Olen taidemaalari, kysykää mitä haluatte!
Olen työhuoneella maalaamassa. Saan valtavasti energiaa, sekä negatiivista, että positiivista täältä palstalta. Olen vakioasiakas ja kirjoitukseni ovat herättäneet voimakkaita tunteita palstan lukijoissa.
Saamani huomio tuntuu energiaväreilynä kehossasini, käsiä ja jalanpohjia pistelee hyvällä tavalla.
Nyt maalaan, minulla on kahdet kumihanskat kädessä. Vastaan, aina kun pidän taukoa.
Kysykää mitä haluatte, vastaan melkein keikkeen.
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Osaatko sanoa, miksi monet nykytaiteilijat valitsevat jotain ällöttäviä elementtejä töihinsä? (Kuukautisverta, räkää, spermaa, oksennusta). Kuviin kuppaisia sukupuolielimiä, paskalla kököttäviä ihmisiä etc.
Mietin itsekin verellä maalaamista. Eritteet ovat nyt osa ihmiselämää. Ei pelkillä eritteillä taiteen tekeminen tee tuotoksesta automaattisesti taidetta. Taiteella on kuitenkin reunaehdot.
Elämä on sattumia täynnä. Kukin tekee itse henkilökohtaisen valinnan ottamalla kopin siitä yhdestä ja ainoasta.
Miksi suurin osa taiteilijoista ei osaa piirtää ja maalata realistisia kolmiulotteisia kuvia vaan suurin osa on tosi huonoja ja mauttomia töitä? Kun ei osata tehdä aion näköistä niin tehdään rumaa kakkelia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi suurin osa taiteilijoista ei osaa piirtää ja maalata realistisia kolmiulotteisia kuvia vaan suurin osa on tosi huonoja ja mauttomia töitä? Kun ei osata tehdä aion näköistä niin tehdään rumaa kakkelia.
aidon
Ihanaa! Itsekin olen tuleva taiteilija ja haluaisin kuulla ihmisten mielipiteitä teoksistani ja vihjeitä mihin kannattaisi kiinnittää huomiota jatkossa. Mitä mieltä olet tästä omakuvastani:
€:-)
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö olevasi mielisairas pummi?
En ymmärrä. Olen reaktiossa ympäristöön ja ympäristö on reaktiossa minuun. Minulla on voima saada ihmiset provosoitumaan. Löydän kipupisteitä ja tökin niitä. Taidekoulussa tutkin naiskuvaa ja keinoja vastakkainasetteluun. Tein noin kymmenen valokuvan Impi-sarjan, joka oli täysin vastakkainen vallitsevalle kiinnostavalle naiskuvalle. Esikuvan otin 1950-luvun pukeutumisesta. Naiseuteen liittyvät kliseet kuuluivat myös tähän: seksuaalisuus tai enemmin aseksuaalisuus.
Netti on suora kanava saada reaktioita aikaiseksi. Oli hyvin toimivaa. Harmi vain, että monet sekoittivat persoonallisuuteni ja taiteeni. Teen vielä joskus tästä näyttelyn.
Mutta olen myös hämmästynyt voimasta, jolla pystyn vaikuttamaan. Ehkä minun pitäisi käyttää tätä enemmän taiteen tekemiseen. Näen ajankuvan selkeästi ja pystyn tekemään siitä vastakohtaisuuksia. Huumorilla.
Hei!
Mitä materiaaleja käytät? Teetkö ns. mixed-media töitä vai onko öljymaalaus se juttu?
Missä vaiheessa kiinnostuksesi maalaamiseen heräsi, osaatko sanoa miksi? Oletko harrastanut luovaa työtä muodossa tai toisessa, vai oliko maalaaminen sulle ns. uusi asia?
Osaatko kuvailla tyyliäsi? Onko sinulla jotain lempitekniikoita/"kikkoja", mitä olet oppinut käyttämään?
Onko sulla ollut kausia/aiheita/vaikutteita, mitä olet tiedostamatta sisällyttänyt taiteeseesi ja minkä olet myöhemmin huomannut?
Millaisia "kausia" sulla on ollut?
Mitä pohdit taiteesi kautta? Minkälaisia teemoja käsittelet?
Mitä maalaus sinulle merkitsee? Mitä olet "löytänyt" sen avulla?
Onko sinulla jotain lempivaatetta, mitä käytät jatkuvasti? Minulle eräs huivi on muodostunut jo miltei tavaramerkiksi :'D
Pahoitteluni, jos kysymykset ovat epäselviä tai jo moneen otteeseen kysyttyjä. Kiinnostaa, millaisena muut kokevat luovan prosessin ja mitä he ajattelevat siitä. Olen harrastanut itseilmaisua monessa muodossa ja on aina mielenkiintoista kuulla muiden kokemuksista, ajatuksista ja luomisprosessista.
Luomisen iloa!
Terv. Parikymppinen itseilmaisun ikuinen keltanokka
Vierailija kirjoitti:
Onko taiteilijan mahdotonta olla järjestelmällinen? Taiteilija on sotkuinen häröilijä. Vai onko se vain yhteiskunnan luoma stereotypia jota taitelija toteuttaa?
Minä olen järjestelmällinen. Ehdin opiskella vuoden verran insinööriksi, ennenkuin vaihdoin taidemaalaamiseen. Sotkuisuus taitaa olla stereotypia.
Vierailija kirjoitti:
Elämä on sattumia täynnä. Kukin tekee itse henkilökohtaisen valinnan ottamalla kopin siitä yhdestä ja ainoasta.
Itse koen, että minulla on ollut johdatus: tämä on tullut lukuisten sattumien kautta.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa! Itsekin olen tuleva taiteilija ja haluaisin kuulla ihmisten mielipiteitä teoksistani ja vihjeitä mihin kannattaisi kiinnittää huomiota jatkossa. Mitä mieltä olet tästä omakuvastani:
€:-)
Euro ja hymynaama? Vai onko toi euro nyt hiukset tolle naamalle? En osaa sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa tuo harrastuksena. Mistä oppia voisi ammentaa? Onko maalaaminenkin välineurheilua?
Mene maaluskurssille, niitä järjestetään jonkin verran. Minä maalaan ilman sivellintä, joten siinä mielessä maalaaminen ei ole välineurheilua. Mitä enemmän maalaa, tulee tärkeämmäksi materiaalien laatu. Värit, joissa on paljon pigmenttiä ja vähän muita lisäaineita, maksavat paljon.
Vierailija kirjoitti:
Taidekäsityksesi on 1800-luvulta. Nykyään tekniikka ei ole olennaista, vaan sisältö.
[Minä maalaan ilman sivellintä[/quote]
No nyt ymmärrän ne kahdet hanskat.
Vierailija kirjoitti:
Onko puolisosi muusas. Vai mistä luomisvimma syntyy?
Koska mulla on mahdollisuus maalata. Kävelen työhuoneelle ja alan maalaamaan, siitä luomisvimma lähtee. Mulla ei ole puolisoa, olen sinkku.
Vierailija kirjoitti:
[Minä maalaan ilman sivellintä
No nyt ymmärrän ne kahdet hanskat.
Tärpätti imeytyy ihon läpi. Ei oikein viitsi maalata ilman hanskoja. Syövyttää hanskatkin.
Vierailija kirjoitti:
Miten taiteen päälle maalataan?
Riippuu mitä on alla.
Vierailija kirjoitti:
Mitä on taide?
Se, minkä taideasiantuntijat määrittelevät taiteeksi. Taide voi olla melkein mitä vain, esteettisin reunaehdoin.
Koen, että sattuma on ohjannut kulkuani. Herkkä persoonallisuus, masennus ja huonot kokemukset ihmissuhteista ovat mahdollistaneet ajankäytön taiteeseen. En varmasti olisi muuten käyttänyt tuhansia tunteja johonkin, josta ei saa rahallista korvausta.
Kuvataide ei ole ollut helppo tie, mutta sitäkin mielenkiintoisempi.