Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PIKKUKAKKOSTEN pino La 19.7-->

19.07.2008 |

No niin alustava esittelypino tehty! Aattelin pistää ihan uuden jutskailupinon tänne niin saadaan vähän selkeyttä. Eli esittelyt tästä eteenpäin mielellään esittelypinoon, tänks!

Asumisesta: Me asutaan paritalossa 3h+k+s. Muuten tää on ihan sopiva vielä ja toinenkin lapsi mahtuu mutta makkarit on tosi pienet. Meidän makkariin (joka on isompi) ei oikein sovi pinnis parisängyn lisäksi. Siis aivan älyttömän tyhmää! Isompi ja mielellään omakotitalo on jossain vaiheessa kiikarissa. Joskus ku molemmat ovat koulunsa käyneet. Mutta mulla on pieni haaveentynkä että tekis kolmosen aika pian putkeen, mutta se kolmonen ei kyllä mahdu tänne enää millään joten saa nähdä millai asumisasiat järjestyy.

Esikoisen tärpistä: Me jätettiin ehkäisy (kondomi) pois tammikuussa, huhtikuussa aloimme vähän enemmän yrittämään ja bongaa ovista, kesäkuussa kävin papassa varmuudeksi. Tulokset tuli joskus heinäkuun lopussa ja löytyi tulehdus. Söin elokuussa antibiootit ja syyskuussa sitten heti tärppäs, lokakuussa testi näytti plussaa. Että tavallaan lähemmäs vuosi mutta toisaalta vaan kuukaus. Mä en tienny siitä tulehduksesta joka vaikutti raskautumiseen ja heti kun se oli hoidettu niin tärppäs.

Mulla on vapaapäivä, ihanaa! Ja täällä onneksi paistaa aurinko! Ärsyttää jos vapaapäivälle sattuu sade kun mulla ei ole ees lomaa tiedossa. Pomo lupas kuitenki 5pvän vapaan elokuulle ku muut lomalaiset on palannut töihin. Pääsee sitte itekki hetkeksi mökille perheen kera.

Nyt on kyllä tuopullataikina kohonnut taivaisiin asti ku oon tässä väsänny niin kauan näitä uusia pinoja joten tää mamma menee köökkiin leipomaan....

Kiva kun meitä on jo näin paljon!

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onpa tänään ollut aivan mahtava sää. Ollaankin oltu koko päivä menossa ja ulkoilemassa.

RIMATALLE SUURET ONNITTELUT PLUSSASTA!!

HArakka_pieni: Mullekkin tuli viime raskaudessa muistaakseni 22kg. Sain kuulla siitä neuvolassa kyllä monta kertaa. En tajuu, ne vaan kerty. Mulla oli se 4-5kg pitkään taskauden jäljiltä ylimäärästä, mutta nyt kun palasin hoitovapaalta työelämään niin lähti pari heti pois. Eli nyt olis vielä pari ylimäärästä kiloa. Ne ei nyt kauheasti haittaa mutta kauhistelin vaan silloin kun en meinannut saada niitä viittä kiloa pois että voi helketti jos joka muksun jälkeen jää se viis kiloa.

Oviksesta: Mä tunnen oviksen ihan selvästi. Nyt synnytyksen jälkeen ne ovisoireet vielä voimistu. Oon joskus tikuttanutkin oviksen ja oikein siis tunnen sen. Mulla on kyllä ovisjoka kuukaus, tavallaan onneksi kuitenkin.

Aina-Unelma: Ensinnäkin tervetuloa joukkoon! Toisekseen, ei mua aibakaan haittaa että tänne kertoo yksiuiskohtaisestikin oireita yms asioita. Niin mäkin teen! =D (oma lehmä ojassa) Aattelen et ehkä täällä jaksetaan paremmin näitä mun kuumejuttuja kun kaverti jotka ei oo täs elämäntilantees.

Viivi82: Voi kun inhottavaa et synnytyksestä jäänyt noin paha maku suuhun. Mä kans ehdottomasti kannatan sitä et saat käytyy noin vaivaamaan jääneet asiat läpi jonkun ammattilaisen kans ennen seuraavaa synnytystä. Voin vaan kuvitella että kauhulla odotatte sitten sitä ja varmana varjostaa ne ajatukset koko raskautta.

Mullakin on sellanen olo että toisen muksun kans kaikki menee jotenkin luontevammin. Vaikka työtä on sitten enemmän mutta toisaalta otan asiat varmasi rennommin.

Mä taidan alkaa nyt seota lopullisesti. Mietin kovasti et jos oon raskautunu joskus vajaa viikko sitte ni mietin koko ajan et mitäs siellä nyt tapahtuu ja mitä nyt... Oottelen tässä kiinnittymisvuotoa... hehhehe Voi voi! Kylläpäs sitä voi olla epätoivonen. Pakko vaan saada tietää! Eipä tässä auta ku odotella...

Mulla oli tänään vapaa ja viikonlopun oonkin sitten töissä. =( 6 päivää töitä sitten vihdoin päästään mökille viettää pidennetty viikonloppu. Jee!

Haa, tää viestikenttä on vihdoin muutettu isommaksi...=)

Vierailija
22/35 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kirjoittelen, oltiin viime viikko matkoilla, hyvin meni, poika oli mukana :) Tosin hän kyllä jo tottunut matkaaja :)

Sitten... Tein netistä tilaamani Vilja-raskaustestin kolme päivää ennen odotettujen kuukautisten alkua eilen ja se näytti plussaa... Tietenkin tästä riemastuneena tein toisen ja kolmannenkin ja ne olivat negatiivisia! Mitähän tästä nyt pitäisi päätellä??

Päätin, että enää en testaile ennen, kuin menkat TODELLA myöhässä.... Mutta tuon Vilja-testin ohjeissa luki kyllä, että voi tehdä jo kolmekin päivää ennen...

Poika alkaa heräillä, mutta palailen taas... Ihanaa kun on lämmin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
27.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tulla tänne kirjoittelemaan meidänkin "stoorin"..

Ensiksi kuitenkin RIMATAlle OIKEEN PALJON ONNEA PLUSSASTA!!! =)

Eli me asumme paritalossa, jossa on 3h+k+s. Ei mikään hirveen iso, n. 74m2. Esikoisemme nukkunut jo tuolla omassa huoneessa 6kk ikäisestä asti, joten uusi vauveli joutuisi siis meidän kanssa nukkumaan. Muutto olisi sitten edessä, kun emme enää "mahdu" asumaan täällä.

Esikoistamme (poika, täyttää 1 vuotta 2.8) "yritimme" 11 kuukautta, ennenkun tärppäsi. Laskettuaika oli 13.7.2007, mutta poika ei vaan halunnut pois yksiöstään. Joten 30.7 mut otettiin sairaalaan sisälle ja käynnistettiin. Mutta kun en avautunut ja "homma ei edennyt", niin sektio tehtiin torstaina 2.8.2007 ja poikamme oli maailmassa klo 22.55. Pojalla oli painoa 3530g ja pituutta 49cm.

Nyt sitten ajattelimme, että kun mulla loppuu pillerit 13.8, niin saa toinen vauva tulla kun on tullakseen. En halua muutenkaan isoa ikäeroa lapsillemme, onpa seuraa toisitaan sitten vanhempana.

Nyt lähden pihalle nauttimaan auringosta! Kirjoittelen taas joku päivä! =)

=) Lisbet.

Vierailija
24/35 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea rimatalle, olen tainnut unohtaa onnitella!

mies lähti tänään töihin, nyt on sitten tän kesön lomat vietetty... noh, onneksi syksyllä vielä 2-4 viikkoa lomaaa <3 :) ja tammikuussa viikko:) jos jostain saisi rahat nyhjästyä ja lähtisiäkkilähdöllä etelän lämpöön..... Tai sitten sijottaisi rahat "fiksummin" ja ostaisi kuivausrummun..... kun ei oo sisällä hirveesti tilaa vaatteita kuivatella. onneksi vielä on kesä.... niin, ja jos nyt tärppäisi, pitäisi ne tuplavaunutkin joskus ostaa...rahan menoa ei voi estää :/

haluatteko muuten lisää lapsia vielä pikkukakkosen jälkeen? miusta tuntuu, että jos joskus meille toinen siunaantuu, niin se on sitten siinä. ainakin tällä hetkellä tuntuu siltä.

plaah, kahvi on loppu, en saanu aamusumppeja:/ joten kauppaan käy tiemme, kunhan pikku neiti herää aamupäikäreiltään ;) jos menisi vaikka torin kautta hörppäsemässä kahvit. kun on niin kaunis ilmakin.....

mutta kirjottelemisiin!

Vierailija
25/35 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea paljon rimata =)

Huh tätä kuumuutta, ei saisi valittaa mutta valitanpa kumminkin =) Kyllä se on hienoa jos se kesä nyt vihdoin alkoi ja siitä saa nauttia edes vähän aikaa..

Tässä rupeaa kierto olemaan loppupäässä, kp 29 menossa ja ajattelin jos ei tätiä näy maanantaihin mennessä niin sitten testaan. Toivotaan parasta että ymmärtää pysyä poissa =) Onhan tässä ollut kaikenlaisia "oireita" mutta saa nyt nähdä tekeekö mieli vaan kepposia.

Mitäs muiden kesäsuunnitelmiin kuuluu? Me ajateltiin jos veisi poikaa ähtärissä käymään kun se nyt on kohtalaisen lähellä.. Taitaapi ollakkin sitten ainut pidempi reissu tänä kesänä.

Eipäs sitten kummempaa, koitetaan muistaa kirjoitella vaikka ulkosalla suurin osa ajasta varmasti meneekin =)

Vierailija
26/35 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä sitten kävi, että tällä kierrolla ei tärpännyt :( Harmittaa kyllä, kun ehdin jo iloita sen Vilja-testin feikki plussaa.... Mutta uutta yritystä kehiin vaan :)

Ja onnea rimatalle munkin puolestani!!

Viimeistä kesäloma viikkoa viedään, onneksi sattui lomaksi näin upeat kelit! Mä tykkään kuumasta ilmasta kyllä tosi paljon ja poikakin tuntuu nauttivan. Nyt tosin vähän kuumeessa ja veto pois.... Toivotaan, että paranee pian....

Meillä ei enää tälle kesälle suurempia suunnitelmia ole, matka tuli tehtyä ja Muumimaailma katsottua. Oli kyllä tosi kiva paikka! Loppuloma ollaan ihan kotosalla. Mamma mia- leffa olisi kiva käydä katsomassa, josko saisi lapsenvahdin siksi aikaa :)

Eipä täällä kummempia, palailen taas!

Vierailija
27/35 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh.. onneks ollu vielä siedettävän lämmintä ni jaksaa ulkona olla.. :) muutama päivä sitten ensimmäistä kertaa tänä kesänä kävin uimassakin.. poitsuhan ois varmaan koko illan sielä pulikoinu.. :)) mut yllättävän lämmintä vesi oli.. Miula oli koko viikonlopun järkyttävä alavatsa kipu.. tossa sit laskeskelin ja tulin siihen tulokseen, että täytyy olla ovulaatio.. nyt kipu on ohi.. :) No nyt sit vaan odotellaan.. kiertopäivä taitaa olla 19/30-35.. :) Onko kukaan muu huomannut että kaupungilla kävelää todella paljon raskaana olevia naisia ja tuntuu, että moni tuttukin on tullu yhtäkkiä raskaaksi :) Vai alkaako sitä jo nähdä näkyjä vauvakuumeisena :)

Niistä kesäsuunnitelmista.. miula menee töissö koko loppu kesä, ellei tapahdu ihme ja yksi viikko olisikin vapaa.. Meidän perhe ei varmaan tänä kesänä sen kummempia reissuja tee. Saatetaan käydä miun kotikaupungissa, mutta siihen taitaa jäädä. :)

Vierailija
28/35 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ollu hiljaista ku pinkkaki tippunu noin alas. Mahtaako johtua ihanista kesäpäivistä? Onpa sitä itekki tullu vietyttyä päivät pääsääntöisesti ulkosalla. Mut nyt piti tulla kattoo et mitä ihmisille kuuluu.

Ensinnäki rimatalle onnea plussasta! Ja tsemppiä tädin yllättäneille seuraavaan kiertoon.

Miehellä alkaa kolmen viikon kesäloma maanantaina...ihanaa. Elokuun puoles välis käydää Kreikassa ja poika jää vaarille hoitoo...voi sitä ikävän määrää, äiti taitaa pakahtua. Mut eiköhän siitä hengissä selviä. Sitte siin on yks viikko ku mies on töissä ja sitte pitää neljä viikkoa kestävän isäkuukauden. Mä oon edellee hoitovapaalla. Kesälomakuukauden pidän syyskuussa ja sit lokakuun alussa palaan töihin, kääks! Että aika on kulunu nopeesti!

ON: ei edelleenkää tuntemuksia suuntaa tai toisee. Enkä oo viittiny ruveta kehittelee itelle mitää oireita. Huomenna voisin tehä testin jos tätiä ei näy. Tai sit odottelen rauhassa perjantaihi asti.

Palaillaan...

Vierailija
29/35 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo samoin kävi sitten täälläkin että tällä kertaa ei tärpännyt mutta uutta yritystä vaan ja ensi kuussa pitää olla vielä aktiivisempi niin ehkä tärppi kävisi =) Se olisi sitten toukokuun vauveli jos ensi kuulla toive toteutuisi..

Siitä lasten lukumäärästä, haaveena itellä on ollu kolme mutta mies haluaisi että jäisi sitten siihe 2 jos sellainen siunaantuu mutta saa nyt nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan! Mutta sen olen päättänyt että se kolme on se maksimi määrä..

Joo olen kanssa huomannut että raskaana olevia naisia on joka paikka pullollaan, niitä vauvamasuja on niin ihana ihailla! Mukavaahan se olisi ihailla omaa masuaan =)

Muutama tuttukin on ilmoittanut raskaudestaan ja minä kateudesta vihreänä sitten onnitellut..heh..

Tällaista tällä kertaa, palaillaan..

Vierailija
30/35 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut ainakin nämä ihanat kesäpäivät ovat vieneet sen verran mukana, etten ole jaksanut koneella istua :-)

Täällä oli ollut puhetta vaikka mistä, vieläköhän muistan puoliakaan...

Eka onnea RIMATA!!!

ovis: mää en ainakaan tunne ovista. Joskus muutaman kerran olen miettinyt, että olikohan tuo nippailu ovista, mut mitään varmaa tietoa ei ole. Lähinnä olen vain laskenut päiviä suht säännöllisten kuukautisten mukaan. Tai siis ennen ekaa raskautta ne ainakin oli säännölliset. Tänä vuonna, kun taas alkoivat, ovat heitelleet aika pahastikin, mut kuitenkin ollaan onnistuttu jo 2 kertaa raskautumaan. Liekö innostuttu pupuilemaan usein :-)

seuraavasta raskaudesta ja lapsenhoidosta: luulen et raskaus ei tunnu ihan niin ihmeelliseltä kuin ensimmäinen, mut varmaan se sama ylpeys ja itsevarmuus omasta kehosta tulee, ainakin toivon niin. Ikinä en ole itseäni niin kauniiksi ja itsevarmaksi (kaikesta turpomisesta huolimatta) tuntenut. Ehkä silloin ei kiinnitä huomiota niihin pikkuvikoihin mistä aiemmin (ja joskus nytkin) on narissut. Noiden kahden lyhyen raskauden aikana olin kyllä jotenkin pilvissä, mutta en niin paljon kuin ekalla kerralla. Se tietoisuus siitä pienestä ihmeestä, saa vaan niin onnelliseksi ja hyvän tuuliseksi. Ja tietyllä tavalla itsevarmaksi. Vaikka kai noihin tuntemuksiin vaikuttais myös se millainen raskaus on fyysisesti.

Mahdollisen kakkosen hoito olis varmaan aivan erilaista kuin ekan. Mää ainakin olin aivan käsi vauvojen kanssa eli ei mitään kokemusta, niinpä jännitin hirveästi ja halusin tehdä kaiken oikein. En osannut nauttia vauva-ajasta tarpeeksi, koska en uskaltanut luottaa omiin kykyihini äitinä. Seuraavan kanssa hoito (vaipanvaihdot jne.) menisi rutiinilla ja saisi toivottavasti keskittyä siihen henkiseen puoleen ja vauvasta nauttimiseen. En ehkä stressaisi asioista turhaan.

lapsiluvusta: mies tyytyisi näillä näkymin kahteen, itse olen aina ajatellut 2-4. 3 olis hyvä komprmissi ihan autonkin puolesta ettei tarvis tila-autoa. Mut saa nähdä, josko se kakkonen tulis ensin.

on: mää en tiedä mikä mun kp on, kun mulla oli tosiaan se keskenmeno tuossa vasta. Ei kyllä olla vielä ehkäisty, kun kaikki tuli ulos luonnollisesti ja silloin ei ole estettä vaikka raskautuisi heti km:n jälkeen. Ainakin meidän neuvolassa sanotaan niin. Saas nähdä mitä tässä nyt sitten tehdään.

Nyt taas mentävä :-)

Vierailija
31/35 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltähän se täti tuli! Ja harmittaa niin vietävästi! Elikkäs siirryn tonne toukokuisiin. Täytyy vaan täälä käydä välillä tsekkailemassa onko tullu lisää plussia.

Tsemppiä ja plussatuulia kaikille! Toivottavasti en näe teistä kovin monia toukokuun puolella.

Vierailija
32/35 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän mä tästä pinosta minnekää tipu vaik laskettuaika meneeki ny toukokuun puolelle! Toistahan täs ollaan edelleen yrittämäs ;)

igloo05 kp1/29 yk2

Vierailija
33/35 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hiljaista täällä keskustelussa, ehkä tosiaan ihanalla ilmalla muutakin tekemistä :)

Meillä on nyt pojalla (vähän alle 2v.) vauvarokko. Kuumeili sen kolme päivää ja sit tuli laikkuja korvien taakse, niskaan ja kasvoihin. On kiukkuinen ku ampiainen, eikä syö juuri mitään...

kp 5/31 menossa mulla ja kuume sen kun kasvaa.... Toivon niin kovin, että tällä kierrolla onnistaisi! Olis ihana saada kevätvauva, jos nyt tärppää, la oli 3.5.

Mukavaa kesäpäivää kaikille!!

Vierailija
34/35 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hermo tähän sivustoon. Kirjoitin äsken tosi pitkän ja pohdiskelevan tekstin, mutta lähettäessä herjas että sivusto poissa käytöstä. #¤%&*%&#!!!!!!!!!!!

En jaksa aloittaa alusta ainakaan nyt. No, tulee ainakin nostettua.

Kyrpiintynyt A

Vierailija
35/35 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

näiden sivujen kanssa. pukittanu monta päivää....

juu,hiljasta on täällä....

täti ei ole tullut vieläkään kylään... melkein toivon että tulis niin voisi alottaa puhtaalta pöydältä... viikon vielä odotan, sitten teen testin!!!!! ei voi ihmislapsi ymmärtää, miten keho voi olla näin sekaisin.... niin ja oviksesta, en mie sitä kyllä tunne..

Meidän neiti on ollut vihainen kun ampiainen... hampaita?? ei kyllä näy että lisää olisi tulossa.(2 kpl on jo)

AI niin, meidän neiti oppi viikon sisällä itse istumaanja konttaamaan!! ja nyt yrittää nousta ylös... on aika hurjan näköistä touhua...

huoh.. pitäisi vissiin käydä nukkumaan....

huomenna keräämään vattuja, autokin pitäisi siivota...tänään tein miehelle kuuluneet pihahommat (noh, okei,se oli11,5 tuntia töissä....) niin, ja nurmikko pitäisi ajaa. + kaikki kotihommat. ei huvita, mutta pakkohan se on...

hah, raahasin tänään takakontillisen kiviä pihaan.... ja vielä lisää tarvisi vaikka kuinka paljon!! keväällä tuotiin jo n. 4-5 peräkärryllistä.. olen vähän hurahtanut;) eipähän oo niin paljon nurmikkoa mitä ajaa.... tavoittelen tässäpikku hiljaa ns. japanilaistapuutarhaa.. tai noh, suomalais-japanilainen. Ja jos kyllästyy, niin eipähän harmitta että ois menny rahaa, senkun raahaa kaikki miljoona kiveä pois.

syksyllä pitäisilaittaa etupihalle tuija-aita, (ostetaan valmiiki 2 metrisiä) ettei naapurin Mummot kyylää.. tuntuvat tietävän meitä paremmin mitä täällä tapahtuu. Toinen mummoista kuulema vielä vihaa tuijia.. noh, kiusa se on pienikin kiusa;) ja takapihan kuusiaita voisi alkaa kasvaa (70cm aidan takana kulkee polku pururadalle) koska täkäläiset ovat turhan uteliasta kansaa. Kesken lenkin pitää pysähtyä ja jäädä tuijottamaan pihaa tai katella sisälle, josko näkisi jotain mielenkiintoista :D onneksi tämä on jo vähenemään päin... toisin oli silloin kun muutettiin tähän. (asunto oli melkin tyhjillään lähes 2 vuotta, joten porukka oli kiinnostuneita ketä muutti ja mitä ne täälä tekevät)

huh, tulipahan tekstiä ja omaaa napaa niin että rutisi. sanokaa jos miun täytyy olla "hiljaa" :D