Typerä Ota lapsi töihin-päivä
Oikeasti, miettikää nyt miten eriarvoiseen asemaan lapset tässä saatetaan.
Oma työni on valitettavasti sellaista, että en pysty määräämään itse tehtäviäni (eli toisin sanoen joku muu määräilee minua koko päivän). Tehtäviin kuuluu paljon vaitiolovelvollista asiaa yms., joten lapset olisivat koko päivän jossakin nurkissa värittelemässä tai keskenään kahvihuoneessa eivätkä koulussa, jossa heidän kuuluisi olla.
Miehen työpaikka taas on vaarallinen, sinne ei ole lapsilla mitään asiaa enkä heitä sinne edes päästäisi.
Nyt kuopus itkee kun kavereita lähtee vanhempien töihin. Ja kun luokasta on ilmeisesti iso osa pois, aineissa ei voida edetä. Eli tämä typerä päivä a) vie lapselta mahdollisuuden oppia ja b) saa lapselle olon, että äiti ei välitä ja tykkää kun ei halua mukaansa töihin.
Kuka tämän p*skan idean on keksinyt?
Harkitsen myös vieväni lapset mummulaan viettämään päivän "vanhainkodissa".
Kommentit (302)
Minä näen kyllä tämän niin, että työnantajat ovat tässä halutessaan myötämielisiä tarjoamaan työntekijöiden lapsille elämyspäivän. Vai onko jossain muka oikeasti kouluja tai päiväkoteja, joissa patistetaan lapsia olemaan päivä muualla? Ei se kyllä ihan noin mene. Työpaikat tässä ovat aloitteellisia, ja ne osallistuu jotka haluaa. Niin lasten kuin työnantajien kohdalla.
Siis kuka ope on muka sanonut, että pitää mennä kunkin vanhemman työpaikalle? Meidän firma osallistuu tähän, ja se tarkoittaa, että lapsille on järjestetty omaa ohjelmaa. Eivät todellakaan pyöri tehtaassa, vaan tekevät mm. joulukoristeita.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin ne on kouluikäsiä, joille tämä mahdollisuus tarjotaan. Sen ikäset kyllä ymmärtää, et ihan joka työpaikkaan ei pysty lapsi menemään mukaan.
Toisekseen meillä ainakin viestissä oli oikeen erikseen mainittu, et mikäli vanhempien työ on semmone, et sitä ei voi mennä seuraamaan, voi mennä mummin tai kummin tai kaverin äidin työpaikalle.
Lopettakee valitus.
Aamen.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia pitää aina alkaa jankkaamaan niillä ääritapauksilla? Valtaosa ihmisistä kuitenkin työskentelee ihan jossain muualla kuin teurastamoissa, leikkaussaleissa tai pedofiilien kuntouttajana.
Mutta hei aika moni isä työskentelee duunarina ja aika moni nainen hoitoalalla.
Meidän työpaikalla lapset eivät ole koko päivää vaan ainoastaan 2 h+ lounas. Se 2 tuntia on järjestettyä ohjelmaa turvallisissa tiloissa.
Vierailija kirjoitti:
Minä näen kyllä tämän niin, että työnantajat ovat tässä halutessaan myötämielisiä tarjoamaan työntekijöiden lapsille elämyspäivän. Vai onko jossain muka oikeasti kouluja tai päiväkoteja, joissa patistetaan lapsia olemaan päivä muualla? Ei se kyllä ihan noin mene. Työpaikat tässä ovat aloitteellisia, ja ne osallistuu jotka haluaa. Niin lasten kuin työnantajien kohdalla.
Siis kuka ope on muka sanonut, että pitää mennä kunkin vanhemman työpaikalle? Meidän firma osallistuu tähän, ja se tarkoittaa, että lapsille on järjestetty omaa ohjelmaa. Eivät todellakaan pyöri tehtaassa, vaan tekevät mm. joulukoristeita.
Haluavatko myös kollegat tällaisen elämyspäivän? Itsekin koodaan, ja arvostan keskittymisrauhaa. Onneksi meille ei olla perustamassa mitään pop-up päiväkotia, kuten sinne.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin ne on kouluikäsiä, joille tämä mahdollisuus tarjotaan. Sen ikäset kyllä ymmärtää, et ihan joka työpaikkaan ei pysty lapsi menemään mukaan.
Toisekseen meillä ainakin viestissä oli oikeen erikseen mainittu, et mikäli vanhempien työ on semmone, et sitä ei voi mennä seuraamaan, voi mennä mummin tai kummin tai kaverin äidin työpaikalle.
Lopettakee valitus.
Mummut mullan alla, vaari myös arkussa, pappa saattohoidossa. Kummit Unkarissa. Lapsi saa siis valita saattohoitoisen vaarin tai Unkarin reissun väliltä! Ottaako koulu osaa kuluihin? 🤔 Ottaiskohan naapurin gynelogi poitsun mukaan? Poikahan voi vaikka unelmoida urasta naistentautien parissa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi että, kyllä on taas niin lapsivihamielinen avaus ettei mitään rajaa. Ei ihme että syntyvyys laskee.
Mitä sä et nyt ymmärtänyt?
Onko siis sinun mielestäsi ihan ok, että tällainen epävirallinen päivä on muodostumassa viralliseksi päiväksi?
Ymmärrätkö ollenkaan, mitä lapselle voi tapahtua esimerkiksi suuressa tehtaassa?
Tunge lapsivihamielinen kommenttisi sanonko minne.
Siellä suuressa tehtaassako ei koskaan käy esim. yritysvieraita? Kyllä mun miehen työpaikalla ne on nimenomaan pomot ja henkilöstöhallinto, jotka järkkää ohjelman työntekijöiden lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Meidän työpaikalla lapset eivät ole koko päivää vaan ainoastaan 2 h+ lounas. Se 2 tuntia on järjestettyä ohjelmaa turvallisissa tiloissa.
Meillä sama järjestely. Vanhemmathan tosta hyötyy, kun voi palkallisesti hengailla siellä muksunsa kanssa..
Ei helvetti, meidän firma on näköjään tuolla listalla mukana...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia pitää aina alkaa jankkaamaan niillä ääritapauksilla? Valtaosa ihmisistä kuitenkin työskentelee ihan jossain muualla kuin teurastamoissa, leikkaussaleissa tai pedofiilien kuntouttajana.
Terveydenhuollossa työskentelee kymmeniätuhansia suomalaisia. Ei lasta voi ottaa mukaan, kun hoitaa potilaita.
Niin, ja ne loput päälle 3 miljoonaa työikäistä on jossain muussa ammatissa tai työttömänä. 10 000 on kärpäsen kusi siinä sakissa.
Vanhempani olivat töissä sairaalassa. En päässyt sinne tettiin., taksvärkkiin tai edes käymään. Töihin ei saanut edes soittaa kuin äärimmäisessä hädässä. Vanhempani selittivät miksi näin oli. Ymmärsin hyvin. En kärsinyt.
Miksei ikinä voi ajatella, että kiva kun tällainen mahdollisuus on, eikä aina niin, ettei muutkaan saa kun en minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhuollossa työskentelee kymmeniätuhansia suomalaisia. Ei lasta voi ottaa mukaan, kun hoitaa potilaita.
Niin, ja ne loput päälle 3 miljoonaa työikäistä on jossain muussa ammatissa tai työttömänä. 10 000 on kärpäsen kusi siinä sakissa.
Joo, sori. Piti googlettaa, mistä tässä päivässä on kyse. Ja kysehän ei ollutkaan siitä, että lasten pitäisi päästä vanhempiensa työpaikalle vaan että jotkut työpaikat järjestävät tällaisen perhetapahtuman työntekijöilleen. Ei siis ole tarkoituskaan, että nämä vanhemmat tekisivät sekä työnsä että viihdyttäisivät ja vahtisivat omia lapsiaan samaan aikaan.
Mun Peetu 11 v ohjasi tänään mun sijasta Airbussin Porvoo- Pariisi- reitin, matkustajat ei huomanneet tietty mitään ja lapsi oli onnessaan, oli kuulemma tosi hauska peli. Joku kone putosi Grenoblessa mutta ei liity tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluavatko myös kollegat tällaisen elämyspäivän? Itsekin koodaan, ja arvostan keskittymisrauhaa. Onneksi meille ei olla perustamassa mitään pop-up päiväkotia, kuten sinne.
En henkilökohtaisesti innostu asiasta, mutta oli pakko ottaa kantaa tähän, kun on niin väärin ymmärretty. Hirveää jeesustelua ketju täynnä, "MINÄ teen työtä pedofiilikrokotiilien vanhainkodissa, ei lapsia MINUN työpaikalle!" Haloo, hahhahhaa, hauska juttu, mutta kuka oli edes tuomassa? Kuka oli pakottamassa? Jotkut vapaamieliset firmat haluaa järjestää lapsille kivaa, so what, miten se kutittaa rouva sairaanhoitajan elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän tässä sitten mitään ongelmaa ole hoitoalan työvoimapulan kanssa kun ovat noinkin marginaalinen joukko työvoimasta.... tai sitten lukutaidossasi on jotain vikaa. Työpaikoilla on aina vain tarkemmat turvallisuus-, hygienia- ja tietosuojavaatimukset. Ihan varmasti keksit muutaman muunkin työpaikan, jolla lapset eivät voi olla.
Miten joku esim. vartija tai järkkäri vois ottaa lapsensa mukaan töihin? On aika paljon töitä joihin ei voi turvallisuussyistä ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meiltä kysytty. Kuulemma jotkut ovat tosiaan tuomassa kersansa mukanaan eikä heille ole järjestetty mitään tekemistä. Todella kiva työpäivä tulossa meille muille. Voisi pitää etäpäivän.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku esim. vartija tai järkkäri vois ottaa lapsensa mukaan töihin? On aika paljon töitä joihin ei voi turvallisuussyistä ottaa.
Tuskin sen vartijan tai järkkärin työnantaja tällaista perhepäivää työntekijöilleen tarjoakaan. Eihän tämä koske kaikkia työnantajia vaan ainoastaan niitä, jotka haluavat ko päivän järjestää työntekijöilleen ja heidän lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En henkilökohtaisesti innostu asiasta, mutta oli pakko ottaa kantaa tähän, kun on niin väärin ymmärretty. Hirveää jeesustelua ketju täynnä, "MINÄ teen työtä pedofiilikrokotiilien vanhainkodissa, ei lapsia MINUN työpaikalle!" Haloo, hahhahhaa, hauska juttu, mutta kuka oli edes tuomassa? Kuka oli pakottamassa? Jotkut vapaamieliset firmat haluaa järjestää lapsille kivaa, so what, miten se kutittaa rouva sairaanhoitajan elämää.
Mä luulen, että suurin osa näistä kommentoijista ei edes tiennyt, mistä tässä päivässä on kyse. En minäkään tiennyt ennenkuin googletin.