Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rehellisesti: Suhtaudutko eri tavalla lihavaan kuin hoikkaan ihmiseen?

Vierailija
17.11.2018 |

Laihduttaneet toistuvasti kertovat siitä miten suhtautuminen heihin muuttui kun laihduttivat ylipainon pois.

Itse myönnän: Jos joku on tosi lihava, mulla todellakin on jonkinlainen oikeastaan tiedostamaton asenne tätä henkilöä kohtaan. Ehkei hän ole ihan yhtä pystyvä. Ehkä hänellä on jotain ongelmia. Ehkä hän ei ole ihan viisas kun on itsensä tuollaiseksi päästänyt. Laiska?

Ja ei, en ajattele näin kohtaamisessa, mutta kun itsekseni mietin olenko ajatellut alitajuisesti jotain tuon suuntaista, niin joo, olen saattanut.

Ja olen itse lihava!

Kommentit (183)

Vierailija
101/183 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://implicit.harvard.edu/implicit/selectatest.html

Täällä sitä voi testata kuinka ennakkoluuloton on.

Sieltä Weight IAT ja klikkimään.

Vierailija
102/183 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtaudun aina erilailla 7.1. -30.4 välisenä aikana, kun ne tulee punttikselle ja on tehnyt päätöksen uuden vuoden aattona, kesäksi kuntoon projekti ja tutkinut jo valmiiksi kesän tulevia bikinitrendejä. Toi 3kk on kärsimystä olla siinä ryysiksessä. Vapun jälkeen niitä ei taas näy kun ne ei laihtunut 60kg 3kk aikana. Sama alkaa taas tammikuun 7 päivä seuraavana vuonna. Yksi röhköfantti on tehnyt tota samaa jo 5v ja se on joka kerta läskimpi kun tulee ovesta sisään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/183 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep

Vierailija
104/183 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanoen ajattelen kyllä että onko tyhmä, vai tyhmät vanhemmat jo lapsena lihottaneet .Silloin säälin 

Vierailija
105/183 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan mieti toisen ihmisen painoa. Itse en ole ihonnut paljon, kun raskauden aikana. En myöskään halveksi ketään. 

T. Hoikka treenattu 50v nainen 

Vierailija
106/183 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt paksu pätkä voi häiritä yhtä paljon kuin pitkä hoikka, pään sisältö ja mielikuvituksen taso se ihmisestä kertoopi

Vierailija
107/183 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siedän hyvin nälkää, kotona lapsena sain harvoin ruokaa 70-80- luvuilla, silloinkin jotain köykäistä keittoa ja puuroa. Onneksi koulussa sentään sai kunnon ruokaa ja riittävästi. Olen nykyään lihava, koska kompensoin näitä nälkävuosia sillä että nyt voin ostaa, tehdä ja syödä omalla rahalla miten haluan. Typerää, mutta nautin tästä. 

Vierailija
108/183 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtaudun

Vierailija
109/183 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan mieti toisen ihmisen painoa. Itse en ole ihonnut paljon, kun raskauden aikana. En myöskään halveksi ketään. 

T. Hoikka treenattu 50v nainen 

Mitä tarkoitat _kun raskauden aikana?_ 

Vierailija
110/183 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lihaville miehille nyrpistän nenääni mutta naisten lihavuus ei aiheuta mitään reaktiota ellei niin valtava että tukkii käytävän tai jotain. 

Vierailija
111/183 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuten paitsi, etten pidä lihavia naisia viehättävinä. t. hoikka mies

Vierailija
112/183 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhtaudun aina erilailla 7.1. -30.4 välisenä aikana, kun ne tulee punttikselle ja on tehnyt päätöksen uuden vuoden aattona, kesäksi kuntoon projekti ja tutkinut jo valmiiksi kesän tulevia bikinitrendejä. Toi 3kk on kärsimystä olla siinä ryysiksessä. Vapun jälkeen niitä ei taas näy kun ne ei laihtunut 60kg 3kk aikana. Sama alkaa taas tammikuun 7 päivä seuraavana vuonna. Yksi röhköfantti on tehnyt tota samaa jo 5v ja se on joka kerta läskimpi kun tulee ovesta sisään.

Laihdutus lihottaa

Vierailija
113/183 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suhtaudun. En viitsi yrittää jutella kovin ylipainoisille itseäni kiinnostavista asioista, kuten liikunnasta. Tai sinkkuaikoina deittailusta. Sori.

Miksi luulet, ettei lihava liikkuisi? Monikin lihava käy useilla rasvaa polttavilla tunneilla ja kuntosalilla. Lihavuus on enemmän syömisistä kiinni kuin liikunnasta. Salilla käy paljonkin lihavia, jotka ovat pysyneet lihavana vuosien liikuntaharrastuksesta huolimatta. Lihava ei deittailisi koska? Lihavilla on joskus  enemmän vientiä kuin hoikilla. Minulla oli jokus lihava kaveri ja hän deittaili useimmin kun minä ja hän suhtautui myöntyvästi miesten lähestymisiin kun minä hoikka taas olin jörö ja ujo enkä halunnut deittailla. Puheenaiheena miesjutut eivät ole minua ikinä kiinnostaneet, liikunta kylläkin. Outoa tehdä oletuksia painon mukaan.

Jotkut miehet sanovat että kyllä niitä panee, kun helpommalla  saa

Vierailija
114/183 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän. Esim. kun tuli paljon liikuttua julkisilla, eräs isompi ihminen tuli melkein aina eteeni istumaan ja hän haisi sellaiselle eltaantuneelle... Jollekin. 

Vierailija
115/183 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on opetettu isossa koulussa, että jos jonkun normaali, arkinen elämä häiriintyy jostain noin irrelevantista asiasta kuin muiden ihmisten painosta, ihminen ei ole henkisesti terve. On eri asia, jos joku lihava ihminen teitä päivittäin ahdistelisi, talloisi varpaille ja vaikka haukkuisi päin naamaa. Silloin ärtymys olisi normaali reaktio.

Kuuletteko myös ääniä pistorasioista ja olette vakuuttuneita siitä, että joku on salaa käyttänyt teidän hammasharjaanne, vaikka asutte yksin?

Pakkomielteet ja -ajatukset on hyvin huolestuttava oire siitä, että nuppi on järkkynyt. 

Että sellainen keittiöpsykologi siellä😅

Vierailija
116/183 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälin hoikkia ihmisiä koska ovat jääneet menneisyyden kauneusihanteiden vangiksi. Vain lihava ihminen tietää mitä vapaus todella tarkoittaa ja osaavat olla ylpeitä itsestään sellaisena kuin ovat.

Aika ihmeellinen kommentti 🤣

Vierailija
117/183 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suhtaudu mitenkään eri tavalla ihmisiin ulkonäön perusteella. Se olisi typerää. 

Vierailija
118/183 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömishäiriö on mt.ongelma. Tottakai suhtaudun erilailla kuin terveisiin (oletus). Varustaudun siihen, että vastassa on patologinen valehtelija ja panettelija, selän takana paskanjauhaja. En ole tutustunut muunlaisiin lihaviin lähempää.

Ja kohtelen yhtä kohteliaasti kuin muitakin.

Vierailija
119/183 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne laihat sitten on fiksumpia, ihan kaikki?  Oikeesti nyt!

Vierailija
120/183 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suhtaudu eri tavalla mutta en ole koskaan pitänyt lihavia ihmisiä kauniina tai puoleensavetävinä olivatpa he sitten miehiä tai naisia.