Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomen alhainen syntyvyys - miesnäkökulmaa kaivataan!

Vierailija
21.11.2018 |

Tuntuu, että nyt kun mediassa puhutaan paljon alhaisesta syntyvyydestä ja pelotellaan sillä, niin naisia syyllistetään joka paikassa ihan kohtuuttomasti. Artikkeleista jää helposti kuva, etteivät koulutetut naiset kaipaa elämäänsä lapsia ja lykkäävät niiden hankintaa kunnes on monen kohdalla jo myöhäistä.

Musta kuitenkin tuntuu, että monissa parisuhteissa mies on se, joka sitä lapsenhankintaa haluaa lykätä. Ainakin omalla kohdalla ja monien kavereidenkin kanssa on näin: katsotaan vähän myöhemmin, ei vielä, työ täytyy olla ensin pisteessä X, pitää olla X määrä rahaa, tai auto, tai talo...tuntuu, että noita syitä olla hankkimatta lapsia löytyy loputtomiin! Haluisinkin siis kuulla, mistä se lapsettomuus parisuhteessa olevien miesten kohdalla johtuu? Halutaanko että kaikki olisi ns. valmista ennen vauvaa, ollaanko suhteessa väärään ihmiseen, onko omat harrastukset ja kaverit vielä tärkeämpiä, pelottaako oman elämän menetys, oma isyys tai onko huonoja lapsuusmuistoja? Painaako taloudelliset vai tunnesyyt enemmän? Eikö vaan haluta lapsia muttei kehdata sitä vauvakuumeilevalle kumppanille sanoa? Keskustelua, kiitos!

Kommentit (6577)

Vierailija
1821/6577 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän näinä #metoo aikoina uskalla naisia edes lähestyä millään tavalla. Jo pelkkä tervehdys on häirintää ja ahdistelua.

Just noidenKIN takia saavat pitää tunkkinsa ja monistua ihan itsekseen ja keskenään.  Ä m m i s t ä  ei ole kautta maailman historian ollut mitään muuta kuin riesaa, haittaa ja vaivaa miehen omalle elämälle. Kun kuopii sohvaan sellaisen hyvän kotelon, missä on mukava lojua maha pystyssä ja kalja kourassa niin siinä pääsee elämänlaadun makuun. Ei ole mitään haittatekijöitä, kuten kakaroita, vaan ainoastaan sitä mitä MIES haluaa. Ei tarvitse tehdä eikä olla niin kuin JOKU MUU haluaa, vaan saa olla ihan kuin on itselle mukavaa ja luontevaa.

Naiset ovat tämä maailma. Mies on aina vain naisesta syntynyt loinen.

Ajatella ettå sinunkin äitisi on vain riesa, haitta ja vaiva. Ja on vielä älytön mennyt tekemään sinut loisen.

"Naiset ovat tämä maailma. Mies on aina vain naisesta syntynyt loinen."

Siinä se tuo asenne TAAS nähdään ! Juuri tuon asenteen takia te jäätte lapsettomiksi, hulluiksi kissamummoiksi yksinään niihin itsenirhaus-yksiöihinne odottelemaan sitä hengittelynne loppua. Sen jälkeen ne vesikauhuiset kissanne syövät teidän raatonne. Ja senkin tekevät pitkin hampain, ette edes niille kelpaa kuin ehdottomassa hädässä viimeisenä vaihtoehtona : D : ) : )

Vaikka se koville ottaa niin naiset ovat tämä maailma. Ei sitå asiaa mikään muuta. Ei vaikka sitå kuinka vääristelisi.. Kaikki maailman ihmiset on naiset tehmeet omalla kehollaan. Nainen on luoja. Mies vahinkotuote. Mutta eihän paraskaan aina voi onnistua.

Ja että oikein jäädään asenteen vuoksi lapsettomiksi? Et sitten ole vielä älynnyt että kovinkaan moni nainen ei edes halua lapsia?

Ps.muista vihassasi ettå äitisi on nainen.

Ilman miehiä yksikään nainen ei tulisi raskaaksi eikä synnyttäisi lapsia.

Miehen osuus on niin mitätön että niitä siemeniä voi tilata vaikka Tanskan spermapankista.

Miesnäkökulmaa kysyttiin ja miesvihaa saatiin.

Yllätys?

*eri

Silloin kun miesnäkökulma on naisvihaa niin niinhän siinä silloin käy :)

Vierailija
1822/6577 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen ajattelumalli

- hyödyttääkö seuraava päätös minua juuri nyt?

- jos jään tappiolle, saanko sentään mielihyvää tehdessäni sitä?

- rajat ja säännöt ovat tehty muita ihmisiä varten

- keksin kyllä jotain jos tästä seuraa ongelmia

- eihän tämä ole edes minun rahaa

- negatiiviset vaikutukset eivät kosketa minua

Ei tarvitse kahdesti miettiä, jättäytyäkö omasta tahdostaan ikisinkuksi.

Alapeukuttajat, älkää valehdelko itsellenne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1823/6577 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän näinä #metoo aikoina uskalla naisia edes lähestyä millään tavalla. Jo pelkkä tervehdys on häirintää ja ahdistelua.

Just noidenKIN takia saavat pitää tunkkinsa ja monistua ihan itsekseen ja keskenään.  Ä m m i s t ä  ei ole kautta maailman historian ollut mitään muuta kuin riesaa, haittaa ja vaivaa miehen omalle elämälle. Kun kuopii sohvaan sellaisen hyvän kotelon, missä on mukava lojua maha pystyssä ja kalja kourassa niin siinä pääsee elämänlaadun makuun. Ei ole mitään haittatekijöitä, kuten kakaroita, vaan ainoastaan sitä mitä MIES haluaa. Ei tarvitse tehdä eikä olla niin kuin JOKU MUU haluaa, vaan saa olla ihan kuin on itselle mukavaa ja luontevaa.

Naiset ovat tämä maailma. Mies on aina vain naisesta syntynyt loinen.

Ajatella ettå sinunkin äitisi on vain riesa, haitta ja vaiva. Ja on vielä älytön mennyt tekemään sinut loisen.

"Naiset ovat tämä maailma. Mies on aina vain naisesta syntynyt loinen."

Siinä se tuo asenne TAAS nähdään ! Juuri tuon asenteen takia te jäätte lapsettomiksi, hulluiksi kissamummoiksi yksinään niihin itsenirhaus-yksiöihinne odottelemaan sitä hengittelynne loppua. Sen jälkeen ne vesikauhuiset kissanne syövät teidän raatonne. Ja senkin tekevät pitkin hampain, ette edes niille kelpaa kuin ehdottomassa hädässä viimeisenä vaihtoehtona : D : ) : )

Vaikka se koville ottaa niin naiset ovat tämä maailma. Ei sitå asiaa mikään muuta. Ei vaikka sitå kuinka vääristelisi.. Kaikki maailman ihmiset on naiset tehmeet omalla kehollaan. Nainen on luoja. Mies vahinkotuote. Mutta eihän paraskaan aina voi onnistua.

Ja että oikein jäädään asenteen vuoksi lapsettomiksi? Et sitten ole vielä älynnyt että kovinkaan moni nainen ei edes halua lapsia?

Ps.muista vihassasi ettå äitisi on nainen.

Ilman miehiä yksikään nainen ei tulisi raskaaksi eikä synnyttäisi lapsia.

Miehen osuus on niin mitätön että niitä siemeniä voi tilata vaikka Tanskan spermapankista.

Miesnäkökulmaa kysyttiin ja miesvihaa saatiin.

Yllätys?

*eri

Silloin kun miesnäkökulma on naisvihaa niin niinhän siinä silloin käy :)

Milloin?

Vierailija
1824/6577 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkossa lisääntymisen hoitaa nämä ulkomaan vahvistukset joita nykyään on kadut täynnä. Naiset saa vapaasti valita itse miehensä ja sen seuraukset on jokaisen nähtävissä. Mä en rupea niiden kanssa kilpaileen, laitan popparit tulille ja nojailen taaksepäin vaan.

Sama.

Suomalaiset naiset ovat tehneet ja tekevät suomesta ruotsin tapaan pikku-bagdadin, jossa pommit paukkuu, päät irtoilee ilman mitään näkyvää syytä ja tulevaisuus on muutenkin aivan pärseestä. Voivat sitten muutaman vuosikymmenen päästä miettiä siellä kaapunsa alla että:  miten meni, noin niin kuin omasta mielestä ne valinnat ? Vieläkö kylttyyrin rikastelu on jees ja niin kovin IHQ! Olisikohan se kanta-suomalainen mies-sika ollut SITTENKIN se parempi vaihtoehto ?

Jos eivät itse kerkeä tuota näkemään / kokemaan, ei huolta, sen hoitaa näiden tyttäret sitten aikanaan. Ja varmasti muistavat kiittää äitejään.

Kyllä ne keksivät jonkun älyvapaan tavan syyttää valkoista miestä siitäkin. Onhan se nyt jo joidenkin hullujen palstalaisten mielestä Persujen vika, että tänne tuli iso määrä päkölaisia (sekin kielletty sana?) 2015.

Kun heillä ei ole tarvetta loogiseen ajatteluun, eikä rehellisyyteen, niin voi keksiä ihan mitä vaan. 

Vierailija
1825/6577 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkossa lisääntymisen hoitaa nämä ulkomaan vahvistukset joita nykyään on kadut täynnä. Naiset saa vapaasti valita itse miehensä ja sen seuraukset on jokaisen nähtävissä. Mä en rupea niiden kanssa kilpaileen, laitan popparit tulille ja nojailen taaksepäin vaan.

Sama.

Suomalaiset naiset ovat tehneet ja tekevät suomesta ruotsin tapaan pikku-bagdadin, jossa pommit paukkuu, päät irtoilee ilman mitään näkyvää syytä ja tulevaisuus on muutenkin aivan pärseestä. Voivat sitten muutaman vuosikymmenen päästä miettiä siellä kaapunsa alla että:  miten meni, noin niin kuin omasta mielestä ne valinnat ? Vieläkö kylttyyrin rikastelu on jees ja niin kovin IHQ! Olisikohan se kanta-suomalainen mies-sika ollut SITTENKIN se parempi vaihtoehto ?

Jos eivät itse kerkeä tuota näkemään / kokemaan, ei huolta, sen hoitaa näiden tyttäret sitten aikanaan. Ja varmasti muistavat kiittää äitejään.

Juuri tämä. Tuosta asiasta ei hirveästi viitsi naisväki puhua. Tokkopa ymmärtävätkään syy-seuraus suhteita joita heidän valintansa lopulta aiheuttavat.

Vierailija
1826/6577 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntyylini ei ole lapsiystävällinen (jatkuva matkustelu töiden vuoksi), joten siinä syy miksen itse kanna kortta kekoon. Rahan tekeminen kiinnostaa enemmän kuin lasten tekeminen.

Mutta yleisesti luulen, että syy ei ole naisissa tai miehissä vaan synkässä tulevaisuudessa, poliittisessa ilmapiirissä ja yleisessä köyhyydessä.

Vierailija
1827/6577 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka itse olenkin lapseton mies, niin miesten ajattelumaailmaa sen verran tuntevana uskaltaisin arvella, että monissa tapauksissa, joissa mies lykkää lapsenhankintaa loputtomiin aina uusilla syillä, on perimmäisenä syynä se, ettei halua lasta todellisuudessa ollenkaan. Siis joko ei nykyisen naisensa kanssa tai sitten ei kenenkään naisen kanssa. Ei vain uskalla sanoa sitä naiselle ilmeisesti suhteen loppumisen pelossa ja sen pelossa, ettei löydä uutta naista. Paskaahan tuollainen käytös on, mutta osa miehistä on paskoja. Itsekään en todennäköisesti koskaan halua lapsia, mutta jos minulla olisi nainen, niin toisin tämän asian kyllä melko pian esille. Kyseessä on asia, josta en voi vain vaieta.

Suomalaiset naiset ei paneta. Piste

Vierailija
1828/6577 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka itse olenkin lapseton mies, niin miesten ajattelumaailmaa sen verran tuntevana uskaltaisin arvella, että monissa tapauksissa, joissa mies lykkää lapsenhankintaa loputtomiin aina uusilla syillä, on perimmäisenä syynä se, ettei halua lasta todellisuudessa ollenkaan. Siis joko ei nykyisen naisensa kanssa tai sitten ei kenenkään naisen kanssa. Ei vain uskalla sanoa sitä naiselle ilmeisesti suhteen loppumisen pelossa ja sen pelossa, ettei löydä uutta naista. Paskaahan tuollainen käytös on, mutta osa miehistä on paskoja. Itsekään en todennäköisesti koskaan halua lapsia, mutta jos minulla olisi nainen, niin toisin tämän asian kyllä melko pian esille. Kyseessä on asia, josta en voi vain vaieta.

Suomalaiset naiset ei paneta. Piste

Hommaa sitten jostain päin maailmaa painettava nainen, tuo Suomeen, pane ja tee lapsia. Siinä meni sinun tekosyy.

Vierailija
1829/6577 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niiden miesten lapsia saa edes imettää joten ei lapsia voi tehdä.

Vierailija
1830/6577 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama.

Kyllä ne keksivät jonkun älyvapaan tavan syyttää valkoista miestä siitäkin. Onhan se nyt jo joidenkin hullujen palstalaisten mielestä Persujen vika, että tänne tuli iso määrä päkölaisia (sekin kielletty sana?) 2015.

Kun heillä ei ole tarvetta loogiseen ajatteluun, eikä rehellisyyteen, niin voi keksiä ihan mitä vaan. 

Suuntaa katseesi kokoomukseen ja keskustaan, hehän sitä halpatyövoimaa halusivat.

Vierailija
1831/6577 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 31-vuotias työtön poliisi. Vaimolla ok työ, mutta ei ole varaa lapseen vielä, koska en ole saanut virkaa. Jotain pätkää silloin tällöin. Jos saisin valtiolta työpaikan, alkaisimme yrittää lasta vaikka heti. Molemmat sitä kuitenkin haluavat.

Vierailija
1832/6577 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla eilen Ylen uutisissa, Suomessa syntyy enemmän koiria kuin lapsia 👎

Kun hieman katselee ympärilleen huomaa tämä täysin hölmön kehityksen, noista ei oikein vanhuuden seuraa löydy, eikä etenkään veronmaksajaksi 🙈

Vierailija
1833/6577 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän niiden miesten lapsia saa edes imettää joten ei lapsia voi tehdä.

Totta. Ajatuskin, että vauvan imetysaikana ei vauvan kanssa saa poistua kotoa on ihan hirveä. Siinähän joutuu kivitetyksi jos lapselle tulee nälkä ja yleinen vessa on niin siivoton ettei sinne voi mennä. Vankilassakin on enemmän vapautta.

Vierailija
1834/6577 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama.

Jaa, onkohan sinullakaan tarvetta loogiseen ajatteluun ja rehellisyyteen? Vai väitätkö, että Suomen hal-li-tus ja edus-kunta koostuu 100% naisista. Ja että nämä päätökset päko-lai-sista on yksinomaan naisten päätöksiä. Yksikään mies ei koskaan ole ollut sitä mieltä, että pa-kö-laisia Suomeen? 

Miten minusta tuntuu, että muistan ihan muuta.  Mutta naisten vikahan se tietenkin on. Niin kuin kaikki muukin  näiden u-liu-li miesten mielestä.

Vierailija
1835/6577 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia on ihmisiä ja näin ollen myös monia elämänkokemuksia. Itselleni tämänhetkisessä (M39) elämässä parasta ovat juurikin ne lapset ja vaimo - oma perhe. Niiden kanssa matkustellaan, ihmetellään, koetaan ja välillä ihan vaan selvitäänkin. Rikkaita emme ole, mutta normaalituloisia. Välillä menee tiukasti, ja joistakin menoista joutuu nipistämään. Sen verran rakkaita ovat nuo ipanat (ja vaimo), etten keksi asiaa, joka saisi minut priorisoimaan yli ja ohi perheeni. Nuorempana matkustelu ja sosiaaliset tapahtumat olivat toki se tärkein juttu, opintojen ja muun elämäntäytteen ohella. Mielestäni vastaus tähän on se, että niin yksilöitä, tilanteita kuin aikojakin on erilaisia. Yhteiskunnallinen tilanne stressaa nähtävästi monia, globaaleista jutuista puhumattakaan. Uskon, että myös kansalaisuus vaikuttaa. Olen itse italialaistautainen suomalainen, jolle perhearvot ovat olleet alusta asti melko toisenlaiset kuin esimerkiksi monilla suomalaisilla kavereillani. Omassa perheessäni on myös totuttu vahvaan miehen malliin, joka käytännössä meinaa juuri sitä että mies tienaa vähän enemmän, ottaa kantaa perheen päätöksiin ja on aktiivisessa roolissa perheensä huolehtimisesta. Oma äitini oli kotona lapsia hoitamassa, ja oli osaansa erittäin tyytyväinen. Oma vaimoni oli hetken kotona, myöhemmin töissä. Käy minulle vallan mainiosti, naisen pitää saada myös päättää näistä asioista. Olen kuitenkin henk.koht. sitä mieltä, että toisissa kulttuureissa miehet pelkäävät vähemmän vastuuta. Ja näin pelkäävät myös naiset vähemmän.

Vierailija
1836/6577 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisi olla eilen Ylen uutisissa, Suomessa syntyy enemmän koiria kuin lapsia 👎

Kun hieman katselee ympärilleen huomaa tämä täysin hölmön kehityksen, noista ei oikein vanhuuden seuraa löydy, eikä etenkään veronmaksajaksi 🙈

Hyvä. Vähemmän sosiaaliturvan ja työttömyyskorvauksen nostajia.

Hallituksen työllisyystavoite on 75% Siis joka neljäs on pummi.

Vierailija
1837/6577 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai opiskelija, työkyvytön, työtön, temppukoulutuksessa.

Loisia lienee se 30-40000 kuten aina ennenkin eli joka ikäluokasta noin 1000 eli about 2%

Vierailija
1838/6577 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan saanut naista johon olen ihastunut, ja tästä syystä luonnollisestikaan ei lapsia ole siunaantunut...

Olen yrittänyt kyllä "väkisinkin" seurustella tunteita herättämättömien naisten kanssa, mutta tuntuu niin väärältä ja ahdistavalta, ettei noistakaan mitään tule.

M33

Vierailija
1839/6577 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että maapalloa jo  uhkaa  ylikansoittuminen. Maapallolla eivät riitä luonnovarat loputtomiin. Ja nämä lehti artikkelit? Eikö se ole vain pelkoa yrityksille, ettei löydy enää työntekijöitä? Siis vain taloushyöty mielessä, ei muuta. Jos haluaa oikeasti lapsen, niin kodittomia lapsia on maailmalla pilvin pimein. Voisiko harkita adoptiota? En halua syyllistää näitä lapsen toivojia, mutta suuremmassa mittakaavassa ajatellen koko maapallon hyvinvointia, niin mielestäni lapsiluvun vähentyminen on hyvä asia. Ehkä luonto voi sen jälkeen paremmin, jatkuva rakentaminen loppuu ja luonnon tuhoaminen. Tältä maapallolta on katoamassa lintuja, eläimiä, puita ym.ym. Me ihmiset valitettavasti tuhoamme koko ajan luontoa, myös minä mukaan lukien. 

Vierailija
1840/6577 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 10v yhdessä avovaimoni kanssa, joka halusi lapsia. Kun erottiin (yksi syy oli lapsien hankkimattomuus), tapasin nykyisen vaimoni. Jostain syystä tunsin häntä kohtaan jotain erilaista, ja halusin omia lapsia.

Voi se syntyvyyden lasku voi johtua myös miehistä