Minne ylä -ja alapeukutus on mennyt?
En tiedä onko tässä koneessa joku vika vai mitä, mutta mulla ei näy niitä ylä -ja alapeukkuja :D Tai siis keskusteluitahan pystyy tykkäämään sieltä oikeasta alanurkasta (niinkuin niitä kommentteja myös), mutta mulla ei näy siinä mitään! Onko vauva.fi jotenkin muuttunut vai mitä???
Joku auttakaa mua ja selittäkää mikä on vikana :(
Kommentit (189)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poistettu kaikessa hiljaisuudessa? Ilmeisesti tästä ei myöskään saa keskustella. Jos tämä on joku uudistus, niin on kyllä aivan järjetön.
Minusta tämä on hyvä. Keskustelupalstalla kuuluukin keskustella 😊
Kyllä minua ainakin täällä keskustellessa kiinnostaa, miten suurelle porukalle olen asiaani kommentoimassa. Jos keskustelussa on jokin mielestäni sekava tai epälooginen kommentti, en vaivaudu kommentoimaan, jis tiedän, että tämä tyyppi on yksin ajatuksensa kanssa, mutta jos sillä kommentilla on paljon peukkuja, on jokin järku vastata, kun tietää, että moni on samaa mieltä ja saan vastauksen todennäköisemmin. Kyllä sillä vain on merkitystä keskustelun kulkuun, onko kyse randomhuutelijasta vai enemmistön mielipiteestä.
Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, miten paljon ne nuolet vääristävät keskustelua? Juuri ne kärjistetyimmät viestit saavat eniten nuolia, joten niihin vastataan mieluiten/helpoiten/hanakammin. Nyt joutuu ihan itse omilla aivoillaan pinnistelemään, että kenelle mulla oikeastaan on kommentoitavaa. Tämä tekee keskustelusta paljon aidompaa.
Ennen riitti jos sylkäisi suustaan mitä tahansa ja sai taakseen parikymmentä samanlaista sylkäisijää, ja se jotenkin määritteli keskustelun suuntaa ja laatuakin. Nyt joutuu jopa artikuloimaan sen asiansa ihan oikeasti, ja lapselliset "oho menikö tunteisiin"-vastaukset jäävät huudoksi tuuleen, kun eivät saa peukkuja taakseen.
Puhumattakaan siitä, että trollit eivät saa enää huomioalapeukkuja ja täten tuiki tarpeellista ravintoaan, joten jättävät huutelunsa varmasti vähemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti on vain bugi. Peukut on nopea tapa kommentoida olevansa samaa (tai eri) mieltä po. asiasta. Joissain kommenteissa on satoja peukkuja, mitä siitä tulisi jos nuo kaikki olisvat erillisiä vastauksia? Kuka muka jaksaisi lukea sivutolkulla "samaa mieltä tämän kirjoittajan kanssa" -kommentteja?
Tuskin on bugi. Vanhat peukut näkyvät edelleen jos muokkaa tyylisivua. Uusia ei voi kuitenkaan antaa.
Peukkujen katoamisen myötä on selvästi myös s*nsuuri kiristynyt. Täysin asiallisia viestejä jää "odottamaan ylläpidon hyväksyntää". Ei ole voimasanoja tai mitään, minkä voi äkkiä arvata jäävän ylläpidon haaviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse henkilökohtaisesti pidin nuolista, ne antoivat minusta helpon tavan kertoa muille että olen samaa mieltä / olen eri mieltä vaikka ei olisi ollut mitään järkevää sanotavaa ketjuun.
Vaikka resepti ketjut jossa pyydetään hyviä reseptejä niin oli mukavaa pystyä ihan vaan painikeella kertoa vaikka että tämä resepti toimii, olen itse kokeillut tai kokeillen koska kuulostaa hyvältä. En itse näe mitään hyvää siinä että joutuu lainaamaan vain kertoakseen että on samaa mieltä. Johan ketju menee monen sivuiseksi vain siksi että joku laitaa hyvän lettureseptin ja porukka ei voi nopeasti kertoa mielipidettä.Toivon että on vain väliaikainen asia tämä poisto ja saamme jonkin tavan näyttää mielipidettä nopeasti takaisin. Jos ylläpito on kuulolla niin vaikka ihan punainen sydän ja harmaa sydän...
Nuo sydämethän on ihan sama asia kuin ne nuolet. Ja mitä väliä massojen mielipiteillä, hienosti osasit nytkin kirjoittaa oman viestisi (ja kiitos siitä). Jos sulla on asiaa jollekin kirjoittajalle, lainaa häntä ja kirjoita oma vastineesi. Mukavaa vain ettei täällä ole niitä itsensäpönkittämis- ja toistenlyttäämisnappeja.
Mitkä ihmeen sydämet? Miten se on toisen ihmisen lyttäämistä, jos ilmaisee olevansa eri mieltä? Täytyy olla tosi surkea itsetuntoa, jos eriävän mielipiteen kokee henkilökohtaisena loukkauksena.
⬆️
Vierailija kirjoitti:
Itse henkilökohtaisesti pidin nuolista, ne antoivat minusta helpon tavan kertoa muille että olen samaa mieltä / olen eri mieltä vaikka ei olisi ollut mitään järkevää sanotavaa ketjuun.
Vaikka resepti ketjut jossa pyydetään hyviä reseptejä niin oli mukavaa pystyä ihan vaan painikeella kertoa vaikka että tämä resepti toimii, olen itse kokeillut tai kokeillen koska kuulostaa hyvältä. En itse näe mitään hyvää siinä että joutuu lainaamaan vain kertoakseen että on samaa mieltä. Johan ketju menee monen sivuiseksi vain siksi että joku laitaa hyvän lettureseptin ja porukka ei voi nopeasti kertoa mielipidettä.Toivon että on vain väliaikainen asia tämä poisto ja saamme jonkin tavan näyttää mielipidettä nopeasti takaisin. Jos ylläpito on kuulolla niin vaikka ihan punainen sydän ja harmaa sydän...
👍
Alapeukku kaikille peukutuksen poistumisen puolustajille : ) On tämä kätevää kun viestien määrä tuplaantuu joidenkin "samaa mieltä" ja "alapeukku" kommenttien takia. Niiiin kätevää. Ei kellekään tule paha mieli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo sydämethän on ihan sama asia kuin ne nuolet. Ja mitä väliä massojen mielipiteillä, hienosti osasit nytkin kirjoittaa oman viestisi (ja kiitos siitä). Jos sulla on asiaa jollekin kirjoittajalle, lainaa häntä ja kirjoita oma vastineesi. Mukavaa vain ettei täällä ole niitä itsensäpönkittämis- ja toistenlyttäämisnappeja.
Mitkä ihmeen sydämet? Miten se on toisen ihmisen lyttäämistä, jos ilmaisee olevansa eri mieltä? Täytyy olla tosi surkea itsetuntoa, jos eriävän mielipiteen kokee henkilökohtaisena loukkauksena.
No ne ihmeen sydämet, joista lainaamassani viestissä oli puhe.
Ja jos et ole toisten lyttäämistä tällä palstalla vielä tavannut, niin onneksi olkoon, olet säästynyt aikamoiselta kasalta paskaa. Tarkoitin sillä sitä, että joku menee palstalla toisen henkilöön ja jengi raivopäissään peukuttelee ylös tai alas sitä viestiä. Tsemppaa vaikka että "olet va jak ki, syö pääsi id i oot ti". Tavalliset normaalien ihmisten keskustelun lomassa tekemät mielipiteen peukuttelut eivät minua hetkauta, mutta tuo öy höttäminen on yksinkertaisesti hanurista.
Vierailija kirjoitti:
Alapeukku kaikille peukutuksen poistumisen puolustajille : ) On tämä kätevää kun viestien määrä tuplaantuu joidenkin "samaa mieltä" ja "alapeukku" kommenttien takia. Niiiin kätevää. Ei kellekään tule paha mieli
Yläpeukku
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poistettu kaikessa hiljaisuudessa? Ilmeisesti tästä ei myöskään saa keskustella. Jos tämä on joku uudistus, niin on kyllä aivan järjetön.
Kyllä minua ainakin täällä keskustellessa kiinnostaa, miten suurelle porukalle olen asiaani kommentoimassa. Jos keskustelussa on jokin mielestäni sekava tai epälooginen kommentti, en vaivaudu kommentoimaan, jis tiedän, että tämä tyyppi on yksin ajatuksensa kanssa, mutta jos sillä kommentilla on paljon peukkuja, on jokin järku vastata, kun tietää, että moni on samaa mieltä ja saan vastauksen todennäköisemmin. Kyllä sillä vain on merkitystä keskustelun kulkuun, onko kyse randomhuutelijasta vai enemmistön mielipiteestä.
Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, miten paljon ne nuolet vääristävät keskustelua? Juuri ne kärjistetyimmät viestit saavat eniten nuolia, joten niihin vastataan mieluiten/helpoiten/hanakammin. Nyt joutuu ihan itse omilla aivoillaan pinnistelemään, että kenelle mulla oikeastaan on kommentoitavaa. Tämä tekee keskustelusta paljon aidompaa.
Ennen riitti jos sylkäisi suustaan mitä tahansa ja sai taakseen parikymmentä samanlaista sylkäisijää, ja se jotenkin määritteli keskustelun suuntaa ja laatuakin. Nyt joutuu jopa artikuloimaan sen asiansa ihan oikeasti, ja lapselliset "oho menikö tunteisiin"-vastaukset jäävät huudoksi tuuleen, kun eivät saa peukkuja taakseen.
Puhumattakaan siitä, että trollit eivät saa enää huomioalapeukkuja ja täten tuiki tarpeellista ravintoaan, joten jättävät huutelunsa varmasti vähemmälle.
Alapeukku
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ne ihmeen sydämet, joista lainaamassani viestissä oli puhe.
Ja jos et ole toisten lyttäämistä tällä palstalla vielä tavannut, niin onneksi olkoon, olet säästynyt aikamoiselta kasalta paskaa. Tarkoitin sillä sitä, että joku menee palstalla toisen henkilöön ja jengi raivopäissään peukuttelee ylös tai alas sitä viestiä. Tsemppaa vaikka että "olet va jak ki, syö pääsi id i oot ti". Tavalliset normaalien ihmisten keskustelun lomassa tekemät mielipiteen peukuttelut eivät minua hetkauta, mutta tuo öy höttäminen on yksinkertaisesti hanurista.
Alapeukku
Vierailija kirjoitti:
Peukkujen katoamisen myötä on selvästi myös s*nsuuri kiristynyt. Täysin asiallisia viestejä jää "odottamaan ylläpidon hyväksyntää". Ei ole voimasanoja tai mitään, minkä voi äkkiä arvata jäävän ylläpidon haaviin.
Mikäli näin on niin se ei välttämättä ole ollenkaan hiono asia kyllä :D muistan itseasiassa palstan löytäessäni ihmetelleeni kuinka kummallisia ja räikeitä aloitus otsikoita etusivulla onkaan! Pidin outona siis ettei edes aiheita tarkisteta ennen niiden julkaisua. Kommenttien tarkistus olisi ymmärrettävästi liian hidastava tekijä, mutta Ihan liian usein jengi kerkii mässäillä esim. Yksityishenkilöiden nimillä ennenku aihe menee poistoon, ei tän tarkoitus varmaan ole toimia yleisenä juorukerhona :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moi,
Peukut poistettiin, koska maahanmuuttokriitttisiin kirjoituksiin tuli paljon yläpeukkuja ja maahanmuutttoa puolustaviin tuli aina alapeukkuja.
Voi luoja. Ketä ne luulee petkuttavansa?
Vai........ peukuttavansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moi,
Peukut poistettiin, koska maahanmuuttokriitttisiin kirjoituksiin tuli paljon yläpeukkuja ja maahanmuutttoa puolustaviin tuli aina alapeukkuja.
Voi luoja. Ketä ne luulee petkuttavansa?
Vai........ peukuttavansa?
Hehe, I see what you did there :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä näen asian juuri päinvastoin. Minusta keskustelu huononee, jos jokaiseen höpölöpökommenttiin pitää vastata vain kertoakseen, että tämä kommentoija on väärässä. Miten se muka vääristää keskustelua, jos keskitytään niihin aiheisiin, joista monella näyttää olevan mielipide?
Vierailija kirjoitti:
Onpa nokkelia nää teidän "ylänuoli"-kommentit. *silmienpyöräytys*
Veikkaan että on bugi, mutta olisi ihan mahtavaa jos nuo jäisivät pois. Jäisi enemmän tilaa keskustelulle ja argumentoinnille ja ihmiset lukisivat kommentteja avoimin silmin eikä sen kautta, ett "jaaha, tätäkin on kaikki alapeukuttaneet". Kiitos palsta kerrankin jostain, jos tää muutos on tarkoituksella tehty! <3
👎
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa hyvä näkökulma asiaan, en itse ole ajatellut tuolta kantilta kun vaikka päivittäin täällä käyn niin harvoin olen osallistunut muihin kuin resepti/talous ketjuihin. Toisaalta toivon vieläkin että joku tapa olisi ilmaista että pitää kirjoittajan tekstistä kuten sinun ilman että joutuisin vastamaan. Tämäkin viesti olisi silloin täysin turhaan muiden pakkoluettavana. Kuitenkin ymmärsin sen takaajatuksen että negatiivisuus ilman perusteita on hyvä kitkeä.
Kuten nytkin kun lainasin sinua niin jouduin miettimään mitä kirjoitan ja tämä voi olla asia joka ehkä auttaa siinä että ei sano mitä sylki suuhun tuo.
NEXT LEVEL EI PEUKKUJA!! ETTÄ VÄÄRÄT MIELIPITEET - LUE GLOBA LISMIA VASTUSTAVAT - EI SAA ÄÄRIPALJON PEUKKUJA!! JO ON MENNYT HURJAKSI MIND CONTROL!!