Te autistisen tarkasti nopeusrajoituksia maantiellä noudattavat!
Onko mielestänne hauskaa vetää perässään 16 auton letkaa? Tänään olin keskellä tällaista jonoa, eikä viisari vahingossakaan noussut 80km/h rajan yli - pysyi pääasiassa sen alapuolella, n. 78km/h kohdalla. Jotain suhteellisuudentajua kiitos, liikenteessä pitäisi pyrkiä joustamaan, myös nopeuden kohdalla. Sitäpaitsi, kaikkien autojen nopeusmittarit valehtelevat n. 4-5 km/h, joten peltipoliisien pelkokaan ei selitä tuota lievää alinopeutta. Jos tämä letkan ensimmäinen olisi nostanut nopeutensa mittarin mukaan edes n. 87 kilometriin tunnissa, välimatkat autojen välillä olisivat pidentyneet, ja ohittaminen olisi tullut mahdolliseksi. Tosin, välittömästi ohituskelpoisen tieosuuden alettua tämä n. 30 -vuotias neiti nosti nopeutensa lähelle 100 km/h, vaikka rajoitus pysyikin samana.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajokortit pitäisi kerätä pois henkisiltä lapsilta. Nopeusrajoitus ei ole mikään viitteellinen toive.
PS.
Mikä IHME voi aikuista vaivata siinä, että hän ajaa liikenteessä hetkellisesti kokonaista KAKSI KILOMETRIÄ TUNNISSA rajoitusta hitaammin????Auto hankitaan, koska sitä käytettäessä voi valita milloin lähtee liikkeelle, mitä reittiä ajaa ja millaista nopeutta ajaa.
Jos ajat 2km/h hitaammin kuin minä, ajan ohi. Sinä et valitettavasti valitse ajonopeuttani, valitsen sen ihan itse.
Olet narsisti ja itsekäs paskiainen, oikea minä-minä ihminen, jos luulet voivasi valita teillä liikkuvien autojen nopeudet oman pääsi mukaan. Köniin sietäisit saada.
Ja mistähän hyvästä, jos hän noudattaa liikennesääntöjä?
Asennevamma, narsismi ja itsekkyys. Luuvitosella päähän, siellä se vikakin on.
Jos tiellä on 80 km/h nopeusrajoitus, se ei tarkoita, että pitäis ajaa just sitä kahdeksaakymppiä.
Se tarkoittaa, että se on ylin sallittu nopeus ko. tiellä.
Piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajokortit pitäisi kerätä pois henkisiltä lapsilta. Nopeusrajoitus ei ole mikään viitteellinen toive.
PS.
Mikä IHME voi aikuista vaivata siinä, että hän ajaa liikenteessä hetkellisesti kokonaista KAKSI KILOMETRIÄ TUNNISSA rajoitusta hitaammin????Auto hankitaan, koska sitä käytettäessä voi valita milloin lähtee liikkeelle, mitä reittiä ajaa ja millaista nopeutta ajaa.
Jos ajat 2km/h hitaammin kuin minä, ajan ohi. Sinä et valitettavasti valitse ajonopeuttani, valitsen sen ihan itse.
Olet narsisti ja itsekäs paskiainen, oikea minä-minä ihminen, jos luulet voivasi valita teillä liikkuvien autojen nopeudet oman pääsi mukaan. Köniin sietäisit saada.
Ja mistähän hyvästä, jos hän noudattaa liikennesääntöjä?
Asennevamma, narsismi ja itsekkyys. Luuvitosella päähän, siellä se vikakin on.
Kyllä asennevamma ja itsekkyys löytyy nyt omasta päästäsi. Täräytä sitä kunnolla, juokse vaikka seinään pää edellä.
Vierailija kirjoitti:
Jos tiellä on 80 km/h nopeusrajoitus, se ei tarkoita, että pitäis ajaa just sitä kahdeksaakymppiä.
Kylläpä vaan tarkoittaa, ellei ajoneuvolle erikseen määritelty maksiminopeus tai POIKKEUKSELLISET sääolosuhteet sitä estä. Normaaleissa keliolosuhteissa esim. henkilöautolla ja pakulla on ajettava 80km/h tiellä se 80km/h.
Jos auto ei kulje 80km/h, on se viallinen eikä sillä silloin tule ajaa muuta kuin korkeintaan välitön siirtymämatka lähimmälle korjaamolle.
Jos taidot tai rohkeus ei riitä niihin nopeuksiin, tulee silloin pysyä poissa auton ratista ja alkaa ajaa vaikka fillarilla tai mopolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä vaan tarkoittaa, ellei ajoneuvolle erikseen määritelty maksiminopeus tai POIKKEUKSELLISET sääolosuhteet sitä estä. Normaaleissa keliolosuhteissa esim. henkilöautolla ja pakulla on ajettava 80km/h tiellä se 80km/h.
Jos auto ei kulje 80km/h, on se viallinen eikä sillä silloin tule ajaa muuta kuin korkeintaan välitön siirtymämatka lähimmälle korjaamolle.
Jos taidot tai rohkeus ei riitä niihin nopeuksiin, tulee silloin pysyä poissa auton ratista ja alkaa ajaa vaikka fillarilla tai mopolla.
Olet väärässä. Ja näissä väittelyissä hauskinta on, että puolesta ja vastaan väittäjät tietävät kyllä molemmat, että kuka on oikeassa. Minun on vaikea uskoa edes, että olet tuota mieltä. Ja varmaan aikamonen muunkin. Trolloloo!
Ainakin pääkaupunkiseudulla on pakko totutella alinopeutta ajaviin, niitä on jokaisella työmatkalla niin aamulla kuin iltapäivällä, ei siitä mihinkään pääse ja en usko, että "ratkaisu" asiaan on se, että oletuksena kaikkien pitäisi ajaa ylinopeutta.
Itseäni lähinnä ihmetyttää sellaiset pienet ilmiöt jokapäiväisessä liikenteessä, kuten esimerkiksi:
1) Ihminen ajaa 80km/h alueella 80km/h nopeutta tai alle ja jarruuttaa silti tolpan kohdalla. Miksi ihmeessä? Tätä tapahtuu käytännössä koko ajan. Onko oletusarvona joidenkin mielestä se, että auton mittari näyttää vähemmän kuin oikeasti ja pelkäävät tolppia näin hirveästi? Tämmöisten takana kyllä yleensä suuntaan ohituskaistalle.
2) Pakukuskit jotka jostain kumman syystä ajavat aina perässä kiinni oli nopeus mikä tahansa. Epäilen, että syy on virolaiset, venäläiset tai muuten vaan testoa täynnä olevat raksamiehet. Ne kyllä vituttaa enemmän kuin yksikään alinopeutta ajava.
3) Bemari tai audikuskit jotka tulevat perään roikkumaan kirkkailla xenonvaloillaan ja häikäisevät taustapeilin kuin vittuillakseen. Onneksi on himmenevä taustapeili niin ei kiinnosta vaikka tämmöiset perässä roikkuisivatkin. Annan niiden kyllä mennä ohi jos haluavat ajaa satasta 80 km/h alueella, jos se satanen on niitten mielestä niin kova nopeus että sitä kiinnostaa pimeässä ja sateisessa tolppia täynnä olevalla tiellä ajaa. Itseäni ei kyllä kiinnosta tippaakaan ajaa mitään satasta tai vähän päälle, mieluummin paljon kovempaa tekisi mieli ajella hyvällä säällä ja kunnollisella tiellä.