuluviin vain niiden kaikista kärkkäimpien äänet ja pahimmillaan länkytykset, tuhansilta taas evätään mahdollisuus esim. osoittaa olevansa samaa mieltä

Ei jää keneltäkään mikään mahdollisuus pois. Voit lainata viestiä ja kertoa olevasi samaa mieltä ja tuoda jotain lisää keskusteluun. Sellaisella "olen samaa mieltä" = peukutus, ei ole mitään arvoa keskustelun kannalta. Se tuo vain ihmisille itselleen hyvän mielen kun saa peukkuja tuekseen, mutta itse keskustelu, siis se mitä sanoin käydään, ei saa siitä mitään lisää.

Tämä on kekustelupalsta, ei peukutuspalsta. Ainakin tänä aamuna. :)

Vierailija
92/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Kyllä keskustelusta tulee raskasta seurata kun siellä on satoja kommentteja ilman uutta asiasisältöä mukana.

Näinhän muutenkin nykyään keskustelukulttuuri toimii, että kommentoidaan niihin asioihin, jotka porukkaa kiinnostaa.

Vierailija
93/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Kyllä keskustelusta tulee raskasta seurata kun siellä on satoja kommentteja ilman uutta asiasisältöä mukana.

Näinhän muutenkin nykyään keskustelukulttuuri toimii, että kommentoidaan niihin asioihin, jotka porukkaa kiinnostaa.

Miten niin nykyään? Eikö ole aina muka toiminut niin? Vai mitä ajat takaa?

Vierailija
94/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jää keneltäkään mikään mahdollisuus pois. Voit lainata viestiä ja kertoa olevasi samaa mieltä ja tuoda jotain lisää keskusteluun. Sellaisella "olen samaa mieltä" = peukutus, ei ole mitään arvoa keskustelun kannalta. Se tuo vain ihmisille itselleen hyvän mielen kun saa peukkuja tuekseen, mutta itse keskustelu, siis se mitä sanoin käydään, ei saa siitä mitään lisää.

Miten niin ei tuo arvoa? Kyllä minulle ainakin tuo. Jos ajatellaan vaikka iltapäivälehtien otsikointeja, niin kyllähän niissäkin on varsin merkittävää tarkoittaako "kansa raivostui" jotain yksittäistä hörhöä vai oikeasti merkittävää osaa kansasta. Asiaan tulee ihan eri näkökulma.

Vierailija
95/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri lukemassa Karmeimmat pikkujoulut -ketjua, kun peukut katosivat, ja siellä kyllä huomasi, mihin niitä tarvitaan. Joku esim. kommentoi että "kyllähän minäkin pikkujouluissa aina vehtaan varattujen kanssa, sehän kuuluu asiaan". Joku voi lukea kommentin ja ajatella, että tuokin tekee niin, sittenhän minäkin voin. Mutta jos kommentille on useita alapeukkuja (normaalitilanteessa olisi satoja), siitä huomaa että eihän tämä olekaan mitään normaalia ja yleisesti hyväksyttyä. Tämä esimerkkinä. Vastaavasti muissakin asioissa. Myös trollit paljastuvat helposti saamistaan useista alapeukuista.

Vierailija
96/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku kirjoittaa kommentin ''minusta asia X on kallis''. 200 alapeukkua (=eri mieltä), 75 yläpeukkua (=samaa mieltä). Mitä lisää tuo keskusteluun, jos 200 ihmistä kirjoittaa, että olen samaa mieltä ja 75, että olen eri mieltä. Tuohan menisi naurettavaksi jankkaamiseksi yhdestä viestistä, ketjuista tulisi satojen sivujen mittaisia raskaita möhkäleitä. Toisaalta itseilmaisu on tällä palstalla on ollut tärkeä asia ja peukut ovat olleet helppo ja ketjuillekin kevyt tapa ilmaista mielipidettään. Kuka oikeasti vetää herneet nenäänsä alapeukuista? Luulen, että tästä uudistuksesta iloitsevat misogyynit yms., joille on satanut alapeukkuja ja nyt he pääsevät vapaasti mellastamaan.

Toisaalta kaikki ihmiset eivät ole parhaimmillaan kirjoittaessaan tai argumentoidessaan - pitääkö heiltäkin siis riistää mahdollisuus tuoda omaa mielipidettään esille? Kuka tässä on sanelemaan, että tämä on väärin keskustelupalstalla. Monelle tämä palsta on viihdettä ja aivot narikkaan - ajanvietettä, jos argumentoida haluaa, vaikka tiede.fi:n foorumi olisi järkevämpi valinta.

Vierailija
97/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin nykyään? Eikö ole aina muka toiminut niin? Vai mitä ajat takaa?

Tarkoitan lähinnä tätä someaikaa, jolloin taviksilla on erittäin matala kynnys osoittaa mielipiteensä asioista ja sieltä tavistasoltakin nousee helposti aiheita, joita ei virallisia kanavia pitkin välttämättä tulisi esiin.

Vierailija
98/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstatrolleja surettaa, kun ei voi aiheuttaa pahaa mieltä ja pahennusta niin helposti. Alapeukkuja odotellessa. :D

Vierailija
99/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi,

Peukut poistettiin, koska maahanmuuttokriitttisiin kirjoituksiin tuli paljon yläpeukkuja ja maahanmuutttoa puolustaviin tuli aina alapeukkuja.

Breaking News: Moderaatio antautui bottiarmeijan edessä!

Vierailija
100/189 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin juuri lukemassa Karmeimmat pikkujoulut -ketjua, kun peukut katosivat, ja siellä kyllä huomasi, mihin niitä tarvitaan. Joku esim. kommentoi että "kyllähän minäkin pikkujouluissa aina vehtaan varattujen kanssa, sehän kuuluu asiaan". Joku voi lukea kommentin ja ajatella, että tuokin tekee niin, sittenhän minäkin voin. Mutta jos kommentille on useita alapeukkuja (normaalitilanteessa olisi satoja), siitä huomaa että eihän tämä olekaan mitään normaalia ja yleisesti hyväksyttyä. Tämä esimerkkinä. Vastaavasti muissakin asioissa. Myös trollit paljastuvat helposti saamistaan useista alapeukuista.

Trollit elää niillä alapeukuilla just! Se taas on omiaan kiihdyttämään peukkujen (=ehdottomasti päivän sana) käytön aiheuttamaa negatiivisuuden kierrettä. Onko se nyt niin paha asia että tästä lähtien joutuu ihan kommentoimaan osallistuakseen keskusteluun :D ainut miinus minkä itse tästä keksin on se ettei pysty enää arvioimaan kuinka paljon ”linjoilla” on porukkaa vai puhuuko ihan tyhjille seinille