Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen taidemaalari, kysykää mitä haluatte!

Vierailija
16.11.2018 |

Olen työhuoneella maalaamassa. Saan valtavasti energiaa, sekä negatiivista, että positiivista täältä palstalta. Olen vakioasiakas ja kirjoitukseni ovat herättäneet voimakkaita tunteita palstan lukijoissa.
Saamani huomio tuntuu energiaväreilynä kehossasini, käsiä ja jalanpohjia pistelee hyvällä tavalla.
Nyt maalaan, minulla on kahdet kumihanskat kädessä. Vastaan, aina kun pidän taukoa.
Kysykää mitä haluatte, vastaan melkein keikkeen.

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaako koskaan, kun pitää itseään suurena taiteilijana, mutta muut ei "ymmärrä"  ?

Vierailija
82/117 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö yhtään kysymystä? Nyt olisi tilaisuus kysyä suoraan, eikä huudella omituisia palstalla.

Jaa että ihan oikea taidemaalari. Vau. Ei mulla muuta. Moikka ja pärjäile.

Fakta on kuitenkin, että olen maalannut vuodesta 2009. Olen myös ollut eri residensseissä maalaamassa. Olen varmaan sitten ”oikea” taiteilija, vaikka en tiedä miten se määritetään. Onko oikea taiteilija myyvä? Tässä nytkin istun työhuoneella. Kommenttisi on jotenkin katkeran sävyinen. En olisi huolissani pärjäämisestäni. Olen kuin kissa, tipun aina jaloilleni ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaako koskaan, kun pitää itseään suurena taiteilijana, mutta muut ei "ymmärrä"  ?

No ei harmita, kun en pidä itseäni suurena taiteilijana. Kaikki eivät aina ymmärrä kaikkea, se on selviö.

Maalaan, koska se on minusta hauskaa.

Vierailija
84/117 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä saat rahaa elämiseen?

Minulla on monta tulonlähdettä. Isäni oli kansainvälisesti arvostettu tiedemies ja hänen patenteistaan saan edelleen tuottoa. Teen myös kahta muuta työtä taidemaalaamisen ohella. Välillä myös myyn taulujani, mutta galleriavuokrat ja työhuoneen vuokra syövät nuo tulot.

Eli et ole taidemaalari, mikä viittaa ammattiin, vaan kuvataiteen harrastaja.

Vierailija
85/117 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan osa, jotka näkevät maalauksiani, pitävät niitä ihan kökkönä. Mutta ainakin kaverini tykkäävät. Näyttelynavajaiset ovat kivoja, saa juoda skumppaa:)

Vierailija
86/117 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin skumppalasillisen jälkeen maalaus senkun paranee siemailijan silmissä.

Vierailija
87/117 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi viisari värähdellä, kun ajattelin sinut siellä ateljeessa kumihanskat kädessä ja paksu pyöreä suti kädessä, jota sulavin liikkein käsittelet välillä määrätietoisesti varsiotteella ja välillä taas herkällä liikkeellä kärjen tuntumasta.

Onko sinulla koskaan tällaisia ajatuksia?

Vierailija
88/117 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tärkein kysymys. Minua ei iiinnosta pätkääkään mitä teet, kunhan et minun kustannuksellani. Ja ihan tosissani olen, että euroakaan ei liikene.

En ole sinun pussillasi. Tosiaan olen keksijän tytär ja verot on tuloista myös maksettu.

Se on kiva kuulla.

Taide on tärkeää ja arvostan sitä itse tosi paljon. Omien lasten olen antanut mahdollisuuden harrastaa taidetta niin paljon kuin haluavat esim. Itsekin haaveilen öljyvärin ja tärpättiä tuoksuisista eläkepäivistä. Harmittaa myös vähän etten opiskellut taidetta.

En ymmärrä kyllä ollenkaan miksi pelkkiä alapeukkuja. Ihmiset on uskomattoman ahneita. Aina pitäisi muiden rahoilla saada olla. Taiteilijan pitää rahoittaa taiteilunsa itse. Sitä mieltä minä olen.

Vierailija
89/117 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työhuoneella maalaamassa. Saan valtavasti energiaa, sekä negatiivista, että positiivista täältä palstalta. Olen vakioasiakas ja kirjoitukseni ovat herättäneet voimakkaita tunteita palstan lukijoissa.

Saamani huomio tuntuu energiaväreilynä kehossasini, käsiä ja jalanpohjia pistelee hyvällä tavalla.

Nyt maalaan, minulla on kahdet kumihanskat kädessä. Vastaan, aina kun pidän taukoa.

Kysykää mitä haluatte, vastaan melkein keikkeen.

Miten ihmeessä voit saada täältä mitään inspiraatiota?

Vierailija
90/117 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tärpätti ja pellavaöljy hävitetään maalauksen jälkeen? Ei varmaan voi lorotella viemäriin, vai voiko?

Tuleeko maalauspohjien tekeminen itse halvemmaksi kuin ne kirjakaupoista ostettavat valmispohjat? Kuinka paljon halvemmaksi suunnilleen? Mistä sitä maalauskangasta saa? Miten se pohjustetaan? Miten se pingotetaan puukehykseen? Teetkö itse puukehyksiä vai myydäänkö niitä jossain?

Vierailija
91/117 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään aito kuvataiteilija ei käytä itsestään nimitystä ”taidemaalari”.

Maalari maalaa taloja, taiteilija tai kuvataiteilija tauluja.

Vierailija
92/117 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko arvelet maksavan, jos haluaisin maalauttaa itsestäni eroottisen taulun makuuhuoneen seinälle? Koko varmaankin 80cm k x 120 cm l. Öljyväreillä ja sellainen kliseinen renessanssityylinen, jossa makaan divaanilla ja syön viinirypäleitä yms. Ei kuitenkaan aivan mauton. Haluaisin antaa vähän erilaisen huomenlahjan.

Itse velottaisin noin 2000 €. Siinä on kuitenkin paljon työtä. Valokuvamaista en maalaa, minulla on oma voimakas tyyli maalata. Tekisin kuitenkin näköisesi. Olen aloittanut taiteen opiskelun 20 vuotta sitten.

Et ole kyllä ammattitaiteilija jos noin halvalla lähtee. Tuo kattaa hädin tuskin kulut!

Vierailija
93/117 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on monta tulonlähdettä. Isäni oli kansainvälisesti arvostettu tiedemies ja hänen patenteistaan saan edelleen tuottoa. Teen myös kahta muuta työtä taidemaalaamisen ohella. Välillä myös myyn taulujani, mutta galleriavuokrat ja työhuoneen vuokra syövät nuo tulot.

Minulla on sitten kalliit harrastukset, kun työhuoneen vuokrakin on 300 € kuussa.

Vierailija
94/117 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miäs kirjoitti:

Alkoi viisari värähdellä, kun ajattelin sinut siellä ateljeessa kumihanskat kädessä ja paksu pyöreä suti kädessä, jota sulavin liikkein käsittelet välillä määrätietoisesti varsiotteella ja välillä taas herkällä liikkeellä kärjen tuntumasta.

Onko sinulla koskaan tällaisia ajatuksia?

Minulla on makuuhuoneessa erikokoisia ja muotoisia siveltimiä, joilla on hauska kutitella:)

Vierailija
95/117 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään aito kuvataiteilija ei käytä itsestään nimitystä ”taidemaalari”.

Maalari maalaa taloja, taiteilija tai kuvataiteilija tauluja.

Kyllä minun ystäväpiirissäni on taidemaalareita. Mielestäni he ovat ihan aitoja taiteilijoita.

Vierailija
96/117 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla logiikalla voisi väittää, että kirvesmies, joka rakentaa itselleen taloa palkattomasti, ei ole oikea kirvesmies.

Vierailija
97/117 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko arvelet maksavan, jos haluaisin maalauttaa itsestäni eroottisen taulun makuuhuoneen seinälle? Koko varmaankin 80cm k x 120 cm l. Öljyväreillä ja sellainen kliseinen renessanssityylinen, jossa makaan divaanilla ja syön viinirypäleitä yms. Ei kuitenkaan aivan mauton. Haluaisin antaa vähän erilaisen huomenlahjan.

Itse velottaisin noin 2000 €. Siinä on kuitenkin paljon työtä. Valokuvamaista en maalaa, minulla on oma voimakas tyyli maalata. Tekisin kuitenkin näköisesi. Olen aloittanut taiteen opiskelun 20 vuotta sitten.

Et ole kyllä ammattitaiteilija jos noin halvalla lähtee. Tuo kattaa hädin tuskin kulut!

Eihän siitä paljon jääkkään käteen. Mutta teen myös kahta muuta työtä. Olen vain tyytyväinen, kun saan myytyä jotain.

Vierailija
98/117 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kautta aikojen paras taidemaalari Pierre Brassau 

https://en.wikipedia.org/wiki/Pierre_Brassau

Vierailija
99/117 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuso-karhukin on mahtava mestari.

Vierailija