Suomen alhainen syntyvyys - miesnäkökulmaa kaivataan!
Tuntuu, että nyt kun mediassa puhutaan paljon alhaisesta syntyvyydestä ja pelotellaan sillä, niin naisia syyllistetään joka paikassa ihan kohtuuttomasti. Artikkeleista jää helposti kuva, etteivät koulutetut naiset kaipaa elämäänsä lapsia ja lykkäävät niiden hankintaa kunnes on monen kohdalla jo myöhäistä.
Musta kuitenkin tuntuu, että monissa parisuhteissa mies on se, joka sitä lapsenhankintaa haluaa lykätä. Ainakin omalla kohdalla ja monien kavereidenkin kanssa on näin: katsotaan vähän myöhemmin, ei vielä, työ täytyy olla ensin pisteessä X, pitää olla X määrä rahaa, tai auto, tai talo...tuntuu, että noita syitä olla hankkimatta lapsia löytyy loputtomiin! Haluisinkin siis kuulla, mistä se lapsettomuus parisuhteessa olevien miesten kohdalla johtuu? Halutaanko että kaikki olisi ns. valmista ennen vauvaa, ollaanko suhteessa väärään ihmiseen, onko omat harrastukset ja kaverit vielä tärkeämpiä, pelottaako oman elämän menetys, oma isyys tai onko huonoja lapsuusmuistoja? Painaako taloudelliset vai tunnesyyt enemmän? Eikö vaan haluta lapsia muttei kehdata sitä vauvakuumeilevalle kumppanille sanoa? Keskustelua, kiitos!
Kommentit (6451)
Vierailija kirjoitti:
En halua joutua naisen kusettamaksi. Moni tuttu nainen on lapsen saatuaan eronnut 2-3 v jälkeen. Siinä jää sitten joko yh isäksi tai ainakin maksaa ruokkoja sen jäljellä olevat n. 15 vuotta. Ei kiitos, vaikka ei sinänsä muuten lapsia vastaan mitään olekaan. Seurustelen parhaillaankin hyvännäköisen naisen kanssa, mukavaa on.
Hommatkaa vaan ne lapsenne jonkun muun kanssa. Minä en niitä maksa.
Sori, mutta aika *itun ihme kirjoitus. Kevyttä misogyniaa ilmassa. Olet siis vähän niinkuin valmiiksi kyyninen? Sulle ei ole koskaan tapahtunut mitään ikävää naisten kanssa, mutta silti olet kyyninen? Luulisi, että aikuinen mies osaa erottaa oman naisensa kaverin naisesta ja oman suhteensa kaverin suhteesta. En ymmärrä logiikkaasi ollenkaan...
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 26M jätin naiseni 2v sitten kun ei halunnut vielä lapsia vaikka olemme molemmat korkeakoulutettuja joilta löytyy vakkariduuni löytyy jo. Nyt on uusi nainen kuvioissa ja alle 1v poika. Exälläni ei ole löytänyt vielä ketään minun jälkeen(kovat kriteerit). Kyllä suomessa on paljon miehiä jotka haluaa isäksi alle 30v, mahdollisuudet on olematonta jos ei ole naista.
Eli teit lapsen käytännössä tuntemattoman naisen kanssa ja pystyt napsimaan itsellesi naisia tuosta vaan. Olet siis psykopaatti. Sait juuri 40/40 pistettä Haren psykopatianarviointityökalusta. Onnea vaimollesi ja lapsellesi elämään!
Vierailija kirjoitti:
En halua joutua naisen kusettamaksi. Moni tuttu nainen on lapsen saatuaan eronnut 2-3 v jälkeen. Siinä jää sitten joko yh isäksi tai ainakin maksaa ruokkoja sen jäljellä olevat n. 15 vuotta. Ei kiitos, vaikka ei sinänsä muuten lapsia vastaan mitään olekaan. Seurustelen parhaillaankin hyvännäköisen naisen kanssa, mukavaa on.
Ja eron jälkeen ei lapsi olekaan enää sinun lapsesi? Vai onko niin, että isä ei maksa parisuhteessakaan mitään lapsen kuluja, kun kulut ilmestyvät vasta eron jälkeen?
Siitä ollaan samaa mieltä, ettei tämmöisen miehen pidä lisääntyä.
Robert Ressler kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 26M jätin naiseni 2v sitten kun ei halunnut vielä lapsia vaikka olemme molemmat korkeakoulutettuja joilta löytyy vakkariduuni löytyy jo. Nyt on uusi nainen kuvioissa ja alle 1v poika. Exälläni ei ole löytänyt vielä ketään minun jälkeen(kovat kriteerit). Kyllä suomessa on paljon miehiä jotka haluaa isäksi alle 30v, mahdollisuudet on olematonta jos ei ole naista.
Eli teit lapsen käytännössä tuntemattoman naisen kanssa ja pystyt napsimaan itsellesi naisia tuosta vaan. Olet siis psykopaatti. Sait juuri 40/40 pistettä Haren psykopatianarviointityökalusta. Onnea vaimollesi ja lapsellesi elämään!
En tehny tuntemattoman kanssa olen nykyisin kihloissa lapseni äidin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsenne?
Olisi kannattanut kuunnella biologian tunnilla niin tietäisit että lapsi on aina puoleksi isän ja äidin ja molemmille kuuluu yhtäläinen velvollisuus elättää ja kasvattaa lapsi. Edes vahinko ei niitå asioita muuta.
Kannattaa steriloida itsensä. Ai niin mutta mitä ehkäisyasiat miehelle kuuluisi vai miten se menikään..
Vierailija kirjoitti:
Eikö ketään nuorukaista kiinnosta nähdä, millainen poika tai tytär hänelle ja sille hottis-tyttöystävälle tulisi?
...Entä olisiko kivaa opettaa fudista omalle pojalle? Lukea Aku Ankkoja ja leikkiä Star Wars -legoilla? Ihan kuin itsekin lapsena. Omalle pojalle voisi opettaa kaikenlaista fiksua. Se olisi hyvä jätkä.
Omasta tyttärestä voisi tulla nätti nappisilmä, joka vie isin sydämen halimalla pikku kätösillään.
Tässä fakta: ei ne muiden lapset koskaan ketään oikeasti kiinnosta. Muiden lapset eivät ole sama juttu kuin omat. Omista voi kasvattamalla tehdä hyväkäytöksisiä, asiallisia ja fiksuja. Omasta lapsesta ei tule räkänaamaista, liekkipaitaista riehujaa, jos ei sitä anna tulla. Leikkaa hiukset, pesee naaman ja pukee tyylikkäämmin. Opettaa käyttäytymään.
Toki ei kenenkään ole pakko ryhtyä perhettä pykäämään, edelleen. Minusta on täysin oikein, että sitä miettii kunnolla.
Ei ole kyllä ollut ikinä minkäänlaista ajatusta siihen, millaisia lapsia - poikia tai tyttöjä - olisi kenenkin kanssa voinut saada. Täydellisen tuntematon konsepti.
Ei kiinnostanut edes omien lasten kanssa, kumpaa sukupuolta oli kulloinkin tulossa. Vaimo halusi tietää, joten selvisihän se itsellekin, kun ultrissa olin mukana. Minulle se oli täysin yhdentekevää.
Olen tyttäreni kanssa lukenut akkareita sekä leikkinyt Legoilla ja Star Warseilla. Tytär halusi välttämättä olla Darth Vader, minun piti olla Leia. Olen siis mies. Imperial Marchista tyttö pitää vielä 10-vuotiaanakin. Mutta en minä etukäteen ole miettinyt millainen hänestä tulee, tai mitä aion tehdä hänen kanssaan. Tilanteen mukaan.
Minun näkemykseni lapsettomuuteen on yleisesti ottaen, että miehet eivät halua lapsia taloudellisten tilanteidien vuoksi. Nykyään sekä äiti, että isä joutuvat käymään töissä elättääkseen perheen ja vielä sen lisäksi pitää hoitaa koti ja lapset. Siinä on aivan liikaa tekemistä työssäkäyville ihmisille. Ennen äiti jäi kotiin huolehtimaan lapsista ja kodista ja mies kantoi oikeasti riittävästi rahaa kotiin ja jopa enemmän kuin riittävästi. Palkat vain eivät nykyään ole suhteessa elinkustannuksiin niin korkeat mitä ne olivat joskus ja siksi monesti myös äiti joutuu työskentelemään. Siinä stressihelvetissä ei varmasti ole kenelläkään kivaa ja en ihmettele miksi eroja sattuu niin paljon lasten saannin jälkeen. Kumppani jää väkisin vähemmälle huomiolle, jos lapsi on lainkaan minkään suhteen vaativa. Miehillä yleisesti ottaen myös ei ole tätä nk. biologista kelloa joka huutaisi näitä lapsia kehtoon. On joillain, mutta uskaltaisin väittää, että suurimmalla osalla ei ole.
Minä en halua lapsia ihan vain siksi, etten pidä niistä. Pidän lisäksi vapauttani ja parisuhdettani paljon suuremmassa arvossa, kuin työntekoa ja lapsia. Työtä teen sen verran, että olen elintasooni tyytyväinen, mikä ei vaadi kamalan suurta vaivaa. Teen lyhyitä päiviä ja välillä on pitkiä taukoja töistä, eikä tunnu lainkaan pahalta, kun osaa säästää. Lapsia en todellakaan halua tähän rentoon elämääni asioita monimutkaistamaan ja luojan kiitos miehet eivät voi raskautua vahingossa (risti seinään). Koira meillä on, mutta se ei olekaan lapsi. Tuo pörröinen otus tuo meidän suhteeseemme paljon iloa, eikä se vaadi loppujen lopuksi juuri mitään jos lapseen vertaa. Ei tarvitse olla kokoajan huomioimassa ja käskyttämässä. Lenkkeillä täytyy, mutta se tehdäänkin sitten lähes aina kolmestaan ja sekään ei ole kamalaa, vaan nimenomaan mukavaa. Vauvakuumeilevia en ole koskaan kyennyt ymmärtämään, mutta en kyllä tuomitsekaan. What ever runs your engine.
Muita syitä lapsettomuudelle miesten osalta varmaankin ovat pitkäaikaisen parisuhteen puuttuminen. Miehet haluavat luotettavan naisen, jonka ovat tunteneet tarpeeksi pitkään ja joita kohtaan rakkauden perustuksia on voitu valaa monta vuotta. Naisille tuntuu taas riittävän lastenhankinnan perusteeksi ne söpöt pikkuisen jalat ja kädet ja sitten vain yrittämään. Sitten yhtäkkiä erotaankin, kun ei se kumppani ollutkaan sellainen, kuin kuviteltiin vielä rakastumisvaiheen pölyissä lapsai hankkiessa. Samoin miehen on vaikea kestää seksinpuutetta ja hellyyden puutetta lapsiarjessa, kun se rakkaus ei ole kuin vasta esiasteella, eli sitä rakkautta ei välttämättä edes ole, vaan ollaan vain niin ihastuneita.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tehnyt lapseni ja nyt nautin elämästä. Nainen halusi lapsia ja minä olin asian kanssa aika neutraali. Nyt olen yh ja lapset ovat elämäni sisältö ja nainen tavoittelee unelmiaan, missä tavoitteleekin. Miten se lapsen saaminen muuttaakin naista niin paljon. Ensin pyritään olemaan maailman paras äiti ja hurahdetaan kaikenmaailman terveys, sisustus, elämäntapavillityksiin. Sitten mies pellolle, koska on miehen syy että ei ole onnellinen. Ja kun miestä ei ole, niin arki on liian raskasta. Tässä vaiheessa hain lähihuoltajuutta ja pikkuhiljaa olinkin täyspäinen huoltaja, koska naisen piti etsiä itseään.
Kuulostat isältäni, jonka äitini jätti muutama vuosi taaksepäin pikkusisareni kanssa. Oli vuoroviikoin asumista, joka kääntyi sitten joka toinen viikonloppu asumiseksi äidin luona. Äiti uhriutuu joka asiasta ja etenkin siitä, ettei "saa" tavata sisarustani useammin. Todellisuudessa joka vierailu menee lähestulkoon siihen, että joku ulkopuolinen vahtii sisarustani, kun äiti juoksee alati vaihtuvien kihlattujensa kanssa milloin missäkin ja sisarukseni ei pidä jostain kumman syystä pitkästä matustamisesta senkään vuoksi, että siellä ollaan niin vähän aikaa ja sekin aika läjinnä jonkun tuntemattoman kanssa tai yksin. Äidilleni tuli selkeästi jokin ihme keski-iän kriisi ja haukkuu isääni kaikesta ja syyttää häntä menetetyistä vuosista, vaikka aivan hyvä suhde ainakin lasten silmiin heillä oli ja toiseksi on se aikuisella naisellakin toinen puoli suhteen vastuusta. Olisi eronnut aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pähkinänkuoressa.
Kun isäni oli nuori tavallinen mies, hänelle oli tarjolla 19v hoikka ja kiva naapurin tyttö joka halusi olla uskollinen ja kunnioittaa miestään, joka rakasti ja kunnioitti vastavuoroisesti häntä. Vanhemmillani oli aikaa seurustella kauan ennen lasten hankkimista.
Kun minä olin 29v nuorehko tavallinen mies, minulle oli tarjolla ylipainoinen ja seksuaaliseen valtaan tottunut nainen, jonka mielestä velvollisuuteni miehenä ei ollut kunnioitettavaa vaan sellaista mistä ei kiitellä koska muuten on luuseri ellei siihen pysty. Ja lapsia olisi tehtävä justnytheti, ei kuherruskuukausi voi kauaa jatkua.
Kiitos feministeille jotka ovat kunniakkaasti opettaneet naisille että ennen oli epäreilua, tarjotkaa vähemmän ja vaatikaa enemmän. Näyttäisi siltä etteivät miehet enää niele ko. marxistista paskaa.Isäsi ja äitisi ovat siis asuneet koko elämänsä samalla paikkakunnalla, eikä niin? Sinun lapsuuden naapurintyttö on taas lähtenyt muualle opintojen perään. Mikset lähtenyt hänen mukaansa vaan jäit kotipaikkakunnalle?
Oletko koskaan ajatellut, ketkä nämä feministit ovat kasvattaneet? Aivan oikein, tyttöjen äidit. Ne samat naiset, jotka joutuivat luopumaan unelmistaan ja jotka ovat kyllästyneet passamaan vuosi vuodelta laiskistuvaa miestään. He haluavat tyttärilleen parempaa ja rohkaisevat heitä toteuttamaan unelmiaan.
Oma äitisikin, joka pitää sinua kultapoikanaan ja on passannut sinut piloille, on kasvattanut sisaresi ihan eri tavalla. Äidillesi on kauhistus, jos tytär joutuu elämään samanlaista elämää kuin hän, mutta sinulle hän haluaa vaimoksi samanlaisen naisen kuin itsekin on. Tuo on noita elämän pikku kummallisuuksia.
Täyttä tuubaa alusta loppuun.
Tässä on vastaus siihen miksi syntyvyys laskee. Ja ehkä siihenkin miksi tutkimusten mukaan naisten onnellisuus laskee myös, ja mt-lääkkeiden popsiminen yleistyy. Naisilla tuputetaan paskaa jonka mukaan ennen oli huonosti, patriarkaatti alisti, ja onnellisuuden avain on turboahdettu kokemuksien hankkiminen, matkustelu tuhanteen paikkaan ja seksisuhteet.
Ihan tasa-arvoista se oli minunkin vanhempieni aikana. Opiskellessa tapasivat ja yhdessä päättivät minne muuttivat. Olivat onnellisia yhdessä silloin ja ovat sitä yhä.
Ero oli siinä ettei yksikään läski feministi ollut paasaamassa äitille kuinka älä sisko nyt anna nuoruuttasi millekään betamiehelle vaan matkustele ja paneskele ympäriinsä minkä ehdit kun vielä voit.
Ei ole mitään tuubaa vaan asiaa alusta loppuun. Se, mitä miehet eivät ymmärrä, on se juttu, mitä nuorena itselle eläminen tarkoittaa. Se on sitä että voi tehdä sitä mikä kiinnostaa, vaihtaa paikkakuntaa tai maanosaa, opiskella ja tehdä töitä, harrastaa ja tosiaan tehdä omia juttuja. Näköjään miehet kuvittelevat, että se tarkoittaa vain hillitöntä paneskelua kenen kanssa tahansa. Kun teidän päähän ei mahdu muuta kuin seksi, ette osaa kuvitella, että naisille se teidän lihanpala ei ole ollenkaan niin tärkeä mitä teille. Te ette osaa ajatella yhtään mitään ilman seksiviittauksia. Me perusnaiset saamme palvella lapsia ja miehiä vuosikymmeniä, joten on ihan kohtuullista, että elämässä on muutama vuosi jolloin ei tarvitse ottaa huomioon ketään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluisinkin siis kuulla, mistä se lapsettomuus parisuhteessa olevien miesten kohdalla johtuu?
Kyse on lähinnä siitä, että naiset valikoivat suhteisiin miehiä, jotka ovat naista itseään selkeästi suositumpia. 2/5 nainen väkisin flirttaa itselleen jonkun 4/5 miehen. Alkaa suhde, jossa 2/5 nainen on niin tosissaan kuin voi tosissaan olla, mutta samaa aikaan 4/5 lähinnä paremman puutteessa paneskelee sitä naista ja etsii jatkuvasti parempaa naista. Välillä paneekin uutta naista, mut ei välttämättä jaksa tyttöystävälle/ vaimolle siitä kertoa.
Luuletteko että tuollainen mies, joka kaipaa tasokkaampaa naista vaimokseen, haluaa mitään lapsia tehdä siinä väliaikaissuhteessaan?
T. 2/5 mies joka haluaisi perheen jonkun mukavan naisen kanssa
Elämä on paljon helpompaa, kun ajattelee ihmisä kokonaisina yksilöinä eikä murto-osina.
Moni on saanut omalta isältään huonon mallin vanhemmuuteen, joten vanhemmaksi tuleminen voi jo ajatuksena herättää pelkoa. Kun ei ole saanut kokea olevansa oman isänsä rakastama ja huomioima, niin ei ole mitään hyvää siirrettävänä eteenpäin omille lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kolmikymppinen mies enkä halua lapsia. Syy on ihan yksinkertaisesti se, etteivät lapset parantaisi elämääni millään lailla. Haluan elää helppoa, mukavaa ja antoisaa elämää itseäni kiinnostavien asioiden parissa, ja sellaista elämäntapaa lapsi vain hankaloittaisi.
Jouduin yhden pitkän parisuhteen päättämään tämän takia. Nyt minulla on kymmenen vuotta nuorempi partneri, joka jakaa näkemykseni. Nuoremmissa naisissa on paljon enemmän sellaisia, joille on elämässä muutakin tavoiteltavaa kuin lapsiperhearki.
No nuorempaan ei olisi kannattanut vaihtaa, voi sinunkin naisellesi vielä tulla vauvakuume. Taidat tosin itsekin olla nuori, siinä 40-50 vuoden välissä voivat arvot olla toiset, Netflix, pelaaminen, dokaaminen ja matkustelu eivät välttämättä riitä elämänsisällöksi, etenkin, jos on kylän vanhin heiluja, ja kaverit tukevasti vakiintuneet ja lisääntyneet. Viisikymppisen miehen pikkulapsiarki on karua katseltavaa. Lapsiarki on raskasta ekat vuodet, koululaiset ovat jo hauskoja pikkukavereita.
Ottaako todella noin koville, että kaikki eivät halua astua samaan paska kasaan kuin sinä? 😂 Näitä kommentteja kun lukee, uskoo helposti tutkimuksia, joiden mukaan älykkyys on kääntäen verrannollinen lapsilukuun.
Itse olin päälle parukymppiseksi vakaasti sitä mieltä, että en ikinä halua lapsia. Niin vain mieli muuttui muutaman vuoden kuluessa. Toivottavasti tyttöystävällesi ei käy samoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin monet suomalaiset naiset on saamattomia ja tosi junttimaisia. Oma vaimo löytyi Puolasta ja ero on kuin yöllä ja päivällä.
Voi äkkiä olettaa että, ko. nainen näyttää naiselta, pukeutuu kuin nainen ja myös käyttäytyy kuin nainen ? Joten ei mitenkään yllättävää että, EI femakkoisuuden pilaama nainen kiinnostaa ja houkuttelee.
Olet onnenpekka, toista se on meille useimmille jotka yrittää sitä kotimaista tryffeliä löytää, mutta turhaa tuntuu työ olevan........
Mene ihmeessä hakemaan Puolasta niin saadaan syntyvyys nousuun! Hän hoitaa ja palvelee ja jakaa auliisti pimpuraa352 aina.
Kari ja Adelajda
Mutta eihän tuohon yhtälöön syntyvyys sovi.
Ihan sama mikä naisen kotimaa on niin ensimmäisen lapsen synnyttyä naisen kaikki aika ja energia menee lapseen. Tämä koska mies ei älyä hoitaa osaansa.
Sitten naisen aika menee työhön ja lapseen. El siinä miestå palvella ja paneskella kun ei ehdi eikä jaksa ja se osottattui paskaksi.Puolattaret ovat ihmenaisia, kokeile niin tiedät ;)
Jätetäänkö sielläkin lapset isoäitien hoitoon kuten yleensä itäblokin maissa? Onhan se näppärää, saa kaksi naista yhden hinnalla. Vaimon, joka palvelee miestä ja anopin, joka hoitaa lapset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin monet suomalaiset naiset on saamattomia ja tosi junttimaisia. Oma vaimo löytyi Puolasta ja ero on kuin yöllä ja päivällä.
Voi äkkiä olettaa että, ko. nainen näyttää naiselta, pukeutuu kuin nainen ja myös käyttäytyy kuin nainen ? Joten ei mitenkään yllättävää että, EI femakkoisuuden pilaama nainen kiinnostaa ja houkuttelee.
Olet onnenpekka, toista se on meille useimmille jotka yrittää sitä kotimaista tryffeliä löytää, mutta turhaa tuntuu työ olevan........
Mene ihmeessä hakemaan Puolasta niin saadaan syntyvyys nousuun! Hän hoitaa ja palvelee ja jakaa auliisti pimpuraa352 aina.
Kari ja Adelajda
Mutta eihän tuohon yhtälöön syntyvyys sovi.
Ihan sama mikä naisen kotimaa on niin ensimmäisen lapsen synnyttyä naisen kaikki aika ja energia menee lapseen. Tämä koska mies ei älyä hoitaa osaansa.
Sitten naisen aika menee työhön ja lapseen. El siinä miestå palvella ja paneskella kun ei ehdi eikä jaksa ja se osottattui paskaksi.Puolattaret ovat ihmenaisia, kokeile niin tiedät ;)
Jätetäänkö sielläkin lapset isoäitien hoitoon kuten yleensä itäblokin maissa? Onhan se näppärää, saa kaksi naista yhden hinnalla. Vaimon, joka palvelee miestä ja anopin, joka hoitaa lapset.
Paitsi että sitten pitänee muuttaa sinne Puolaan...
Robert Ressler kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vika on tuossa katkeroituneessa luonteessasi ja oletuksissasi siitä mitä naiset ajattelevat.
Viestistäsi päätellen tuo katkeruus on sinun vikasi, ei minun. Mä en ole niinkään katkera, vaan kerroin tosiasioita. Sinä olet katkera, etkä hyväksy totuutta, koska katkeruudessasi näet, että kaikki vika on miehissä.
Parasta tässä oli, että mielestäsi siis raiskaajat ovat kunnon miehiä. Eräs exäni jätti minut seksuaalirikollisen takia. Onnea ja menestystä naiset!
Päivään parhaat hallusinaatiot sinulla :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pähkinänkuoressa.
Kun isäni oli nuori tavallinen mies, hänelle oli tarjolla 19v hoikka ja kiva naapurin tyttö joka halusi olla uskollinen ja kunnioittaa miestään, joka rakasti ja kunnioitti vastavuoroisesti häntä. Vanhemmillani oli aikaa seurustella kauan ennen lasten hankkimista.
Kun minä olin 29v nuorehko tavallinen mies, minulle oli tarjolla ylipainoinen ja seksuaaliseen valtaan tottunut nainen, jonka mielestä velvollisuuteni miehenä ei ollut kunnioitettavaa vaan sellaista mistä ei kiitellä koska muuten on luuseri ellei siihen pysty. Ja lapsia olisi tehtävä justnytheti, ei kuherruskuukausi voi kauaa jatkua.
Kiitos feministeille jotka ovat kunniakkaasti opettaneet naisille että ennen oli epäreilua, tarjotkaa vähemmän ja vaatikaa enemmän. Näyttäisi siltä etteivät miehet enää niele ko. marxistista paskaa.Isäsi ja äitisi ovat siis asuneet koko elämänsä samalla paikkakunnalla, eikä niin? Sinun lapsuuden naapurintyttö on taas lähtenyt muualle opintojen perään. Mikset lähtenyt hänen mukaansa vaan jäit kotipaikkakunnalle?
Oletko koskaan ajatellut, ketkä nämä feministit ovat kasvattaneet? Aivan oikein, tyttöjen äidit. Ne samat naiset, jotka joutuivat luopumaan unelmistaan ja jotka ovat kyllästyneet passamaan vuosi vuodelta laiskistuvaa miestään. He haluavat tyttärilleen parempaa ja rohkaisevat heitä toteuttamaan unelmiaan.
Oma äitisikin, joka pitää sinua kultapoikanaan ja on passannut sinut piloille, on kasvattanut sisaresi ihan eri tavalla. Äidillesi on kauhistus, jos tytär joutuu elämään samanlaista elämää kuin hän, mutta sinulle hän haluaa vaimoksi samanlaisen naisen kuin itsekin on. Tuo on noita elämän pikku kummallisuuksia.
Täyttä tuubaa alusta loppuun.
Tässä on vastaus siihen miksi syntyvyys laskee. Ja ehkä siihenkin miksi tutkimusten mukaan naisten onnellisuus laskee myös, ja mt-lääkkeiden popsiminen yleistyy. Naisilla tuputetaan paskaa jonka mukaan ennen oli huonosti, patriarkaatti alisti, ja onnellisuuden avain on turboahdettu kokemuksien hankkiminen, matkustelu tuhanteen paikkaan ja seksisuhteet.
Ihan tasa-arvoista se oli minunkin vanhempieni aikana. Opiskellessa tapasivat ja yhdessä päättivät minne muuttivat. Olivat onnellisia yhdessä silloin ja ovat sitä yhä.
Ero oli siinä ettei yksikään läski feministi ollut paasaamassa äitille kuinka älä sisko nyt anna nuoruuttasi millekään betamiehelle vaan matkustele ja paneskele ympäriinsä minkä ehdit kun vielä voit.Ei ole mitään tuubaa vaan asiaa alusta loppuun. Se, mitä miehet eivät ymmärrä, on se juttu, mitä nuorena itselle eläminen tarkoittaa. Se on sitä että voi tehdä sitä mikä kiinnostaa, vaihtaa paikkakuntaa tai maanosaa, opiskella ja tehdä töitä, harrastaa ja tosiaan tehdä omia juttuja. Näköjään miehet kuvittelevat, että se tarkoittaa vain hillitöntä paneskelua kenen kanssa tahansa. Kun teidän päähän ei mahdu muuta kuin seksi, ette osaa kuvitella, että naisille se teidän lihanpala ei ole ollenkaan niin tärkeä mitä teille. Te ette osaa ajatella yhtään mitään ilman seksiviittauksia. Me perusnaiset saamme palvella lapsia ja miehiä vuosikymmeniä, joten on ihan kohtuullista, että elämässä on muutama vuosi jolloin ei tarvitse ottaa huomioon ketään muuta.
Niinpä, ei ymmärretä mitä on normaali nuoruus ilman mitään perheleikkejä liian aikaisin, kun ovat sitä porukkaa, jolta ei ilman naista onnistu niin yhtään mikään. Ei pysty opiskelemaan, ei olemaan sosiaalinen, ei löytämään mitään sisältöä elämään, ellei elämässä ole naista joka sanoo, että nyt menet kauppaan ja muistuta, että käythän vessassa ensin, ettei tule pisu housuun.
Lasten teko kun vielä itsekin on lapsi on hyvin huono idea, keskimääräinen parikymppinen on nykyään itsekin vielä lapsi, eikä pysty hyvään vanhemmuuteen. Nuoruus on oikea aika kokea vapautta, nähdä maailmaa ja selvittää itselle, mitä elämältä edes haluaa, onko se edes perhe. Eikä siinä ole mitään väärää, paitsi näiden mieslasten mielestä, jotka eivät pysty itsenäiseen elämään.
Uutinen mieslapselle: ellet ilman naista pysty elämään mitään mielekästä elämää, et ole kyllin aikuinen kenenkään vanhemmaksi.
Ja toinen uutinen: äiti ei pysty kiristämään lapsilla, jos isäkin on hoitanut tasapuolisesti niitä lapsia ja luonut niihin hyvän suhteen. Jos äiti on hoitanut lapsen yksin myös asuessaan yhdessä lapsen isän kanssa, silloin jää miehelle erossa luu käteen, mutta se on miehen omien valintojen lopputulos. Viettämään vaan niitä vanhempainvapaita ja hoitamaan omaa lastaan, niin eronkaan sattuessa ei menetä lapsiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen eronneena keski-ikäisenä miehenä varoittanut kaikki nuoria miehiä lisääntymisestä. Miehen asema erotilanteessa on todella paska. Itse olen nyt 3,5 vuotta ollut jatkuvassa löysässä hirressä taloudellisten vaatimusten ja lasten näkemisen suhteen. En todellakaan voi suositella kenellekään tällaisen riskin ottamista.
Näitä rahastusjuttuja aina ihmettelen, Suomessa elatusriidat voi viedä oikeuteen, joka takuulla ratkaisee asian tasapuolisesti, puhtaasti tulojen, menojen ja lapsen elatustarpeen mukaan.
Olen ollut lapsen äidin sopimishaluttomuuden (ei siis halunnut sopia mitään kirjallisesti tapaamisista, vaan olisi halunnut pitää kaikki mahdolliset tapaamiset omissa käsissään) takia Follo-sovittelussa, jossa oli myös sossutäti paikalla. Sossutäti oli kuin yleinen syyttäjä ja rupesi komppaamaan äidin asianajajaa. No ei sopimukseen ei sovittelussa päästy, vaan asia eteni oikeuden istuntoon, jossa puheenjohtaja tavallaan sitten sovitteli tilanteen sopmukseen, jossa sain tapaamisoikeudet jota kuinkin järkeväksi. Äidin sopimishaluttomuuden takia orin esille myös suuret elarit, jotka myös pienenivät, mutta ovat edelleen suuret tuloihin nähden. Elarit eivät olleet se pointti, mutta samallahan sekin meni.
Äidin täydellisen sopimishaluttomuuden takia asiaan paloi yhteensä ehkä 15.000€ ja paljon henkistä energiaa. Eikö tuo olisi ollut loogisempaa käyttää lapsen elatukseen? Nyt lapsen äiti taas pyyteli osallistumaan perusvaatehankintoihin. Olen ollut aika nihkeä noihin rahapyyntöihin tuon oikeusprosessin jälkeen. Tinkiköön nainen nyt omista menoistaan, vaate, kenkä ym. Tuolla 15.000 eurolla lasta olisi elatettu viisi vuotta.
Säästän mieluummin itse rahaa lastani varten siten, että se on minun hallinassani ja minun vallassani. Olen viime aikoina maksanut kaikenlaisia lapsen koulutukseen ja harrastukseen liittyviä kuluja, jotka ovat olleet minun mielestä jårkeviä lapsen kehittymisen kannalta. Nyt toki maksan ylimääräistä, jotka oli jo oikeudessa leivottu siihen suureen elariin. Eli maksan harratusta elarin kautta ja erikseen eli kahteen kertaan, mutta tämä on oma päätös aina tapauskohtaisesti. Naiset haluaisivat, että miehet ja valtio elättävät lapset, että omat tulot voisi käyttää itseensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen eronneena keski-ikäisenä miehenä varoittanut kaikki nuoria miehiä lisääntymisestä. Miehen asema erotilanteessa on todella paska. Itse olen nyt 3,5 vuotta ollut jatkuvassa löysässä hirressä taloudellisten vaatimusten ja lasten näkemisen suhteen. En todellakaan voi suositella kenellekään tällaisen riskin ottamista.
Näitä rahastusjuttuja aina ihmettelen, Suomessa elatusriidat voi viedä oikeuteen, joka takuulla ratkaisee asian tasapuolisesti, puhtaasti tulojen, menojen ja lapsen elatustarpeen mukaan.
Olen ollut lapsen äidin sopimishaluttomuuden (ei siis halunnut sopia mitään kirjallisesti tapaamisista, vaan olisi halunnut pitää kaikki mahdolliset tapaamiset omissa käsissään) takia Follo-sovittelussa, jossa oli myös sossutäti paikalla. Sossutäti oli kuin yleinen syyttäjä ja rupesi komppaamaan äidin asianajajaa. No ei sopimukseen ei sovittelussa päästy, vaan asia eteni oikeuden istuntoon, jossa puheenjohtaja tavallaan sitten sovitteli tilanteen sopmukseen, jossa sain tapaamisoikeudet jota kuinkin järkeväksi. Äidin sopimishaluttomuuden takia orin esille myös suuret elarit, jotka myös pienenivät, mutta ovat edelleen suuret tuloihin nähden. Elarit eivät olleet se pointti, mutta samallahan sekin meni.
Äidin täydellisen sopimishaluttomuuden takia asiaan paloi yhteensä ehkä 15.000€ ja paljon henkistä energiaa. Eikö tuo olisi ollut loogisempaa käyttää lapsen elatukseen? Nyt lapsen äiti taas pyyteli osallistumaan perusvaatehankintoihin. Olen ollut aika nihkeä noihin rahapyyntöihin tuon oikeusprosessin jälkeen. Tinkiköön nainen nyt omista menoistaan, vaate, kenkä ym. Tuolla 15.000 eurolla lasta olisi elatettu viisi vuotta.
Säästän mieluummin itse rahaa lastani varten siten, että se on minun hallinassani ja minun vallassani. Olen viime aikoina maksanut kaikenlaisia lapsen koulutukseen ja harrastukseen liittyviä kuluja, jotka ovat olleet minun mielestä jårkeviä lapsen kehittymisen kannalta. Nyt toki maksan ylimääräistä, jotka oli jo oikeudessa leivottu siihen suureen elariin. Eli maksan harratusta elarin kautta ja erikseen eli kahteen kertaan, mutta tämä on oma päätös aina tapauskohtaisesti. Naiset haluaisivat, että miehet ja valtio elättävät lapset, että omat tulot voisi käyttää itseensä.
Mä veikkaan, että jokaista tuonkaltaisa casea kohtaan on ainakin yksi exäni kaltainen. Tarttui pulloon ja hankkiutui tulottomana velkajärjestelyyn. Kaikki omaisuus on uuden vaimon nimissä. 14 vuoden aikana hän maksoi elareita alle 2 vuotta, onneksi sentään oli käytettävissä valtion kuukausittaiset 155 euroa. Mulla ei exän harmiksi ole silti ollut hätää, toinen mies on tehnyt sen, mihin biologinen isä ei pystynytkään ja kasvatti lapsen kanssani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todelliset syyt ovat liian arkoja tälle foorumille tai yleiseen keskusteluun otettavaksi esille kaunistelematta.
Syyt voi kitetyttää yhteen lauseeseen; miehet universaalisti eivät ota isyysvastuuta (panos lähinnä yhteisöllinen) löyhän seksuaalisen moraalin kulttuuriessa. Sitä ei paranna se, että nykyinen sosioekonominen hierarkia tekee miehiestä keskimäärin entistä epähaluttavampia naisten silmissä naisten aseman ja mediasta saatavan "täydellisten" mieskuvan vuoksi.
Niin todellinen syy on juuri tuo eikä sitä tarvitse olla ääneen sanomatta, vaan naiset ovat yksinkertaisesti metoo ja femakkoisuus mädättänyt pilalle ja kääntänyt miehelle perheellisyyden tavoitetilasta käytännössä henkilökohtaiseksi konkurssiksi ja helvetiksi. Jota on syytä kaikien miehien, joilla on vähänkään itsesuojeluvaistoa, vältellä kaikin mahdollisin käytettävissä olevin keinoin.
Taisi olla Popeda, joka aikanaan lauloi että : " ....ei kukaan ehdoin tahdoin pelleks halua ........."
Pojat täällä vaan laukoo "totuuksia" kuin leikatusta lampaanpäästä ja viis veisaa näistä miesten kertomista faktoista. Eivätkö olleet mieleisiä, kun sivuutatte vähin äänin todistukset siitä, että ei miehiä lapset eikä parisuhde kiinnosta, ei haluta maksaa eikä haluta nähdä vaivaa. Akan kroppa rupsahtaa ja itseä v*tuttaa vuosi vuodelta enemmän ne (omat) pennut. Että semmoisia uhreja meillä täällä ketjullinen, mutta ei kelpaa. Naisten vika.
Mielenkiintoista tää että monet miehet pitää naisia jotenkin ylitsepääsemättömän hankalina ja miesvastaisina nykyään. Itselle tulee sellainen kuva että näillä jätkillä ei ole mitään taitoa käsitellä tai hallita naisia, jos lähtökohta on toi että naiset on kaikkia miehiä vastaan.
Kyllä ne naiset on oikein mukavia olentoja kun niitä käsittelee oikein. Kaikille naisille näin selvennyksenä, hallinnalla tarkoitan ihan perusjuttuja; tukemista silloin kun on vaikeita, kuuntelemista, kunnolla naimista, panostusta suhteeseen, pienten yllätysten järjestämistä sillon tällöin, illallisen kokkaamista ym. Ei se ole kovin vaikeaa saada nainen tuntemaan olonsa hyväksi suhteessa ja pitämään miehestä.
Miehenä siis kirjoitan tätä. Tällainen pieni pointti vielä näille miehille,
jotka uskovat että kunnioituksen ja pitämisen pitäisi tulla tekemättä mitään, että mitä mukavammaksi nainen tuntee itsensä suhteessa, sitä helpommin nainen tekee myös miehen eteen asioita ja kuuntelee ja uskoo miestä. Ja asia, jota varmasti samat jätkät eivät ymmärrä, että mitä enemmän nainen miehen puolella suhteessa, sitä enemmän vaihtoehtoja ja vapauksia se tuo vähän kaikenlaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kolmikymppinen mies enkä halua lapsia. Syy on ihan yksinkertaisesti se, etteivät lapset parantaisi elämääni millään lailla. Haluan elää helppoa, mukavaa ja antoisaa elämää itseäni kiinnostavien asioiden parissa, ja sellaista elämäntapaa lapsi vain hankaloittaisi.
Jouduin yhden pitkän parisuhteen päättämään tämän takia. Nyt minulla on kymmenen vuotta nuorempi partneri, joka jakaa näkemykseni. Nuoremmissa naisissa on paljon enemmän sellaisia, joille on elämässä muutakin tavoiteltavaa kuin lapsiperhearki.
No nuorempaan ei olisi kannattanut vaihtaa, voi sinunkin naisellesi vielä tulla vauvakuume. Taidat tosin itsekin olla nuori, siinä 40-50 vuoden välissä voivat arvot olla toiset, Netflix, pelaaminen, dokaaminen ja matkustelu eivät välttämättä riitä elämänsisällöksi, etenkin, jos on kylän vanhin heiluja, ja kaverit tukevasti vakiintuneet ja lisääntyneet. Viisikymppisen miehen pikkulapsiarki on karua katseltavaa. Lapsiarki on raskasta ekat vuodet, koululaiset ovat jo hauskoja pikkukavereita.
Ottaako todella noin koville, että kaikki eivät halua astua samaan paska kasaan kuin sinä? 😂 Näitä kommentteja kun lukee, uskoo helposti tutkimuksia, joiden mukaan älykkyys on kääntäen verrannollinen lapsilukuun.
Itse olin päälle parukymppiseksi vakaasti sitä mieltä, että en ikinä halua lapsia. Niin vain mieli muuttui muutaman vuoden kuluessa. Toivottavasti tyttöystävällesi ei käy samoin.
No juu, olet tietysti oikeassa. Kumppanillani on henkilökohtaisia syitä, joiden vuoksi pitäisin tuollaista kääntymistä hyvin yllättävänä. Mutta onhan se tietysti mahdollista.
Mutta itse en odota minkään suhteen kestävän loputtomiin. Hyvästä kannattaa nauttia sen aikaa, kun sitä kestää. Jos kumppanini haluaakin lapsen kymmenen vuoden päästä, silloin meillä on ollut hyvä kymmenen vuoden suhde, josta on syytä olla kiitollinen.
Tyypillisempää se lapsiperhe-elämään gonahtaminen kuitenkin on.