Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellisesti: Suhtaudutko eri tavalla lihavaan kuin hoikkaan ihmiseen?

Vierailija
17.11.2018 |

Laihduttaneet toistuvasti kertovat siitä miten suhtautuminen heihin muuttui kun laihduttivat ylipainon pois.

Itse myönnän: Jos joku on tosi lihava, mulla todellakin on jonkinlainen oikeastaan tiedostamaton asenne tätä henkilöä kohtaan. Ehkei hän ole ihan yhtä pystyvä. Ehkä hänellä on jotain ongelmia. Ehkä hän ei ole ihan viisas kun on itsensä tuollaiseksi päästänyt. Laiska?

Ja ei, en ajattele näin kohtaamisessa, mutta kun itsekseni mietin olenko ajatellut alitajuisesti jotain tuon suuntaista, niin joo, olen saattanut.

Ja olen itse lihava!

Kommentit (183)

Vierailija
181/183 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 

Vierailija
182/183 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti kohtelen lihavaa ihan yhtä asiallisesti ja kohteliaasti kuin kaikkia muitakin ihmisiä, myös  kaveriani joka on lihava ja iho on musteen kirjava. Rehellisesti en pidä hänen ulkonäöstään yhtään, mutta eihän se ole minun asia miltä joku toinen haluaa näyttää, ja mielipidettä kysyttäessä esim. vaatteesta, hiustyylistä tai mustepläntistä vastaan kohteliaasti ja neutraalisti, ja pyrin olemaan ystävällinen. Vaikka look ei miellytä omaa silmääni yhtään, olen silti kohtelias ja toinen saa tehdä kropalleen mitä ikinä haluaa. 

Kuitenkin se, että olen ystävällinen, ei poissulje negatiivista ajattelua jota en sano ääneen.

Kaikkea mielipidettä ei voi vaan sanoa eikä ole mitään järkeä sanoa, kun ei kuulu minulle. 

Eihän kukaan asiallinen ihminen tee niin, että kommentoisi kaverin hiuksia tai painoa negatiivisesti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/183 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En suhtaudu eri tavalla. Muistan jo lapsuudesta, miten jotkut luokan tytöt kohteli meidän luokan vähän pullukampaa tyttöä kuin eläintä ja ihan vain painon takia. Mua tuo kohtelu häiritsi ja menin itse tytölle kaveriksi. Muistaakseni taisin kysyä ekalla kerralla, onko sillä tarroja, joita vaihdella. Ja seuraavaksi kerrottiinkin kilpaa vitsejä toisillemme ja naurettiin kuin hullut. Ja sainkin muuten elämänmittaisen, mahtavan ystävän. Ollaan edelleen ystäviä, nähdään vähintään kerran viikossa. Kolmekymppisiä bestiksiä ollaan ja voin vaan toivoa, että omat lapseni tulevaisuudessa myös näkevät painon taakse.

Tämä. Minä olin itse lapsena alipainoinen ja minulla oli lihava ystävä. En ymmärrä miksi ja miten painon pitäisi vaikuttaa ystävyyteen.

eihän se tietenkään ystävyyteen vaikuta, mutta yleiseen viehättävyyteen kyllä. Lihava ja huonokuntoinen antaa itsestään ulospäin erilaisen mielikuvan kuin hoikka tai normaalipainoinen 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan