Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerä Ota lapsi töihin-päivä

Vierailija
19.11.2018 |

Oikeasti, miettikää nyt miten eriarvoiseen asemaan lapset tässä saatetaan.

Oma työni on valitettavasti sellaista, että en pysty määräämään itse tehtäviäni (eli toisin sanoen joku muu määräilee minua koko päivän). Tehtäviin kuuluu paljon vaitiolovelvollista asiaa yms., joten lapset olisivat koko päivän jossakin nurkissa värittelemässä tai keskenään kahvihuoneessa eivätkä koulussa, jossa heidän kuuluisi olla.

Miehen työpaikka taas on vaarallinen, sinne ei ole lapsilla mitään asiaa enkä heitä sinne edes päästäisi.

Nyt kuopus itkee kun kavereita lähtee vanhempien töihin. Ja kun luokasta on ilmeisesti iso osa pois, aineissa ei voida edetä. Eli tämä typerä päivä a) vie lapselta mahdollisuuden oppia ja b) saa lapselle olon, että äiti ei välitä ja tykkää kun ei halua mukaansa töihin.

Kuka tämän p*skan idean on keksinyt?

Harkitsen myös vieväni lapset mummulaan viettämään päivän "vanhainkodissa".

Kommentit (302)

Vierailija
281/302 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta oli ihanaa kun työkaverit toi eri-ikäisiä lapsia työpaikalle. Avokonttori eikä mikään julkisen pulju, mutta lapsia sietämättömät pysty jäämään kotiin etätöihin halutessaan. Jututin kaikkia mahdollisia pikkuihmisiä, ja yhden porukan kanssa käytiin lounaallakin. Näitä vois olla useamminkin kuin vain kerran vuodessa.

T: lapseton 30v

Joo varmaan ihan kiva, mutta ap:n pointti olikin että tällainen päivä asettaa lapset eriarvoiseen asemaan kun ei läheskään kaikille työpaikoille voi lapsia viedä. Kaikki lapset tietysti haluaisivat kun tällaisesta mahdollisuudesta kuulevat, mutta joidenkin vanhemmat työskentelevät vaikka leikkaussalissa, rakennustyömaalla, ambulanssissa, varastoissa ym paikoissa minne lapsia ei voi viedä. Tai ovat työttömiä. Näistä lapsista ei kyllä tunnu varmasti kivalta.

Vierailija
282/302 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli naperoita paljon. Tehtiin tietysti erillinen tila jossa saivat pelata pelejä yms. Hauskaa oli.

M54

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/302 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen töissä suht isossa avokonttorissa, missä käsitellään päivittäin suuria määriä tietoturvariskimateriaalia ja hommat vaatii jo itsessään lehmänhermoja ja keskittymistä.

Oli aivan ihanaa, kun muutama toi sinne rakkauden hedelmänsä huutamaan asiakaspuheluiden päälle, levittelemään papereita ja lähmimään henkilökohtaista omaisuutta, välillä omalta pöydältä katosi puhelin tai juomapullo ja tilalle oli jätetty lähmäinen suklaapatukan paperi, vessassa jos erehdyit käymään oli tuolin säädöt pistetty uusiksi. Tauot olisi pitänyt pitää seuraa näille vapaan kasvatuksen riemuvoitoille, ja jos meinasit jostain sanoa, niin hyvin äkkiä tuli vastapalloon että "hei relaa vähän lapset on lapsia :) :)".

Anteeksi nyt vaan, mutta ei tulisi kyllä mieleenkään aiheuttaa työkavereille tuollaista ylimääräistä vaivaa ja stressiä. Ne lapset ei tasan oppineet tuosta päivästä kukaan mitään (joka vissiin on tän päivän tarkoitus?), tuskin tietävät vieläkään mitä vanhempansa työkseen tekevät.

Jos nyt jotain hyvää, niin yksi heistä oli hyväkäytöksinen.

Vierailija
284/302 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä periaatteessa hieno ajatus, mutta käytännössä tosiaan monelle aika hankala toteuttaa. Olen töissä yrityksessä joka tekee kansainvälistä kauppaa, ja tänään sain vieraakseni asiakkaita Saksasta. Ei tähän päivään olisi millään voinut ottaa 4-, 6- ja 7.- vuotiaita vilkkaita lapsia mukaan. Lasten isällä taas oli sairaalassa päivystys, joten sinnekään ei mitenkään olisi voinut lähettää lapsia. Ajattelin, ettei tällaisesta päivästä olisi puhuttu lapsille mitään jotta eivät edes ymmärtäisi pyytää mukaan, mutta pahalla mielellä tosiaan tuli kaksi kolmesta lapsesta tänään kotiin, kun olivat hoidossa/koulussa kuulleet että jotkut muut ovat päässeet äidin tai isän mukana töihin ja saaneet vapaapäivän hoidosta tai koulusta. Ja tosiaan jopa ekaluokan opettajalla oli ollut oma poikansa mukana töissä.

Vierailija
285/302 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä taas mieleni niin pahoitin...

On olemassa myös monia työpaikkoja, jonne lapsen voi ottaa mukaan sovittuna päivänä yhden kerran vuodessa esim. koulut, päiväkodit, kaupat, pankit, kampaamot, kahvilat, seurakunnan kerhot, vanhainkodit, toimistot jne. Aika paljon työpaikkoja...

On toki monia työpaikkoja, jonne lasta ei voi ottaa, mutta pitääkö ilo sitten pilata muiltakin? Eiköhän jokaisella lapsella ole joku sukulainen, naapuri tai tuttava, joka työskentelee alalla, jonne lapsen voi ottaa mukaan töihin. Meidän työpaikalla oli tänään 15 lasta mukana, joista useampi 2-3v. Koululainen voi hyvin käydä tutustumassa vaikka kummin työpaikkaan. Mutta kun tänä päivänä trendi on, että minä, minä ja minun oikeuteni ja minun uhriutumiseni ja se koettu vääryys...

Moneen voinee viedä, mutta jo listaltasi:

Pankit - ei, koska kaikki toisten talouteen liittyvät asiat kuuluvat vaitiolovelvollisuuden piiriin.

Päiväkoti: Lisäävätkö ylimääräiset lapset ryhmäkokoa.

Kampaamo: Muista kysyä asiakkaalta, haluaako hän maksaa palvelusta, jos siinä häärivät lapset mukana.

Mun mies on töissä pankissa. Meidän lapset ovat olleet siellä monta kertaa vierailulla

Meidän lasten päiväkodissa oli tänään useita hoitajien lapsia. Osa oli alle kouluikäisiä, osa koululaisia.

Koululainen osaa olla häärimättä paikallaan kampaamossa ja vaikkapa jutella mukavia asiakkaille.

Minä olen maksava asiakas kun käyn kampaajalla, enkä halua kuunnella vieraitten mukuloitten lässytystä. Luen mielummin juorulehtiä tms.

110% tämä.

En todellakaan jaksa vapaa-ajallani (varsinkaan jos maksan jostain palvelusta) kuunnella vieraita pentuja yhtään sen enempää kuin on ihan pakko. Lapset on kivoja jos ne on omia tai läheisiä, muuten en tykkää tipan tippaa.

Vierailija
286/302 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli naperoita paljon. Tehtiin tietysti erillinen tila jossa saivat pelata pelejä yms. Hauskaa oli.

M54

Kiva tietää että jollakulla on työpaikka, missä voi viettää vaikka päivän tekemättä töitä ja kukaan ei huomaa mitään.

Vierailija
287/302 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa lapset klähmimään johonkin hygieniapassia vaativiin hommiin. Kiva löytää pieni vihreä räkänokare lounassalaatista.

Vierailija
288/302 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uli uli, miksi muiden pitäisi olla nauttimatta päivästä vain siksi että omat kuviasi ovat mitä ovat. Olet säälittävä.

Vierailija
289/302 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta oli ihanaa kun työkaverit toi eri-ikäisiä lapsia työpaikalle. Avokonttori eikä mikään julkisen pulju, mutta lapsia sietämättömät pysty jäämään kotiin etätöihin halutessaan. Jututin kaikkia mahdollisia pikkuihmisiä, ja yhden porukan kanssa käytiin lounaallakin. Näitä vois olla useamminkin kuin vain kerran vuodessa.

T: lapseton 30v

Joo varmaan ihan kiva, mutta ap:n pointti olikin että tällainen päivä asettaa lapset eriarvoiseen asemaan kun ei läheskään kaikille työpaikoille voi lapsia viedä. Kaikki lapset tietysti haluaisivat kun tällaisesta mahdollisuudesta kuulevat, mutta joidenkin vanhemmat työskentelevät vaikka leikkaussalissa, rakennustyömaalla, ambulanssissa, varastoissa ym paikoissa minne lapsia ei voi viedä. Tai ovat työttömiä. Näistä lapsista ei kyllä tunnu varmasti kivalta.

Olen itse hoitoalalla, meillä ei saa tuoda lapsia yksiköihin töihin, kiellettiin ihan erikseen ja jokainen nyt varmasti tajusi itsekin, ettei oikein sovi. Esimiehen istuvat omissa kopeissaan, heidän lapsensa olivat tänään "töissä" - ja kiersivät näissä meidän yksiköissä ihmettelemässä. Eri säännöt eri tyypeille.

Vierailija
290/302 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli poikani 1v kuva kehystettynä työpöydälläni. Pakotettiin töihin lapsen ollessa 1,1v ja tulin.

Jouduin puhutteluun koska lapseni kuva oli työpöydälläni.

Kiitoksia Berner!

Vierailija
291/302 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli runsas edustus lapsettomia ja tämän olisi pitänyt jo varoittaa.

Vierailija
292/302 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttäreni oli aikoinaan tet päivänä työpaikallani. Hän ääneen oikein ihmetteli että pitääkö mun äidin (vtm) hakea tota pakkausroskaa jatkuvasti varastohuoneesta. Nyt tyttäreni kirjoitti Laudaturin, eximioita, magnaa.

Samoin työkaverini (miespuolinen) tytär oli viikon harjoittelussa työpaikallani. Mä yritin olla ystävällinen ja lisäksi isänsä joka otti omille myyntimatkoilleen mukaan. Oma pomoni ehkä osoitti vahingossa mitä on. Eikä tää tyttö häneltä enää kysynytkään mitään.

Niin ja työpaikka oli Berner

Vierailija
293/302 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telkkarissa Kokkikartanolla lapsukaiset pilkkoivat porkkanoita paljain käsin - siis ilman hanskoja. Toivottavasti päätyivät pmiin suihin eikä ruokiin...

Vierailija
294/302 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että nyt kun valtakunnallisissa medioissakin puututaan äitien syrjintään.

Jännä vain on se että tämäkin nyt olisi ihan keksitty juttu. On naisia jotka ovat joka vuosi äitiyslomalla ja se on yks ja sama. Sillä eivät he oikeasti edes saa mitään aikaiseksi. Joten olkoot äitiyslomalla.

On naisia jotka tekevät liikaa töitä koska heidät pakotetaan siihen ja heidänkin lapsi odottaa että päiväkodista haetaan. Tai sitten he joutuvat väkivallan uhriksi ja työkaverit pelkäävät.

Paha maa! Rumat ja ilkeät voittaa ihan aina.

295/302 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni haluaa että meillä on lennonjohtotornissa kakaroita pyörimässä jaloissa?

Kakara voi olla vaikka 15v tai 25v.

Voi miksi missasin tämän lapsi töihin -päivän! 

27v lapseni olisi ollut tarpeellinen lisäkäsi tänään työmaalla.

Vierailija
296/302 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ovat julkisen puolen hömppähommat? Opettajat, sairaanhoitajat, lääkärit, lastenhoitajat, kiintestönhoitajat? Mitä muita tarpeettomia hömppähommia keksitte?Lakkautetaan kaikki nämä heti huomisesta alkaen.

Vierailija
297/302 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä nyt taas. En lukenut kuin aloituksen mutta myös meillä on vaitiolovelvollisuus, eikö kaikilla ole? Ja vaarallista seikkailla tuotannossa. Meillä tuo oli järjestetty kaksituntisena jolloin vanhemmat ei tehneet omia töitään. Lapset piirteli jotain meidän tuotteisiin liittyvään, pääsi hallitusti näkemään mitä parissa työpisteessä tehdään ja oman vanhempansa työpisteen joko tuotannossa tai toimistolla. Oli myös mehua ja keksejä. Ennemminkin typerä työnantaja jos ei viitsi järjestää mitään.

Vierailija
298/302 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epistä, että mun työpaikka ei ole edes auki ☹️ Vaikka ei sinne kyl saisi lemmikkejä viedäkään 😃

Vierailija
299/302 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on lapsivihan luvattu maa.

Suurin osa ihmisistä ei työskentele päiväkodissa, vaan tekevät töitä, joissa lastenhoito ei onnistu. Nyt sinne työpaikalle tuodaan lapsia, jotka härititsevät myös muiden työntekoa. Viime vuonna yksi piltti lauloi täyttä päätä lujaa lastenlauluja äidin vastamelukuulokkeet omassa päässään.... melu kuului pitkin käytävää, oven sulkemalla sain hiljaisuuden, sääliksi kävi työhuoneen jakanutta kolleegaa.

Vierailija
300/302 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli järjestetty kunnon sirkus näitten lapsivieraiden takia. Töihin ei pystynyt keskittyjmään, kun niiden lapsien viihdyttäminen vaikutti olevan päivän päätarkoitus. Päivästä ei edes tiedoitettu kaikkien ammattiryhmien edustajille ja se sirkus tuli esimerkiksi mulle yllätyksenä. Monta tuntia sai kuunnella laululeikkejä ja hirveää mökään.

Olen ymmärtänyt, että tämän päivän tarkoitus on, että lapset tutustuvat vanhempiensa töihin. Mun työpaikalla se meni ainakin täysin vihkoon, kun laululeikit ei kuulu meillä kenenkään toimenkuvaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi