Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ilmoitat lapsesi työhakemuksesi alussa?

Vierailija
21.11.2018 |

Olen taas lukenut työhakemuksia. ”Hei, olen Leena, kahden lapsen äiti.”

Miksi?

Kommentit (143)

Vierailija
141/143 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Olen  joskus maininnut lasten iät cv:ssä, koska ne selittävät aukkoja työhistoriassa. Eihän se oikeasti työnantajalle kuullu. Olen tainnut vaan katsoa jotain cv-mallia missä näin. Hakemuksessa en sentään niitä mainitse, onko tuo yleistäkin?

Kannattaa olla vakituinen työpaikka niin aukkoja ei tule vaikka olisit vuosikausia kotona.. työsuhde merkataan silti koko ajalta.

Olisi rehellisempää merkitä se rehellinen työssäoloaika eli todellinen kokemus.

Ei kotona lasten kanssa oleminen pätevöitä mihinkään.

Mulla oli vakituinen työpaikka kun jäin äitiyslomille.

Myöhemmin irtisanoin itseni ja sain työtodistuksen, jossa oli eriteltynä kolmesta raskaudesta/lapsesta kaikki käyttämäni äitiyslomat ym.

Se lista veikin suurimman osan työtodistuksen sisällöstä!

No eipä tarvitse selitellä aukkoja cv:ssä, kun ex työnantaja on hoitanut sen puolen?

142/143 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä työnantaja halusi kirjoittaa rehellisen todistuksen? Mielestäni ihan oikein toimittu.

Todistuksen on annettava todellinen ja realistinen kuva osaamisesta ja kokemuksesta.

🇺🇦🇮🇱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/143 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Siis rautalangasta: Jos ne naiset, joilla on lapsiasiat mallillaan työnantajan näkökulmasta, kertovat kaikki auliisti, että lapset ovat jo teinejä ja piuhatkin laitettiin jo poikki, alkaa työnantaja olettaa, että nainen, joka ei näistä asioista lörpötä, on aikapommi. Sen vuoksi sillä ON merkitystä, mistä työnhaun yhteydessä "vapaaehtoisesti" avaudutte.

Mitä tulee heittoon julkihomo vs. julkiäiti, kysyisin näiltä rekrytointeja tehneiltä, kuinka moni on törmännyt hakemukseen, joka alkaa: "Hei, olen Antti, 40-vuotias homo"...

On ihan ookoo olla homo ja on ihan ookoo olla äiti, mutta mitä se sitä rekrytoijaa kiinnostaa, mitä kukin makuuhuoneessaan puuhailee tai on puuhaillut?

En tarkoittanutkaan, että homoudesta kerrottaisiin hakemuksessa, mutta jos se muuten tulee ilmi, niin ei ole mitenkään yhteiskunnallinen etu salailla asiaa, kuten tässä nyt yritetään väittää. 

En vieläkään ymmärrä, mikä ongelma on siinä, että naista pidetään aikapommina, jos hän sellainen oikeasti on. Tämä ongelmahan on aina koskenut naisia, jotka eivät edes aio tai voi lisääntyä, koska heistä tehdään oletus, että hekin ovat aikapommeja, mutta nyt nimenomaan näiltä oltaisiin kieltämässä sen asian ääneen sanominen. Kun salaillaan, kaikkiin suhtaudutaan epäilevästi ja juuri ne aikapommit pääsevät hyötymään tilanteesta ja ne ei-aikapommit kärsivät. Ja miehet naureskelevat partoihinsa, kun ei-aikapommeista ei ole heille mitään vastusta. Miettikää nyt oikeasti vähän pidempään. 

Juu, asia on selvä. Sinun mielestäsi lapsentekoikäisiä saa syrjiä. Yhteiskuntaviisaat ovat toista mieltä.

Missäs näin sanoin? Tuossa oli kyse siitä, että työnantaja "luulee", että työnhakija aikoo lisääntyä ja on jotenkin väärin, että työnantaja "luulee" näin, vaikka se on ihan totta eikä mikään luulo. Tärkeämpää olisi nimenomaan jakaa vastuuta myös miesten puolelle eikä vain naisten tarvitsisi nöyrinä pitää toistensa puolta ja kärsiä samalla siitä itse. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän