IVF/ICSI viikolla 22?
Meille tulossa toinen IVF-hoito, onko ketään menossa samoissa?
File: lapsettomuutta takana 3,5 vuotta, joista hoitoja viimeisten 2,5 vuoden ajalla. Syynä mun epilepsialääkityksen laiskistuttama hormonitoiminta ja ekassa IVF:ssä tuli ilmi myös jotain munasolujen laatuongelmaa. Hoitoja on käyty läpi 4xIUI (ekasta plussa, kohdunulkoinen). Välissä luomutuulimuna ja sitten 03/2006 ekan IVFn tuoresiirrosta nega. Pakkaseen meni neljä alkiota, joita suunniteltiin siirrettäväksi männä viikolla, mutta kuolivat kaikki. Tämä näin lyhykäiseksi kertaukseksi. Hoidossa ollaan Fertinovalla.
Mukaan pinoon kaikki samoihin aikoihin hoidettavat!
Kommentit (158)
Heipä hei!
Rose ja Sonja:
Mukavaa, että munikset on lähteneet hyvin kasvuun. Ja mukava määrähän niitä on löytynytkin =)
Itsellänikin oli 11 kpl munarakkuloita, muutama 11 mm ja loput vähän pienempiä. Lääkäri sanoi, että tarkkaa määrää on hankala arvioida, kun niitä rakkuloita voi olla myös piilossa toisten rakkuloiden takana. Pistoksia jatketaan samalla 150 iu:lla ja perjantaina seuraava ultra, jolloin päätetään punktio päivä (ma - ke).
Vähän tympii, kun joutuu käymään yhteensä 6 kertaa Oysissa, poliklinikkamaksuja sekä matkakuluja tulee reippaasti =)
Mut jospa tämä kaikki palkitaan sitten 9 kk:n päästä ;)
Perjantaita odotellessa...
Rosella taisi olla selvimmät sävelet jatkon suhteen. Oletkohan meistä ensimmäinen punktioon menijä? Hyvältä näyttää joka tapauksessa!
Sonjan tilanne kuulostaa vähän omaltani sikäli, että annosta lisättiin myös täällä. Kerrohan huomennakin kuulumiset, ok?
Nipsu: mullakin vielä ultra perjantaina, mulla on tosin parempi tuuri tuon matkan kanssa, semmoinen vartti pyörällä... harmittavaa tuo reissaaminen. Joudutko kaukaakin kulkemaan? Aina vain suurempi syy peukutella bd !!
Oma napa: Rakkuloita oli aika reippaasti (22+13!), eli tavaraa voisi olla tulossa enemmän kuin viimeksi, kun saatiin 15 munista. Toivottavasti ei laatu huonone jos määrä nousee, kun aikaisemmassakaan laadussa ei hurraamista ollut... Pienehköjä olivat kaikki, 8mm suurempia ei ollut. Annos nostettiin sen takia 150 -> 200. Punktiohaarukaksi annettiin sama kuin Nipsulla eli ma-ke, mutta todennäköisimmin ti. Onko teillä muuten ollut sivuoireita? Mulla ehkä menee osa päänsäryistä tämän piikkiin ja mahaa alkaa hiukan kinnata. Mutta ei mitään isompaa.
hei kaikki
Tänään kävin sitten utrassa. Munikset oli hyvin kasvaneet. Suurin oli 17mm. En oikein osaa sanoa kuinka monta niitä oli siellä mutta veikkaisin että 10 luokkaan menee.
Pistän vielä perjantaihin 150 IU ja punktio on sitten maanantaina ja siirto keskiviikkona jos kaikki menee hyvin.
Vähän mua jännittää punktio mutta kai se menee ihan hyvin.
Tsemppiä vielä kaikille.
Mun oli pakko tulla toivottamaan sulle tsemppiä tulevaan koitokseen. Kun käyn näillä sivuilla niin tulee etsittyä vanhojen piiniskavereiden kuulumisia! Sinullahan on lähtenyt hoito hyvin käyntiin! Sä olet onnistunyt kasvattamaan hyvin munarakkauloita!! Tosta määrästä löytyy varmasti siirrettävää... Jos muistat mun tapaukseni ;) Muista nyt sit juoda ennen punktiota ainakin se 2 litraa!!!
Sofie rv 15
Kyllä se sonja meillä kaikilla hyvin menee:) Siihen on pakko uskoa!!
Itsekin hiukan ihmettelin ettei tänään tarvinnut enää ultraan mennä mutta kai sielä maanantaina on sitten kaikki hyvin..tai lähinnä hyvä määrä ja hyvän kokoisia!!
Heippa!
Eilen oli siis 3. ja viimeinen ultra ennen punktioita. Lääkäri löysi 16 rakkulaa, jotka olivat kooltaan 11-16 mm, eli aika pieniä vieläkin. Puregonin piikittelyä jatketaan sunnuntaihin asti ja maanantaina laitan irroituspiikin. Punktio on sitten keskiviikkona.
Heli: Mulla on matkaa vajaa 200 km Oysiin, joten matkakuluja tulee ja pitää lähteä aikaisin liikkeelle =/ Mut se on pientä se, jos tulee kaivattu ja toivottu tulos ;)
Sullahan Heli, oli hurjasti rakkuloita, peukuttelen täällä, et muniksia tulisi yhtä paljon =) bd bd bd bd
Sivuoireita ei ole sen ihmeempiä, välillä jomottaa alamasua, mut ei mitään sen ihmeempiä. Ehkä siksi, koska rakkulat ei ole vielä kauhean suuria. Ehkä vähän herkempänä olen ollut, tv -ohjelmat (surulliset sellaiset) alkaa itkettämään. Pitää aina äkkiä vaihtaa kenavaa ;)
Sonjalle ja Roselle tsemppiä punktioon, tulkaahan kertomaan sitten kuulumiset.
Myös Helille tsemppiä, varmistuiko sun punktio tiistaiksi?
Minulla olisi huomenna punktio ja keskiviikona alkionsiirto mikäli kaikki menee hyvin. Munarakkuloita näkyi 12 ultrassa, kokoa en muista mutta ilmeisesti suuri osa tarpeeksi suuria, kun punktio on huomenna. Jännittää ihan älyttömästi! Tämä on jo toinen hoito esikoisen jälkeen. Passikin oli välissä, joka oli puhdas nega.
Toivotan teille kaikille +++++++ onnea!! :)
Toki mukaan mahtuu:)
Tarinasi on kuin kopio omastani, myös noin samanverran rakkuloita ja toinen hoito nega-passin jälkeen. Esikoinen minulla on edellisestä liitosta, jo 13v,eli harmittavan suuri ikäero tulee..
Eli huomenna meillä koitos edessä, tsemppiä siis meille:)
Jep, ei ole vielä kaikki paikat varattuna täällä pinossa ;-) Hauska saada lisää porukkaa mukaan!
Kahtena eränä näköjään mennään, ensiksi maanantain troikka eli Sonja, Rose ja Cessi uutena mukaan. Keskiviikkona sitten minä ja Nipsu uunista ulos. Huomenna siis saadaan paljon punktiokuulumisia, toivottavasti hyviä sellaisia kaikilta! Tsemppiä koko maanantaiporukalle!!
Sofie: jee, kiitos tsemppauksesta! Muistan kyllä sun jännitysnäytelmän hyperiuhkineen :-) Kylläpä tuo aikakin rientää, rv:t on sulla jo tosi pitkällä :-o Hyvää vointia sulle!!
Nipsu: mä olen myös herkempi kuin tavallisesti: tänäänkin kun ajettiin autolla ja kuunneltiin PMMP:n Oo siellä jossain mun-laulua, niin siinähän on ne kohdat, joissa lauletaan että: " Odotanko turhaan sua sittenkin" ja: " Kuka päättää ketkä saa onnistua" niin poruhan mulla lensi siinäkin, vaikka itse laulu ei lapsettomuudesta kerrokaan. Onneksi oli vain mies siinä vieressä eikä sille onneksi tarvi joka kerta selittää että johtuu hormoneista. Kraanat näköjään aukee aika helposti ja oon päättänyt antaa aueta kun tähän mennessä ovat menneet sitten kiinnikin jossain vaiheessa...
Ja lisää ).(: Viimeinen Puregon mennyt, nyt pistin 11 kertaa kun viimeksi pistin 10 päivää. Annoksen nosto ja yksi pistospäivä lisää johtuu nähdäkseni siitä että munasolut pitäis saada kypsymään kun niitä rakkuloita siellä on niin paljon. Viimeksi punktiota edeltävässä ultrassa oli laskettu rakkuloita 15 ja nyt siis 35! Viimeksi munasolujakin saatiin 15, saa nähdä päästäänkö nyt millaiseen lukuun. Vähän on vatsa arempi kuin viimeksi (yllättäen...). Mua kiellettiin perjantaina imuroimasta (ja kaikki isompi reuhtominen tietty myös) ja siispä luistin mökkireissulla sujuvasti laiturin kantamisesta ;-) " Jouduin" räyhäkkäiden äijähommien sijaan siis tekemään kaikkea tylsää ja lapsellista, kannoin esim. risuja metsään. Saa nähdä kuinka varovaisesti muistan olla töissä. Odotan punktiota tosi kärsimättömänä, mieluusti tulisin jo siihen maanantaijengiin :-)
Rose: Minulla on tämä esikoinen myös hoidoilla, jouduimme kolme hoitoa tekemään, ennen kuin onnistuimme (iältään nyt kohta kaksivuotias) Tuosta isosta ikäerosta teillä on vain etua! Saat hyvin jo hoitoapua tuon ikäiseltä :) Minulla on ystävällä nyt 15- ja 13 vuotiaat tyttö ja poika, sekä 4-vuotias poika, niin hän kertoi että vanhemmista lapsista on ollut suuresti apua. Minulla oli tässä hoidossa annostuksena puregon 150, kuten siinä onnistuneessakin josta saimme lapsen. Oli myös edellisessä hoidossa, muttei tuottanut toivottua tulosta. Munarakkuloiden määrät ovat vaihdelleet, vaikka annostus ollut sama. Tsempit huomiselle!
Heli71: Mahtavan määrän olet muninut! Onnea sullekin keskiviikon punktioon. Minullakin tuntuu olevan tunteet välillä pinnassa. Kun tulee jotain liikuttavaa katseltavaa tv:stä, tulee kyyneleet silmiin, aivan kuin olis raskaana. Lienee sitten johtuu näistä hormoneista, mitä ollaan pistelty??
Nyt ohi.. ja saalis ihan ok. Rakkuloita kerättiin 17 ja niistä 14:sta munasolu. Mutta huomenna varsinainen totuus sitten paljastuu, kun klinikalle saa soittaa lopullisista tuloksista.
Olo on nyt vatsassa aika tukala, mutta onhan sielä aikamoista toimintaa tänään suoritettukin, eli ei ihme.
On heli se Niklas kyllä hauska ja rento tyyppi:) ja kätilö-Kristiina myös tosi ihana!!
Toivottavasti muillakin meni hyvin tänään!!
nyt se on sitten ohi. saaliiksi saatiin 15 munasolua. eli aika hyvin. huomenna saa sitten tietää monta niistä on hedelmöittynyt. Vähän jännittää tulokset. Maha on ollu tänään tosi arka toivottavast iolis huomenna parempi.
onnea kaikille jotka menee keskiviikkona puntioon.
Saaliiksi saatiin 12 munarakkulaa, joissa kaikissa solu. Toimenpide oli kyllä todella nopea tällä kertaa, kun mies sai homman hoidettua, niin samantien kipulääkettä ja suoraan punktioon! Esilääkkeen otin jo kotona. Munasolujen keräys taisi kestää 5 min. (Mikäli pää pökkyrässä muistin oikein..) Taisi mennä minun kohdalta vanhalla rutiinilla. Nyt vaan peukut pystyyn, että munasolut ja siittiöt treffaavat.
Mitään kipuja ei ole minulla ollut, olo tuntunut ihan normaalilta. Mitä nyt vähän väsyttänyt..
kun kaikilla on hyviä uutisia kerrottavanaan! Toivottavasti hedelmöittymiset menee myös hyvin. Kerrottehan huomenissa nekin uutiset...
Omaan napaan upposi vihoviimeiset piikit eli Pregnylin pistin tuossa just vartti sitten. Nyt vaan sitten odottelemaan treffejä Niklaksen ja Christinan kanssa (heilutukset Rose (o/ )! Vähän jännittää, kun rakkuloita on niin paljon enemmän kuin viimeksi. Huomenna pitäis vielä töissä jaksaa kevätretkeillä vilkkaitten lapsosten kanssa, huoh... tänäänkin jo kun pyöräilin töihin (en kyllä tiedä olisko saanut kun imurointikin kiellettiin) niin nupukivipäällyste tuntui sellaiselta täristimeltä, että teki mieli ajella seisaaltaan. Hirveesti ei viittis mukuloitten kanssa melskata mutta ehkä se siitä hoituu jos heittää futispallon sinne poikalauman sekaan...
Pikaista paranemista siis teille punktoiduille ja tsemppiä Nipsullekin loppukoitokseen!
Loistavia uutisia tänään klinikalta!! Kahdeksasta munasolusta 7!! hedelmöittyi:) Mutta toki huominen on vasta kunnon tuomionpäivä kun kuulemme siirtoon mennessä lopullisen tuloksen..saadaanko pakkaseen jne. Eikä jännitä yhtään, tai ehkä vähän;)
Meillä lähes kaikilla huomenna jännitysten päivä, onnea kaikille:)
12 munasolusta 10 oli hedelmöittynyt. Huomenna sitten nähdään miltä näyttävät ja saadaanko pakkaseen! Viime hoidosta 15/15 hedelmöittyi, mutta kaksi vain pääsi siirtoon ja kaksi pakkaseen. Kyllä mua mietityttää mikä se laatu on tällä kertaa! Kun on ollut niin vaihtelevaa, välillä huippuja ja välillä surkeita. Mutta tällaista tää on..
Kovasti tsemppiä toivotan muillekin!
Hieno homma! Toivottavasti alkavat hedelmöittyneet muniksenne vielä jakautuakin reippaasti!
Omanaparaportti lyhkäisesti, koska olo on aika turvonnut. Nyt vasta olen älynnyt ruveta pelkäämään hyperstimulaatiota kun yhdelle tutulle hyperi tuli 30 rakkulasta ja mulla niitä laskettiin olevan 5 enemmän... ja vähän hirvittää muutenkin, että olenko paljon kipeämpi kuin viimeksi kun tavaraa on nyt enemmän. No onneksi kivut ei olleet kovin kamalia viimeksi, niin että ihan hyvin varmaan siedän enemmän. Panadolvarastotkin kävin täydentämässä.
Onnea kaikille meille huomiseksi, oli kyseessä sitten siirto tai punktio!
nyt on sitten siirto ohi. Kahdeksan munasolua oli hedelmöittynyt josta 7 alko jakautumaan. mutta kolme niistä oli niin huonoja joten niitä ei kannata pakastaa. eli saaliiksi satiin neljä hyvää alkiota josta kolme pakkaseen ja yks siirettiin kohtuun. eli tällaisia kuulumisia. nyt täytyy vaan toivoa parasta. että onnistuis
Onnea kaikille siirtoon ja punktioon.
Ja nyt alkoi meillä kahden viikon piina:)
Saalis oli nyt hyvä kun saatiin pakkaseen jopa 6!!!!! Viimeksi saatiin kaksi. (mulla siirretään aina vain yksi,kohdussa olevan arven takia)
Soluiltaan ne eivät olleet mitään priimaa, 4-6 ja tänään tais mennä 4-soluinen. Edellisellä klinikalla siirrettiin vasta punktiosta kolmantena päivänä, jolloin ne kerkesivät jakautua päivän pidempään.
En tiedä miten paljon klinikkakohtasia eroja näissä on ja mitäpä niitä miettimään kun viimeksi ei seitsensoluinenkaan kiinnittynyt. Nyt tällä nelisolusella on ihan omat kujeet:)
Huomenna taas töihin (heli,myös lasten sekaan:)) ja ajatukset kohti aurinkoa kaks viikkoa:)
Toivottavasti muillakin mennyt hyvin päivä ja pääsette mun ja cessin kanssa piinaaviin päiviin:)
Eli sielä oli onneksi kaikki hyvin.
12 rakkulaa,jotka ok kokoisia. Perjantaina ei tarvitse enää ultraan mennä vaan maanantaina sitten punktioon ja ke suunnitteilla siirto.
Tänään pistän 300iu ja loppupäivät 250iu eli annos kasvaa hiukan.
Huh, se on niin lähellä taas, voi sitä olon kyttäämistä...