Typerä Ota lapsi töihin-päivä
Oikeasti, miettikää nyt miten eriarvoiseen asemaan lapset tässä saatetaan.
Oma työni on valitettavasti sellaista, että en pysty määräämään itse tehtäviäni (eli toisin sanoen joku muu määräilee minua koko päivän). Tehtäviin kuuluu paljon vaitiolovelvollista asiaa yms., joten lapset olisivat koko päivän jossakin nurkissa värittelemässä tai keskenään kahvihuoneessa eivätkä koulussa, jossa heidän kuuluisi olla.
Miehen työpaikka taas on vaarallinen, sinne ei ole lapsilla mitään asiaa enkä heitä sinne edes päästäisi.
Nyt kuopus itkee kun kavereita lähtee vanhempien töihin. Ja kun luokasta on ilmeisesti iso osa pois, aineissa ei voida edetä. Eli tämä typerä päivä a) vie lapselta mahdollisuuden oppia ja b) saa lapselle olon, että äiti ei välitä ja tykkää kun ei halua mukaansa töihin.
Kuka tämän p*skan idean on keksinyt?
Harkitsen myös vieväni lapset mummulaan viettämään päivän "vanhainkodissa".
Kommentit (302)
Lapsettomille pitäisi sitten antaa palkallinen "pidä päivä vapaata"-päivä, niin ei tarvitsisi kuunnella kersojen kiljuntaa ja yrittää tehdä samalla töitä.
Ei meidän työpaikalla mammat töitä tee, facettavat ja lipittävät kahvia. Eiköhän nämä taidot voi opettaa kotonakin. En halua kenenkään laiskurin penskaa meille kiljumaan ja juoksemaan. Minullehan ne mammojen työt kerääntyvät, heidänhän täytyy viihdyttää jälkikasvuaan ja päivittää sosiaalista mediaa!
Kaikki alkoi siitä Kun Annika Saarikko vei lupaa kysymättä kersansa juoksentelemaan ja meluamaan eduskuntaan. Nyt on sitten siististi cool viedä lapsia paikkoihin joihin he eivät kuulu kuten työpaikkoihin.
Itse mentiin ala-asteella koko luokka jonkun isän tai äidin työpaikalle tunniksi-pariksi tutustumaan, mieleen jäi VR:n ratapihan valvomo sehän oli kuin köyhän miehen lennonjohtotorni.
Vierailija kirjoitti:
Ei meidän työpaikalla mammat töitä tee, facettavat ja lipittävät kahvia. Eiköhän nämä taidot voi opettaa kotonakin. En halua kenenkään laiskurin penskaa meille kiljumaan ja juoksemaan. Minullehan ne mammojen työt kerääntyvät, heidänhän täytyy viihdyttää jälkikasvuaan ja päivittää sosiaalista mediaa!
Nyyh, kyynel.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä näen kyllä tämän niin, että työnantajat ovat tässä halutessaan myötämielisiä tarjoamaan työntekijöiden lapsille elämyspäivän. Vai onko jossain muka oikeasti kouluja tai päiväkoteja, joissa patistetaan lapsia olemaan päivä muualla? Ei se kyllä ihan noin mene. Työpaikat tässä ovat aloitteellisia, ja ne osallistuu jotka haluaa. Niin lasten kuin työnantajien kohdalla.
Siis kuka ope on muka sanonut, että pitää mennä kunkin vanhemman työpaikalle? Meidän firma osallistuu tähän, ja se tarkoittaa, että lapsille on järjestetty omaa ohjelmaa. Eivät todellakaan pyöri tehtaassa, vaan tekevät mm. joulukoristeita.
Haluavatko myös kollegat tällaisen elämyspäivän? Itsekin koodaan, ja arvostan keskittymisrauhaa. Onneksi meille ei olla perustamassa mitään pop-up päiväkotia, kuten sinne.
En henkilökohtaisesti innostu asiasta, mutta oli pakko ottaa kantaa tähän, kun on niin väärin ymmärretty. Hirveää jeesustelua ketju täynnä, "MINÄ teen työtä pedofiilikrokotiilien vanhainkodissa, ei lapsia MINUN työpaikalle!" Haloo, hahhahhaa, hauska juttu, mutta kuka oli edes tuomassa? Kuka oli pakottamassa? Jotkut vapaamieliset firmat haluaa järjestää lapsille kivaa, so what, miten se kutittaa rouva sairaanhoitajan elämää.
Mä luulen, että suurin osa näistä kommentoijista ei edes tiennyt, mistä tässä päivässä on kyse. En minäkään tiennyt ennenkuin googletin.
Kyllä tämä on meidän työpaikalla jo kolmatta tai neljättä vuotta. Ota lapsi tylsistymään töihin ja terrorisoimaan työkavereitasi -päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyyh, kyynel.
Nohnoh, kyllähän sä kotonakin ehdit facettaa. Me muutkin tehdään töitä klo 8-16, kokeile säkin joskus 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä näen kyllä tämän niin, että työnantajat ovat tässä halutessaan myötämielisiä tarjoamaan työntekijöiden lapsille elämyspäivän. Vai onko jossain muka oikeasti kouluja tai päiväkoteja, joissa patistetaan lapsia olemaan päivä muualla? Ei se kyllä ihan noin mene. Työpaikat tässä ovat aloitteellisia, ja ne osallistuu jotka haluaa. Niin lasten kuin työnantajien kohdalla.
Siis kuka ope on muka sanonut, että pitää mennä kunkin vanhemman työpaikalle? Meidän firma osallistuu tähän, ja se tarkoittaa, että lapsille on järjestetty omaa ohjelmaa. Eivät todellakaan pyöri tehtaassa, vaan tekevät mm. joulukoristeita.
Haluavatko myös kollegat tällaisen elämyspäivän? Itsekin koodaan, ja arvostan keskittymisrauhaa. Onneksi meille ei olla perustamassa mitään pop-up päiväkotia, kuten sinne.
En henkilökohtaisesti innostu asiasta, mutta oli pakko ottaa kantaa tähän, kun on niin väärin ymmärretty. Hirveää jeesustelua ketju täynnä, "MINÄ teen työtä pedofiilikrokotiilien vanhainkodissa, ei lapsia MINUN työpaikalle!" Haloo, hahhahhaa, hauska juttu, mutta kuka oli edes tuomassa? Kuka oli pakottamassa? Jotkut vapaamieliset firmat haluaa järjestää lapsille kivaa, so what, miten se kutittaa rouva sairaanhoitajan elämää.
Mä luulen, että suurin osa näistä kommentoijista ei edes tiennyt, mistä tässä päivässä on kyse. En minäkään tiennyt ennenkuin googletin.
Joten kannattaa siis mieluummin äimistellä ja pöllämystyä kymmenen sivua, kuin ottaa selvää. Ja sairaanhoitajia taisi jopa totuus loukata.
Idea on tutustuttaa lapset siihen, mitä vanhemmat tekee. Ja eihän se onnistu, ei edes hetkeksi, ei voi sopia mitään, kukaan, koskaan, mitään poikkeavaa, ainakaan lapsen nähdä yhden (riippuen tietenkin lapsien lukumäärästä) päivän aikana edes hetken vanhempansa työpaikasta.
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä lapsen voivat ottaa mukaan töihin vain julkisen puolen hömppähommissa työskentelevät.
Kiinnostaisi kuulla, mitä tarkallee ovat "julkisen puolen hömppähommat"? 65 yläpeukkua - avatkaapas nyt kunnolla.
Eikö teillä työyhteisö järjestä mitään jos oletuksena on osallistuminen? Ainakin sivujen mukaan kannatetaan työyhteisöä keksimään yhdessä tekemistä ja näyttämään lapsille mitä työnteko on. Lapsena mä olisin todella halunnut nähdä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä on meidän työpaikalla jo kolmatta tai neljättä vuotta. Ota lapsi tylsistymään töihin ja terrorisoimaan työkavereitasi -päivä.
Omalla työpaikallani ei ole koskaan edes puhuttu tällaisesta päivästä. Siksi ajattelin, että tämä on joku koulujen keksimä juttu eli että kaikkien lasten täytyisi päästä vanhempiensa työpaikalle. Siitä ei kuitenkaan ollut kyse vaan joidenkin työnantajien tarjoamasta mahdollisuudesta ja koulu tulee vastaan siten, että lapsi saa olla pois koulusta sen päivän. Mutta aina oppii jotain uutta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä työyhteisö järjestä mitään jos oletuksena on osallistuminen? Ainakin sivujen mukaan kannatetaan työyhteisöä keksimään yhdessä tekemistä ja näyttämään lapsille mitä työnteko on. Lapsena mä olisin todella halunnut nähdä
Ei järjestä. Käytännössä duunikaverin ADHD-kersa koskee joka paikkaan, kyselee koko ajan, häiritsee koko ajan, ärsyttää koko ajan. Joka vuosi. En tiedä kenen mielestä tämä päivä on hyvä idea ja miksi.
Itse olin muksuna seuraamassa isäni duunia bussikuskina, ja äiti oli tuolloin palkanlaskijana, olin hänenkin työpaikallaan tutustumassa. Muistan, että olisin mielummin ollut koulussa oppimassa englantia. Kummankaan työssä ei ollut juurikaan seuraamista. Toinen ajoi, toinen lisäsi numeroita Excel-taulukkoon. Oli tosi jännittävää 9-vuotiaan näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joten kannattaa siis mieluummin äimistellä ja pöllämystyä kymmenen sivua, kuin ottaa selvää. Ja sairaanhoitajia taisi jopa totuus loukata.
Yleensä kommentoin aloituksen perusteella ja siitä sai kyllä kuvan, että tämä liittyisi jotenkin lasten koulunkäyntiin.
Toivoisin valtakunnallista ota oma dildo mukaan päivää, miehet
voisivat ottaa näitä omia tumputus ja vemputus välineitään. Luulisin että tulisi vähän uutta näkökulmaa työyhteisöön, kansantalous ainakin paranisi.
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä lapsen voivat ottaa mukaan töihin vain julkisen puolen hömppähommissa työskentelevät.
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että mitä pidät hömppähommina? Mielestäni kaikkia ammatteja tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi mukaan leikkaussaliin?!
Tai patologin kanssa ruumiinavaukseen?
Siis kuka näitä päiviä pakottaa viettämään? Ja miksi lähdette tähän naurettavuuteen mukaan? Itse olen vain lehdestä ohimennen lukenut ja koululainen ei ole sanallakaan maininnut, joten eipä osaa vanhempien työpaikalle haluta.
Voisi olla kyllä kuopuksen (3v) kanssa hauska työpäivä, varsinkin kun se on ihan räkää pää täysi. Olen siis hoitaja, kyllähän mulla olisi aikaa päiväunille toista nukuttaa... ja tuo koululainenkin varmaan oksentaisi nähdessään ne säärihaavat joita ”kaivelen” päivittäin, katetroinnista ja verinäytteistä puhumattakaan.
Viime vuonna mies vei lapset Nordean perhepäivään. Anoin ykkösluokkalaiselle ja eskarille pari tuntia vapaata.
Nordean Campus oli täynnä lapsia.