Suomen alhainen syntyvyys - miesnäkökulmaa kaivataan!
Tuntuu, että nyt kun mediassa puhutaan paljon alhaisesta syntyvyydestä ja pelotellaan sillä, niin naisia syyllistetään joka paikassa ihan kohtuuttomasti. Artikkeleista jää helposti kuva, etteivät koulutetut naiset kaipaa elämäänsä lapsia ja lykkäävät niiden hankintaa kunnes on monen kohdalla jo myöhäistä.
Musta kuitenkin tuntuu, että monissa parisuhteissa mies on se, joka sitä lapsenhankintaa haluaa lykätä. Ainakin omalla kohdalla ja monien kavereidenkin kanssa on näin: katsotaan vähän myöhemmin, ei vielä, työ täytyy olla ensin pisteessä X, pitää olla X määrä rahaa, tai auto, tai talo...tuntuu, että noita syitä olla hankkimatta lapsia löytyy loputtomiin! Haluisinkin siis kuulla, mistä se lapsettomuus parisuhteessa olevien miesten kohdalla johtuu? Halutaanko että kaikki olisi ns. valmista ennen vauvaa, ollaanko suhteessa väärään ihmiseen, onko omat harrastukset ja kaverit vielä tärkeämpiä, pelottaako oman elämän menetys, oma isyys tai onko huonoja lapsuusmuistoja? Painaako taloudelliset vai tunnesyyt enemmän? Eikö vaan haluta lapsia muttei kehdata sitä vauvakuumeilevalle kumppanille sanoa? Keskustelua, kiitos!
Kommentit (6451)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin monet suomalaiset naiset on saamattomia ja tosi junttimaisia. Oma vaimo löytyi Puolasta ja ero on kuin yöllä ja päivällä.
Voi äkkiä olettaa että, ko. nainen näyttää naiselta, pukeutuu kuin nainen ja myös käyttäytyy kuin nainen ? Joten ei mitenkään yllättävää että, EI femakkoisuuden pilaama nainen kiinnostaa ja houkuttelee.
Olet onnenpekka, toista se on meille useimmille jotka yrittää sitä kotimaista tryffeliä löytää, mutta turhaa tuntuu työ olevan........
Mene ihmeessä hakemaan Puolasta niin saadaan syntyvyys nousuun! Hän hoitaa ja palvelee ja jakaa auliisti pimpuraa352 aina.
Kari ja Adelajda
Mutta eihän tuohon yhtälöön syntyvyys sovi.
Ihan sama mikä naisen kotimaa on niin ensimmäisen lapsen synnyttyä naisen kaikki aika ja energia menee lapseen. Tämä koska mies ei älyä hoitaa osaansa.
Sitten naisen aika menee työhön ja lapseen. El siinä miestå palvella ja paneskella kun ei ehdi eikä jaksa ja se osottattui paskaksi.
Puolattaret ovat ihmenaisia, kokeile niin tiedät ;)
Vaimo päätti ettei haluakaan lapsia vaan jarko-opinnot ja kansainvälisen uran. Minä päätin sitten myös panostaa uraan ja harrastuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Parhaan kaverini vaimo järjesteli eron ja huoltajuuden siten, että otti lapset mukaansa ja paineli turvakotiin, jossa valehteli miehen hakkaavan häntä ja (vaippaikäisiä) lapsia. Ainoa reilu asia oli se, että hän ei sentään mennyt tekemään perätöntä ilmoitusta poliiseille. Lapsista ei tietenkään löytynyt mitään merkkejä pahoinpitelystä eikä sosiaalivirkailijatkaan vieneet juttua eteenpäin poliiseille, mutta meni silti kuukausia, että isä sai seuraavan kerran nähdä pienet lapsensa ja nykyään näkee heitä kahtena päivänä joka toinen viikonloppu, jos äiti ei estä sitä jollain tekosyyllä. Parasta oli myös se, että äiti päätti muuttaa 350 kilometrin päähän vain hankaloittaakseen isän tapaamisia. Kaverini irtisanoutui ja muutti perässä, koska haluaa viettää lastensa kanssa aikaa muutenkin kuin ajamalla 4 tuntia suuntaansa, mikä olisi ihan perseestä pienten lastenkin kannalta.
Kaverini oli välittömästi eron jälkeen todella masentunut, kun ei useaan kuukauteen nähdä lapsiaan ja joutui olemaan epätietoisuudessa huoltajuuden suhteen. Hän missasi kun nuorempi oppi puhumaan ja kävelemään. Pahaa on tehnyt katsoa hommaa sivustakin ja on käynyt mielessä, että uskaltaisiko sitä itse tehdä mukulaa, kun koko järjestelmä on niin viritetty isää vastaan. Tuo esimerkki oli nyt vielä äärimmäisen paha tapaus, mutta normaalissakin erossa olisi jo tarpeeksi kestämistä. Jos miehet ovat huonoja sitoutumaan, niin naiset ovat todella huonoja pysymään sitoutuneena. 80% eroista tehdään naisen aloitteesta. Haluaisin lapsia, mutta en tiedä kuinka kestäisin, jos vaimo päättäisi muutaman vuoden päästä erota ja riistää lapset.
Jos nainen näkee noin paljon vaivaa että pääsee miehestä eroon, en kyllä kovin pajon epäilisi etteikö väkivaltaa ole ollut. Sinä et ole ollut pariskunnan kotona suljettujen ovien takana näkemässä, mitä se todellisuus siellä on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diili on muuttunut aina vain paskemmaksi. Naiset ovat lihavampia, vaativat enemmän, kunnioittavat miehiä vähemmän ja venyttävät pariutumista myöhemmäksi.
Joo ja sori:
halu saada nainen on kovimmillaan nuorena, fakta.
hoikkuus on miehille yksi tärkeimmistä asioista, fakta.
Kun pariutumista venytetään, venyy myös lisääntyminen. Siinä vaiheessa miehellä on jo kavereita joilla alun honeymoon on over. Kaikilla on onnea kun hankitaan eka kämppä, pidetään häät ja saadaan lapsi. Sen jälkeen alkaa duuni. Kun joku 30v mies näkee kaverin mustat silmänaluset ja hiffaa kuinka entiset maailmanparannusjutut on vaihtueet 101% perusparannusjuttuihin, se tajuaa että kun lapsi on siitetty alulle, on mies junassa matkalla kohti työleiriä.
Paljo työtä josta ei saa kunnioitusta. Stressiä, kiirettä. Naiset joiden mielestä normaalipainoisuus on palkkio joka kuuluu vain rikkaille miehille. Ei mitään takeita oletko vain työkalupakki joka dumpataan kun lapset on riittävän isoja.
Miksi vitussa kukaan haluaisi sellaista? Miesten vietti olla hyödyksi on käsittämättömän vahva, mutta jossain kulkee raja siinäkin.Yhden laiskan miehen dumpanneena, tuo hyötyvietti ei vaikuta erityisen vahvalta. Siihen liittyen, riski tulla dumpatuksi laiskuuden takia on erityisen helppo minimoida. Tekee puolet kotona eikä vaan heittäydy sohvalle.
Olet todellakin noin tyhmä kun annat ymmärtää ? Miksi _hitossa_ pitäisi hankkia kersa että PÄÄSEE tekemään puolet, kun jättää kersan hankkimatta, niin ei tarvitse tehdä kuin puolet PUOLESTA. Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee ihan helvetin paljon vähemmällä. Ja ei, ne kersat eivät todellakaan ole mikään tavoiteltava asia tai tavoitetila. Ei ainakaan suomessa, eikä VARSINKAAN suomalaisten naisten kanssa.
Tässähän tämä kristallisoituu koko vauvanpuutekriisi. Mies ei halua kersaa koska ei halua nähdä mitään ylimääräistä vaivaa vaan päinvastoin päästä mahdollisimman helpolla. Jos aiemmat miessukupolvet voivatkin heittäytyä yhdeksi lapseksi muiden joukkoon, nykyään suomalaiset naiset eivät siihen enää suostu. Sittenpä ei laiska suomalainen mies lisäänny suomalaisen naisen kanssa ja that's it. Hyvä.
Miksi pitää uhrata oma talous ja ennen kaikkea vapaus tehdä (tai olla tekemättä) mitään? Siksikö että joku naikkonen saa akkainlehtien niin ihannoiman keskiluokkaisen elämän itselleen?
Kuka sinua vaatii uhraamaan yhtään mitään? Naisiahan tässä haukutaan ja syytetään itsekkäiksi kun eivät halua lisääntyä. Miehiltä ei nähdäksen valiovalta ja tutkijat taaskaan mitään odota tai edellytä.
Jos tarkoitat, että joku nainen sinulta jotain vaatii, niin kai sulla vapaana aikuisena miehenä on valta kieltäytyä?
No ei ole, jos on siittänyt lapsia. Tai mennyt naimisiin ilman, tai huonolla avioehdolla.
Ja kuka on vastuussa sinun tekemistäsi valinnoista?
Kyllä minun tuntemistani 25-30-vuotiaista miehistä kaikki haluavat lapsia ja uskon, että tulevat lapsia saamaan.
Minun ongelmani kolmekymppisenä naisena onkin ollut se, etten halua lapsia ja on todella vaikeaa löytää miestä, joka ei lapsia haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todelliset syyt ovat liian arkoja tälle foorumille tai yleiseen keskusteluun otettavaksi esille kaunistelematta.
Syyt voi kitetyttää yhteen lauseeseen; miehet universaalisti eivät ota isyysvastuuta (panos lähinnä yhteisöllinen) löyhän seksuaalisen moraalin kulttuuriessa. Sitä ei paranna se, että nykyinen sosioekonominen hierarkia tekee miehiestä keskimäärin entistä epähaluttavampia naisten silmissä naisten aseman ja mediasta saatavan "täydellisten" mieskuvan vuoksi.
Niin todellinen syy on juuri tuo eikä sitä tarvitse olla ääneen sanomatta, vaan naiset ovat yksinkertaisesti metoo ja femakkoisuus mädättänyt pilalle ja kääntänyt miehelle perheellisyyden tavoitetilasta käytännössä henkilökohtaiseksi konkurssiksi ja helvetiksi. Jota on syytä kaikien miehien, joilla on vähänkään itsesuojeluvaistoa, vältellä kaikin mahdollisin käytettävissä olevin keinoin.
Taisi olla Popeda, joka aikanaan lauloi että : " ....ei kukaan ehdoin tahdoin pelleks halua ........."
Pojat täällä vaan laukoo "totuuksia" kuin leikatusta lampaanpäästä ja viis veisaa näistä miesten kertomista faktoista. Eivätkö olleet mieleisiä, kun sivuutatte vähin äänin todistukset siitä, että ei miehiä lapset eikä parisuhde kiinnosta, ei haluta maksaa eikä haluta nähdä vaivaa. Akan kroppa rupsahtaa ja itseä v*tuttaa vuosi vuodelta enemmän ne (omat) pennut. Että semmoisia uhreja meillä täällä ketjullinen, mutta ei kelpaa. Naisten vika.
Minun mieheni halusi lykätä lasten tekoa kaksi vuotta. Kun sitten yritimme saada lasta ei lasta,alkanut tullakaan. Kolmen vuoden päästä yrityksiemme jälkeen saimme lapsen. Saimme vielä lisääkin, mutta,ei se ollut mitenkään helppoa, kun ei vain tule lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin monet suomalaiset naiset on saamattomia ja tosi junttimaisia. Oma vaimo löytyi Puolasta ja ero on kuin yöllä ja päivällä.
Voi äkkiä olettaa että, ko. nainen näyttää naiselta, pukeutuu kuin nainen ja myös käyttäytyy kuin nainen ? Joten ei mitenkään yllättävää että, EI femakkoisuuden pilaama nainen kiinnostaa ja houkuttelee.
Olet onnenpekka, toista se on meille useimmille jotka yrittää sitä kotimaista tryffeliä löytää, mutta turhaa tuntuu työ olevan........
Mikset hae Puolasta? Pakkoko sitä on väkisin suomalaista yrittää, jos kerran niin vastenmielisiä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Nyt parhaiten pärjäävät komeat, itsevarmuuden ja röyhkeyden välillä tasapainottelevat, erittäin sosiaaliset ja menevät kokeneet miehet jotka harvemmin edustavat tyyppiä joka haluaa sitoutua ja lisääntyä kun naiset sitä haluaisivat. Biologisesti ja kulttuurisesti naiset on koodattu hakemaan tällaisia miehiä siittäjiksi.
Maku yleensä muuttuu kun 30v ikäpyykki lähestyy, mutta siinä vaiheessa laimeampi mies ei välttämättä sytytä, ja laimeammat miehet ovat haluttomia pomppaamaan suoraan naisen odottelusta vauva-arkeen.
Boldaukset omia... Otan kiinni näistä boldaamistani kohdista. Ihmettelen tätä klassikkoa, että niin naiset, kuin miehetkin ovat iän kaiken keskustelupalstoilla esittäneet, että nämä häntäheikit ja narsistit olisivat jotenkin erityisen komeita, tai kaikkein komeimpia miehiä. Ihan, kuin komea ulkonäkö tekisi miehestä automaattisesti narsistin, tai häntäheikin, tai että narsismi ja komea ulkonäkö liittyisivät jotenkin yhteen.
Itse en tiedä yhtään ainutta komeaa häntäheikkiä, enkä yhtään ainutta komeaa narsistia, tai psykopaattia. Käytännössä aina nämä tuntuvat olevan ulkonäöltään joko keskitasoa, tai jopa rumia.
Asia ärsyttää itseäni sen takia, että minua on pidetty erityisen hyvännäköisenä, enkä ole koskaan kelvannut naisille vakavampaan suhteeseen. Olen myös kuullut monilta naisilta pelkästään ulkonäkööni perustuvia kommentteja tähän tyyliin, että "komeat miehet ovat yleensä narsisteja" ja, että "komea mies pettää aina". En ole koskaan pettänyt ja jokainen tyttöystäväni on jättänyt minut toisen miehen takia alle puolen vuoden seurustelun jälkeen.
Sitten toinen juttu on tuo, että naisten miesmaku muka muuttuisi iän myötä turvallisempaan suuntaan. Tämä väite ei pidä käytännössä paikkaansa. Väitän, että naiset, jotka tykkäävät pahoista pojista, tykkäävät niistä loppuun asti. Jos tällainen nainen vakiintuu ei-pahan pojan kanssa parisuhteeseen, niin hän silloin pettää tätä miestä niiden pahojen poikien kanssa.
Olen myös huomannut, että monilla naisilla käy niin, että kun seksikokemuksia ja seurustelukokemuksia kertyy kasaan enemmän, niin naisen miesmaku yleensä muuttuu siten, että jos hän on ennen pitänyt täyspäisistä miehistä, niin hän alkaakin metsästämään linnakundeja ja päihdeongelmaisia miehiä.
Jos me katsotaan vaikka yh-äitejä, niin aivan jokainen yh-mamma metsästää itselleen aamusta iltaan jotain kivaa narkkaria, tai tappajaa.
Vierailija kirjoitti:
Todelliset syyt ovat liian arkoja tälle foorumille tai yleiseen keskusteluun otettavaksi esille kaunistelematta.
Syyt voi kitetyttää yhteen lauseeseen; miehet universaalisti eivät ota isyysvastuuta (panos lähinnä yhteisöllinen) löyhän seksuaalisen moraalin kulttuuriessa. Sitä ei paranna se, että nykyinen sosioekonominen hierarkia tekee miehiestä keskimäärin entistä epähaluttavampia naisten silmissä naisten aseman ja mediasta saatavan "täydellisten" mieskuvan vuoksi.
Hienosti tuotu perimmäinen syy esiin, tälle iso yläpeukku
Älä naurata kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen eronneena keski-ikäisenä miehenä varoittanut kaikki nuoria miehiä lisääntymisestä. Miehen asema erotilanteessa on todella paska. Itse olen nyt 3,5 vuotta ollut jatkuvassa löysässä hirressä taloudellisten vaatimusten ja lasten näkemisen suhteen. En todellakaan voi suositella kenellekään tällaisen riskin ottamista.
Näitä rahastusjuttuja aina ihmettelen, Suomessa elatusriidat voi viedä oikeuteen, joka takuulla ratkaisee asian tasapuolisesti, puhtaasti tulojen, menojen ja lapsen elatustarpeen mukaan.
Ai?
Meneekö lasten huoltajuudet puoliksi jos vie asian oikeuteen?
Halaisitko lähihuoltajuuden? Oletko sitä hakenut? Onko sinulla näyttöä siitä, että olet kykenevä huoltajaksi (eli että olet ollut lapsistasi kiinnostunut jo ennen eroa ja ostaat heitä hoitaa)? Jos, niin mikä ettei. Ei kun yrittämään vaan. Enemmistö tuomareista lienee edellenkin miehiä, joten eiköhän sinulle sympatiaa löydy siinä missä raiskareillekin.
Vierailija kirjoitti:
Haluisinkin siis kuulla, mistä se lapsettomuus parisuhteessa olevien miesten kohdalla johtuu?
Olen koulutettu, mutta köyhä ja mielenterveysongelmainen. Lisäksi olen herkkä. Maailma on tuntunut jo teini-iästä saakka absurdilta näytelmältä, jota kantaa yhteinen valhe. Pohdin paljon elämän merkitystä, tarkoitusta ja kulutusyhteiskunnan perusteita ja uskonnollisuutta. Mitä enemmän pohdin, sitä varmemmaksi tulen, että järjellä, logiikalla ja empatialla tästä maailmasta ei selviä. Siihen tarvitaan jotain muuta.
Minulla olisi ollut mahdollisuus tehdä lapsi useammankin kumppanin kanssa, mutta en ole tahtonut tarjota lapsilleni samaa toivottomuutta, jossa itse elän. Minusta lasten teko sopii ihmisille, jotka ovat älyllisesti pystyviä ja käytännöllisesti käteviä, mutta henkisesti tyhjiä. Ihmisille, jotka löytävät elämän tarkoituksen arkisesta puuhastelusta. Ihmisille, jotka ovat perussosiaalisia ja sosiaalisuudessaan niin uskonnollisia, että he tahtovat jakaa lauman ja seurata laumaa.
Pidän selvänä, että tulevaisuuden ihminen on tuote. Hänellä täytyy olla korkean älyn lisäksi ominaisuuksia, joiden avulla hän pystyy myymään itsensä voimistuvassa kilpailussa. En usko, että minun geeneilläni ja kasvatuksellani syntyisi tällainen lapsi.
Siksi en tahdo.
Robert Ressler kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt parhaiten pärjäävät komeat, itsevarmuuden ja röyhkeyden välillä tasapainottelevat, erittäin sosiaaliset ja menevät kokeneet miehet jotka harvemmin edustavat tyyppiä joka haluaa sitoutua ja lisääntyä kun naiset sitä haluaisivat. Biologisesti ja kulttuurisesti naiset on koodattu hakemaan tällaisia miehiä siittäjiksi.
Maku yleensä muuttuu kun 30v ikäpyykki lähestyy, mutta siinä vaiheessa laimeampi mies ei välttämättä sytytä, ja laimeammat miehet ovat haluttomia pomppaamaan suoraan naisen odottelusta vauva-arkeen.Boldaukset omia... Otan kiinni näistä boldaamistani kohdista. Ihmettelen tätä klassikkoa, että niin naiset, kuin miehetkin ovat iän kaiken keskustelupalstoilla esittäneet, että nämä häntäheikit ja narsistit olisivat jotenkin erityisen komeita, tai kaikkein komeimpia miehiä. Ihan, kuin komea ulkonäkö tekisi miehestä automaattisesti narsistin, tai häntäheikin, tai että narsismi ja komea ulkonäkö liittyisivät jotenkin yhteen.
Itse en tiedä yhtään ainutta komeaa häntäheikkiä, enkä yhtään ainutta komeaa narsistia, tai psykopaattia. Käytännössä aina nämä tuntuvat olevan ulkonäöltään joko keskitasoa, tai jopa rumia.
Asia ärsyttää itseäni sen takia, että minua on pidetty erityisen hyvännäköisenä, enkä ole koskaan kelvannut naisille vakavampaan suhteeseen. Olen myös kuullut monilta naisilta pelkästään ulkonäkööni perustuvia kommentteja tähän tyyliin, että "komeat miehet ovat yleensä narsisteja" ja, että "komea mies pettää aina". En ole koskaan pettänyt ja jokainen tyttöystäväni on jättänyt minut toisen miehen takia alle puolen vuoden seurustelun jälkeen.
Sitten toinen juttu on tuo, että naisten miesmaku muka muuttuisi iän myötä turvallisempaan suuntaan. Tämä väite ei pidä käytännössä paikkaansa. Väitän, että naiset, jotka tykkäävät pahoista pojista, tykkäävät niistä loppuun asti. Jos tällainen nainen vakiintuu ei-pahan pojan kanssa parisuhteeseen, niin hän silloin pettää tätä miestä niiden pahojen poikien kanssa.
Olen myös huomannut, että monilla naisilla käy niin, että kun seksikokemuksia ja seurustelukokemuksia kertyy kasaan enemmän, niin naisen miesmaku yleensä muuttuu siten, että jos hän on ennen pitänyt täyspäisistä miehistä, niin hän alkaakin metsästämään linnakundeja ja päihdeongelmaisia miehiä.
Jos me katsotaan vaikka yh-äitejä, niin aivan jokainen yh-mamma metsästää itselleen aamusta iltaan jotain kivaa narkkaria, tai tappajaa.
Vika on tuossa katkeroituneessa luonteessasi ja oletuksissasi siitä mitä naiset ajattelevat.
Vastenmielinen ketju. Isäni hankki monta lasta, mutta kaiken aikaa lapsuuteni ajan jupisi, ettei hän lapsia oikeastaan olisi halunnut. Ei kokenut elävänsä perheessä, vaan koki lapset ikäviksi kilpailijoiksi vaimonsa huomiosta. Pakeni omiin harrastuksiinsa eikä jaksanut kiinnittää kotiin tai lapsiin huomiota (kuin korkeintaan ilkeilevää kritiikkiä).
Pitkä terapia ei ole korjannut tällaisen huonon isäsuhteen aiheuttamia psyykkisiä vaurioita. Todella ikävää huomata, ettei tällainen henkinen keskenkasvuisuus miesten keskuudessa ole mitenkään harvinaista, vaan lapsiin suhtaudutaan kuin roskakasaan. Tämä tympeä asenne ei jää lapsilta huomiotta, oli kyse sitten omista tai toisten lapsista.
Et ole väärässä AP. Ja kuten toinen kommentti mainitsi niin jotkut miehet ovat itsekkäitä siinnä, mutta syyt ovat moninaisia eikä tosiaan tuo median mässäilemä naisten osuus ole lainkaan ainoa. Joku ei halua, toinen ei saa vaikka haluaisi, kolmas ei kohtaa, neljännestä toinen on syrjäytynyt tai muuta..
Sosiologisesti meillä suomessa on muutoinkin aika kehno tapaamiskulttuuri, pidetään outona jos joku julkisella satunnaisesti alkaa juttelemaan vaikka ei olisi mitään taka-ajatuksia ja jostain syystä suomessa on omaksuttu, että vain baareissa tai niissä muutamassa treffisovelluksissa voi seuraa etsiä, eikä kummistakaan noista oleteta yleensä vakavien suhteiden muodostamiselle ensisijaisesti. Myös koulutustilanne ja muut tekijät.
Itse en lähde siihen syytöspeliin ikinä monestakin syystä. Ensinnäkin se ei ole ryhmästä kiinni vaan monen tekijän summa. Toiseksi me olemme kaikki samassa veneessä, ihmisiä vain ja ihmisten ongelmia. Eikä se syyllistäminen ketään auta muutenkaan, kenellekkään ei jää siitä hyvä mieli. Sitä paitsi eihän se edes ole syykään, sillä ei kukaan joka lapsia haluaisi tarkoituksella suunnittele asioita niinkuin ne ovat, ne ketkä ovat saaneet yleensä, mutta ei aina, ovat sen suunnitelleet ja ne jotka tietävät etteivät halua saa vapaassa maassa valita miten elämänsä järjestelee.
Turhaan kukaan potee aiheesta huonoa omatuntoa. Mielestäni meidän tulisi rakentavasti keskustella miten suomessa voitaisiin parantaa ihmisten kohtaamista ja nämä asiat ovat meidän kaikkien vastuulla.
Vierailija kirjoitti:
Vika on tuossa katkeroituneessa luonteessasi ja oletuksissasi siitä mitä naiset ajattelevat.
Viestistäsi päätellen tuo katkeruus on sinun vikasi, ei minun. Mä en ole niinkään katkera, vaan kerroin tosiasioita. Sinä olet katkera, etkä hyväksy totuutta, koska katkeruudessasi näet, että kaikki vika on miehissä.
Parasta tässä oli, että mielestäsi siis raiskaajat ovat kunnon miehiä. Eräs exäni jätti minut seksuaalirikollisen takia. Onnea ja menestystä naiset!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parhaan kaverini vaimo järjesteli eron ja huoltajuuden siten, että otti lapset mukaansa ja paineli turvakotiin, jossa valehteli miehen hakkaavan häntä ja (vaippaikäisiä) lapsia. Ainoa reilu asia oli se, että hän ei sentään mennyt tekemään perätöntä ilmoitusta poliiseille. Lapsista ei tietenkään löytynyt mitään merkkejä pahoinpitelystä eikä sosiaalivirkailijatkaan vieneet juttua eteenpäin poliiseille, mutta meni silti kuukausia, että isä sai seuraavan kerran nähdä pienet lapsensa ja nykyään näkee heitä kahtena päivänä joka toinen viikonloppu, jos äiti ei estä sitä jollain tekosyyllä. Parasta oli myös se, että äiti päätti muuttaa 350 kilometrin päähän vain hankaloittaakseen isän tapaamisia. Kaverini irtisanoutui ja muutti perässä, koska haluaa viettää lastensa kanssa aikaa muutenkin kuin ajamalla 4 tuntia suuntaansa, mikä olisi ihan perseestä pienten lastenkin kannalta.
Kaverini oli välittömästi eron jälkeen todella masentunut, kun ei useaan kuukauteen nähdä lapsiaan ja joutui olemaan epätietoisuudessa huoltajuuden suhteen. Hän missasi kun nuorempi oppi puhumaan ja kävelemään. Pahaa on tehnyt katsoa hommaa sivustakin ja on käynyt mielessä, että uskaltaisiko sitä itse tehdä mukulaa, kun koko järjestelmä on niin viritetty isää vastaan. Tuo esimerkki oli nyt vielä äärimmäisen paha tapaus, mutta normaalissakin erossa olisi jo tarpeeksi kestämistä. Jos miehet ovat huonoja sitoutumaan, niin naiset ovat todella huonoja pysymään sitoutuneena. 80% eroista tehdään naisen aloitteesta. Haluaisin lapsia, mutta en tiedä kuinka kestäisin, jos vaimo päättäisi muutaman vuoden päästä erota ja riistää lapset.
Jos nainen näkee noin paljon vaivaa että pääsee miehestä eroon, en kyllä kovin pajon epäilisi etteikö väkivaltaa ole ollut. Sinä et ole ollut pariskunnan kotona suljettujen ovien takana näkemässä, mitä se todellisuus siellä on ollut.
Jos vieraannuttaminen aiheena kiinnostaa, niin kannattaa lukea tässä aloituksessa olevasta linkistä löytyvä kirjoitus: https://www.vauva.fi/keskustelu/3321428/esimerkki-nykyaikaisesta-isasta
Avaa ehkä ihmisten silmiä sen suhteen, kuinka naisia ja sossua ja vähän muitakin viedään.
En halua joutua naisen kusettamaksi. Moni tuttu nainen on lapsen saatuaan eronnut 2-3 v jälkeen. Siinä jää sitten joko yh isäksi tai ainakin maksaa ruokkoja sen jäljellä olevat n. 15 vuotta. Ei kiitos, vaikka ei sinänsä muuten lapsia vastaan mitään olekaan. Seurustelen parhaillaankin hyvännäköisen naisen kanssa, mukavaa on.
Hommatkaa vaan ne lapsenne jonkun muun kanssa. Minä en niitä maksa.
Mutta eihän tuohon yhtälöön syntyvyys sovi.
Ihan sama mikä naisen kotimaa on niin ensimmäisen lapsen synnyttyä naisen kaikki aika ja energia menee lapseen. Tämä koska mies ei älyä hoitaa osaansa.
Sitten naisen aika menee työhön ja lapseen. El siinä miestå palvella ja paneskella kun ei ehdi eikä jaksa ja se osottattui paskaksi.