Puheet synnytystalkoista ovat oikeasti hirveän vastenmielisiä. Kukaan nainen ei lähde uhraamaan kehoaan jonkun yhteiskunnallisen syyn vuoksi...
Ja kun noiden juttujen laukojina on lähinnä keski-ikäisiä miehiä, joilla ei oikeasti ole hajuakaan mitä raskaana oleminen ja synnyttäminen ovat.
Kommentit (715)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi näistä pitää kimpaantua? Itseäni lähinnä naurattaa. Miehillä on hätä kädessä kun naiset ei suostukaan enää kodinhoitajiksi, äideiksi, uratykeiksi ja patjoiksi samaan aikaan. Sitten isoin ase on taas kiukutella, kuinka nainen ei ole nainen jos ei synnytä ja kyllä nyt itsekkäiden naisten pitää taipua :D
Niin kauan kun yhteiskunnassa ei puhuta miesten itsekkyydestä ja nuoruuden pitkittämisestä, niin mun elämä kulkee nautinnosta toiseen kuten miehilläkin.
Ikävä juttu, paitsi että vähän naurattaa :)
Trollaatko vai etkö ihan oikeasti tajua mitä haittaa siitä on eläkeläisiä on suhteettoman paljon verrattuna työikäisiin veronmakaajiin?
Muutenkin tässä ketjussa näkee syyn miksi naiset nysväävät merkityksettömien asioiden parissa samalla kun miehet muuttavat maailmaa. Ja sehän on se, ettei naiset kykene ajattelemaan omaa napaa pidemmälle, kun taas miehet ajattelevat asioita laajemmin, jopa koko kansakunnan kannalta.
Kun se juma*auta ei ole tämän hetken hedelmällisessä iässä olevien naisten syy että vanhuksia on liikaa. Mene purkautumaan suurille ikäluokille jotka tekivät Suomen pienimmät ikäluokat. Siellä se itsekkyys on jos jostain on pakko etsiä.
Ja naurattaakin ajatus että joku alkaisi omaa lapsilukuaan miettiä jonkun yhteiskunnan demografisen epäsuhdan vuoksi. Miehet ne taitaa olla se idiootimpi sukupuoli, jos tuollaista kuvittelevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehoaan? Sekö, kehon uhraaminen sinusta on lisääntymisessä se suurin este???
No tietysti siinä on tukku muitakin uhrauksia mutta tuo on se ensimmäinen josta lähdetään liikkeelle.
Mulla on kaksi lasta, enkä koe kyllä uhranneeni mitään, varsinkaan kehoani. Millä tavalla ajattelet, että lasten hankkiminen on kehon uhraamista?
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on hätä kädessä kun naiset ei suostukaan enää kodinhoitajiksi, äideiksi, uratykeiksi ja patjoiksi samaan aikaan. Sitten isoin ase on taas kiukutella, kuinka nainen ei ole nainen jos ei synnytä ja kyllä nyt itsekkäiden naisten pitää taipua :D
Sitten vikistään, että nainen ei ole enää seksiä tihkuva vaimo, vaan äiti, kun lapsi on läsnä. Ehkä koettaa vielä riisua miehenkin miehisyydestään sanomalla, että hänenkin pitäisi osallistua lasten- ja kodinhoitoon!
Ohhoh, ei kyllä ihme että Suomessa niin moni joutuu syömään mömmöjä mielenterveysongelmiin kun suhtautuminen elämän suurimpaan rakkauteen, minkä vanhemmuus tuo mukanaan, koetaan näin vastenmieliseksi.
Korjaan hieman aloittajaa: Näitä talkoita eivät puuhastele keski-ikäiset vaan pappaikäiset miehet. Samat jotka ovat sitä mieltä, että päivähoidosta, lapsiperheiden tuista, koulutuksesta pitää leikata. Samat jotka haluavat äidit kipinkapin suoraan synnytyslaitoksilta takaisin työelämään.
Eli olisi tarvetta työ- ja synnytysorjille, että eräät saavaat turvattua eläkkeensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tämä "kehon uhraaminen" on?
Minäkin ihmettelen, mitä se tarkoittaa. Katsokaa vaikka kuninkaallisia. Maddella on kolme lasta, samoin Katella, Marylla ja Belgian kuningattarella on neljä lasta ja kaikki ovat hyvävartaloisia. Raskaus ja synnytys tekevät naisista entistä kauniinpia.
Mutta näidenpä naisten aviomiehet eivät voi tuosta vaan lähteä toisen naisen matkaan jättäen samalla elarit maksamatta ja haukkuen lastensa äidin kaupan päälle. Eli heillä on sellainen perusturva, jonka varassa suurin osa naisista kyllä synnyttäisi; ei tarvitse varautua yksinhuoltajuuteen, "ura" on taattu lasten jälkeenkin, eikä miehen kunnioitus ainakaan julkisesti paljoa muutu. Mutta ei sellaista luksusta suurin osa meistä tavallisista ihmisistä saa kun painetta pysyä yhdessä julkisen kuvan takia ei ole...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi näistä pitää kimpaantua? Itseäni lähinnä naurattaa. Miehillä on hätä kädessä kun naiset ei suostukaan enää kodinhoitajiksi, äideiksi, uratykeiksi ja patjoiksi samaan aikaan. Sitten isoin ase on taas kiukutella, kuinka nainen ei ole nainen jos ei synnytä ja kyllä nyt itsekkäiden naisten pitää taipua :D
Niin kauan kun yhteiskunnassa ei puhuta miesten itsekkyydestä ja nuoruuden pitkittämisestä, niin mun elämä kulkee nautinnosta toiseen kuten miehilläkin.
Trollaatko vai etkö ihan oikeasti tajua mitä haittaa siitä on eläkeläisiä on suhteettoman paljon verrattuna työikäisiin veronmakaajiin?
Muutenkin tässä ketjussa näkee syyn miksi naiset nysväävät merkityksettömien asioiden parissa samalla kun miehet muuttavat maailmaa. Ja sehän on se, ettei naiset kykene ajattelemaan omaa napaa pidemmälle, kun taas miehet ajattelevat asioita laajemmin, jopa koko kansakunnan kannalta.
Kun se juma*auta ei ole tämän hetken hedelmällisessä iässä olevien naisten syy että vanhuksia on liikaa. Mene purkautumaan suurille ikäluokille jotka tekivät Suomen pienimmät ikäluokat. Siellä se itsekkyys on jos jostain on pakko etsiä.
Ja naurattaakin ajatus että joku alkaisi omaa lapsilukuaan miettiä jonkun yhteiskunnan demografisen epäsuhdan vuoksi. Miehet ne taitaa olla se idiootimpi sukupuoli, jos tuollaista kuvittelevat.
Eli asialle ei kannata tehdä mitään "kun ei ollut oma syy"??
Mitäs jos mä väittäisin ettei asia korjaannu muita syyttelemällä, vaan käärimällä hihat ja ryhtymällä talkoisiin.
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh, ei kyllä ihme että Suomessa niin moni joutuu syömään mömmöjä mielenterveysongelmiin kun suhtautuminen elämän suurimpaan rakkauteen, minkä vanhemmuus tuo mukanaan, koetaan näin vastenmieliseksi.
Varmasti monella tässä ketjussa on jo lapsia, mutta ajatus että pitäisi hankkia vielä yksi tai useampikin ihan vain yhteiskunnan hyväksi, on perin juurin ongelmallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli asialle ei kannata tehdä mitään "kun ei ollut oma syy"??
Mitäs jos mä väittäisin ettei asia korjaannu muita syyttelemällä, vaan käärimällä hihat ja ryhtymällä talkoisiin.
voi luoja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun noiden juttujen laukojina on lähinnä keski-ikäisiä miehiä, joilla ei oikeasti ole hajuakaan mitä raskaana oleminen ja synnyttäminen ovat.
Raskaana olo oli hyvää aikaa, kuvistakin näkee, kuinka oikein kukoistin silloin. Eikä ole vartalo pilalle mennyt raskauksissa ja synnytyksissä.
Nyt minä olen suorastaan utelias lukemaan, miten tämä liittyy tähän synnytystalkoot-juttuun. Kivat sulle, että ei mennyt ja hyvin meni sinulla, mutta tosiaan - miten se liittyy mihinkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tietysti siinä on tukku muitakin uhrauksia mutta tuo on se ensimmäinen josta lähdetään liikkeelle.
Mulla on kaksi lasta, enkä koe kyllä uhranneeni mitään, varsinkaan kehoani. Millä tavalla ajattelet, että lasten hankkiminen on kehon uhraamista?
On se uhraamista sellaiselle, joka lapsia ei itse halua, mutta joka jonkinlaisesta painostuksesta joutuu niitä hankkimaan. Vähän kuin itse joutuisit laittamaan itseesi peruuttamattomia lävistyksiä, tatuointeja ja halkaisemaan kielesi ja silvotuttamaan alapääsi jne, vaikka ajatus tuntuisi sinusta pahalta. Ja sen lisäksi vielä sitoutuisit huolehtimaan jostakin elollisesta lopun elämääsi, vaikka mieluummin tekisit jotakin ihan muuta.
Jos lapsen haluaa, niin on tietysti ihanaa saada vielä yhteiskunnan tuki omalle päätökselleen ja tuntea tekevänsä oikein.
Vierailija kirjoitti:
Taidat itse olla lapsen vanhempi tai ainakin lapsia haluava ihminen. Moni kokee samanlaista rakkautta ja omistautumista sellaisia asioita kohtaan, jotka saisivat sinut voimaan pahoin. Meitä on moneksi.
Vierailija kirjoitti:
Kehon uhraaminen: raskaus, synnytys, imettäminen, valvotut yöt, lapsen kasvattamisen henkinen, fyysinen ja taloudellinen taakka.
Vierailija kirjoitti:
Höpönlöpön. Suhtaudutaan täysin järkevästi asiaan nykyisessä maailmanmenossa, jossa nainen hoitaa kaiken mitä mies ja perheasiat päälle. Se ei ole hyväksi lapselle, naiselle tai perheelle.
Eiköhän miehiltä pitäisi kysyä, miksi elämän suurin rakkaus ei kiinnosta sitä vertaa, että alkaisivat talkoisiin asian puolesta?
Naisella ei ole mitään velvollisuutta urhata elämäänsä ja mielenterveyttään vaan koska naiseuteen kuuluu joku myytti olennosta, jonka elämän täyttymys on synnyttää raasusia aliravittuja naperoita vaikka katuojaan koska <3 rakkaus <3. Nyt joku järki niihin hormoneihin.
Perusongelmahan on siinä, että vaaditaan naista uhrautumaan pyyteettömästi ja jostain velvollisuudentunnosta muiden hyväksi. Ei tässä ajatella että lapsi on ihana asia naiselle/vanhemmille ja lähdetä auttamaan perheen perustamisessa taloudellisesti, turvaverkkoja luomalla yms. vaan halutaan maahamme lisää lapsia turvaamaan oma yltäkylläinen vanhuus.
No jaa, kyllä osasyy minunkin lapsihaaveisiin on kansan pystyssä pito. Vähintään kaksi lasta tähtäimessä että omalta ja tulevan puolison osalta populaation uusiutumis-luku on plussan puolella, ehkä kolmas paikkaamaan jonkun muun tekemätöntä lasta(josta en ketään syytä, lapsia tehkööt vain ne jotka niitä haluaa).
Mutta en kyllä niitä lapsia vielä tee. Ei ole puolisoakaan vielä, saatika opinnot valmiina tai edes sillä mallilla että tietäisi mitä töitä tekisin valmistuttuani. En välttämättä tarvitse sitä omaa asuntoa ja autoa yms. ennen kuin lapsia pykään mutta parisuhteen haluan sille mallille että näen että se kestää. Eli ainakin viisi vuotta vielä ennenkuin minä rupean "synnytystalkoisiin". Enkä kyllä aio omaa aikatauluani aikaistaa kenenkään muun tahdosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se uhraamista sellaiselle, joka lapsia ei itse halua, mutta joka jonkinlaisesta painostuksesta joutuu niitä hankkimaan. Vähän kuin itse joutuisit laittamaan itseesi peruuttamattomia lävistyksiä, tatuointeja ja halkaisemaan kielesi ja silvotuttamaan alapääsi jne, vaikka ajatus tuntuisi sinusta pahalta. Ja sen lisäksi vielä sitoutuisit huolehtimaan jostakin elollisesta lopun elämääsi, vaikka mieluummin tekisit jotakin ihan muuta.
Jos lapsen haluaa, niin on tietysti ihanaa saada vielä yhteiskunnan tuki omalle päätökselleen ja tuntea tekevänsä oikein.
Vierailija kirjoitti:
Taidat itse olla lapsen vanhempi tai ainakin lapsia haluava ihminen. Moni kokee samanlaista rakkautta ja omistautumista sellaisia asioita kohtaan, jotka saisivat sinut voimaan pahoin. Meitä on moneksi.
Aamen, siunailu ja kätten päälleasettelu!
Itselläni on lapsia, en ole ikinä mitään uhrannut tai menettänyt mitään sen vuoksi, päinvastoin. MUTTA. Minä en oikeasti käsitä, että vaikka minulla on ihan ihanat kokemukset äitiydestä, miksi pitäisi vaatia, että kaikki naiset haluaisivat tai saisivat lapsia - varsinkaan, jos he eivät halua. Kyllä pakotettu vanhemmuus on todellakin pakotettua ja uhrautumista, jossa vielä uhrataan se viaton lapsi, joka ei varmasti haluaisi syntyä vanhemmille, jotka eivät häntä halua. Mitähän, jos me kaikki eläisimme omaa elämäämme, emmekä lähtisi tohtoroimaan toisten elämiä, kun ne eivät meille kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamen, siunailu ja kätten päälleasettelu!
Itselläni on lapsia, en ole ikinä mitään uhrannut tai menettänyt mitään sen vuoksi, päinvastoin. MUTTA. Minä en oikeasti käsitä, että vaikka minulla on ihan ihanat kokemukset äitiydestä, miksi pitäisi vaatia, että kaikki naiset haluaisivat tai saisivat lapsia - varsinkaan, jos he eivät halua. Kyllä pakotettu vanhemmuus on todellakin pakotettua ja uhrautumista, jossa vielä uhrataan se viaton lapsi, joka ei varmasti haluaisi syntyä vanhemmille, jotka eivät häntä halua. Mitähän, jos me kaikki eläisimme omaa elämäämme, emmekä lähtisi tohtoroimaan toisten elämiä, kun ne eivät meille kuulu.
Mä ihmettelin tätä kehon uhraamista siksi, että se oli jotenkin yleistävä. En ole kellekään suosittelemassa lasten hankkimista väkisin, mutta ihmettelen tätä uhraamisretoriikkaa, joka lasten hankkimiseen liittyy. Minusta se tuntuu vanhempana epäkunnioittavalta ja uhriuttavalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko sanoa, että tällaiset lausunnot vahvistavat entistä enemmän sitä, että naisten lisääntyminen ja perhetouhut ON arvotonta näpertelyä, johon naisten kannattaa keskittyä kun eivät muuhun pysty. Tämä vähentää entisestään naisen halua luopua urastaan, ettei tulisi sekoitetuksi mihinkään imbesillien synnyttäjien joukkoon. Juuri tämän vuoksi perhevapaaudistus tarvittaisiin ja lain nojalla miehet kotiin lapsien kanssa. Aukeaa niiden loppujenkin miesten silmät siitä, mitä se oikeasti on.
Terveisin nainen joka juuri teki oman firmansa isoimman myyntidiilin koko vuonna. Ja lapsiakin on, koska mies näkee merkitykselliset asiat ja pidemmälle - jäi kotiin.
Heti, kun yhteiskunta keksii, miten äitiys saadaan kannattavaksi, niin voin tehdä lisää lapsia. Ikävä fakta vain on se, että päivähoidosta karsitaan, päivähoito työssä käyvänä on törkeän kallista ja päivätöitä ei noin vain löydä, mistä lapsille hoitoapua jos vanhemmat vuorotöissä ja lapset jo kouluikäisiä? Ihaninta on viedä 2 lasta aamulla eri päiväkoteihin eripuolille kaupunkia, oujee.
Kotiäitiys on kiehtova vaihtoehto, mutta kun katselen 8 lasta hoitanutta mummoani, joka teki vielä kotiäitiyden jälkeen 20 vuotta töitä ja saa eläkettä 900 euroa kuukaudessa, sillähän juu pärjää hyvin. Ydinperheenä varmaan pärjäis eläkkeilläkin, onhan mies tehnyt mittavan työuran vaikka vaimo ollut vuosia kotiäitinä, mutta harva enää yhdessä on 20 vuoden jälkeen, erot kun lisääntyy.
Että näihin, jos saisi vastauksen, niin olen valmis lisääntymään. Muutoin saa nää kaksi todellakin riittää, ei ole varaa enempään.
Jotain epäsäännöllistä. Mulla oli ekassa synnytyksessä paljon porukkaa siellä (en nyt jaksa seikkaperäisesti selittää), toisessa synnytyksessä oli lääkäri, kun vauvan sydänäänet hetkeksi laski. Lääkäri jäi saliin loppuun asti, kätilö sanoi, että hänellä on sellainen tapa, että haluaa olla mukana loppuun asti, jos on siihen mahdollisuus.