Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellisesti: Suhtaudutko eri tavalla lihavaan kuin hoikkaan ihmiseen?

Vierailija
17.11.2018 |

Laihduttaneet toistuvasti kertovat siitä miten suhtautuminen heihin muuttui kun laihduttivat ylipainon pois.

Itse myönnän: Jos joku on tosi lihava, mulla todellakin on jonkinlainen oikeastaan tiedostamaton asenne tätä henkilöä kohtaan. Ehkei hän ole ihan yhtä pystyvä. Ehkä hänellä on jotain ongelmia. Ehkä hän ei ole ihan viisas kun on itsensä tuollaiseksi päästänyt. Laiska?

Ja ei, en ajattele näin kohtaamisessa, mutta kun itsekseni mietin olenko ajatellut alitajuisesti jotain tuon suuntaista, niin joo, olen saattanut.

Ja olen itse lihava!

Kommentit (183)

Vierailija
1/183 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtaudun. Hoikat ihmiset suhtautuvat lihaviin jokseenkin alentuvasti, joten annan heidän kokea sen saman. Pullukoihin suhtaudun normaalisti.

Vierailija
2/183 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Paitsi jos toinen on todella lihava, tai todella laiha. Sillä molempien olotilojen täytyy olla tosi hankalaa, sääliä ei pitäisi, mutta säälin, tämä ei kuitenkaan oikeuta alentuvaan käytökseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/183 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti: Nään ihmisessä muutakin kun painon (kyllä, luit aivan oikein :) !!!)

Esim. jos nään lihavan ihmisen, en ajattele "vittu mikä tankki!!!!!!!!1, varmaan ihan täys idiootti"

Tai jos nään laihan, en ajattele et "wow, miten hoikka tyyppi!!!! varmaan tosi aktiivinen ja viisas ihminen!!!!!!"

Suhtaudun aikalailla yksilöllisesti erilaisiin ihmisiin, en kuvittele et kaikki jotka painaa vaikka 65 kiloa, on identtisiä kopioita toisistaan. Tai esim. 90 kilosiakaan en pidä täysin samanlaisina ja kohtele jokaista samalla tavalla. Ja ei: mulla ei ole vaakaa tai muita mittareita mukana jos tapaan uusia ihmisiä.

Vierailija
4/183 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Tietysti jos on ihan valtavan lihava niin silloin ihmisessä täytyy olla jotain vialla joko fyysisesti tai psyykkisesti. 

Vierailija
5/183 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suhtaudu eri tavalla. Suhtaudun kaikkiin ensisijassa yksilöllisesti, mutta seuraavaksi eniten perustan sukupuoleen, sitten etniseen ja kulttuuriseen taustaan. Ne kertovat paljon enemmän ihmisestä kuin paino.

Vierailija
6/183 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäys edelliseen et joo, jos vaikka on tyylii 40 kg ja 170 cm nii kyl mul tulee sellanen " :S hui...." -olo, jos on selkeesti joku anorektikko ja aattelen että toivottavasti paranee.

Tai sitte jos on joku 100 kg/ 150 cm nii ajattelen että okei, on koukussa syömiseen (häiriö sekin) ja aattelen että toivottavasti löytää "tasapainon" / sellasen painon ettei nivelet kuormitu ja että pystyy liikkumaan normaalisti.

Ja hoikasta en ajattele varmaan mitään erikoista, ehkä saatan miettii et "onkohan toi hoikka luonnostaan, vai onko jotain kontrollifriikkeytä tai häiriöö", ja sit lihavasta saatan aatella et harrastaakohan toi liikuntaa, ja et onkohan toi aina ollut lihava/onko joku syy miks paino on noussu jne. 

Vierailija
7/183 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Tietysti jos on ihan valtavan lihava niin silloin ihmisessä täytyy olla jotain vialla joko fyysisesti tai psyykkisesti. 

Onko ihan pakko olla?

Minulla oli ongelmia kun aloin lihoa, mutta ne on selvitetty jo aikoja sitten. Syömisestä on kuitenkin tullut tapa, ja olen vaan niin kovatahtoinen, etten halua syödä toisin. En usko, että sitä luokitellaan psyykkiseksi viaksi.

Vierailija
8/183 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtaudun (hyvin) lihavaan kuin kehen tahansa sairaaseen. Ajattelen, että hänellä on rajoitteita jaksamisensa suhteen.

Vierailija
9/183 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten en suhtaudu eri tavalla, mutta lihavalle tarjoan yleensä enemmän suklaata. Hoikille en kehtaa yhtä paljon koska ne on aina sillä ikuisella viiden kilon laihiksella.

Vierailija
10/183 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti, en. Sen verran on sairastettu vakavasti, sekä vanhempani, mies että minä, että olen oppinut, ettei ulkokuorella ole mitään merkitystä, kunhan se toimii, eikä oikeastaan silläkään, muutenkin pärjää.  

Vierailija
11/183 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikiliikkujaa ei ole keksitty, ihmisenkään kohdalla. On teoriassakin mahdotonta muodostaa itseensä enemmän rasvaa kuin ruoka sisältää ylimääräistä energiaa.

Vierailija
12/183 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esimerkiksi bussissa vaihtoehdot on istua joko ylipainoisen tai hoikan viereen, kallistun jälkimmäisen puolelle. Jos joku on todella ylipainoinen, saatan ajatella hiljaa mielessäni miten on voinut syödä itsensä tuollaiseen kuntoon. Ystäviä mulla on ihan kaiken kokoisia ja näköisiä, mutta tuskin päätyisin seurustelemaan sairaalloisen ylipainoisen kanssa. Yksikin ystävä on oikeasti todella isokokoinen ja olen ehkä jo vähän huolissani... Nuoria ollaan kuitenkin ja ylipaino selkeästi vaikeuttaa hänen elämäänsä

Vierailija
13/183 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herättää kunnioitusta henkilön elämäntapoja kohtaan, mikäli vielä viisikymppisenä pystyy pitämään BMI:nsä alle 25:ssä.

Vierailija
14/183 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suhtaudun. Uskon, että lihavalla ihmisellä on huonompi autokontrolli. Kukaan ei ole itsestään lihava tai laiha, kyllä se on valintakysymys. Lihavat yksinkertaisesti syövät liikaa (sairauden takia lihavat ovat asia erikseen, mutta heitä on oikeasti aika vähän...) ja liikkuvat liian vähän. Ja kyllähän tämän näkee lihavien ystävien seurassa: aina on joku makeispussi jossain, käydään paljon ulkona syömässä ja annokset ovat isoja, liikutaan oikeasti vähän, limpparia kuluu ja alkoholia.

Laihat ystävät taas syövät järkevästi ja useimmiten harrastavat etenkin paljon hyötyliikuntaa (töihin kävellen/pyörällä, usealla on koira, yms). 

Eihän paino vaikuta esim ystävyyssuhteisiin tai  miten kohtelee ihmisiä, mutta kyllä näen lihavuuden ihan vaan oman elämän kontrollin puutteena. 

Vierailija
15/183 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suhtaudu. Muttq on koomisrq nähdä näiden omasta mielestään täydellisten suhtqutuminen ja alentuminen koomisesti olemalla muka hyvä ihminen kun sietää ylipainoajollakullq. Monellqhan se paino on monen asian summa. Sairaudetlääkitykset ja esim huomo kilpparitoiminta. Enkyllä koskaalaihanakqqn määritellyt ihmisiä koon mukaan suuntaan enkä toiseen. Eli perskysymys. Anaalit arvostelee aina. Ketätahansa.

Vierailija
16/183 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kiinnittää huomion ja pistää miettimään lihavuuden syitä. En kuitenkaan halua heitä syyttää tai väheksyä.

Vierailija
17/183 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan vähän että ainakin osalla huono kohtelu on ihan pään sisällä. Ovat itsevarempia laihana niin luulevat muiden suhtautuvan paremmin vaikka suhtautuisivat samalla tavalla.

Vierailija
18/183 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuten kuin romanttisessa/seksuaalisessa mielessä.

En pidä lihavia oletusarvoisesti tyhminä, laiskoina, itsekurittomina tai sairaina. Lihavuuteen on syitä yhtä paljon kuin ihmisiäkin. Jokainen on yksilö ja kaikilla meillä on omat puutteemme ja vikamme ja hoikalla ihmisellä voi olla ihan samoja ongelmia kuin lihavallakin.

Vierailija
19/183 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ystäväni on ainakin 20 kiloa ylipainoinen. Ei vaikuta mitenkään suhtautumiseni häneen. Luonne on tärkein.

Itse ole normaalipainoinen.

Vierailija
20/183 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suhtaudu. Muttq on koomisrq nähdä näiden omasta mielestään täydellisten suhtqutuminen ja alentuminen koomisesti olemalla muka hyvä ihminen kun sietää ylipainoajollakullq. Monellqhan se paino on monen asian summa. Sairaudetlääkitykset ja esim huomo kilpparitoiminta. Enkyllä koskaalaihanakqqn määritellyt ihmisiä koon mukaan suuntaan enkä toiseen. Eli perskysymys. Anaalit arvostelee aina. Ketätahansa.

Onko tämä kirjoitus jotain ursus tai vastaavaa?

Ei järjen häivää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän