Typerä Ota lapsi töihin-päivä
Oikeasti, miettikää nyt miten eriarvoiseen asemaan lapset tässä saatetaan.
Oma työni on valitettavasti sellaista, että en pysty määräämään itse tehtäviäni (eli toisin sanoen joku muu määräilee minua koko päivän). Tehtäviin kuuluu paljon vaitiolovelvollista asiaa yms., joten lapset olisivat koko päivän jossakin nurkissa värittelemässä tai keskenään kahvihuoneessa eivätkä koulussa, jossa heidän kuuluisi olla.
Miehen työpaikka taas on vaarallinen, sinne ei ole lapsilla mitään asiaa enkä heitä sinne edes päästäisi.
Nyt kuopus itkee kun kavereita lähtee vanhempien töihin. Ja kun luokasta on ilmeisesti iso osa pois, aineissa ei voida edetä. Eli tämä typerä päivä a) vie lapselta mahdollisuuden oppia ja b) saa lapselle olon, että äiti ei välitä ja tykkää kun ei halua mukaansa töihin.
Kuka tämän p*skan idean on keksinyt?
Harkitsen myös vieväni lapset mummulaan viettämään päivän "vanhainkodissa".
Kommentit (302)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi että, kyllä on taas niin lapsivihamielinen avaus ettei mitään rajaa. Ei ihme että syntyvyys laskee.
Mitä sä et nyt ymmärtänyt?
Onko siis sinun mielestäsi ihan ok, että tällainen epävirallinen päivä on muodostumassa viralliseksi päiväksi?
Ymmärrätkö ollenkaan, mitä lapselle voi tapahtua esimerkiksi suuressa tehtaassa?
Tunge lapsivihamielinen kommenttisi sanonko minne.
No tehtaassa voi vaikka pudota johonkin myllyyn ja jauhautua jauhelihaksi. Mutta voihan sitä kotonakin esim. kaatua rappusissa tai pudota parvekkeelta. Lapsia pitää vahtia paikasta riippumatta, ei nyt tarvitse tyhmäksi sielläkään heittäytyä.
Siis mitä?! :D
Tehtaassa kulkee usein trukkeja, on kaikenlaista ovea ja nappia ja hitsauskipinöitä, pitää olla kypärää, suojalasia ja turvakenkää. Kulkuluvat jne. Oman miehen työpaikalla pitää olla tietynmittaiset lahkeet housuissa, kaikki on hyvin tarkkaa. Linjastoille ei voi laskea mitään ylimääräisiä jne.
Sen takia sinne ei lapset sovi, ei sen takia että alakouluikäiset lapsemme riehuisivat siellä ja kiipeilisivät ties minne. Ap
Kasvattaahan se jonkun verran myötätuntoa kun näkee, millaisessa seurassa kollega iltansa viettää. Ehkä Suomessa sitten syntyy liikaa lapsia, kun tarvitaan tällaista valistusta.
Vierailija kirjoitti:
Teidän töidenne näkeminen kasvattaa lasten halua opiskella. Eli töihin vain mukaan.
Lapsi näkee lääkärivanhemman tutkimassa mummon peräpukamia, ja päättääkin opiskella autoasentajaksi.
Ketjun kommentteista näkee hyvin sen negatiivisuutta huokuvan asenneilmapiirin, joka vallitsee Suomessa lapsia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi että, kyllä on taas niin lapsivihamielinen avaus ettei mitään rajaa. Ei ihme että syntyvyys laskee.
Mitä sä et nyt ymmärtänyt?
Onko siis sinun mielestäsi ihan ok, että tällainen epävirallinen päivä on muodostumassa viralliseksi päiväksi?
Ymmärrätkö ollenkaan, mitä lapselle voi tapahtua esimerkiksi suuressa tehtaassa?
Tunge lapsivihamielinen kommenttisi sanonko minne.
No tehtaassa voi vaikka pudota johonkin myllyyn ja jauhautua jauhelihaksi. Mutta voihan sitä kotonakin esim. kaatua rappusissa tai pudota parvekkeelta. Lapsia pitää vahtia paikasta riippumatta, ei nyt tarvitse tyhmäksi sielläkään heittäytyä.
Siis mitä?! :D
Tehtaassa kulkee usein trukkeja, on kaikenlaista ovea ja nappia ja hitsauskipinöitä, pitää olla kypärää, suojalasia ja turvakenkää. Kulkuluvat jne. Oman miehen työpaikalla pitää olla tietynmittaiset lahkeet housuissa, kaikki on hyvin tarkkaa. Linjastoille ei voi laskea mitään ylimääräisiä jne.
Sen takia sinne ei lapset sovi, ei sen takia että alakouluikäiset lapsemme riehuisivat siellä ja kiipeilisivät ties minne. Ap
Olen 40+ v. ja kun menin tunniksi erään tehtaan tiloihin sain vartin turvallisuusinfon. Tietysti en ole yhtä lahjakas ja hyvinkäyttäytyvä kuin täällä palstailevien lapset.
Vierailija kirjoitti:
Teidän töidenne näkeminen kasvattaa lasten halua opiskella. Eli töihin vain mukaan.
Ja sinun lastesi näkeminen kasvattaa halua jäädä lapsettomaksi, win-win.
Pääseekö lapset mukaan myös "yksille" työpäivän jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sinä tiedät mitä minä olen opiskellut?
Tällä ei ole mitään tekemistä koulutuksen kanssa.
Jos näin ajattelet niin eiköhän aika nopean koulutuksen käynyt perhepäivähoitaja ota lapsen töihin helpommin kuin vaikkapa pitkään opiskellut lääkäri?
Mua ei loukkaa pätkääkään tuo typerä kommentti, mulla ja miehellä on hyvät, säännölliset työt ja se riittää.
Listalla osallistujista on myös päiväkoteja. Miten näissä pidetään huoli että asiakkailla on säädösten ja turvallisuuden vaatima määrä kasvattajia jis työntekijät tuo sinne sekaan omat lapset?
Vierailija kirjoitti:
Pääseekö lapset mukaan myös "yksille" työpäivän jälkeen?
Meillä on perjantaina pikkujoulut, tässähän on tilaisuus niille, joiden mielestä juhlakutsut ovat aina koko perheelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, sitä lasta varmaan hirveästi kiinnostaa ne sun vaitiolovelvolliset asiat.
Oletko sä sitä mieltä, että mun alakouluikäisiä lapsia ei lasketa ihmisiksi, joilla on ihan normaali kuulo? Että jos vaikka käsittelen jonkun ihmisen henkilökohtaisia asioita (esim. sairauksia, mielenterveyttä) niin se on ihan ok lapsen aikana?
Vai laitanko lapselle peltorit päähän? Ap
Se, että kuulee jonkin asia ja kiinnostuu siitä on kaksi eri asiaa. Lapsilla tommoset jutut menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Oikeastaan tuossa on kolme elementtia: kuuleminen, kiinnostuminen ja ymmärtäminen. Lasten osalta täyttyy useimmissa tapauksissa vain ensimmäinen.
Tyhmä idea ylipäätään. Hyvin harvalle työpaikalle voi viedä lapsia.
Koska on "ota ponisi mukaan töihin" päivä? Luulen että Hannes tykkäisi mussuttaa heinää ja porkkanaa samalla kun kierrämme työmaita ❤ Hannes on oikein ystävällinen ja kohtelias tapaus, sisäsiisteydessä on hieman petrattavaa vielä, mutta Hannes varmasti mielellään kopsuttelisi ympäri raksaa turvakypärä päässään ☺
Ihan hyvä päivä
Seuraavaksi on tulossa "Ota pokka askeen" - päivä
MInulla on joskus ollut lapsenlapsi iltapäivällä työpaikalla. On siellä muillakin joskus.. Itse olen usein mieheni työpaikalla. Kesällä odottelen häntä kun saa työnsä valmiiksi ja lähdetään yhdessä asioille. Hän on siis aivan Helsingin keskustassa, oma työhuone ja keittotila. Lapsena olin äitini työpaikalla bestikseni kanssa iltapäivinä, sekin oli keskustassa. Ennen oli paljon vapaampaa yleensä töissäkin. Kai siinä on jokin idea, että lapset näkevät niitä työpaikkojakin.
Ja tästäkin joku saa tehtyä ongelman.. Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, sitä lasta varmaan hirveästi kiinnostaa ne sun vaitiolovelvolliset asiat.
Oletko sä sitä mieltä, että mun alakouluikäisiä lapsia ei lasketa ihmisiksi, joilla on ihan normaali kuulo? Että jos vaikka käsittelen jonkun ihmisen henkilökohtaisia asioita (esim. sairauksia, mielenterveyttä) niin se on ihan ok lapsen aikana?
Vai laitanko lapselle peltorit päähän? Ap
Se, että kuulee jonkin asia ja kiinnostuu siitä on kaksi eri asiaa. Lapsilla tommoset jutut menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Aaargh, mutta kun pointti on myös siinä, että asiakas tuskin haluaa puhua omia asioitaan jos huoneen nurkassa on LAPSI. Mä olen kuitenkin töissä ja mun on tehtävä se työni ihan normaalisti. Ymmärrätkö?
Joo, meidän poika haluaa nähdä kuinka mami työskentelee rikoksen suorittaneiden kehitysvammaisten yksikössä. Moni potilaista on esim. pedofiliaan taipuvainen. Isänsä tekee töitä itsetuhoisten nuorten kanssa turvaosastolla. Monta hyvää kokemusta siis luvassa meidän jätkälle 😊
Ap...tuskin siellä koulussa on yhtään kurjempi päivä kuin tavalliset päivätkään. Veikkaanpa, että on lapsellesi huomattavasti kivempi koulupäivä, joka sisältää enemmän leikkiä ja kaikkea rentoa puuhaa kuin varsinaista opiskelua.
Niin sekin vielä. Lapsitodellisuus voisi laskea Suomen syntyvyyttä entisestään.